Onkos kukaan kuullut semmoisesta pyörästä kuin Ariel? Vanha ja jopa niin harvinainen että ei tahdo rahallakaan saada. 20-30 -luvun pyörävalmistaja. Ei suomestakaan varmasti montaa löydy, ja aika sopivasti, tänne peräkylien korpimaille oli eksynyt yksi. -28 taisi olla vuosimalliVielä kunniakkaanpaa oli se, että kun ko. pyörän omistaja toi sen meille korjautukseen
Sarvetkin taipui kuin pässin sarvet ja vipuja ja kahvoja oli jokaista tusinan verran: Kaasuttaessa piti ensin tietysti vääntää kaasukahvasta, mutta piti myös samalla kääntää manuaalisesti sytytystä aikaisempaan
No, eihän se tietenkään 3-vuotiaalle naskalille(minä) tuntunut mitenkään ihmeelliseltä... ainoa mikä oli jännä niin käsivaihteistoeli siis tankin vieressä oli vaihdekeppi, ja sitä rusauteltiin niin kauan kunnes isä tuli ja nappas pyörän päältä pois ja piti oikein kunnon puhuttelun...
![]()
Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
hieno peli! onks se nyt sulla ?jos on, yritä ihmeessä pitää *kunnosssa.. arvo arvaamaton on hyppysissäsi..
Onhan Ariel legendaarinen merkki eikä Suomessakaan niin ylettömän harvinainen. On oma merkkikerhokin, rallit jne.
Kyllä sitä vielä ainakin 50 -luvulla tehtiin. Yhdellä olen aikoinani ajanutkin.
Tuo kuvan laite on aika namu, oman aikansa streetfighter. Upea yläputki ja kaiken kaikkiaan näyttäisi olevan hienossa kunnossa.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
..ja onhan Kaurismäki tehnyt sen nimisen leffankin.
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
... Niin ja pyykkiäkin sillä Arielilla pestään. * *(JIMJAK @ Marras. 19 2004,10:33) kirjoitti
Juu, kaverilla (terveisiä vaan Aksulle) ollut parikin Arielia, 50-lukulainen yksipytty viissatku ja sitten se malli, josta Ariel ehkä nykyään parhaiten muistetaan: Square Four 1000.
"Neljä pyttyä neliössä" eli koneessa kaksi kampiakselia peräkkäin ja molemmilla veivattavana siis kaksi pyttyä. Nykyäänkin noita Square Four -malleja voi löytää yllättävän kohtuulliseen hintaan; siinä olisi sijoituksen paikka... Tuoreimmissa motoissahan tuommoinen konstruktio - kaksitahtisena tosin - oli Suzukin RG500:ssa.
Toinen ainakin Briteissä todella yleinen Arska on kaksitahtinen 250cc Arrow.
ei oo mulla, mutta enpäs oo nyt nähnyt vähään aikaan omistajaakaan pärräilemässä sillä...pitäneepä kysyä että oisko taas meille asiaa(Lewis @ Marras. 19 2004,00:43) kirjoitti
PS: Tuo pyörä mikä täälläpäin on, ei ole mikään malli noista ylläolevista kuvista...
Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
ai,jaa ihmettelinkin ,että onpas hyvässä kunnossa(Bloodgress @ Marras. 22 2004,00:32) kirjoitti
![]()
en nähnyt kuvaa mutta täällä hangossa oli yhdellä papalla ariel red hunter 60 luvulla
oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo