Pyörähdin tuossa Mototripin sivuilla katselemassa R1150RT:n lisävarustelistaa, ja sieltä tosiaankin löytyy radiokasettisoitin hintaan 1400€. No, jokainen voinee varmaan päätellä, että Mototrippi on hinnoitellut tuotteen vartavasten tuolle tasolle, ettei sitä kukaan ostaisi. Mutta kasetteja tuskin edes myydään enää kaupoissa! Siis uusinta tekniikkaa uuteen pyörään - ihmetyttää!
Itse hankin pyörääni cd-soittimen vuonna 2002, ja yllätyksekseni sain kuulla asiaa selvitettyäni, että vain Blaupunktin luvattiin soittavan levyjä pystyasennossa (niinkuin se RT:hen asennetaan). Muista soittimista ei ollut varmuutta tai sanottiin suoraan, että ei pysty asentamaan. Onko kokemusta muista soittimista?
Blaukkari toimii moitteetta niin radiolla kuin cd:lläkin pyörässäni, tosin nopeissa kiihdytyksissä (nopea kierrosnousu) cd pykii. Tämä tuskin johtunee RT:n infernaalisesta kiihtyvyydestä.
Olenkin epäillyt, että syntyy pieni jännitepiikki, joka saa cd:n hyppimään. Saisiko vian poistettua jollain konstia (erillinen jännitteensäädin ennen radiota??).
Siirtyy samointein MP3:een => ei pätki vaikka kuinka fillari tärisisi ja virran kulutuskin varsin minimaalista![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Samaa mielta. Nykyiset MP3 soittimet ovat todella pienikokoisia ja toimintavarmoja. Aanenlaatu on loistava ja lisaksi niihin mahtuu musiikkia aivan eri mittaluokassa kuin esim. CD soittimeen.(HiTec @ Helmi. 26 2004,15:38) kirjoitti
Jyrki
Mulla soi vain rivinelonen.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Bladessa rockaa Akrapovic eikä CD-soittimen ääntä kuuluisikaan kun kierroksia kiihdytyksessä on 8.000:sta ylöspäin, joten CD:lle ei ole senkään vuoksi käyttöä. BMW-kotilossa on tehtaan oma radio-CD-soitin, joka ohjaa takakontin sivulokerossa pystyssä olevaa 6:n levyn vaihtajaa eikä ääni pätki kiihdytyksissä. Liekö sekin Blaupunktin tuotoksia? Prkleen kovan hinnan tehdas vain kiskoo tuollaisesta lisävarusteesta.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Ainakin LT:ssa BMW kayttaa radio/kasettisoittimena Beckeria *ja CD on Alpinen mallistoa.(Bomber @ Helmi. 27 2004,21:56) kirjoitti
Jyrki
Joo Bemariin maksaa 1400 egee radio, mutta jos ostat pyörän radio valmiudella, siis ilman radioo kuitenkin, niin muistaakseni se oli 450 lisää.
Mielestäni kova hinta kaiuttimille ja antennille.
Johtosarjassa on joka tapauksessa johdot radiolle valmiina ainakin 1100 rt,ssä.![]()
Kuuntelettko musiikkia kaiuttimista myös ajon aikana? Vai kuulokkeista? Minusta tuntuu, että Autocomin kautta tulevana musiikki soi paremmin ja voi myös keskustella musiikin häiritsemättä. Sitten vaan Autocomiin mikä tahansa musiikkilähde MP3, CD, radio, tms. ja vaikka karaoke onnistuu... Tosin ilman tekstejä.![]()
Humppa soi kypäräpuhelimien kautta. Alkuun oli vain mopon omat kaiuttimet, mutta eipä niistä kuulunut kunnolla tienopeuksilla.(arikorho @ Maalis. 02 2004,14:02) kirjoitti
Normaalisti soi radio, mutta vieraissa maissa on toisinaan mukavempi kuunnella cd:tä.
Minulla oli K100LT:ssä ensin JVC:n cd-radio, joka ei oikein toiminut pystyasennossa. Vaihdoin tilalle Sonyn pari vuotta vanhemman vastaavan soittimen ja nyt toimii paljon paremmin. (Sinänsä mielenkiintoista että po. soitin ei autossa toiminut läheskään niin hyvin...ja vastaavasti JVC toimii kyseisessä kotilossa (Citroen 2cv-Paku) paljon paremmin...) Pyörään uutena (1987) asennettu Blaupunkt radio-kasettisoitin ei enää suostunut toimimaan kuin paikallaan ollessa...
Kuuntelu sujuu Autocomin kautta.
- life is too short to drink bad wine -
mulla on kans autocomin pro ja musa kuuluu kuin stereoista pitääkin kuulua, siis todella hyvin.
![]()
![]()
Mulla tuli kanssa R1100RTn myötä tuo radio/kasettihärveli. Kaiuttimillahan ei ajon aikana tee hevon kukkua ja mieli tekisi välillä kuunnella radiota. Mikä on tuo em Autocom ja missä niitä mahdetaan myydä? Tai onko jotain muuta mahdollisuutta saada musiiki kypärän sisälle? En ole ainakaan huomannut, että soittimessa olisi mitään kuulokeliitäntää.
Autocomia myy ainakin EuroMotor Center Oulussa, varmaan moni muukin alan liike...itse ostin Kuopiosta MotoKatista.
Itse vekotin on siis kypäräpuhelin eli intercom systeemi, melko hinnakas, mutta "köyhän ei kannata ostaa halpaa" *...
Liitäntöjä on (minulla on se perusmalli) kahdelle äänilähteelle, esim kännykkä ja jokin soittokone; mp3, cd, radio walkman...
Itse liitin pyörän soittimen sellaisella piuhalla jossa on toisessa päässä RCA-liittimet ja toisessa pikku plugi. *Soittimessa on lisävahvistimen liittimet, josta ulostulo. Tällöin soittimen oma volume säätö toimii myös kuulokkeisiin. *Siinä kalliimmassa mallissa Autocomista taitaa olla oma volumen säätö?
Perusmallissa ääni on mono, mutta eipä se tahtia haittaa.
- life is too short to drink bad wine -
Onko olemassa motoristi hifistejä?
Kyllä varmaan mp3 formaatin heikkoudet peittyy mopolla ajaessa kaikkeen muuhun mekkalaan mitä on tarjolla. Siksi se on varmaan hyvä valinta.
Mutta miksi ajaessa pitää kuunnelle jotain?
Tämä menee nyt tuonne "toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä" -osastoon.(Peltsi @ Touko. 11 2004,09:45) kirjoitti
Miksi ajaa mopolla kun voi ajaa autolla?
-toiset tykkää, että mopolla on kivempaa.
Miksi reissata emännän kanssa kuin yksin?
-toiset tykkää, että emännän kanssa on kivempaa.
Miksi jutella emännän kanssa, kun voi olla hiljaa?
-toiset tykkää, että juttelu on kivaa (via intercom).
Miksi kuunnella mopon selässä musiikkia, kun voi olla hiljaa?
- toiset tykkää, että musiikkia on mukava kuunnella (via intercom).
Anteeksi, että provosoiduin kirjoituksestasi. Toiset vain tykkäävät erilaisista asioista kuin toiset. Piste.
No ei se mitään. Pyydän myös anteeksi, ei ollu millään muotoa tarkotus ärsyttää.
Joo kyllähän sitä tietysti tehdään jokainen niinkö haluttaa tehdä.