Jep, Frank Zappaa ja Ducatia ei sotketa toisiinsa.Kaikella kunnioituksella Ducatia kohtaan mielenkiintoni kohdistuu vain näihin japsikikottimiin. Tässä toinen, moottoripyöräilyynkin sopiva ja naulan kantaan osuva Frankin kommentti: If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT. *
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Huoh..
Verrataan nyt ajan kuluksi jotain edes sinnepäin olevaa autoa vormula yköseen. Otetaan siis kevyt ja nopea auto, sellainen joka kiihtyy vakiona alle neljän sekan 0-100. Siinä ei ole vielä välttämäti mitään vormulaan liittyvää käytössä, mutta sylinteriluku täsmää ja painokin balttiarallaa saman verran suhteessa enempi kuin vormulassa kontra joku normaali 999 vs. MotoGP-ajokissa.
Niin. Siis mitä mun pitikään todistaa...
Ai niiin. Se vaan, että kaukana ovat tuotantopeleistä molemmat.
Haukotuttaa F1. Sisältö on katsojan silmässä..kö?
Huoh..
Honda. Juu u. vs. Mikäs atuo oisi sopiva verokki.Honta?
Ducati vs. öö.. mikäs atuo ny... Vaikee sanoa. Oisko Maserati?
No en tiiä. Joka tapauksessa sitä on jotenki helpompi haluta esim. Marsua ku Mersua tai saatikka jotaki akkordia. Hmmm... Hintaeroa on ja laatua varmaan suhteessa rahamäärään Hontassa enempi, mutta sehän on vaan autoverotuksen vika.
Siis miks nahkapenkit ku kankaiset tuntuuu kylmässä miellyttävämmiltä? En tiiä, mutta nahkaa...ja jalopuuta on kiva kattella.. ja niispois päi.
t. Herneen viljelijä Vantaalta
PS. Pakkohan Italiaanojen & kump. on jo periaatteessa näyttää närhen munat elämästä juuri mitään ymmärtämättömille Japseille.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Juu eiköhän nuo formula ja motoGP pyörät aika rajusti eroa tuotantovehkeistä. Sen verran kuitenkin pakko heittää, että tykin pyörän saa tollasella 20k€ ja paljon edukkaamminkin *. Autopuolella jos haluaa päästä tuotantopelillä nauttimaan alle 4s 0-100 kiihtyvyyksistä ei taida edes 200k€ olla mitään *
![]()
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
On se ihmeellistä, että joku viitsii perustella omaa merkkivalintaansa sillä, miten sama tehdas pärjää jossain MotoGPssä. Ja sitten vielä yritetään väittää, ettei tunteilla ole mitään tekemistä asian kanssa. Tässä ketjussahan on kuitenkin aika pitkälti todistettu sitä, ettei noita MotoGP kilpureita kaupassa kenellekään myydä...
Oiva vertailukohde Ducatille voisi olla Alfa Romeo. Alfan 156 GTA on vähän niinkuin 999, sporttinen, radikaali ja sisältää kowaa tekniikkaa (mm. nappivaihteet, ja automaattinen kytkin, joiden tekniikkaa sovellettu Ferrarin F1:n laatikosta...) Ei kiihtyne ihan 4 sekkaan 0-100 km/h, mutta melkein.(Italowestern @ Helmi. 23 2004,23:57) kirjoitti
* Olin joskus sellaisen Lancia Delta Integralen puikoissa joka oikeesti kiihtyi 0-100 4 sek. Oli aika potku persuksiin kun ahtopaine nousi yli vaikuttavan rajan. Tuollainen kiihtyvyys tuntuu autossa paljon hurjemmalta kuin mopossa.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Niin no, eipä kuitenkaan unohdeta tosiasioita: Reko nyt kuitenkin ajoi kisassa 1.31,7 ja kyseessähän oli vasta hänen 4. kisastarttinsa tuolla Miikan vanhalla Ducatilla.(parjan_fin @ Helmi. 19 2004,10:37) kirjoitti
Eli tuohon mainitsemaasi "pöllyttämiseen" voisi näin kohteliaasti todeta vaikka että paistaahan se päivä välillä risukasaankin *![]()
.....molemmat F1 ja MotoGP pitävät varmasti sisällään monenmoista tekniikkaa jota kadulla ei nähdä. Tulitikkuaski on kuitenkin tulitikkuaski.....moottoripyörä on aina moottoripyörä. F1:n downforcehan nyt ne kierrosajat tekee....MotoGP:ssä kuljettaja vaikuttaa varmastikin enemmän. "tätä ei voi sanoa F1-sivuilla"
......tavallaan kuitenkin samaa mieltä parjanin kanssa.
