Katso äänestykset tulokset: Pyörän sammutus - Virta-avain vai tappokytkin

Äänestäjät
1274. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Virta-avain

    1024 80,38%
  • Tappokytkin

    198 15,54%
  • Joku muu

    52 4,08%
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 240:sta
  1. #1
    Sammutatko pyöräsi kääntämällä sytysvirrat pois vai tappokytkimestä?

    Mulle neuvottiin aloitellessani, että oikea tapa on virtalukko. Sitä olen käyttänytkin siitä asti. Ei ainakaan jää valot päälle, vaikka jättäisi avaimen paikalleen, eikä tule yritettyä käynnistää tappokytkin painettuna. Eli tappokytkin saa olla koko ajan "run"-asennossa.

    Mites muut???

    Pasi
    "Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan, mä saan" - J. Karjalainen -
  2. #2
    Avaimella. Aina.
    Paitsi joskus vahingossa olen hipaissut tappokatkaisijaa valoissa... Se on ihan yhtä nolottavaa kuin pyörän kaataminen omalla pihalla. (siihen en ole ainakaan vielä syyllistynyt)
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  3. #3
    virta-avaimesta. Niin mulle kans neuvottiin, autokoulus kun aina sammuttelin rätkän tappokatkaisijasta niin ope huomautti. 1 päivä jotenki onnistuin säheltämään katkaisimen kanssa kesken ajon. Ihmettelin miks hyytyy peli tää.. kunnes hoksasin. Ehti jo paniikki tulla..
  4. #4
    Lainaa (kuulapää @ Heinä. 30 2004,13:17) kirjoitti
    Ehti jo paniikki tulla..
    Tuttu tunne...
    Minäkin kerran sammutin ajatuksissani kytkimestä. Kun lähdettiin jatkamaan matkaa, ei mopo tietenkään käynnistynyt. Siinä sitten kaikki mopon ympärille ihmettelemään ja kuuntelemaan mun "tää hajos!" kommentteja... ja muutama sivustakin katsoja oli... Kunnes sitten joku ehdotti kytkimen napsautusta. Olo oli
    Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
  5. #5
    Miks se pitäis tappokytkimestä sammuttaa? Täytyy kuitenkin virrat katkaista avaimesta ennen kun pyörän jättää parkkiin.

    Siis avaimesta...
  6. #6
    Avaimen kanssa pelataan juu.
    Ja joskus harrrrvoin tulee tuota paniikkinappulaa painettua, ihan vaan sen vuoksi,
    ettei pääsis vallan hapettumaan.



    btw. - klik - *
  7. #7
    Avaimesta aina.
    *** mopoton ***
  8. #8
    Tappokytkimestä tulee painettua aina.
  9. #9
    Avaimella aina...
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  10. #10
    Avaimesta. Toki pari kertaa kesässä painella paniikkinappulaa, ettei pääse hapettumaan ja toimii sitten kun tosissaan tarvii... Toivottavasti ei tarvi!
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  11. #11
    Sivuseisontatuella ..
    Kerran olen erehtynyt...silloin kun luulin olleeni väärässä ..
  12. #12
    Useimmiten virta-avaimesta, mutta jos jätän pyörän mäkeen ja siksi vaihteen päälle, sammutan sivuseisontatuella .
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  13. #13
    Melkein aina sammutan avaimella, joskus todella harvoin tappokytkimellä,*
    tuppautuu unohtumaan päälle ja vikaa haetaan
    minä
  14. #14
    Avaimella yleensä.

    Käyttäessäni levyjarrulukkoa laitan lisäksi vielä tappokatkaisijasta varmistuksen, etten kolauta levyä solmuun... -ehkä *
    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
  15. #15
    Tappokytkimestä. Kun on toinen käsi kytkimellä ja toinen jarrulla, niin kielelläkö te sitä avainta käännätte. *Kun mopo on sammuksissa, niin katkasija run-asentoon ja avaimesta virrat pois.

