Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
  1. #1
    Voi tätä oikeusvaltiota. * Muistatte varmaan sen onnettomuuden.
    Good to the bone
    ...
  2. #2
    Mulloli niin paha olo ja heikotti kun ammuin tota naapuria vahingossa korvaan ja se kuoli. Mut ei oo mun vika, oikeesti. Mä olin sairas. Kuumetta ja kaikkee.
  3. #3
    Valitettavaa tietysti että siinä motoristi menehtyi mutta pitääkö sen takia tuomita ratikkakuski suoraan. Saiko se oikeesti jonku kohtauksen? Jos sai niin eikai sille sitten minkään voi... Tietty jos ihan törkeesti on päälle vetäny ilman mitään ni tuomittavaa.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #4
    No eiku eihän joo sitä koskaan tiijä jos rupee tosiaan heikottaa ja tapan jonku, niinku bubble jo kerkes.

    -krhmm- totta, ketään ei pidä tuomita, mutta kuitenkin...
    Good to the bone
    ...
  5. #5
    Juu...vituttaahan se jos tyyppejä aletaan ylisääliä... Mutta jos IHAN OIKEA KUNNON KOHTAUS oli ollu ni ei sitte voi kyllä syyllistää...Tietty se pitää kyllä jotenki todistaakkin *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    Joo, eipä käy sporakuskia kateeksi.
    Miksi ne muuten pitää olla vihreitä??
    Ne vois olla vaikka oranssinpunasia sellasilla hävittäjä-hainhampailla ja keulassa vois lukea : "Täältä mie vaan tullapörhällän" ja sama vielä parilla vähemmistökielellä.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  7. #7
    Lainaa (JIMJAK @ Maalis. 11 2004,10:53) kirjoitti
    Ne vois olla vaikka oranssinpunasia sellasilla hävittäjä-hainhampailla ja keulassa vois lukea : "Täältä mie vaan tullapörhällän" ja sama vielä parilla vähemmistökielellä.
  8. #8
    Joo ei kai sitä syyllistämää ku juttuki on vielä kesken.
    Jos se nyt oli sairaskohtaus ja tää ratikka kuski ei mahtanu mitää sille ni luulempa et rouvalta löytyy kivat omantunnon tuskat, joita minä ainakaa en haluaisi kantaa loppu elämääni.
    Noit juttuja on hyvä ajatella myös siten et entä jos itse olisi aiheuttanu jollekki kuoleman johon ei itse olisi voinut tehdä mitää. Ni kyllä varmaa kaikki puolustaisi itseään oikeudessa vaikka tekisi mieli ottaakki syyt niskoille.
    Vaikka on vahinko ni silti tuntee syyllisyyttä!!
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  9. #9
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Yamaha1 @ Maalis. 11 2004,10:40) kirjoitti
    Saiko se oikeesti jonku kohtauksen?
    Juu, sai. Sitä kohtausta kutsutaan nukahtamiseksi. Mutta enpä minäkään lähtisi tuossa tilanteessa nukkumisiani tunnustamaan, todistakoot muut jos pystyvät (nimim. aikoinaan kesäduunissa metron ohjaamossa tuon tuostakin nukkunut, jätän likaiset yksityiskohdat tällä erää kertomatta).

    Eipä silti, onhan se välillä yhtä helvettiä kun aurinko paahtaa kuin juhannuskokko, ilmastointia ei ole ja virkakuteet pitää olla päällä. Tauoilla sitten vedetään "piristykseksi" vahvaa kahvia kuin pesusieni vaikka hiki valuu norona pitkin naamaa.

    Pieni ihme on, ettei useamminkin kolise.

    - Tero
    1000
  10. #10
    Jaa se nukahti tota en muistanutkaa.
    Sit onki ehkä eri juttu, kai.
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  11. #11
    Mun mielestä suurin syyllinen *on HKL, koska ei ole ratikkakuskeilleen taannu asianmukaisia työolosuhteita. Kai sitä nyt iteki vois saa jonkun heikotuskohtauksen siinä kuumuudessa.

    Sääliksi käy ratikkakuskiaki, koska kyllä varmasti potee hirvittävän huonoa omaatuntoa tapauksen johdosta. Hänellä on kuitenki yhden ihmisen kuolema omallatunnollaan, vaikka syyttömäksi todettaisiinkin, koska tuskin hän tahallaan on toisen ihmisen päälle ajanut. Takuulla kantaa syyllisyyttä koko loppuikänsä. Ja monien ihmisten vihat kohdistuvat häneen.


