Onko valmistettu minkäänlaista yksinkertaista peräkärryä millä sais kuljetettua moottoripyörää mukana työmatkoilla. Kertokaa jos tiedätte![]()
Onhan noita valmistettu ja viime vuosina niitä on tainnut tulla Saksasta jonkin verran. Itse olen joskus käyttänyt sellaista mallia johon saa kolme pyörää kyytiin, kylläkin kaksi mahtuu hieman mukavammin. Ainakin nuo sakemannin kärrit on yleensä hyvin varustettuja, eli rampit ja kiilat ym. tulee mukana. En nyt tähän hätään löydä kuvaa mutta maksaa muistaakseni joitakin satasia Saksassa ja Suomen kilvissä tuplaten, ainakin ne mitä olen myynnissä nähnyt.
Control is nothing without power...
Kouvolan seudulla joku vuokraa selasta 1/3 paikkasta kärriä.
Jos olet alueelta, voin kaivaa numeronkin...
1000RR white
Tuttu omistaa tuollaisen kärrin Kouvolassa jota olen käyttänytkin ja taitaa siinä ne vuokraustarratkin olla. Tod. näk. samasta kärristä puhutaan.(NipaXX @ Maalis. 04 2004,09:04) kirjoitti
![]()
Control is nothing without power...
Ei tällänen kuljetustapa sitten kiinnosta?
http://tinyurl.com/2r44t
![]()
Kotos...
Mahtaisikohan mahtua myös toiseen ruotsalaiseen, 9-5 Wagoniin. Voisi käydä hakemassa auton Ruotsista, ja poiketa samalla Saksanmaalle ottamaan peräkonttiin mopon. Katteet vain irti, jotteivat naarmuunnu...
Mahtaisivat tullimiehet katsoa kummasti![]()
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
ei siihen mitään ruåttalaista wagonia tartte, saksalainen bmw käy yhtä hyvin..
![]()
![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Uteliaisuus heräsi: minkälainen on moottoripyörän (pyörien) kuskaamiseen erityisesti suunniteltu/varusteltu kärry?
Ja vielä tyhmempi kysymys perään: Koska moinen keksintö lienee hintavampi hankkia/vuokrata niin miksi pyörä sitten pitää sellaisella kuskata?
Tavallisella muulilla oon itse kuskannu. Kunhan löytyy 4 kpl lattiakoukkuja niin varmaan pysyy mopo pystyssä. Kalturi eli ramppi tietty myös.
Tulin, näin, koitin
Juu, ei siinä mitään erikoisvehkeitä tarvita.(kameli3 @ Maalis. 06 2004,00:09) kirjoitti
Tavallinen peräkärry ja kaks (kolmas ehkä taakse) kuormasidontaliinaa on riitänyt.
![]()
Menee vähän topicin ohi, mutta tuli vain eteen tilanne taannoin jolloin pyörää piti siirtää peräkärryllä. Kysäisin tuolloin vakuutusyhtiöltä korvauksista. Vastaus oli että vahingon sattuessa vaunuvakuutus korvaa pyörään sattuneet vahingot painon mukaan. Yhtälönä 220kg*80mk=17600mk maksimissaan. Jos aattelit kuljetella pyörää useamminkin, kannattaa ottaa selvää vakuutuksista. Tämä vain tietenkin siinä tapauksessa, että asialla on jotain merkitystä.(uusimarkku @ Maalis. 01 2004,23:44) kirjoitti
![]()
edelleenkin kesää odotellessa
eilen just kuskasin gpz1100 kawaa peräkärryllä, ihan tavallinen kärry ja monta liinaa, sekä pönkät renkaille. pysyi nätisti sen 45 kilsaa normaaliliikenteessä ajaen.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Miten HELV**ISSÄ toi pyörä on saatu sisälle??(Puuhis @ Maalis. 05 2004,13:43) kirjoitti
...en oo koskaan voittanu mitään, mutta NYT on semmonen kutina että...
Sattumalta huomasin että tuolla olisi kanssa yksi MP-kärry myytävänä
MP Maailma
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Olen siirtänyt omaa prätkää talvella seka pakettiautossa että peräkärrillä niin että eturenkaan eteen kakkonelosen pätkä ja takapää huoltopukille sitte liinat edestä kahvojen molemmin puolin ja takaa haarukan yli.Tukevasti on pysynyt.
... Ja miten sen saa ulos?(Awe @ Maalis. 07 2004,19:41) kirjoitti
Oisko joku tullut Bemarin tehtaalle pyörällä töihin ja kolleegat tehneet arkipäiväisen pilan ja rakentaneet auton kaverin pyörän ympärille... *![]()
Oiskohan penkit ruuvattu eka irti ja sitte väännelty mopo sisään ja sitte penkit takasi. Mopon renkaat on varmaan takaloosterissa. Ei vissiin mee ovi kiinni ovipahvin kanssa.
Kovat jätkät ei peräkärryjä tarvi.
Ei auta vaik kiikulla keventäs...
Amatööri crossi/enska kuskit käyttää jos jonkinlaisia prätkänkuljetuskärryjä. Tuollaisissa tapauksissa ne on ihan perusteltuja kun pyörät kuitenkin liikkuu suht usein.
Jos vain silloin tällöin kuskaa niin ihan hyvin käy mikä tahansa (tarpeeksi iso) perävaunu. Pitää vaan olla hyvä ramppi millä saa pyörän ylös... ja jos ajaa pyörän ylös, pitää varoa kääntämästä liikaa kaasua siinä vaiheessa kun enää takapyörä on rampilla...
Oli aika hupaisan näköinen tilanne tuli kerran tuollaisesta, ei mitään vakavaa tosin.![]()
Pegaso IE
Tuolla olisi useampikin kappale myytävänä...vaan mistäs tännekin saataisiin....
http://www.mobile.de/cgi-bin....gory=36
Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
--------------