Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    On viime kesältä muutama todella ikävä kokemus siitä kun kun stonga lähtee "vemputtamaan" ja oon päättäny etten alkavalla ajokaudella aja metriäkään ilman ohjausiskaria. Nyt haluaisinkin hieman ohjeistusta sen hankkimiseen.

    Öhlins on ymmärtääkseni paras mahdollinen, mutta kun se on aivan sikahintainen ! Valikoimaa kun tuntuu löytyvän muiltakin valmistajilta ja hinta tuppaa olemaan puolet öhläristä. Mutta päteekö tässäkin sanonta " kun halvalla ostaa niin halvalla saa" ? Olisi mukavaa saada kommenteja, kokemuksia tai jopa faktaa aiheesta...

    Ai niin, mopotin on ´03 Fireblade
  2. #2
    Oletko purkaamoilta kysellyt. Iskarin kuntohan on helppo todeta, joten käytettykin on "toimiva" kustannustehokkaampi vaihtoehto.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Eipä ole moinen tullut mieleen. Osaisitko kertoa jotain purkaamoa helsingin lähettyvillä?
  4. #4
    Kyllä kannattaa laittaa joko WP *tai öhlins ne on aivan eri planeetalta kun noi halpis tuotteet.halpistuotteissa on yleensä n. 7 jäykkyyssäätö mahdollisuutta ja ainakin WP:ssä on 32 + voidaan huoltaa.Asennussarjahan maksaa kans jo yli 200€ mutta onhan iskari aina sitten "kädenulottuvilla" iskareiden hintaero ei kuitenkaan ole niin iso että kannattas "säästää...."
    Tämä on oma mielipide
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  5. #5
    Ookoo,

    WP:stä ei ole mitään mielikuvaa... Netistä oli vähän vaikee löytää, (vai oliko käyttäjässä vika ) mutta en löytänyt jälleenmyyjää öhlärille pääkaupunkiseudulla...?
  6. #6
    Itselläni on -01 cbr600:ssa Hyperpron ohjausiskari ja se on aina täysillä, muuten siitä ei ole juurikaan hyötyä. Jos se ei ole ja kiihdyttää kovasti mutkasta lähtiessä niin saattaa ravistaa ja sehän on aika ikävä tunne.

    Fireblade:ssa taitaa olla jyrkempi keula kuin mun pyörässä joten kanattaa varmaan investoida Öhlinsiin niin ei ainakaan lopu säätövara kesken.

    Ohjausiskari testi Firebladelle



    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
  7. #7
    Lainaa (tommipommi @ Maalis. 06 2004,10:16) kirjoitti
    .... mutta en löytänyt jälleenmyyjää öhlärille pääkaupunkiseudulla...?
    Tuossa maahantuoja Öhlinssille, eikä se ole kovin kaukana pääkaupunkiseudusta.

    http://www.mp-racing.fi
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  8. #8
    Onko jollain tietoa miltä valmistajilta löytyy ohjausiskaria cbr 600 -92:seen. öhlins.com sivuilla oleva suosituslistan mukaan öhlinsiltä ainakin pitäis löytyä.(mp-racingin sivuilta en saanut suosituslistaa ladattua). Aika monelta merkiltä ei taida löytyä kuin vuosimallia -95 uudempiin.
  9. #9
    Lainaa (Riese @ Maalis. 06 2004,12:50) kirjoitti
    Onko jollain tietoa miltä valmistajilta löytyy ohjausiskaria cbr 600 -92:seen. öhlins.com sivuilla oleva suosituslistan mukaan öhlinsiltä ainakin pitäis löytyä.(mp-racingin sivuilta en saanut suosituslistaa ladattua). Aika monelta merkiltä ei taida löytyä kuin vuosimallia -95 uudempiin.
    Tossa sinuun pyörääsi Öhlärin sivuilta:

    Honda CBR 600 F2 -92

    -C9B5R4-



    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  10. #10
    Huollettavuus on noissa tärkeää. öhläriin ja wp:hen saa osat hyllystä suomesta jne.. lisäksi taitavat olla viel sellasii et kiinnikkeiden vaihdolla saat ne myös seuraavaan pyörään kun noi halppikset käy just vain siihen tiettyyn malliin
    200e on aika turha säästö jos valitsee "parhaiden" ja huonojen väliltä
  11. #11
    Löytyy muitakin huippu malleja, mutta saatavuus Suomesta huono (lue ei lainkaan). Myös noihin "halpa" lue ainoastaan halvempiin saa asennus sarjat monille eri pyörä merkeille ja malleille...
  12. #12
    Kyllä se sille näyttää että öhlärin joutuu hankkimaan. Mitäs sitä paskalla tekee kun ei oo peltoakaan. Ja halpahan se henkivakuutuksena on.

