Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Käyttelin tossa r6:sta ja kiekkamittari temppuili pomppi miten sattuu Mistä kannattaa lähtee etsimään vikaa?Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
  2. #2
    Kaverin kutosessa on sama ongelma eikä vikaa oikein tunnu löytyvän.Liekö sama vika mut siinä se pomppii lähinnä ryntäytystilanteessa.
  3. #3
    Juu ryntäytys tilanteessa pomppii ajamaan en olekaan viel kerennyt tolla pyörällä kun sen vasta ostin.Olis kyllä hyvä jos sais ton mittarin toimimaan.
  4. #4
    Teeppä nyt ekana niin että tarkistat akun navat...ihan vaan hiekkapaperilla siistit kengät ja navat...sitten kiinni ja hiukka vaseliiniä päälle...

    vika voi olla noinkin yksinkertainen(tai sitten ei)
  5. #5
    Tuota pakko myöntää että akun navat oli löysällä kun sitä käyttelin koska otan aina akun irti käyttämisen jälkeen.
  6. #6
    Mulla oli samaa vikaa, kun akku oli huonossa kunnossa. Nopeusmittari näytti ihan outoja lukuja, vaikka pyörä oli paikallaan, ja keirroslukumittari eli myös ihan omaa elämäänsä. Sitten ostin uuden akun niin kaikki skulaa normaalisti...
  7. #7
    Sama vika.... takuuna tulee uusi mittari! Saas nähdä tuleeko sillä kuntoon?
    Fun is not a straight line
  8. #8
    Onkos tossa R6.sessa sitä toimintoa että se ilmottaa mahdollisista vioista sillä kiekkamittarilla? Mulla ainaki FZS.ssä ilmoittaa mm. Seuraavat virtapiirien viat: Kaasuläpän anturi, Nopeusmittarin anturi, EXUP-järjestelmä ja moottorin katkaisukytkin...Tällöin kiekkamittari näyttää eka nollaa 3s, sitte esim. 3000rpm 2.5s(riippuu mikä vika) ja sen jälkeen moottorin sen hetkistä kierroslukua 3s... Juu eli jos itellä alkaa toi kiekkamittari pomppiin ni taulukosta sit saa kateltua että mitä hemmettiä se valittaa. *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  9. #9
    En tiedä onko siin sitä vikailmoitus toimintoa.Mistä semmosen taulukon sais,että näkis mitä se ilmottaa,jos tossa on semmonen toiminto?
  10. #10
    Kyllä siinä sellanen on! Mun kiekkamittari vaan ei näytä mitään lukua jää ns. jumiin tohon 4-6000 rpm kohdalle! Huollossa oli viellä tarkastettu kaikki vikakoodit, eikä pyörässä ole mitään vikaa?? Mittaria kun nippailee niin viisari vaihtaa aina paikkaa, outo vika??
    Fun is not a straight line
  11. #11
    tekeekö teillä toi mittari silleen että kun pyörään laittaa virrat päälle niin toi jää aina ekaks 3000rpm ja sit laskee nollaan?Vai ilmoittaako se jo ennen käynnistystä siitä viasta ja mikähän vika siinä sit on kun se mittari jämähtää toho 3000rpm:ään?



  12. #12
    Se kyllä ilmoittaa vioista. Laiskuttaa nyt sen verran, että en jaksa selata läpi omaa ohjekirjaa (tsori), mutta laitan tohon alas osotteen, missä netistä löytyy kutosen englannin kielinen ohjekirja. Jos oikeen muistan, niin siellä kyllä lukee niistä. Toivottavasti siitä on jotain apua.

    R6:n ohjekirja netissä englanniksi

    Tuoltakin voi löytyy jotain helppiä:
    R6 foruumi
  13. #13
    Jes nyt toimii otin tankin irti ja tutkin johtoja ja siellä oli yksi johto irti laitoin sen vaan paikalleen ja nyt toimii *



  14. #14
    Lainaa (yamahar6 @ Helmi. 24 2004,16:24) kirjoitti
    Jes nyt toimii otin tankin irti ja tutkin johtoja ja siellä oli yksi johto irti laitoin sen vaan paikalleen ja nyt toimii *
    No voi helv...just kaivoin esille ohjekirjan ja kirjotin sulle, mitä siellä sanotaan. Damnit!
    Noh laitanpa tähän sen tekstin sieltä ohjekirjasta, kun kerran kirjotin sen koneelle. Toivottavasti tästä on jollekkin joskus apua:

    DIAGNOSIS DEVICE
    This model is equipped with a self diagnosis for the following circuits:
    -Throttle Position Sensor (T.P.S.) circuit
    -Fuel indicator light circuit
    If some trouble should occur in any of these circuits, the tachometer will repeatedly display as follows:

    0r/min for 3 seconds -> Specified r/min for the faulty circuit for 2,5seconds (see chart below) -> Current engine r/min for 3 seconds

    Use this chart to identify what circuit is faulty according to the specified r/min displayed.

    Specified r/min FAULTY CIRCUIT
    3000r/min Throttle Position Sensor (T.P.S.)
    8000r/min Fuel indicator light

    If the tachometer(=kierroslukumittari) displays as described above, take note of the specified r/min and then take your motorcycle to a Yamaha dealer to repair.

    CAUTION: To prevent engine damage, be sure to consult a Yamaha delaer as soon as possible if the tachometer displays a repeated change in r/min.
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Planet @ Helmi. 24 2004,16:41) kirjoitti
    Lainaa (yamahar6 @ Helmi. 24 2004,16:24) kirjoitti
    Jes nyt toimii otin tankin irti ja tutkin johtoja ja siellä oli yksi johto irti laitoin sen vaan paikalleen ja nyt toimii *
    No voi helv...just kaivoin esille ohjekirjan ja kirjotin sulle, mitä siellä sanotaan. Damnit! *
    Noh laitanpa tähän sen tekstin sieltä ohjekirjasta, kun kerran kirjotin sen koneelle. Toivottavasti tästä on jollekkin joskus apua:

    DIAGNOSIS DEVICE
    This model is equipped with a self diagnosis for the following circuits:
    -Throttle Position Sensor (T.P.S.) circuit
    -Fuel indicator light circuit
    If some trouble should occur in any of these circuits, the tachometer will repeatedly display as follows:

    0r/min for 3 seconds -> Specified r/min for the faulty circuit for 2,5seconds (see chart below) -> Current engine r/min for 3 seconds

    Use this chart to identify what circuit is faulty according to the specified r/min displayed.

    Specified r/min * * * * FAULTY CIRCUIT
    3000r/min * * * * * * * *Throttle Position Sensor (T.P.S.)
    8000r/min * * * * * * * *Fuel indicator light

    If the tachometer(=kierroslukumittari) displays as described above, take note of the specified r/min and then take your motorcycle to a Yamaha dealer to repair.

    CAUTION: To prevent engine damage, be sure to consult a Yamaha delaer as soon as possible if the tachometer displays a repeated change in r/min.
    ..kyllä tosta sun vaivannäöstä on varmasti vielä jollekin hyötyä.