    Yhtään vähättelemättä motoristin ystävien ja omaisten surua ja vihaa on todettava vaan, että kaikki asiat ei ole musta-valkoisia. Valitettavasti.

    Ja Suomessa ei todellakaan aina oikeus toteudu.
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  12. #12
    Lainaa (Yamaha1 @ Maalis. 11 2004,10:50) kirjoitti
    Juu...vituttaahan se jos tyyppejä aletaan ylisääliä... Mutta jos IHAN OIKEA KUNNON KOHTAUS oli ollu ni ei sitte voi kyllä syyllistää...Tietty se pitää kyllä jotenki todistaakkin *
    Jep, kyllä oikea kohtaus antaa oikeuden ajaa toisen päälle
    Sattuuhan sitä humalassakin kaikennäköistä
    Donitsia sen olla pitää!
  13. #13
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (lanatar @ Maalis. 11 2004,11:15) kirjoitti
    Mun mielestä suurin syyllinen on HKL, koska ei ole ratikkakuskeilleen taannu asianmukaisia työolosuhteita.
    Näinhän minäkin sitä mietin. Eikä se silti vähennä sen kuskin osuutta asiassa.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  14. #14
    mitäs jos se onkin jonki joku psykopaatti ja nytki naureskelee, kjeh kjeh kjeh kiistänpä kaiken..lälläti lää.
  15. #15
    En oikein ymmärrä mitä kiistämistä tilanteessa on. Olihan se kuitenkin ratikkakuski joka sitä ratikkaa ajoi. Syyllinenhän se tietenkin on kun kerran oli ratikan puikoissa.

    Eihän se nyt tietenkään/varmaan tahallaan motoristia päin ajanut mutta ajoi kuitenkin.
    Sama juttu kuin se legendaarinen Audi juttu, eihän sekään tahallaan ajanut lapsen yli mutta ajoi kuitenkin. Eikä sekään tyyppi ottanut vastuuta vaan väitti mitä väitti.

    Ja se ratikkakuski vaaransi vielä matkustajien turvallisuuden.
    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
  16. #16
    Lainaa (MattiR @ Maalis. 11 2004,11:20) kirjoitti
    Lainaa (lanatar @ Maalis. 11 2004,11:15) kirjoitti
    Mun mielestä suurin syyllinen *on HKL, koska ei ole ratikkakuskeilleen taannu asianmukaisia työolosuhteita.
    Näinhän minäkin sitä mietin. Eikä se silti vähennä sen kuskin osuutta asiassa.
    Daa!

    Olen samaa mieltä, sekä työnantaja että työntekijä tuomittakoon.

    Toisaaalta, vois olla hilpee toi lämpöhalvaus selity mopokuskiltakin: ”Kato ny ku mollikka paistaa, vetimet on tämmöset. Siks mä vedin läpi niistä vanhoista vihreistä tai epähuomiossa tempasin tossa ohituksessa kaks markkaa. Se on kato, kaikki helteestä kiinni”.

    Itse asiassa tuomittavinta oli tapauksen uutisointi, kun siitä sai käsityksen, että motoristi suisti ratikan kiskoilta.

    Meinas päästä journalisti hengestään, kun tentattiin paikalla, että mitä p..kaa te kykenette kirjottaan ja tämä loihe lausumaan, että ”minkäs teet, kun poliisilta ei saa tietoa”. (??!!!!)
    ... jotain piti muistaa
  17. #17
    Korjataas vähän. Kuski ei nukahtanut, vaan pyörtyi/nuupahti/tms. kuumuuden ja nestehukan seurauksena (jälkikäteen mitattiin, että vanhoissa HLK:n ratikoissa saattoi lämpötila ohjaamossa nousta hellesäällä 60 asteeseen...)

    Tämä nosti (aiheesta) syyttävää sormea myös HKL:n suuntaan, että kuljettajien työoloissa on korjaamista.

    Se, että hän kiistää kuolemantuottamussyytteen oikeudessa ei varmaan tarkoita sitä, että hän kokisi, että on oikeus ajaa ihmisen yli... eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että kuljettajan mielestä pääsyy oli huonoissa työolosuhteissa (mikä ei aivan aiheetonta).