    Kiitos kaikille mielipiteensä antaneille.
  13. #13
    Kannattaa kokeilla saada Toby:n maahantuoja selville. Paljolti käytössä WSB ja GP puolella. Valmistaja on Belgiassa (muistaakseeni) ja hinta noin kolmanneksen alhaisempi kuin Öhläri. Ei se hinta aina ole se laaduntae toisaalta voihan sitä brändistä maksaa lisää (niin pysyy mullakin työpaikka)...
  14. #14
    Osta öhläri tai WP. Paineistamattomilla ei tee hevon humppaa. Ne ovat auttamatta liian hitaita slappereihin, eli käytönnössä tekevät ohjauksen ainoastaan raskaammiksi ja suojaavat töyssyiltä. Itselläni oli LSL hetken kiinni kisapyörässä ja sillä ei ainakaan siinä tehnyt mitään. Jos haluat testata, niin voin myydä halvalla. *
    - JAM Racing Team -
  15. #15
    On tuo ohjausiskari sellainen että parempi olla ilman kuin laittaa huono. Säästä siis sen verran kasaan että saat Öhlinsin tai WP:n. Voihan joku muukin hyvä olla mutta silloin se ei taas ole yhtään halvempi. Säädettävä siis tietysti.
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Osta öhläri tai WP. Paineistamattomilla ei tee hevon humppaa. Ne ovat auttamatta liian hitaita slappereihin, eli käytönnössä tekevät ohjauksen ainoastaan raskaammiksi ja suojaavat töyssyiltä. Itselläni oli LSL hetken kiinni kisapyörässä ja sillä ei ainakaan siinä tehnyt mitään. Jos haluat testata, niin voin myydä halvalla. *
    Hei,

    Onko jollakin kokemusta slappareista vaikka olisi ohjausiskari paikalla? *Aikaisemmin en ole kuullut moista väitettä. *Miten tuon LSL:n toimimattomuus ilmeni? *Itse olen työssä teollisuudessa ja arvelisin että ko. vehkeen valmistaja ja suunnittelija olisivat varmasti olleet kiinnostuneita kokemuksistasi toimimattomuudesta. *Minkä pyörän kiinnimet sinulla on LSL:n vaimentimessa? *Minkälaista hintaa pidät vaimentimella?
  17. #17
    Tommosen LSL iskarin tilasin. On vasta nyt talvella asennettu joten mitään sen parempaa kokemusta ei ole. Toivottavasti edes jotain apua.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  18. #18
    Ite hommasin hyperpron uuden mallin joka on paineistettu ja säätöjäkin on 22 kliksiä. Hinta on tosin samoissa noiden WP:n ja Öölärin kanssa. Kiinnikesatsi tässäkin tapauksessa aikasta hintava.

    Tuollainen:

    P.S. Tämä tuli siis kawa 636-03:seen



    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  19. #19
    Tuossa mun pyörässä on tuo alkuperäinen ohjausiskari tankin vasemmalla puolella pitkittäin ja nuo uudet on kaikki yläkolmion päällä poikittain. Onko tuolla muuta merkitystä, kuin et se on helpompi säätää ajon aikana? Saako tuon alkuperäisen paikalle asennettua uuden ilman asennussarjaa?
    GSX1300R ´07
  20. #20
    Lainaa (psa @ Maalis. 09 2004,18:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Osta öhläri tai WP. Paineistamattomilla ei tee hevon humppaa. Ne ovat auttamatta liian hitaita slappereihin, eli käytönnössä tekevät ohjauksen ainoastaan raskaammiksi ja suojaavat töyssyiltä. Itselläni oli LSL hetken kiinni kisapyörässä ja sillä ei ainakaan siinä tehnyt mitään. Jos haluat testata, niin voin myydä halvalla. *
    Hei,

    Onko jollakin kokemusta slappareista vaikka olisi ohjausiskari paikalla? *Aikaisemmin en ole kuullut moista väitettä. *Miten tuon LSL:n toimimattomuus ilmeni? *Itse olen työssä teollisuudessa ja arvelisin että ko. vehkeen valmistaja ja suunnittelija olisivat varmasti olleet kiinnostuneita kokemuksistasi toimimattomuudesta. *Minkä pyörän kiinnimet sinulla on LSL:n vaimentimessa? *Minkälaista hintaa pidät vaimentimella?
    Suzuki GSX-R 1000:n orkkis-iskarilla on kokemusta släppereistä viime syksyltä. Muutaman kerran ravisteli oikeen mukavasti. Taidan vaihtaa sen jossain vaiheessa, edellisessä pyörässä (R1) oli Öhlins ja ero on todella selkeä. Toi Suitsan orkkis on melko turha kapistus..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #21
    Mul on seppomiehen vanha Öhlins tankin päällä poikittain. Ei niin hyvää ettei sitä voisi parantaa -> Vaihdatin siihen alkuperäisten välttävien öhlins-nivelten tilalle uudet Uniball-tyyppiset nivelet niin nyt pitäis sitten toimia niin kuin tuollaisen kuuluu!

    Toi Öhlinsin tuote on kyllä todella upea... Vaikka maksaa niin suosittelen.