    Miinukset: Akkua kuluu 0.5 sekuntia valojen polttoon turhaan
    Plussat: Polttoainetta palaa 0.5 sekuntia vähemmän aikaa
  16. #16
    Seisontatuella useimmiten.
  17. #17
    Tappokytkintä ei tule käytettyä juuri koskaan. *Jopa niin, että jos joku on sen lyönyt päälle niin vikaa etsitään ihan muualta, -ja kauan...

    Mitä varten se muuten ylipäätään on? *
    VI TRIMMAR INTE
  18. #18
    Yleensä avaimella, mutta joskus kun jättää pyörän hankalaan paikkaan tulee sammutettua tappokatkaisijalla...
    BMW F800GS -11
  19. #19
    No joo...
    Myönnetään.
    Kahdesti olen ollut nutullaan ja silloin tuli käytettyä...

    VI TRIMMAR INTE
  20. #20
    Sammutan aina virta-avaimesta !
  21. #21
    Kyllä se virta-avaimella 98%:sti sammuu. Joskus käynyt että kun on epähuomiossa sammuttanut tappokytkimellä niin on unohtunut kääntää päälle uudestaan ja sitten kun yritän pistää käyntiin niin ei tapahdu mitään
  22. #22
    Kytkimestä aina, kyllä sen muistaa napsauttaa käynnistäessä, mutta kaipa tuo on tottumiskysymys.

    Miksi se ylipäänsä opetetaan autokoulussa, ettei sitä pitäisi käyttää?
  23. #23
    tappokatkasimella,siksi että on vaihteet vielä niin hiton jäykät ei tahdo löytyy vapaata
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  24. #24
    Mikä on tappokatkasin? *

    No joo, en käytä sitä. Aina virta-avaimesta, ennen sammuttamista sammutan valot ja kaasutan "kevyesti". *

    Tuo valojen sammuttaminen on jääny entisestä pyörästä (Honda * ), siinä oli aina akku niin huono niin piti tehdä varotoimia että lähtee aina käyntiin. Nyt kyllä Suizan akku on terässä mutta onhan se hyvä varmistella.
  25. #25
    Taalla Amerikan puolella Motorcycle Safety Foundation ajokursseilla opetetaan koneen sammuttamista tappokytkimesta. Ideana on se, etta paniikkitilanteessa osaa kayttaa tappokatkaisijaa.
    Itse kylla yleensa sammutan koneen avaimella, joskus harvemmin sivutuella
    Have a Nice Day
    Honda Shadow VLX
  26. #26
    Lainaa (tx_shadow @ Heinä. 30 2004,20:28) kirjoitti
    Taalla Amerikan puolella Motorcycle Safety Foundation ajokursseilla opetetaan koneen sammuttamista tappokytkimesta. Ideana on se, etta paniikkitilanteessa osaa kayttaa tappokatkaisijaa.
    Itse kylla yleensa sammutan koneen avaimella, joskus harvemmin sivutuella *
    Kyllä sitä varmaan osaa käyttää "paniikkitilanteessa" muutenkin.

    Aikoinaan kävin koeajaa kaverin "hurjaa" Kawa GPZ 600R:ää.

    No se oli just ostanu sen ja lähdin tyyppäämään, kiihdytin kylätiellä minkä lähtee. Kun olin päässy 4. vaihteelle, niin kaasu hirtti kiinni. Siinä kokemattomana ("isoihin" pyöriin) alko jo paniikki tulla. Sit välähti tappokatkasin No, hyvin kävi ja sain pysäytettyä.
  27. #27
    Autokoulussa opetettiin että aina tappokytkimellä, kun pyöräni ostin niin myyjä sanoi että avaimesta. Tappokytkin kuulemma jotenkin -en muista perusteluja- rasittaa konetta tjsp.

    Samapa tuo miten se pitäisi tehdä. Avaimesta minä käännän.
    I am free of all prejudices. I hate everyone equally.
  28. #28
    Avaimesta tulee sammuteltua
  29. #29
  30.  
  31. #30
    Key R.U.L.E.S
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen