Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 116:een 116:sta
  1. #91
    Tuohon että kummasta satulasta ensin ilmataan, en osaa vastata kun ite oon tainnu ihan summassa tuon tehdä ja hyvin on onnistunu. Mutta mitä nesteisiin tulee niin suositelen sitä Motulin Rbf600 litkua. Vähän tyyriimpää mutta eihän se oo kun kymppi sinne tai tänne. Ei ainakaan ala nesteet kiehumaan
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  2. #92
    Riittääkös puoli litraa vai tarviiko litran?
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  3. #93
    Puoli litraa, jos pelkka etupaa, etka luttaa hirveesti.
    Aloita ilmaus pisimmasta linjasta. Sorry, ei ole suomi nappis nyt.
    Älä korjaa ehjää....
  4. #94
    Vatun vatun vattu kun mä en saa sitä ilmeisesti pääsylinterin männän edessä olevaa kuplaa sitten millään pois sieltä! Letkut on täynnä, imee hyvin lientä säiliöstä mutta vaikka päällään pomppien helikopteria pyörittäis pysyy kahva täysin lörppänä! Menee hermo! Ruutan kanssa työnsin takakautta liemet sisään ja pulipuli kävi säiliössä mutta painetta ei vaan synny ei millään. Tarvii kokeilla tänään uusiksi kun on saanut tekeytyä yön yli. Ja suorat letkut laitettu crossovereiden tilalle, oikea ilmaa hanakammin kuin vasen mutta kuitenkin molempiin menee.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #95
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Vatun vatun vattu kun mä en saa sitä ilmeisesti pääsylinterin männän edessä olevaa kuplaa sitten millään pois sieltä! Letkut on täynnä, imee hyvin lientä säiliöstä mutta vaikka päällään pomppien helikopteria pyörittäis pysyy kahva täysin lörppänä! Menee hermo! Ruutan kanssa työnsin takakautta liemet sisään ja pulipuli kävi säiliössä mutta painetta ei vaan synny ei millään. Tarvii kokeilla tänään uusiksi kun on saanut tekeytyä yön yli. Ja suorat letkut laitettu crossovereiden tilalle, oikea ilmaa hanakammin kuin vasen mutta kuitenkin molempiin menee.
    Ilmeisesti pääsylkässä ei ole nippaa. Muutama konsti:

    1. Kaverin kanssa ilmaus niin, että pyörää kallistelee. Saa kuplan eri paikkaan.
    2. Tekee ns. hullunkierron satulasta jarrunestesäiliöön. Käsi väsyy takuulla tässä. Ilmausnippa sen verran auki, että tuntuu näppiin pientä vastetta. Toimi hieman takaiskuventtiilinä samalla.
    3. Päästät sen kuplan banjon liittimestä.

    Sun tilanne on aika optimaalinen. Teit mitä vain, niin huonommaksi ei saa. Aikaa ja tupakkia saattaa vain kulua .
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #96
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Vatun vatun vattu kun mä en saa sitä ilmeisesti pääsylinterin männän edessä olevaa kuplaa sitten millään pois sieltä! Letkut on täynnä, imee hyvin lientä säiliöstä mutta vaikka päällään pomppien helikopteria pyörittäis pysyy kahva täysin lörppänä! Menee hermo! Ruutan kanssa työnsin takakautta liemet sisään ja pulipuli kävi säiliössä mutta painetta ei vaan synny ei millään. Tarvii kokeilla tänään uusiksi kun on saanut tekeytyä yön yli. Ja suorat letkut laitettu crossovereiden tilalle, oikea ilmaa hanakammin kuin vasen mutta kuitenkin molempiin menee.
    Itsekkin tähän samaan asiaan törmäsin, kun vaihdoin aikoinaan teräspunosletkut.
    Tuntui tosiaan, että kahva pysyy kokoajan vaan löysänä, eikä se saa jostain syystä sitä painetta sinne.
    Kuitenkin päättäväisesti jatkoin kahvan puristelua niin jossain vaiheessa alkoi tuntumaan pieni vastus.
    Aluksi ajattelin, että käsi oli jo niin puuduksissa että kuvittelen vain.
    Mutta ei siinä muuta kuin rauhallisesti painelin niin alkoi tulemaan hitunen vastus jonka jälkeenhän se on sitten helppoa !

    Eli ainoa neuvo mikä minulle tepsi, että anna mennä vaan. Kyllä se siitä kuule alkaa jäykistymään
    Jee Jee
  7. #97
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Satuloiden halkaisun ja letkujen vaihdonjälkeen minäkin ilmailin muistaakseni monta tuntia ja yökon oli välissä. Aina vaan tuli monien monien kirkkaiden ruikkausten jälkeen se spruits missä oli setti kuplia mukana.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #98
    Kokeilin jo banjon kautta, ei tullu. Ei se vissiin sitte auta kun käydä ostamassa tänään kirkasta letkua että näkee mitä tapahtuu. ei ollu kun mustaa PA-letkua laatikossa, sikspäkki kaljaa ja vemputtaa vaan niin kauan ennen kun kangistuu kaadan koko paskan stunttihäkin päälle niin pitäs ainakin olla tarpeeks kallellaan prkl, nestesäiliön jalan vaan taittaa sopivaan kulmaan ensi. Tjaa nyt kun sanoin ton ääneen...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #99
    Kahva pohjaan ja nippusiteellä kiinni. Antaa olla yön yli puristuksessa ja avot.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  10. #100
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Kahva pohjaan ja nippusiteellä kiinni. Antaa olla yön yli puristuksessa ja avot.
    + jarrunestesäiliön korkki auki.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #101
    On ja on. Katotaan oliko hyötyä kun kotiudun.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #102
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    + jarrunestesäiliön korkki auki.
    Muttei kannata vesisateessa jättää. En mä oikeesti tiedä miten nopeesti toi jarruneste imee kosteutta itseensä, mutta tietyllä varauksella itte teen...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #103
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Muttei kannata vesisateessa jättää. En mä oikeesti tiedä miten nopeesti toi jarruneste imee kosteutta itseensä, mutta tietyllä varauksella itte teen...
    Ohjeet eivät ole idiooteille. Masa värkkää tallissa.

    *keventävä hymiö*
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #104
    Kyseessä on sit Triumphi, joten ei sitä kahvaa ihan yhtä kovaks saa kun sieluttomissa pyörissä.
    Gixxeristä (vanhemmista) isompi pääsylkkä ni pitäis parantua kahvan tuntuma.
  15. #105
    2x suora letku, pitäis parantaa ongelmaa ainakin jossain määrin, tällä hetkellä kahvan vaste tasan palautinjousen verran.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  16. #106
    Ilma kun nousee ylöspäin niin mä olen onnistunut niin että painaa nestettä alhaalta ylöspäin. Kauan ja hartaasti.
    FJR -17
  17. #107
    Tuo nippusidetemppu, joka ymmärtääkseni liuottaa nesteestä haihtuneet ja kuplan tehneet osat takaisin nesteeseen, vaatii painetta. Jos kahva on täysin löysä, ei tempusta ole iloa.
    Niitä satuloita ja letkuja kannattaa katsella ja viritellä ne sellaiseen asentoon että satulassa olevalla kuplalla on jatkuvasti nouseva reitti työsylkän säiliöön. Muuten saattaa kupla jäädä johonkin "ylälenkkiin" ja ilmaaminen kestää.
  18. #108
    Onkohan tuolle nippusidetempulle ihan oikeaa järkeenkäypää selitystä? Never used.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  19. #109
    Kai se ilma liikkuu letkussa joutuisammin kun siellä on painetta. Omassa pyörässä kun vaihdoin nesteet jäi pientä pehmeyttä, mutta nippuside ja yön yli odotus ja avot. Nykyisin tosin hakisin suosiolla tyhjiöpumpun kun ne ei montaa euroa maksa...
    B-King
  20. #110
    Samat kokemukset kuin muilla. Pumppaa vaikka kuinka niin löusänä pysyy. Sitten kun vähän jäykistyy niin vetää tiukan nippusiteen yöksi niin jo on aamulla jäykkä.

