Eli tämmönen tapaus: Ostin uitetun CBR:n vuonna 2001 ja maksoin itse verot tulliin. Onko vielä liian myöhäistä valittaa päätöksestä?
Pyörä ei tosin ole enää minulla, mutta onko sillä mitään väliä loppupeleissä? Kaveri valitti vuosi sitten ja tänä keväänä tuli päätös että saa rahaa takasin. Itse olin jo unohtanu koko asian ja ei ollu enää ees pyörää niin valittaminen jäi.
Kaikki otettava mikä saadaan![]()
Kirjoitin liian hätäseen yllä olevan kysymyksen. Tarkistin tullin sivuilta ja se aika on kolme vuotta.
Eli, jos ostettu esim. vuonna 2001 niin valitus aikaa on tämän vuoden loppuun. Jos ostettu 2002 niin viimeinen valituspäivä on 31.12 2005
Kumpiko näistä vaihtoehdoista täytyy tehdä vai onko sillä mitään väliä:
"Autoveropäätökseen haetaan muutosta joko (1) valittamalla Helsingin hallinto-oikeudelta tai (2) esittämällä oikaisuvaatimus verotuspäätöksen tehneelle tullipiirille." (www.tulli.fi)
Valitus hallinto- oikeudelle vai oikaisuvaatimus tullipiirille?
Supermotard
Itse tein oikaisuvaatimuksen Tornion tullipiirille ja toiminta oli nopeaa. Rahat oli tilillä parin kuukauden päästä.(Tuppuzx6 @ Huhti. 17 2004,23:29) kirjoitti
Pyörä tuotu viime kesänä, verotettu syyskuussa. Verotettiin kuutiotilavuuden mukaan. Korjattiin tammikuussa yksilöllisen veroprosentin mukaiseksi. Pyörän merkki Honda.
@, AT, RD07A
Hah, pähkäilin just palautusosoitteen kanssa....Taidanpa itsekin tehdä oikaisuvaatimuksen tullipiirille...ja Torniohan se on mistä päätöskin on tullut...Iso kiitos!
Ei ole väliä omistaako pyörää enää. Vain sillä on merkitystä, että olet aikoinaan maksanut "liikaa" veroa. Valitus koskee siis tuontiajankohtaa ja kohdetta.
Edellä mainitusta syystä pyöräni tuonut liike teki aivan järkyttävän voiton veromuutoksen ansiosta. Hyvät heille. Kun sitten soitin viime syksynä myyntiaikeissa, niin eivät suostuneet ottamaan pyörää takaisin ollenkaan. Totesivat että hyvityshinta on niin pieni, etteivät kehtaa kertoakaan. Totesivat että kannattaa myydä keväällä itse.
Talven ja kevään aikana tuli sitten fiksailtua pyörää ja ostettua uusia osia. Nyt olen todennut pyörän käyttöarvon olevan liian hyvän suhteessa markkinahintaan. Kevätaurinkokin alkoi lämmittämään kummasti... Taitaa mopoharrastus jatkua vielä toistaiseksi, mahdollisesti pitempäänkin![]()
- "VFR kehrää ja paukkuu" -