Transalppikeskustelua tuntuu palstalta löytyvän kivasti, onko kenelläkään tallissa NX650 Dominaattoria. *Ite hankin tuollaisen (vm.-89) hiljattain, en ole vielä päässyt kunnolla tyypittämään. Olisi kiva kuulla käyttökokemuksista, tyyppivioista yms.
![]()
Just möin omani pois, vähän harmittaa, mutta ku kahtakaan ei oo varaa pitää..
Pyörähän on kaikin puolin hyvä, siinä ei taida olla yhtää särkyvää osaa.. *![]()
Jos jotain vikaa, niin pers puutuu pitemmällä matkalla.
Lue myös uusin bike, siinä oli pikku juttu.
Enpä ole moisella pyörällä ottanut kuin "kylmiä" tyyppejä, mutta täältä löytyy mukavasti tietoa!
http://www.finnbike.com/matkaendurot/nx650/nx650.htm
Domi löytyy tallin nurkista ja vielä mukavasti kutiteltuna.vm on 94 ja rakenneltu hiukan supermoto tyyliin 17/160 takaa ja edes 17/120.Leo Vincen teharija suutisarjat laitettuna.Kiva peli kaiken puolin ja saundit kohdallas niin kun *650:ssä nelithtisessa yleensäkin.
![]()
Tjuh, juuri ensipyöräksi sellaisen hankin vuosimallia 95.
Paljon ei kyllä tule vastaan domuja... Vaikka itse olen kyllä kaikin puolin tyytyväinen hankintaani.
Kerran oon ajanut ja oli kieltämättä hauska peli ajella
Transalp kuitenkin 50kg painavampana parempi tien päällä mutta maastossa domi varmaan lyömätön kampe!![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Kyllä domeja tuntuu porukoilla olevan, niistä ei vaan paljon tunnu keskustelua irtoavan. Tuntuu omistajat olevan harvasanaista porukkaa. Vai onkohan syy siitä kun pyörä vaan käy ja kukkuu eikä tartte ihmetellä kaasarien synkkaamista eikä vaihdella pakoputkia*![]()
Ite hommasin domin oikeastaan sattumalta. Olin hankkimassa NTV Revereä mutta sitten silmään sattui domi, joka vaikutti mielenkiintoiselta ratkaisulta, "katupyörä" jossa on isomukinen ilmakone kaksilla pakareilla ja enskarungolla. Jotenkin revere jäi kauppaan ja domi lähti mukaan.
Olen pärtsäillyt domilla nyt parisen kuukautta, en tosin maastossa kun nuorempana sain siitä tarpeekseni, rossipolvi on vieläkin sökönä vaikka on leikelty pariinkin otteeseen. Pikkuteillä ja domi tuntuu kovasti olevan kotonaan. Vääntöä on mukavasti ja kulkeekin omiin tarpeisiin riittävästi. Mukava ajettava ja pysyy aloittelijallakin *kivasti hanskassa. Kulutus on ollut n. 4.5l/100km.
Keskituki vakiona olisi kiva juttu, samoin takaiskari sais olla pikkasen parempi. *
Ei domi varsinaisesti mikään touring peli ole, mutta kyllä silläkin matkaa taittaa jos vaan perät kestää. Halpa pyörä mutta kova penkki, säästyneet setelitukot voi laittaa perstaskuun menoa pehmentämään. Pidempään matkantekoon TA on kyllä varmaan mukavampi vaihtoehto. Hondalla löytyy katuenskoja joka makuun, domi, transalp, africatwin ja vielä varaderokin. Siitä voi valita mielensä ja kukkaron mukaan. Kun vaihtokuume iskee niin tosta listasta on helppo valita.
Kävin sitten heittämässä s-moto domin kanssa rundin norjan mutkaisilla vuoristoteillä ja *mitkä fiilikset jäi.Kevyt ja näppärä pyörä heitellä mutkissa ja vääntö piisaa pakattunakin mäkisissä maisemissa.Ainoa huono se PIRUN
![]()
Ruotsi tossa välissä kun e18 pitkin ajelet suorinta tietä Osloon.No sen kun selvitti niin juhlat alkoivat...
![]()