Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Tervehdys!
    Olen enemmän kuin etuajassa liikkeellä, mutta pyöräkuume kun ei katso aikaa tai paikkaa. Olen ajellut pitkälti yli nelikymppisenä uusiokuskina kohta 10.000 kilsaa GS 500 E:llä, jonka ostin uutena toissa huhtikuussa. Oikein arvattu, isompaa tekee mieli, mutta mitä... en tiedä varmasti itsekään. Jos lompakko ei olisi mukana päätöksen teossa, pöräyttäisin välittömästi kauppaan ostamaan uuden GSX 750 F:n. Ajoasento on kylmätyyppien perusteella tomumajalleni aivan nappi, pyörän ulkonäkö miellyttää, ja satula ainakin vaikuttaisi soveliaalta kahdellekin kohtuumittaisille päivätaipaleille. Lisäksi minun mopossani on ja tulee aina olemaan ainakin takalaukku, mieluiten koko setti. 750 F:ään näyttäisi laukkusatsikin mahtuvan hyvin.
    Te, joilla on kokemusta aiheesta, kertokaa kyseisen menopelin ajo-ominaisuuksista. Kuinka tuuliherkkä 1 ja 2 päällä, kuinka suuntavakaa tuulee tai ei, millainen vääntö/kiihtyvyys, jousitus jne.
    Vai onko joku muu malli parempi yleiskäyttöön?
    Customia tai ärräkyykkyä en huoli, enskoja vierastan, vaikka en tiedä miksi, ja isot nakut lienevät maantiellä samanlaisia aerodynamiikan riemuvoittoja kuin oma GS:änikin... *
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Lyö hauks vaikka "suzuki gsx 750 f"...voisi tepsiä. Näitä otsikoita on PALJON...

Esimerkiksi TÄSSÄ ja tässä jotain ja tässä..ehkä löytyy lisää.

Mutta uskalla suositella, ellet aiko harrastaa kolmanneen asteen bomberismia. Käyhän se varmasti siihenkin, mutta tehokkaampia paketteja löytyy. Matkantekoon vähän hemmetin hyvä pärrä.

Tuuliherkkyydestä en osaa sanoa, kun en ole juurikaan ajellut kuin tällä pärrällä. Olen ajanut kovallakin tuulella, ja päässyt sinne minne olen halunnut. Laukkuja saa, ja sopivat pärrään hyvin. Matkapyöräksihän ko pärrää lasketaan, mutta kyllä sillä pääsee suht kovaakin, jos meinaa tulla kiirettä. Vääntöä on ihan mukavasti jo pienillä kierroksilla, eli ei tarvi huudattaa konetta, vaikka olisikin kaksi päällä, ja pikkasen matkatavaraa. Kulutus on ihan jees, semmoinen 5-6 litraa menovettä kuluttaa matkalla.
    Jousitus on pehmeä, joskus ehkä vähän liiankin pehmeä. Runko on wanha kunnon rautaputkirunko, eli pikkasen pehmeä sekin. Mutta ei juurikaan haittaa ellet tykkää rata-ajosta tai ektriimi mutkapätkistä, silloin tulee rajat vastaan.

Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    se mikä mua 600f -03 (fyys. mitat samat) saa kiitosta, on sen matka-ajon mukavuus.. siinä nimittäin näin 186cm pitkä kaveri saa just napakan ajoasennon nojaamalla kyynärpäillä polviin. sillon paino jakautuu tasaisesti jaloille ja pepulle, joka takaa sen että vois ajaa yhteen putkeen vaikka 500km.. mut se löbö ku loppuu jo aikasemmi.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Lainaa (GriZzLy @ Kesä. 16 2004,15:13) kirjoitti
    Runko on wanha kunnon rautaputkirunko
    Ainakin omassa wm-89 olevassa wanhassa rouvassa on teräsprofiilista runko(onko sitten uudessa mallissa putkirunko ?), se on kyllä erilainen ajella kuin tavallinen putkirunkoinen, jollaisia olen myös ajanut. Palkkirunkoiset ovat sitten eri asia. Sitten tietysti pitää myös sanoa, että myös putkirunkoisen saa erinomaiseksi esim. ducatit joissa yleisesti putkirunko ja erinomaiset ajo-ominaisuudet.
    K1600GTL
  5.  
    Lainaa (avivolin @ Kesä. 16 2004,14:55) kirjoitti
    Vai onko joku muu malli parempi yleiskäyttöön?
    Customia tai ärräkyykkyä en huoli, enskoja vierastan, vaikka en tiedä miksi, ja isot nakut lienevät maantiellä samanlaisia aerodynamiikan riemuvoittoja kuin oma GS:änikin... *
    Niih, uskallan kuitenkin suositella isoa S-mallin Banditia. Itelläni ei ollut minkäänlaista aiempaa kokemusta ko pyörästä ennenkuin sen ostin, lukuunottamatta kymmenien kertojen kylmätyyppejä liikkeen sisällä...

Hankintaani en ole kuitenkaan hetkeäkään katunut. Ainakin oman pesueemme ajoon laite on soveltunut mainiosti. Vääntö on tasaista, voimaa on mutt ei kuitenkaan mitenkään repivää vaan tasaista. Eikä tarvi heti taas vaihdella isompaan. Toki bommittaakin laitteella pystyy niin halutessaan. Kaksin ajettaessa tilaa istuimellä riittää hyvin ja ainakin ajo-ominaisuudetkin säilyy matkustajankin kanssa. Myös siippa pärjää mopon kans varsin hyvin eli rauhallisestikin sillä pystyy eteneen...

Ulkonäkö on OK ja uudenkaan mopon hankintahintakaan ei päätä huimaa. Eli ei muuta kuin koeajolle ja Kuhmosta mopo alle...
    * *

* Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96