1150 GSA:n polttoainemittari (saman näköinen mittaristo muissakin 1150:ssa) jäi täysille palkeille, vaikka trippimittarissa jo 200 km viime tankkaukselta. Yleensä se on lähtenyt 100 km:n jälkeen vajumaan, mutta nyt ei. Pitääkö vikaa etsiä tankin sisältä vai mittaristosta? Onko kokemusta? Laiskuuttani aloitan korjaamisen täältä netistä.
Trippimittari rikki?(arikorho @ Touko. 28 2007,14:10) kirjoitti
<p>R 1200 RT</p>
Tankin sisällä oleva anturi/koho jumissa? Koeta kaataa pyörä kyljelleen ja katso irtoaako. Jos ei auta, niin kaada vielä toiselle kyljelle
Vitsvitsi. Katso ettei tankilta tuleva johtosarja / töpseli ole irronnut. Empiiristä tietoa minulla kyllä ei ole siitä näyttääkö mittari täyttä vai tyhjää kun galvaaninen yhteys anturille on poikki. Todennäköisesti jompaa kumpaa, joten 50% mahdollisuus, että vika voisi olla katkenneessa anturiyhteydessä.
<p>2002-2014</p>
Itellä vähän samanmoista oiretta, vaikkakin toiseen suuntaan. Tankkauksen jälkeen näyttää pitkät matkat tyhjää ja nousee sitten pikku hiljaa (n. 50 km aikana) ylöspäin.
Kaatanut olen mopetin molemmille kyljille mutta ei oo auttanut. Ylösalaisin ei oo vielä ollut...
Pitänee seuraavassa huollossa ronkkia asentajan olan yli ja patistaa se herkistämään se mainittu koho. Piuhat on kyllä ilmeisesti kiinni, koskapa toimii enimmän osan ajasta.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Mulla oli uudessa 1200GS:ssä samantyyppinen vika, pari kertaa pukkasin asemalle, kun loppui menovesi.
Huollossa sit jotain uimurin vartta vissiin väänteli, nyt on toiminut.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Saatoit arvata aika lähelle. Kävin nimittäin tankkaamassa ja tankkiin meni vain 8,5 litraa! Nyt uutta tankillista ajettaessa pa-mittari toimii kuten ennen - eli 130 km:n jälkeen lähti 1 palkki pois.(jappi @ Touko. 28 2007,14:27) kirjoitti
Tuo trippihän nollataan perinteisesti pyörittämällä ja muistan kun se jäi viimeksi vähän numeroiden 0-1 väliin. Ehkä se on hypähtänyt suoraan 200, vaikka piti näyttää vasta 100. Tuo kulutus nimittäin tukisi sitä teoriaa: 8,5 l/ 230 vai 130 km.
Voihan siellä olla joku roska tms. Pitää odotella taas tankin tyhjenemistä. Kelitkin taitaa viikonloppuna suosia.
1200 GS:ssä alkuun oli tuota vikaa, vaihtoivat kaiketi anturia takuukorjauksena ja vika korjaantu.