Ex hippi!
Joo, tottahan tuo minunkin mielestäni. Autossa kiihtyvyys tuntuu käsinkosketeltavammalta kun mopon päällä jostain syystä.(tapjar @ Helmi. 24 2004,14:08) kirjoitti
Itseasiassa lentokoneen lähtökiihdytyskin on aika mukavan tuntuinen kokemus
Oli muuten varmaan kiva kokemus päästä tuollaista integralea kokeilemaan... kelpais kyllä mullekkin
Pegaso IE
Eipäs väännellä asioita toisiksi kuin ne ovat. *(Nahkaparturi @ Helmi. 24 2004,10:14) kirjoitti
*En ole missään kommentissani väittänyt tehneeni merkkivalintaani sillä perusteella, että Honda on pärjännyt RR-radoilla hyvin. Olen vain todennut muussa yhteydessä Hondan hyvän menestyksen kisoissa. Nykyisen Hondani ostin useiden mp-lehtien testien ja koeajon perusteella. Blade on helppo ajettava, kulkua riittää enemmän kuin tarpeeksi ja hintakin oli kaupantekoaikaan selkeästi edullisempi kuin vastaavan suorituskyvyn omaavassa Italian ihmeessä, joten enimmäkseen järkisyillä tuo hankinta ratkesi (jos prätkien hankkimisessa nyt ikinä mitään järkeä on).
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Huh... olin jo ihan varma, että teet kaikki valinnat/päätökset täydellisen rationaalisesti.(Bomber @ Helmi. 25 2004,00:53) kirjoitti
![]()
Tässä kolmannen päivän tulokset Biaggi määräsi tahdin
Philip Islandin testiaikoja:
Max Biaggi (Honda): 1’30.21 (62 kierr.)
Colin Edwards (Honda): 1’30.45 (31 kierr.)
Sete Gibernau (Honda) : 1’30.60 (41 kierr.)
Nicky Hayden (Honda): 1’30.68 (83 kierr.)
Valentino Rossi (Yamaha): 1’30.80 (78 kierr.)
Alex Barros (Honda): 1’30.88 (74 kierr.)
Loris Capirossi (Ducati): 1’30.97 (56 kierr.)
Troy Bayliss (Ducati): 1’31.64 (68 kierr.)
Carlos Checa (Yamaha): 1’31.96 (92 kierr.)
Marco Melandri (Yamaha): 1’32.00 (80 kierr.)
Shane Byrne (Aprilia): 1’32.28 (67 kierr.)
Neil Hodgson (Ducati): 1’32.44 (64 kierr.)
Norick Abe (Yamaha): 1’33.76 (80 kierr.)