    Voipi olla että ne ilmamolekyylit mahtuu tiivisteiden välistä ulos kun on psineyta mutta öljy ei?
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  21. #111
    Noniiiiiiii löytyhän ne jarrut kun riittävän tarmokkaasti jakso pumppaa! Kokeilin tuota edellämainittua "hullunkierron" systeemiä, kauan sitä sai hinkkaa mutta sitten kun keksin hieman puristella säiliön ja pääsylkän välistä letkua välillä sain ilmakuplan tulemaan ulos jolloin alkoi jäykistymistä tuntua, sen jälkeen reipas tumputustahti kahvaan niin alkoi kummasti ilmaantua kuplia letkuun, jatkoin kunnes kuplat lakkasi, sama toiselle puolelle ja varmistukseksi uudestaan molemmat puolet. Melkeen pohjaan menee tosiaan vieläkin kahva vaikka alkaa jarruttaa melkeen hipasemalla, liekö toi pääsylkkä rahtusen pieni sitten noille satuloille en tiedä mutta uskaltaisin väittää ettei systeemissä ole enää ilmaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  22. #112
    Tulipa tehtyä streetfighteriin jarru- ja kytkinnesteen vaihto hyväksi todetulla menetelmällä, eli näin:

    1. Imaise nestesäiliö tyhjäksi. Käytin 50ml injektioruiskua letkunpätkällä varustettuna.
    2. Purista satuloista männät sisään, jotta sylintereistä tulee vanhat nesteet pois. Käytin levittäviä lukkorengaspihtejä. Varo ettei säiliö tulvi yli ja ime nesteet pois.
    3. Täytä säiliö tuoreella nesteellä.
    4. Valuta nestettä systeemin läpi omalla painollaan, kunnes ulos tuleva tavara on kirkasta. Letku ilmausruuvin nippaan ja siitä. Toki koko ajan varottava ettei neste lopu säiliöstä.
    5. Ilmausruuvi kiinni ja pumppaa kahvasta männät levyihin kiinni. Sylinterit täyttyvät nyt siis tuoreella nesteellä.

    Kytkimen kanssa kesken valutuksen muutaman kerran nippa kiinni ja kytkimen puristelua. Sylinteriin sekoittuu tuoretta nestettä. Sitten taas valutellaan.

    Nopea ja rento homma, eikä tarvitse ilmailla yhtään mitään. Nestettä meni kolmeen kohteeseen n. Puolikas pullo, eli 2,5dl.
    Viimeksi muokannut: B12; 17.07.2016 klo 11:01.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #113
    Teen itse samalla tavalla mutta kahvasta pumppaamalla siirrän nesteet systeemin läpi, paitsi enpä ole hoksannut mäntiä painaa sisään ja sieltä viimeisiä rippeitä saada sitä kautta ulos. Tuleeko siitä millaista nestettä ulos, vai onko asialla käytännön merkistystä?
  24. #114
    On kyllä jarrunesteiden vaihdot nopeutuneet huomattavasti kun hommasi tämän , tarvitsee tietysti paineilman. Etujarrujen nesteiden vaihtoon ja ilmaukseen meni viimeksi 5min.

    edit: näitäkin on kehuttu, jos ei paineilmaa löydy.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  25. #115
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Teen itse samalla tavalla mutta kahvasta pumppaamalla siirrän nesteet systeemin läpi, paitsi enpä ole hoksannut mäntiä painaa sisään ja sieltä viimeisiä rippeitä saada sitä kautta ulos. Tuleeko siitä millaista nestettä ulos, vai onko asialla käytännön merkistystä?
    Jos mäntiä ei paina sisään, vaihtuu neste vain letkuissa ja pääsylinterissä.

    Samanlaista sieltä tulee kuin muualtakin. Nestehän aina tummuu ajan saatossa ja tuo uusi oli melkein kirkasta korrekia. Kirkkaan letkun läpi huomaa hyvin kun puhdasta alkaa tulla läpi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26.  
  27. #116
    sitä ei saa vemputtaa löysänä vaikka menee hermot jos ei jäykisty.

    tulee mikroskooppisia ilmakuplia joita ei saa pois millään, kun ne on melkein kuin pilveä siellä.

    luulen, että tuo nippuside temppu jarruissa toimii siksi, että paine päällä ilmakuplat yhtyy isoksi kuplaksi joka sitten tulee pois ylös. Tietysti isompi kupla on paremmin nouseva järjestelmässä.

    korkkia ei kannata jättää auki, koska jarruneste imee ilmasta kosteutta nopeasti.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234