Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
    Kyllä vaan kestää Onhan se jo jotain kun mopossa on turbo
    Onko muuten ihan normaalia että kuuluu sellainen korkea metallinen ujellus koneesta?
    Kuuluu varsinkin moottorijarrutuksessa, ei tartte olla kovinkaan pajoa kierroksia..
    ihan niinku siellä olis määnät ilman voitelua tai jotai? Voihan olla ihan normaaliakin, mutta en ole muissa (uudempia kaikki) pyörissä kuullut tätä..

BTW: kohta 300km takana ja hyvin kulkee
    -

Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
    Mulla kuuluu samanlainen ääni moottorijarrutuksessa. Itsekki sitä hieman olen ihmetellyt, mutta muuten pelaa moitteettomasti ja käy sievästi Lieneekö vanhan pyörän tyyppivikoja jo?
    Joo, eli tarkemmin kuuntelin, niin kuuluu siinä 3000 kiekan paikkeilla.. ei mitenkään pitkään eikä ihan joka kerta, mutta kuuluu..
    Ja toinen juttu tuli tänään vastaan.. Kierrosten rajoitin tökkäsi tosi pahasti
    Lähin kiihyttämään moottoritien ramppia (en kylläkään kattonu mitä ne kierrokset oli) niin yhtäkkiä meno loppu ja takapenkkiläinen tuli niskaan.. Se tökkäsi niinku seinään ja vauhti tippu melko paljo.. kiekat meni mittarin mukaan 0:llille, mutta kyllä se käynnissä mun mielestä oli.. Kytkintä pohjaan ja taas mentiin..
    Oli kyllä tosi tympeä, ja tuolle pitäs kyllä jotaki olla tehtävissä? Muistelisin ainaki että olisin jostakin jotakin aiheeseen lukenu, mutta en enää muisita oliko se jus tämä.. Toivottavasti! Varohan vähän sitä Maikkeli ku :let
    -

Exät:
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
    Okei, siis tarkennusta tuohon tökkäämis juttuun.. Kävin motarilla vähän testaamassa, että millon ja mikä siellä oikein tökkää -> Ei se mikään kierrosten rajoitin ollutkaan , vaan turbosta se johtuu.. Tulee vissiin ylipaine (tai jotain), ja ei osaa työntää sitä painetta minnekkään, joten lopettaa kulkemisen ja jumittaa koneen... Näin minä sen analysoisin, ku se tulee sitten vasta kun turbon kaikki ledit on syttynyt ja jatkaa kiihyttämistä sen jälkeen..
    Tuolle tarttee kuitenki tehä jotaki!
    -

Exät:
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
    Kyllähän se vaarallista on jos tolleen yhtäkkiä alkaa topehtiin.
    itte en oo vielä niin "rankaissu" mopoa, kun on nuo huonot gummit vielä alla. . Hyvin kuiteskin pelittää muuten ja kivasti liikahtaa kaks päälläkin, vaikkei niitä "kukkakeppejä" vaimon kans olla kumpikaan

Tänäänkin tuli toistasataa kilsaa ihan tuossa paikallisliikenteessä rällättyä
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 11 2004,13:26) kirjoitti
    Kaverilla oli aikanaan XN ja siinä turbon hukkaportti oli jumisssa mikä aiheutti sen, että kun paineet nousi riittävästi eikä ylimääräiset päässy pois alkoi sytytys katkomaan ja eka kerralla tuntu että nyt saatana tipahdan kyydistä kun nyhti niin pahasti. Seuraavana talvena suoritettu herkistely ja hapettumien poisto palautti toiminnan normaalisti. Pyörä oli tuolloin viisi vuotta vanha.
    oiskohan tässä johtolankaa... ja tässä vähän rakennuspuita:
    http://www.xn85turbo.com/ ja siellä "how-to-1 / wastegate fix".

sitten ei muuta kuin mars autotallin uumeniin !

Aivan totta.. tartteepa katella vähän tarkemmin noita juttuja, ku oli ihan tuossa silmän alla, muttei huomannu

Pitäneepä joku viikonloppu ottaa projektiksi.
    -

Exät:
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  9.  
    Mulla on autossa jumittanut kans hukkaportti ja se tökkäs kans oikeen perkeleesti ku kipunat hävis. Samalla kyl tuntu et ne paineet nousikin vähän vauhdikkaammin...

No juu, kotilot taas sikseen mut tuolta puolen syy tökkimiseen todennäköisesti löytyy.
    TL1000R
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12