Honda rules
Olivathan siellä Phillips Islandilla testaamassa Ninja ZX-RR:llä myös "vihreän liiton" edustajat Shinya Nakano (82 kierrosta ja 1.32,61) ja Alex Hoffmann (62 kierrosta ja 1.33,75) eli kovaa meni kuten tavallisesti. Pahus kun Honda on rakentanut oikein tarkoituksella tuon CBR1000RR Bladen niin lussuksi (Bike-lehden asiantunteva ilmaisu) ettei suostu edes keulimaan. Tuntuu, että matka ei edistyisi yhtään Phillips Islandilla ja kello sen kuin käy vaan.*
![]()
Et Ville sitten antanut mun nauttia siitä illuusiosta että olisin ollut Rekoa nopeampi.... Hetken olin, sen kyseisen päivän. Sunnuntaina ajetussa kisassahan hän ajoi tuon ajan. Ja nyt kuitenkin oli omalla kohdallani hehkutus siitä että kuuden kierroksen aikana ajoin nopeamman ajan mitä pyörän omistaja. Sama se onko ajanut neljä starttia vai kuusitoista, enemmän kuitenkin kuin minä sillä laitteella.(visu @ Helmi. 24 2004,16:39) kirjoitti
![]()
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Niin no, eikö sinulla kuitenkin ole ollut 748 katukäytössä 2 vuotta? Ja radallakin kohtuu useasti olet ko. laitteella ajanut, tuskin se Rekon kisa-748 nyt niin paljon erosi sinun omasta pyörästäsi?(parjan_fin @ Helmi. 26 2004,08:55) kirjoitti
Tomi
No oli ja n. 2000 km sillä radalla ajoin.(tomi @ Helmi. 26 2004,13:46) kirjoitti
Kyllä se 748R ja 748 eroaa aikasta paljon toisistaan. Puhutaan kuitenkin kevyestä kilpurista, jossa on 18 hp takasella enemmän paukkua ja toinen on raskaampi katukäyttöön tarkoitetu laite. Jousituselementit on ihan eri luokkaa, samoin koneen luonne on erilainen.
Ja kun lisätään siihen päälle vielä se että jos lippaan niin ostan ko. laitteen. Eli testi suoritettiin sillä ehdolla. No eipä huvita toisen kilpuria kaataa, pahimmassa tapauksessa mä olisin ostanut kalliilla hinnalla ison kasan vääntynyttä metallia ja lasikuidun päreitä. Ei kiitos!
Kummasti tuollainen himmaa ajohaluja...
Mutta se siitä aiheesta. Olen hidas vässykkä radalla....![]()
"Starvin' Marvin"
En antanut(parjan_fin @ Helmi. 26 2004,08:55) kirjoitti
Ja tiedä sitten siitä kyseisestä päivästäkään niin tarkkaan...Rekohan ajoi jo reilu kuukautta aiemmin Motoparkissa heinäkuun kisassa Ducatilla 1.32,9 ja jopa piikillä 1.33,9....
Ethän sinä toki hidas vässykkä ole, kaukana siitä. Yritystä tuntuu riittävän ja ainakin minä uskon täysillä että tulevalla kaudella nähdään sieltä suunnalta lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Olet kuitenkin toistaiseksi hitaampi kuin Reko joten pisti vaan vähän silmään kun ikäänkuin kyseenalaistit hänen vauhtiaan.(parjan_fin @ Helmi. 26 2004,14:57) kirjoitti
![]()
Ei, nyt olet katsellut (tai tulkinnut) viestini väärin. Sanoin kutakuinkin niin että "Reko on nopea, mutta ei mikään häikäisevän nopea..." ja jotain tuohon suuntaan. Onhan Reko nopea, mutta kun vertaa kärjen vauhtiin ja siihen mitä esim. Miika ajoi samalla laitteella niin ei vauhti (varsinkaan minun) ole päätä huimaavaa. Anteeksi.(visu @ Helmi. 26 2004,15:46) kirjoitti
Tuo testihän ajettiin silloin heinäkuun kisan yhteydessä, eikä viimeisessä Virtasalmen kisassa, kuten taisit ymmärtää.
Sinä kyseisenä päivänä olin nopeampi ja se riittää mulle.Jatkosta en tiedä, se jää nähtäväksi.
"Starvin' Marvin"
Ainakaan aamun harjoitusten perusteella ei tuosta Ten Kate tiimistä vastusta.(tomi @ Helmi. 20 2004,07:50) kirjoitti
Linkki
Odotellaan nyt ainakin kauden puoleenväliin ennenkuin tehdään hätiköityjä johtopäätöksiä.(750S @ Helmi. 27 2004,14:01) kirjoitti
Tomi
No nythän ne oli räväyttäny Superpolessa! Millon on viimeks rivikoneella ajettu kolmanneksi??(tomi @ Helmi. 27 2004,21:06) kirjoitti
Näyttää hyvältä, voi tulla ihan mielenkiintoinen kausi![]()
![]()