    Onko se sitten loppukädessä kuljettajan syy, että motoristi kuoli... Vaikea kysymys, varsinkin kun en kaikkia faktoja tapauksesta tiedä...
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  18. #18
    No aina vahinkoja sattuu liikenteessä ja pakkohan siinä on sitten syyllistä etsiä Mutta jos oikeesti on saanut kohtauksen, niin tottaikai se täytyy kiistää

    Onneksi näitä tapauksia on kuitenkin vähän
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  19. #19
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (seku @ Maalis. 11 2004,13:08) kirjoitti
    ...Itse asiassa tuomittavinta oli tapauksen uutisointi, kun siitä sai käsityksen, että motoristi suisti ratikan kiskoilta...
    Jos nyt oikein muistan, niin
    "Onnettomuudessa kuoli moottoripyöräilijä. Ja lisäksi loukkaantui kaksi ihmistä."
    ..., että silleen ...
    Ammattimiehet asialla


    (On tuo otsikointi jossain päin täällä foorumissa tallessa.)
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  20. #20
    Lainaa (JIMJAK @ Maalis. 11 2004,10:53) kirjoitti
    Miksi ne muuten pitää olla vihreitä??
    Ne vois olla vaikka oranssinpunasia sellasilla hävittäjä-hainhampailla ja keulassa vois lukea : "Täältä mie vaan tullapörhällän" ja sama vielä parilla vähemmistökielellä.
    Totahan vois soveltaa metroihin.. Väri on jo oikea, maalaa vaan hampaat keulaan.. Ja olihan osa ratikoista joskus 80-luvulla oranssinpunaisia...

    Sääli vaan että kävi oikeudessa miten tahansa, motoristin henkeä ei saada enää millään takaisin... Elämä on joskus julmaa.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  21. #21
    Eipä tossa vaiheessa voi muuta kuin kiistää,punaisia päin pyöräilijän päälle....Vähän paha mennä mitään myönteleen on sen verran iso moka..Mistä nyt sitten johtuukin,saadaanko koskaan tietää todellista syytä,jokuhan tästäkin vastuussa on ja olis kiva saada oikeet tyypit tuomiolle.Mut jos se työnantaja
    oli tosiaan nuukaillu ilmastointi yms. laitteissa niin kai silläkin joku vastuu on.Motoristia tosin ei voi enää auttaa,mut jos vaikka tulevaisuudessa tälläisiltä vältyttäis...
  22. #22
    Annalle fiksusta kommentista

    Raskaita syytteitä ja vastuita... Kuski, joka viime kädessä päättää, ajaako lämpöhalvauksen partaalla, joutuu vastaamaan onnettomuudesta. Ei mielestäni ole väärin.

    Mutta en usko että olisin menetellyt toisin. Kuka olisi? Ratikka parkkiin keskelle kiskoja, kun tulee kuuma, häh? Stockalle juomaan limu ja pitämään pikku tauko? Jos nuo ohjaamon lämpötilalukemat pitävät paikkansa, kuski joutuu käytännössä valitsemaan riskirajalla ajamisen ja työpaikan vaihdon välillä. Toivotaan että HKL:llä asennetaan jo ilmastointilaitteita ens kesää varten.

    Enkä muuten tiedä montaa maata joka paremmin kuin Suomi täyttäisi oikeusvaltion määritelmän
  23. #23
    Jaa...eli onko täällä niinki tyhmää porukkaa että laittaisivat esim. autokuskin vielä linnaanki jos se sattuis saamaan sydärin liikenteessä ja aiheuttais sen takia jonkun kuoleman...Varmasti jonkun älypään mielestä ed.mainittukin tilanne olisi autokuskin omaa syytä kun on syöny epäterveellisesti ja liikkunu liian vähän jne. Perkeles, onhan se erotettava sairaskohtaukset väsymyksistä ym. Ei hyvää päivää ihmiset!!!! Ihme ajattelua...kännissä ajot ja muut typeryydet on myös oma lukunsa ja rangaistava sen mukaan.



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  24. #24
    Lainaa (Yamaha1 @ Maalis. 11 2004,14:51) kirjoitti
    Jaa...eli onko täällä niinki tyhmää porukkaa että laittaisivat esim. autokuskin vielä linnaanki jos se sattuis saamaan sydärin liikenteessä ja aiheuttais sen takia jonkun kuoleman...Ei hyvää päivää ihmiset!!!! Ihme ajattelua...kännissä ajot ja nukahtelut on tietty eri jutska...
    No ei tietenkään, mutta vastuu pitää kantaa tekemisistään!
    Se ei auta ketään jos kaiken aina kiistää.
  25. #25
    kaiketi aika erikoinen tapaus hkl puolesta. ensin syytettiin kiskot edellis viikolla korjannutta porukkaa (oli hkl antamien toleranssien sisällä) ei saatu syntipukkia sieltä joten sen jälkeen kuski sai sairaskohtauksen tai lämpöhalvauksen tai mikä hyvänsä se nyt olikaa
  26. #26
    Lainaa (bubblefaerie @ Maalis. 11 2004,14:59) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Maalis. 11 2004,14:51) kirjoitti
    Jaa...eli onko täällä niinki tyhmää porukkaa että laittaisivat esim. autokuskin vielä linnaanki jos se sattuis saamaan sydärin liikenteessä ja aiheuttais sen takia jonkun kuoleman...Ei hyvää päivää ihmiset!!!! Ihme ajattelua...kännissä ajot ja nukahtelut on tietty eri jutska...
    No ei tietenkään, mutta vastuu pitää kantaa tekemisistään!
    Se ei auta ketään jos kaiken aina kiistää.
    Jep...monet meistä ihmisistä vaan ensitöikseen kiistää vaikka olis selvästi syyllinenkin. Eikös se ole käräjien ym. homma sit selvitellä mitä tapahtu oikeesti... * Harvoin se rehellisyys heti ensimmäisenä meissä herää...valitettavasti näin...



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #27
    Muistankohan oikein, lukeneeni jutun jossa ihmeteltiin samaan suuntaan menevien autojen ehtineen pysähtyä (toinen ei vielä ees liikkeellä) ennen ratikkaa ja motoristin tulleen autojen välistä?
    Sen enempää syyttämättä ketään tai muuta sellaista, eikä tälläinen jälkipuinti pelasta ketään asianomaista mutta ees opiksi muille ensikesän ajeluja silmällä pitäen...?
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  28. #28
    Lainaa (Anthony @ Maalis. 11 2004,15:21) kirjoitti
    Muistankohan oikein, lukeneeni jutun jossa ihmeteltiin samaan suuntaan menevien autojen ehtineen pysähtyä (toinen ei vielä ees liikkeellä) ennen ratikkaa ja motoristin tulleen autojen välistä?
    Sen enempää syyttämättä ketään tai muuta sellaista, eikä tälläinen jälkipuinti pelasta ketään asianomaista mutta ees opiksi muille ensikesän ajeluja silmällä pitäen...?
    Muista lukeneeni saman jutun, prätkä ois jääny jo sporan alle ennenkuin autot oli kerenneet lähteä valoista liikkeelle.
    Turhaan alkaa meidän täällä syyllistää ketään, kyllä ne oikeudessa tietää kuka on syyllinen, sen verran kauan ne sitä kouluansa käy.
  29. #29
    Lainaa (Anthony @ Maalis. 11 2004,15:21) kirjoitti
    Muistankohan oikein, lukeneeni jutun jossa ihmeteltiin samaan suuntaan menevien autojen ehtineen pysähtyä (toinen ei vielä ees liikkeellä) ennen ratikkaa ja motoristin tulleen autojen välistä?
    Totta helvetissä ne ehtii pysähtyä. Eihän ne on kerenny ku liikahtaa, kun prätkä on 50 metrin päässä. Ratikka tuli päin PUNAISIA ja se, mitä saamme LUKEA, on tällä toimittajamoraalilla kaukana todellisuudesta.
    ... jotain piti muistaa
  30.  
  31. #30
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (anna @ Maalis. 11 2004,13:12) kirjoitti
    Korjataas vähän. Kuski ei nukahtanut, vaan pyörtyi/nuupahti/tms. kuumuuden ja nestehukan seurauksena
    Niinhän se kertomus menee tuossa tilanteessa, ja voi olla täyttä totta. Eri asia sitten on esitetyn väitteen uskottavuus, jonka mukaan kuljettaja ajaa Mannerheimintietä, tekee ko. linjan reittiin kuuluvan päätöksen vaihtaa raidetta 200 m ennen onnettomuuspaikkaa, asettaa vaihteen oikeaan asentoon, ajaa vaihteista läpi oikealla nopeudella, tämän jälkeen kokee yllättäen lämpöhalvauksen ja ajaa seuraavaan mutkaan huomattavaa ylinopeutta päin punaista ja spåra suistuu kiskoilta tavaratalon seinään.

    Jos lämpöhalvaus on ollut todellakin kyseessä, niin onko sitä edeltävä rationaalinen päätöksenteko- ja toimenpideketju todellakin ollut mahdollista vain sekunteja aikaisemmin? Tuleeko lämpöhalvaus tai muu väitetty kohtaus todella niin yllättäen ja salakavalasti? Veikkaan, että jos lämpöhalvaus olisi ollut kyseessä, niin kuski olisi tyrinyt ne edeltävät vaihteet vain hetkeä ennen ryminää ja tuloksena olisi ollut ehkä vain nolo tilanne ja hieman peruuttelua.

    Mutta tämähän on vain jossittelua ja omaa kuvittelua.

    - Tero
    1000
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen