Itsellä ainakin pari asiallista kokemusta viime kesältä.
Päästelin "vähän" ylinopeutta 80:n alueella ja tuli moottoripyöräpoliisi vastaan, hiki pinnassa välittömästi...mutta...vilautti valoja ja näytti kädellä, että vähän rauhallisemmin.
Toinen tapaus oli, kun könäsin jarrutuksessa, poliisit sattuivat toisena tapahtumapaikalle. Siinä pönttö sekasin kattelin hölmönä prätkää, nostivat sen pystyyn ja siinä sitten yhdessä harmiteltiin tapahtunutta ja mietittiin syytä moiseen könyämiseen (kysyivät tietenkin ambulanssin tarvetta). Yhdessä kerättiin vielä prätkän katteenpalasia tienpenkalta.Olivat vilpittömän huolestuneita, kun kuulivat, että ei ollu kaskoa ja sitten pohdisteltiinkin yhdessä, mistä saisi käytettyjä osia korjausta varten. Hakivat promillemittarin autosta ja valittelivat, että sua ...tuttaa varmaan armottomasti, mutta sorry, heidän on pakko puhalluttaa. Sitten niille tulikin häly päälle, kysyivät pärjäänkö nyt varmasti (oli jo auttajia) ja jos jotain tulee kirjaavat tapahtuman ja heidät tavoittaa laitokselta. Ajoin itse prätkän talliin tapahtumapaikalta.
Muillakin voi olla asiallisia kokemuksia, vai onko? Jollain voi olla ihan humoristisiakin kokemuksia?
Joskus nuorena miehenä kotokunnassa ajeltiin mopolla kakspäällä, kunnes tuli paikallinen poliisi saabeineen paikalle ja pysäytti. Kehoitti vain olemaan ajamatta kakspäällä sanoi että oikeat poliisit voi nähdä ja kirjoittaa sakon. *![]()
Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
Ainahan polliisi on kiva kun se katsoo asioita läpi sormiensa...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Olin liikenteessä autolla, mutta kuitenkin... Ajoin satasen rajoitusalueella reilut 110-115km/h tutkaan ja tietysti pysäyttivät, puhalluttivat ja sanoivat, että kevennä vähän kaasupoljinta.Huomioin jo tuon mittarivirheen, mikä autossani on ja ylinopeutta olisi ollut sakkojen verran.
![]()
Suzuki GSX-R 750 -04
Ajettin 5 päällä pitkin Museokatua ja kas kuinka lie sattunutki, että
polliisit hiipivät autollansa takaa. Nuorempi sheriffi, kuskina ollut,
kaappasi paperit mukaansa ja autosta ulos, kun taasen vanhempi
sanoi, että "Pojat, pojat, jos vaikka kaadutte ja joku jää vielä
vastaantulevan tai takaatulevan alle. Tiedättehän te ettei
ajoradalla tuommoinen ole sallittua." Vanhempi komisarjus oli
todellinen herrasmies. Ei mitään huutoja ja rähinöitä tai sakkoja.
Toden totta ... temppuilut .. siis tuon kaltaiset lopetettiin ihan
suosiolla.
Loppujen lopuksi kyllä arvelen, että tuon kaltainen käytös oli
paljonkin tehokkkaampaa kuin sakottaminen. Ja jäi vielä reilun
meiningin fiilis. Ikäänkuin PR työtä.
PS. 5 päällä pystyy vielä mopoilemaan, mutta kuudennelle ei
oikein enää löydy paikkaa ja pystyssä pysyminenkin on
vähän kiikun kaakun.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Olen tavannut vain vittumaisia kyttiä, toiset enemmän ja toiset vähemmän.
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Nuoruudessa oli joitakin asiattomia kokemuksia poliisista kun kevarilla ajalelin, mutta siitä on jo kauan - poliisisukupolvi on vaihtunut ainakin kerran...joten se joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmäänn
Poliiseja on tullut tututuiksi harrastusten kautta ja onpa jokunen entinen koulukaverikin päätynyt poliisiksi. Näistä kokemuksista voin kertoa, että suurin osa poliiseista on aivan tavallisia erittäin raskaan työn duunareita.
Vain pieni osa on ns. elämäntapapoliiseja - eivät pysty jättämään poliisin rooliaan työpaikalle vapaallakaan ollessaan. Sääli, koska siinä tavallaan erkaantuu elävästä elämästä ja perspektiivi yhteiskuntaan hämärtyy. Mutta näitä tapauksiahan löytyy kaikista ammattiryhmistä, eikä poliisikaan ole poikkeus, joskin poliisin valta tekee ilmiöstä keskivertoa vaikuttavamman yhteiskunnalle.
Tv. tek
Näin on, samoja kokemuksia!(JIMJAK @ Helmi. 25 2004,09:04) kirjoitti
Jos oon töpeksiny ja kiinni jäänyt niin aina on tullut tukkapöllyä enempi tai vähempi...![]()
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
ite kun oot asiallinen,niin sujuu aina paremmin"konstaapelien"kanssa![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Ei se mun mielestä tee millään tavalla poliisista asiatonta tai kusipäistä, jos hän syystä kirjottaa sakon. Tietosestihan me
noita ylinopeus, keulimis sun muita riskejä otetaan.
Aika hevonen!
Prätkällä liikkuessa mut on pysäytetty vain pari kertaa. Ekalla kerralla tuli sakot (100:n alueella nopeutta 125), ihan asiallinen kyttä, katsoi tulotkin varmuuden vuoksi alakanttiin siitä mitä kerroin (sitä aikaa kun liksaa ei vielä tarkastettu). Ylinopeus oli ihan oma valinta, mitäpä siitä virkavaltaa parjaamaan...
Toisella kertaa pysäytettiin vanhalla Lahdentiellä. Ei ylinopeutta ja kaikki muutenkin ok, eli ei sen suurempaa napinaa. Taisi eturenkaasta jotain mutista...
Eli ***tumaiset poliisit olen onnistunut kiertämään kaukaa...![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Kerran sakot ylinopeudesta, poliisit katsoivat tulot alakanttiin vielä siitä mitä itse ilmoittelin, katsoivat vielä lieventäväksi asiaksi hiljaisen liikenteen (lue ei liikennettä) ja kaikenkukkuraksi nopeutta laskivat hieman alaspäin mitä saivat lukemaksi. Päiväsakoille se meni kaikesta huolimatta, mutta tämä omatoimisuus poliisin toimesta jätti hyvän mielen vaikka muuten ketutti. Ylinopeus oli oma tietoinen valinta siihen tilanteeseen eli aiheesta sen sain, en sitä kiellä enkä valita, töitään tekivät.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Kyllä minulla on pääsääntöisesti vain hyviä kokemuksia poliiseista. Sakkoja eivät ole kirjoittaneet, suulllisia huomautuksia on tullut kaksi.
Siis sehän on nyt päivänselvää jos sakkoja tulisi, että ne omat negatiiviset tuntemukset olisi helposti siirrettävissä poliisiin. Aivan sama kuin pikkusena joku aikuinen yllätti pahanteosta, niin kyllähän se yllättäjä oli paska tyyppi ja kyttääjä.
Kun erään tutun poika aikoi valita poliisin uran, niin isänsä oli hältä kysellyt , että ootko nyt ihan varma uravalinnastasi. Nimittäin aina kun sut kutsutaan paikalla, niin jokin on päin *. Oletko nyt ihan varma, että viitsit katsella tätä elämän nurjaa puolta ja sen seurauksia sen 35 vuotta? Ei mennyt poika poliisikouluun.
marza
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Minua on kaksi kertaa sakotettu ja muutamia kertoja ratsiassa pysäytetty. Kaikilla kerroilla on ollut erittäin asialliset poliisi ja olen itsekin käyttäytynyt asiallisesti heitä kohtaan. Jo mainitut asiat "poliisi tekee työtään" ja "oma valinta, jos ajelee ylinopeutta yms." pitävät täysin paikkansa. Poliisin työ on varmasti stressaavaa, joten kyllä heille sopisi hattua nostaa.
Terve!!!
Kyllähän meidän on kaikkien se tajuttava, että poliisi tekee vain työtään.*Poliisien koulutus ja ammattitaito on kehittynyt valtavasti ja parempaan suuntaan. Olen matti siitä, että ns. kusipääpoliisit alkavat olla suurelta osin urbaanitarinoita.
![]()
Jos poliisin pysäyttämäksi joutuu ja saa huomautuksia tai jopa sakkoja, kyllä silloin tämän maan asetuksia ja lakeja on sitten vähän tai enemmänkin rikottu.Kuten täällä on kerrottu, joustavuutta on löytynyt ja sormien läpi on katsottu pienempiä juttuja, mikä onkin ihan oikein.Jos taas mennään liian liberaaleiksi, aina löytyy vapauden väärinkäyttäjiä, jotka sitten pilaavat hyvät hommat.
Meillä on tietoa ja kokemuksiakin siitä miten aivan lähi valtioissakin poliisit käyttäytyvät. kyllä meidän staili on parempi. Ehdottomasti.
Lukuisia kertoja USA:ssa käyneenä tiedän, että siellä poliisia myös pelätään aika tavalla. Tietenkin maan ongelmat ovat suurempia ja moninaisempia.![]()
hyvä suomen poliisi![]()
kotka
En ole vielä koskaan tavannut epäasiallisia poliiseja virantoimituksessa. Olen ollut heille mukava, niin ovat olleet minulle mukavia takaisin. Välillä on tullut sakkoja, välillä ei.
Viime kesällä kävin kylällä vilvoittelemassa *![]()
Varustus t-paita ja shortsit
Tuli mp-polliisi vastaan ja pyörsi perään pysäyttäen pysäkille
Ajokortti ja rekisteriote,sanoi hän *
Ei ole nyt mukana ,mutta voin hakea tuosta tien toiselta puolelta jossa asun,sanoin minä *
Joo ei tartte,mutta seuraavalla kerralla katokkin,että on mukana,sanoi polliisi ja *pois *
![]()
![]()
Elämä alkaa-kun on tarpeeksi rahaa.
Mitsillä kulkee 6 kevyesti mutta sit tarvitsee jonkun muun hoitaa vaihtaminen.(MattiR @ Helmi. 25 2004,08:03) kirjoitti
Muinaista Snackyn lausetta mukaellen; poliisi on ystävä.
Enpä ole itse mopolla poliisien kanssa joutunut juttuun kuin kerran ja sekin meni vallan mukavasti. Mökiltä olin tulossa mukavaa 80-rajoituksen mutkatietä, kaunis kesäilta ja siinä sitten fiilistelin ajamalla hieman omaa tyyliäni sporttisemmin, pienellä vaihteella kierroksia käytellen, mittari taisi heilua jossain 100-120km/h vaiheilla. Yhden mutkan jälkeen sitten aukesi pitkä suora ja mielessä kävi vaan "voi per..!" kun siellä keskellä suoranpätkää seisoi sinipukuinen herrasmies tikkari kädessä. Olin juuri vielä kiihdyttänyt oikein ja ääni oli varmasti kantautunut poliisien korviin asti...no, siinä sitten rullailin Mondeon taakse parkkiin mielessäni kiroillen ja miettien missähän se tutka oli piilossa, avasin kypärän ja poliisimies tokaisi vaan hymy naamallaan "Iltaa, puhalletaanpas tähän näin maanantai-illan kunniaksi." Hönkäsin nollat mittariin, moikkasin ja jatkoin matkaa. Meinasipa olla hieman helpottunut olo pois kaasutellessa :-D
---------------------------------------
-Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
-...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
---------------------------------------
En voi moittia poliiseja sen enempää kuin muitakaan. Kaikki sakkoni olen asiasta saanut vaikka joka kerta on hatuttanut kuin pientä oravaaVarsinkin viimeisin, jonka kirjoitteli omien sanojensa mukaan "oikeista töistä poliisiksi kouluttautunut entinen metallimies"
Oikeastaan arvostan poliisin ammattikunnan edustajia keskimääräistä enemmän. Johtunee siitä, etten osaa erityisemmin arvostaa retkuja, sivareita tai vellihousuja(tuo oli sitten siistitty versio
)
Edit: MagnaMan taas puhui paremman puolikkaa suulla...
vaikeuksien kautta takaisin baanalle
Kiteytettynä=
+![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-![]()
![]()
Ainoastaan kerran olen törmännyt puhelimessa johonkin virkaheittoon, töihinsä kyllästyneeseen poliisiin. Olikin varsin erikoinen puhelu, kun hätätilassa soittelin ja kysyin apua niin alkoi syyttämään tilanteesta ensimmäisenä minua - tapausta näkemättä ja kyseessä oli vielä hengenlähtö lähellä. No, muuten ei ole pahaa sanaa sanottavaa ja ne harvat sakot mitä on ajokorttini 24 vuoden aikana on tullut, on olleet aiheesta. Oma moka ja opiksi on niistä otettu.
Kuten ylläkin jo muutamaan kertaan mainittiin, töitään ne kaverit tekee siinä kuin muutkin. Kuvitellaanpas vaan miltä maailman meno näyttäisi ilman sitä ammattikuntaa?Hyvä että niihinkin tehtäviin ammattitaitoista ja asialleen omistautunutta väkeä löytyy *
Minusta sellainen "kytät ovat mulkkuja ja motoristien vihollisia" -asenne on hieman epäkypsä ja lapsellinen, mutta jokaisella on tietysti oikeus omaan mielipiteeseensä.
Musiikkimiehenä olet ehkä saattanut kuulla Kaaos- yhtyeen klassikkokappaleen vuodelta 1981 "Kytät on natsisikoja".(JIMJAK @ Helmi. 25 2004,09:04) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
No poliisista ei juuri pahaa sanottavaa ole, joten pakko laittaa jotain sitten positiiviselta puolelta...
Olin 13 vuotiaana kaverini kanssa ajelemassa kaksipäällä "mopolla" (mopedilla tässä tarinassa), jossa kumminkin oli 100cc kone...
Kaveri kuskina ja minä kyydissä lähdimme ohittamaan ihan tavallista Volvoa...kuinka ollakkaan sisällä istui kaksi sinipukuista "herrasmiestä"...
Ei kun rinnalla jarrua ja seuraavasta risteyksestä vasemalle ja karkuun...Volvo tulee sitten perässä hiekkatiet pöllyen...
No minä huudan kaverille "nuppi" punaisena että "höllää nyt vähän, että pääsen hyppäämään pois kyydistä"...
Eipä kaveri pitänyt hyvänä suunnitelmana, joten ei kun lisää kaasua...siinä sitä sitten ajettiin kaikki vantaan pikkutiet ja joskus myös vähän tien ulkopuolellakin...mutta ei kun Volvo lokarissa kiinni...
No päätin sitten hypätä yhdessä mutkassa kyydistä pois (eli jättää kaverin yksin karkailemaan), mutta per##le Volvokin pysähtyi ja toinen "herrasmiehistä" minun perääni...siinä sitä sitten juostiin pieni edellä ja "vähän" isompi perässä...
Eipä kuroutunut välimatka hirveemmin umpee, niin "herrasmies" päätti sitten käyttää koviakeinoja
Kuului pamaus ja huuto perään että seuraava tulee sitten päähän
"löysät" melkein housuihin ja johan stoppasi pienemmän kaverin juoksumatka...
Ensin kuulu askelia...sittenPAM!!! Antoi "herrasmies" pikkupojalle hirveen "korvatillikan"...
Sitten palattiin takaisin käsikädessä "starttipaikalle"...Istuttivat autoon ja kysyivät mikä oli kuskin nimi... No enhän minä mikään "vasikka" ole, joten ihan tuntematon se kuski mulle oli...ikinä ennen nähnytkään
Minun selitys upposi poliiseihin kuin veitsi sulaan voihin...tottakai he uskoivat...*kumpikaan ei edes nauranut
No aikansa kyseltyään (minä vaiti) ajoivat kyseisen kuskin kotipihaan ja kysyivät että onko kaverin äiti tällä kertaa kotona...
Enhän mä tuntenut koko kaveria..eli mistä mä sen nyt voisin tietää ja enhän mä ikinä tässä pihassakaan ole ollut
Aikansa odoteltiin ja ovikelloa kävivät myös soittamassa, mutta ei siellä kukaan tullut ovea avaamaan
No toinen poliiseista ehdotti että pitäisikö toi polkupyörä ottaa mukaan tosta pihasta kun sekin on varmaan varastettu
Kaveri (eli minä) sanoi että ette saatana vie mun pyörääni mihinkään se on mun
Kyllä oli poliisilla naurussa pitelemistäKysyivät vaan että mitenköhän sun pyörä tänne on eksynyt, kun oli ihan tuntematon kaveri ja täysin tuntematon piha...