    Ohjausiskaria ei nyt kyllä läheskään kaikkiin malleihin välttämättä tarvitse, tosin se voi pelastaa kaatumiselta jos oikein kunnolla mokailee...
  22. #22
    Lainaa (tommipommi @ Maalis. 06 2004,08:51) kirjoitti
    On viime kesältä muutama todella ikävä kokemus siitä kun kun stonga lähtee "vemputtamaan" ja oon päättäny etten alkavalla ajokaudella aja metriäkään ilman ohjausiskaria. Nyt haluaisinkin hieman ohjeistusta sen hankkimiseen.

    Öhlins on ymmärtääkseni paras mahdollinen, mutta kun se on aivan sikahintainen ! * Valikoimaa kun tuntuu löytyvän muiltakin valmistajilta ja hinta tuppaa olemaan puolet öhläristä. Mutta päteekö tässäkin sanonta " kun halvalla ostaa niin halvalla saa" ? Olisi mukavaa saada kommenteja, kokemuksia tai jopa faktaa aiheesta...

    Ai niin, mopotin on ´03 Fireblade
    jep Firebladen, 02/03 peruspiirre on tuo voblaus. Itsellä on kokemusta moisesta kun mittarinopeudet on olleet 180-220, ihan jännittävä tunne...Lähtee noilla nopeuksilla woblaamaan kun keula kevenee.

    Jos olet raskinut uhrata liki 20 000 € huussiisi, niin kannattaako säästää enää muutaman satasen tähden?

    Sinulla on 2 vaihto ehtoa, joko Öhlins tai WP. Molemmat huipputuotteita WP ehkä hieman halvempi.

    Itse ostan/ostaisin Öhlisnssin.



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  23. #23
    Lainaa (Zet @ Maalis. 06 2004,10:12) kirjoitti
    Kyllä kannattaa laittaa joko WP *tai öhlins ne on aivan eri planeetalta kun noi halpis tuotteet.halpistuotteissa on yleensä n. 7 jäykkyyssäätö mahdollisuutta ja ainakin WP:ssä on 32 + voidaan huoltaa.Asennussarjahan maksaa kans jo yli 200€ mutta onhan iskari aina sitten "kädenulottuvilla" iskareiden hintaero ei kuitenkaan ole niin iso että kannattas "säästää...."
    Tämä on oma mielipide
    Täysin samaa mieltä!! Kalliita mutta hintansa arvosia, itellä oli kilpapyörässä WP ja oon kokeillu myös semmosta halpis vehjettäkin mut sillä ei tee kyllä mitään...
    Kaasusta irrotetaan vasta sairaalassa...
  24. #24
    Nyrkkisääntö joka toimii lähes poikkeuksetta : Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  25. #25
    No, mitä te olette maksaneet WP:n tai Öhlinsin vempeleestä kaikkine tarpeellisine asennus- ym osineen.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  26. #26
    Tutkiskelin öhlinssin sivuilta noiden iskareiden mittoja ja näyttäis että sieltä löytyy iskari, joka sopisi alkuperäisen ohjausiskarin kiinnikkeisiin..

    öhlinsin kiinnikkeillä iskari tulee todennäköisesti yläkolmion suuntaisesti, kun taas tellun orggisiskari on vähän eri asennossa
    http://www.mp-foorumi.com/gallery....a50.jpg

    Eli ajatus pelkän iskarin ostamisesta kiehtoo, jos sen iskarin saisi kiinni noihin orggiskiinnikkeisiin.. Onko tuolla iskarin asennolla suurikin merkitys?
    www.trackpunkracing.com
  27. #27
    Lainaa (FJ20 @ Maalis. 16 2004,08:09) kirjoitti
    No, mitä te olette maksaneet WP:n tai Öhlinsin vempeleestä kaikkine tarpeellisine asennus- ym osineen.
    Mulla WP tuli kiinnikkeineen maksamaan 330€ eli ei mun mielestä kovin paha hinta...



    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  28. #28
    Kellään tietoa saako mistään euroopasta jenkkilästä tuttua Scotts merkkistä ohjausiskaria? Tai enemminkin ohjauksenvaimentajaa... Kehuvat kovasti ja monet valinneet sen Öhlinsin sijaan. Ei varmaan mikään huono laite ja helpompi säätää ja asentaa, kun tavallisen tyyppiset. Jos jollain on tietoa euroopan päässä oleviin tai jenkkisivustoihin, joista kyseistä laitetta vois tilailla niin laittakaa viestiä.
    Laitetaan vielä kuva ihmeteltäväksi:

  29. #29
    Mielenkiintoisen näköinen vempele tuossa yllä olevassa kuvassa... olisi mukava tietää toimiiko.

    Itsellä fasussa tuollainen Öhlari (kun joku opettais noiden hyperlinkkien teon...) http://www.yamaha-motor-europe.com/accesso....Id=4230

    Toimii!

    Kotimaisen hinnaston mukaan maksaa tänä vuonna reilusti yli 800 euroa.
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  30.  
  31. #30
    Vaikka kuinka toi olis hintansa arvonen niin 800€ on aivan törkee hinta. Varmaan saa muualta kuin suomesta halvemmalla...pitää tutkia.

    Öhlins tekee tollasia samanlaisia kuin tuo kuvassa oleva, mutta crossi/enska käyttöön...olen kuulluut, että toimii...tiedä sitten...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen