Tossa FZ1 sinisellä korostettuna, ylempi musta Suzuki B 1200, ylin Kawa ZRX 1200
No FZ1 jää alakierroksilla ja sen jälkeen suht samassa SV:n kanssa
mutta V2:sessa saa Hyvät äänet kaupanpäälle !!
Pelkät väännöt kuvassa
- Jani
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
Jeps...vähän alkaa olla jo sekava kuva.Mut hyvin tosta faktat näkee...tattista.
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tossa FZ1 harmaana, ei kauheesti juhli hepoillakaan *
- Jani
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
Tohon käyrästöön kun lyö sen ZRX:n tehokippuran ni se näyttää aika komeelta. Vielä ku siihen tekis ne perusvirit ni jaksais paremmin ylhäälläkin. Mut ei oo paljoo esim svtonnilla sanottavaa tehoissa ja väännöissä, no taitaa kulussa kuitenkin olla...
TL1000R
Siis totuus on että pitää verrata 1200 kuutioiseen rivikoneeseen ei 600 satasee.
-Jani
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
Oot muuten melkosen maanantai dynon tästä Fazerista onnistunu löytään. Normaalit takanakkitehot pitäis olla 125-130hv.n välissä...Näin ainaki mun kattelemissa dynoissa. Putkenvaihdolla mennään sit jo yli 140hv takikselta. Olikohan tuolla FXD.llä justiinsa näin? Siis tällä keltasella Fazumiehellä joka täälläkin pyörii...
Tässä vähän faktaa kun vertailee samassa dynossa esim. Z1000 ja Isoon Hornettiin. Ylivoimaa...
Fazerin aamupalat...=)
En oikeen tajua miten tosta Z1000.sta on Sports Riderilla muka saatu yli 120 takikselta ku kaikissa muissa dynoissa se pyörii tuossa 113hv.n tienoilla?!? Lisäksi jopa Hornetti löylyttää tuota Z1000.sta miten tahtoo väännön suhteen. Mut tässä nyt on ainaki sama dyno, eli tulokset vertailukelpoisia. *
P.S Hitto, minähän juutun tänne väitteleen melkeen väkisin. *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Niinpä... Vakiona löytyi huipputehoa takakumilta 129 pilkkujotain ja Yoshin koko putkella + suodattimen ja suuttimien vaihdon jälkeen 140,6. Vääntöhuippu on 114 pilkkujotain. Vääntökäyrä jäi alkuperäisen alapuolelle jossain kohtaa alle 4000rpm. Pahus kun ei noita käppyröitä tähän hätään ole mukana eikä varsinkaan sähköisessä muodossa.(Yamaha1 @ Maalis. 25 2004,07:08) kirjoitti
Jos ei muuta niin ainakin äänet ja ajamisen ilo on kohdallaan.![]()
Noista dynokäyristä sen verran että ne ovat vertailukelpoisia vain samoissa olosuhteissa samalla dynolla tehtynä. Luulen mä.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Ymmärsinköhän nyt väärin kun musta näytti siltä että vain Z1000 oli noista vakio? FZ1 Yoshi muffler, CB 900 Staintune mufflers, Z1000 Std.(Yamaha1 @ Maalis. 25 2004,07:08) kirjoitti
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Jep...kyllähän siinä ihan mainittiinkin että Z1000 oli ainoo vakio putkella. Muttei pelkillä slipareilla tommosia tehoeroja selitellä silti. *(*SampySladi* @ Maalis. 25 2004,16:35) kirjoitti
(Vaikka V2 miehet siinä lajissa kovia ovatkin...)Onneksi FXD.llä on faktoja sentään ihan omasta takaa...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tiiät varmaan että se alakierroksien vakiota huonompi vääntö johtuu exupin poistamisesta? Sliparilla hönkää olis tullu lisää joka paikkaan, alakierroksillekin. Huipputehoa sait tosin tolla kokoröörillä hiukan enemmän kuin sliparilla.(FXD @ Maalis. 25 2004,13:32) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei ole eroa käytännössä huomannut *(Tylyttäjä @ Maalis. 26 2004,10:02) kirjoitti
niin minimaalinen ero. Ja jos pelkkää vääntöä olisin metsästänyt, olisin ostanut tässä luokassa ison rosmon ilman exuppia. Omaani ole enemmän kuin tyytyväinen, ei kaduta vielä tänäkään vuonna.
EDIT kyllähän tuo orkkisputkikin on tallella jos sitä jossain tarvitsisi. Itse en usko tarvitsevani.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Et sais mitenkään väännettyä sitä dynokäppyrää tänne jonnekkin nähtäville? Ei tietty pakko tänne Suska voorumille oo mut vaikkapa tonne Yamahan palstalle. Minä kun mietin kans noita putki hommia ni olis mukava katella faktoja.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Pitää yrittää ottaa duuniin mukaan skannattavaksi kunhan nyt pääsis mopolla aamuisin liikkeelle. Ens viikollahan pitäis ennusteiden mukaan tulla lähes KESÄ!(Yamaha1 @ Maalis. 26 2004,11:03) kirjoitti
![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Sen taas huomaa käytännössä, että sliparilla vetää paremmin kuin vakio ihan alhaalta asti. Ja kokoputkellinen on huonompi kuin vakio alhaalla, joten sliparilla ja kokoputkellisella on eroa alakiekoilla sen verran, että varmasti huomaa... Se on pahimmillaan R1:ssä n. 16hv se ero alle 5000rpm sliparin hyväks, vääntökäyrässä näkyy vielä selkeemmin. Se on niillä kiekoilla paljon, kun muutenkaan sitä löylyä ei ole niin kauheesti vielä niillä kiekoilla..(FXD @ Maalis. 26 2004,11:00) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kattokaas tätä. Vanha patarauta jyrää. Tämä siis kuristetusta vuosimallista takapyörältä. Vanhemmat vm.t n. 20 % väännökkäämpiä ja siis tehokkaampia.
rpm ftlb
2500 51,04
3000 54,67
3500 60,62
4000 63,73
4500 63,99
5000 63,29
5500 67,1
6000 69,43
6500 69,95
7000 70,06
7500 68,92
8000 66,33
8500 63,48
9000 59,07
9500 52,33
No niin, no
Sen verran myös Rykkösellä (sliparilla ja ilman) ajaneena, myöskin vuorotellen Fasun kanssa, totean vain, että näillä "normaaleilla käyttöajokierroksilla" voiman(väännön)tunne on aivan eri luokkaa Fasussa. Koska näillä kierroksilla useammat ajokilometrit tulee kerättyä, valintani ostohetkellä kääntyi Fasuun. Vaikka se R1 oli mukava myöskin...(Tylyttäjä @ Maalis. 26 2004,11:53) kirjoitti
etenkin käskettäessä!
EDIT ...ja R1 vm 03 huomattavasti miellyttävämpi kuin iso gixxeri K3... makuja on monia sanoi koira kun...
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Joo oon samaa mieltä, mun edellinen R1 oli väännökkäämmän tuntunen kuin nykyinen K3 Gixxerini. Eikä ainoastaan tuntunut siltä, vaan siinä oli alle 5000rpm paremmin voimaa, ihan dynolapussakin. Gixxeri menee taas 5000rpm jälkeen paremmin kuin R1. Vaikee sanoa kummasta tykkään enemmän... R1:n alavääntö yhdistettynä Gixxerin yläkierroksien voimaan olis aika jees!!(FXD @ Maalis. 26 2004,13:13) kirjoitti
Ittelläni oli vm. -01 R1 (slipari, BMC ja suutinsarja, penkissä säädetty), joka oli selkeesti väännökkäämpi kuin vakio -03 R1. Tuntu ajossa ihan selvästi. Se tuntui myös väännökkäämmältä kuin vakio -03 kilo-Fasu, ajoin niilläkin ihan peräkkäin. Fasua rassaa tietysti suurempi paino jonkun verran, mutta kyl se R1 meni kaikilla kiekoilla paremmin.
Tuosta vaikka todisteeksi jo tavaks tulleet käppyrät, joista käy ilmi ettei siinä fasussa ole sen parempi alavääntö kuin R1:ssä, ja lisäks R1 on aika paljon kevyempi:
Fasu:
http://www.akrapovic.si/main....ZER.jpg
R1:
http://www.akrapovic.si/main/catalog.../SG-Y10SO2.jpg
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Noista linkkien takana olevista SAE hevosvoimista en mitään ymmärrä mutta taitavat olla vähän heikompia kuin meidän käyttämät DIN hevoset. Tai jos ovat yhtä vahvoja, oman fasuni käyrä menee kaikilla kierroksilla ko. Rykkösen yläpuolella parhaimmillaan toista kymmentä hevosta. Mutta mistä näistä dynoistakaan niin tietää...
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
No tosta näkee samassa dynossa ajettuna kummatkin pyörät, ja siitä selviää ettei R1 ole millään kierroksilla lussumpi kuin FZS. Homma on oikeestaan päinvastoin, varsinkin kun vaihtaa sliparin. Ero korostuu vielä sen takia, että R1 on paljon kevyempi.(FXD @ Maalis. 26 2004,20:23) kirjoitti
Ittelläni oli R1:ssä dynossa myös huomattavasti enemmän potkua, 147hp säätöjen jälkeen takarenkaalla, Viaberissa mitattu. Paras kokoputkellinen R1 mitä siellä oli siihen mennessä käynyt, antoi vähän yli 150hp takanakilta, ja siinä oli huomattavasti huonompi alarekisteri kuin siinä mun sliparilla varustetussa vehkeessä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
SAE standard hevoset ovat muutaman prosentin vahvempia kuin DIN pollet. SAE mitataan viileämmällä ilmalla ja suuremmalla ilmanpaineella.(FXD @ Maalis. 26 2004,20:23) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Niin muuten ihan kiusallani laitan tähän tuon Pike_lehden (huomaa kiroitusvire, ehkä se selittää mittaustuloksenkin..???) mittaustuloksen ku se Yamaha1 sielä leijuu.Vittumainen ihminen kun olen ja vielä humalassa. Ehkä ne on korjattu jossain lehdessä Yaaamahalle suopeammiksi, mutta enpä tähän hättään löytäny.
Tuossa mittauksessa Z1000 on vähän enemmmän ku 113. Mutta Yaaamahassa on tosiaan se 125-130, ainaki melkee.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Jaa, kas yllättävää että on noinki valheellinen käppyrä jostain kaivettu...Sieltä ei sieltä Kwaakun kampuraltakaan löydy noin paljoa, saati että nakilta!!! Heh, joo... Mullapa onkin vakaa aikomus leijua oman kultani suhteen vielä pitkään. *
Käppyröitä on vaikee löytää yhtään samanlaista...Tossa ku huvikseni googletin niin eivät "uskalla" oikeen misään edes ton Z1000.sen teho/vääntö lukemia hehkuttaa. Kummaa?!? Jos olisi tuolla 130 paremmalla puolella oikeasti niin luulisi olevan myyntivaltti sekin...
Nii...Minkä mää sille voin että olen vahingossa ostanu parhaan pyörän...
![]()
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Piiikkasen muutes on lähteny vippaamaan alkuperäsestä aiheesta...
Josko nyt antais taas keskustelun mennä uomiinsa?
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
siinä olis näyttöä takarenkaalta
- Jani
ps. oli näyttöä, ei ollut oikein, uusi tulee
Kuolemanpelko on ihmisen perustarve