No laskivat sitten menemään ja sanoivat vain että sano sille kaverillesi että panee sen moponsa lailliseen kuntoon ja älä ikinä juokse enää poliisia karkuun
OPETUS: Ainakin minulle oli se että poliisi on ihminen![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
palkkamurhaaja: "sori, mä teen vain työtäni" ...![]()
Poliisi on ystävä![]()
Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
>>Olen tavannut vain vittumaisia kyttiä, toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Musiikkimiehenä olet ehkä saattanut kuulla Kaaos- yhtyeen klassikkokappaleen vuodelta 1981 "Kytät on natsisikoja". >>
Nämä räkäpunkit ehkä liian radikaalia minun makuuni. Mutta Juicen "Poliisikouluun" ja Eppujen "Poliisi pamputtaa" ovat kylläkin erittäin tuttuja.
Nähtävästi ovat tästä asiasta samoilla linjoilla kanssani..
Onkohan mikään bändi koskaan kehunut poliiseja![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Höhöö...muuten oli hyvä juttu, mut toi kohta hiukan ehkä...hmmm. Mitenkähän mahtas selittää aseenkäytön tollasessa tilanteessa...vai oliko konstalla ilmavaivoja...varmaan on nyt jo entinen polliissi...kirjoitti
Mää en kyllä tunne yhtään polliissia, ei osaa sanoo sitte...vaikka oonkin vanha.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
En juurikaan ole kuunnellut punkkia, mutta tuo Kaaos- yhtyeen kappale on jäänyt jostain syystä mieleen. Juicella on toinenkin poliisiaiheinen klassikko "Pilvee".(JIMJAK @ Helmi. 26 2004,09:40) kirjoitti
Ehdottomasti kovin poliisiaiheinen biisi on kyllä mielestäni Dead Kennedys- yhtyeen "Police Truck":
Tonight's the night that we got the truck
We're goin' downtown gonna beat up drunks
Your turn to drive I'll bring the beer
It's the late, late shift no one to fear
And ride, ride how we ride
We ride, lowride
It's roundup time where the good whores meet
Gonna drag one screaming off the street
Got a black uniform and a silver badge
Playin' cops for real/playin' cops for pay
Let's ride, lowride
Pull down your dress here's a kick in the ass
Let's beat you blue 'til you shit in your pants
Don't move, child got a big black stick
There's six of us babe, so suck on my dick
Let's ride, lowride
The left newspapers might whine a bit
But the guys at the station they don't give a shit
Dispatch calls "Are you doin' something wicked?"
"No siree, Jack, we're just givin' tickets"
As we ride, ride, how we ride
Let's ride, lowride
Tuossa kappaleessahan melkein kehutaan poliiseja??? *![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Oon joittenki kaa samaa mieltä että aika paljo riippuu poliisin asenne siitä miten itse siinä käyttäytyy. Varmasti on kusipäitä jos alkaa soittaa niille poskee!!
Mut joo kävi hyvä tuuri viime kesänä, ajelin tos tapanilassa aika reilua ylinopeutta ku oli mukamas kova kiire. (juopottelemaan)
Sivariauto tuli vastaa heitti ugemit ja oli tullu perässä jonki matkaa, enkä ollu huomannnu sitä vastaku sitte ku laitto pillejä päälle.
Ajelin sit bussipysäkille ja hyvä ku ehdin ottaa kypärän pois päästä ni kyttä tuli takaa ja sano et "Onko rekisteriotetta ja ajokorttia ja tää ei sit maska mitää."
En viitsi nyt ees sanoa paljo oli ollu yli nopeutta ku poliisi oli tullu vastaan mutta sanotaan että paljon. Mut ei saanu tutkalle mut sai sen jälkee ku sai sit jonki ajan päästä kiinni ja silloinki oli ollu 40 alueella 60km/h parhaillaan. Tokas siihen sit vaa et "ei tästä viitti mitää antaa ku kumpiki tietää et se vauhti oli paljo enemmän ku kohdattii."
Hyppäsin vielä kyttä autoo ja kattelin kuva ruudusta omaa ajooni. Aika hyvät on kamerat kyl noissa autoissa.
Ja oli muutenki tosi asiallinen ku rupateltii siinä niitä näitä et semmosta.
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96