Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 65:sta
    Tästä on varmaan puhetta jo ollutki mut laiskana en jaksa selailla... Mites sais noi ketjut puhdistettua parhaiten tossa paikallaan? Ennen kevään tuloa vois nääs ne laittaa edes kuntoon kun ei rahaa muuhun ole. Jos viittisitte jotain niksiä heittää... Kiitti!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Jotain pesuainetta vaan niihin ja harjalla jynssäät ne? Ei kai ton kivuttomampaa keinoo ole?
    Pain is just weakness leaving the body
    Lamppuöljyllä ja pensselillä. Sitten vaan uudet öljyt tilalle. Kivutonta.
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    Jotain öljyä ja vanha hammasharja.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
    Tarvikeliikkeistä saa siihen tarkoitettua puhdistusainetta spraypullossa. Ruiskutus koko ketjun matkalle ja sitten rullaus rätin läpi. Tarvittaessa uusinta. Helppo homma (käytä kumihanskoja, muuten saat mustat kädet). Turvallista O/X-renkaiden kannalta. Sitten 10-15min. odottelua (kuivattelua) ja uusi öljy tai vaha tilalle. Se on siinä.
    Jaahas...vai lamppuöljyllä? Mulla sitä sattuu tuolla kaapissa oleen jo valmiinakin... Sekös ei sitten tuhoo noita O-renkaita jne.? Varmaan pitäis aukoo toi etuhampikkaan koppakin ja kattoo paljoko on paskaa syöny... (hah, voi saasta mikä teksti tuli tohon avattaren alle... Ei vois vääremmälle miehelle tulla.) Yks sormi tekniikalla olen noi 700 viestiä paukutellu...

Minä käytän halpaa mineraaliöljyä ja pensseliä... työtähän se vaatii mutta tulos on hyvä...
    ”Hetki, jolloin vanha krapula muuttuu känniksi, on herkkä kuin perhosen siipien kosketus.”
    Kyllä toi lamppuöljy ja pensseli ainakin mulla toimi hyvin siihen asti kun ketjurasvoja käytin. Nykyään ei tarvi pestä kun peseytyy samalla kun automaattivoitelija ruikkii vaihteistoöljyä. Ketjut puhtaat ja näyttävät, sekä bonuksena vaivattomuus.
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    Juu moottoriöljyllä ja pienehköllä maalipensselillä olen minä käljyjä putsaillut.Eräs kaveri kehui että hän pesee liuottimella ja painepesurilla.Tolla painepesurilla/liuottimilla käljyistä tulee kylläkin entiset nopeasti väitän minä.
    <p>Tunturi Super Sport, Kawasaki Z500, Kawasaki GpZ 750, Kawasaki ZrX 1200S</p>
    Ensin sipaiset pesten Diesel-öljyllä (harjaa peliin) ja lopuksi pyyhkäiset öljyä (SAE 90).
    Kun teet sopivin väliajoin (seuraa tilannetta ja kun tarvetta teet uudelleen) ei paljon muuta tarvi tehdäkään!

Toinen vaihtoehto on sitten kun tykkää seurata "Trendejä"; haet alan liikkeistä viimeisimmät uutuudet ja pistät euroja palamaan (ketju ehkä sitten kestää 1km enemmän he he he)
    Lainaa (Hunter @ Helmi. 19 2004,15:05) kirjoitti
    Juu moottoriöljyllä ja pienehköllä maalipensselillä olen minä käljyjä putsaillut.Eräs kaveri kehui että hän pesee liuottimella ja painepesurilla.Tolla painepesurilla/liuottimilla käljyistä tulee kylläkin entiset nopeasti väitän minä.
    No voihan helv...toivottavasti kaverillas ei ole O eikä X-rengas ketjuja... Heh... Pilalla ovat.
    Huomasin että hyvin lähtee tavallisella CRC 5-56:lla. Vanteesta ja kateistakin lähti erittäin helposti. Olen käyttänyt tefloonipitoista ketjuvahaa joka tarttuu hyvin joka paikkaan ja sattumalla huomasin tuon kun olin putsaamassa jotain muuta...
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
    Bensalla ja pensselillä ja lähtee paskat.
    Eikä ainakaan kaverilla oo (zrx1100) pilalle menny ku on ajanu samalla kledjulla 50tuhatta.
    Yamaha XJR 1300 sp
    Lainaa (ssi @ Maalis. 17 2004,17:56) kirjoitti
    Bensalla lähtee paskat.
    Joo varmasti...ettei vähän liiankin hyvin?
    RFM ( = Rip that Fucking Manual)
    Itelläni on sellanen koktaili jossa on halpis öljyä ja tilkka bensaa. Pyörä pultinnavoista omatekemälle telineelle ja "ruiskupullolla" mössöt ketjulle. Harjalla/rievulla puhtaaks.
    Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
    Muitan nähneeni polupyörän ketjun puhdistamiseen tarkoitetun härvelin, joka koostu halkaistusta sylinteristä, jossa oli harjat sisällä, ja jonka läpi ketjua pyöritettiin. Yläpuolelta valutettiin pesuneste, joka valui sylinterin alapuoleta ulos (vähän niinkuin auton harjapesu) * Härveli oli simppeli ja tuntui yksinkertaiselta. Fillarin ketjuilla teen niin, että ketjut petroolipulloon 500 km jälkeen ja toiset pullosta päälle. Kaksi ketjua kuluu suunnilleen samaan tahtiin kuin rattaat. Yhdellä ketjulla täytyy ketjun loppuessa vaihtaa myös rattaat, koska uusi ketju ei pysy enää päällä. Vaihto ei ole ongelma jos käyttää pikaketjulukkoa.

Yritin epätoivoisesti etsiä ko. härveliä, mutta ei tullut kookkelilla vastaa. Onkohan vastaavanlaista mopottimille. Jos ei niin taidanpa väsätä prototyypin putkesta, tiskiharjoista ja pissapojan pumpusta * Vois vaikka 1000 km välein putsata ketjut.
    Just More
    Aika hyvin ketjut lähtevät puhtaaksi ajamalla, kunhan ensin öljyää ne runsaalla kädellä käyttäen jotain liukkaasti juoksevaa moottoriöljyä. Ajon jälkeen puhdistetaan ketjuista irronnut öljyinen töhkä takavanteelta, loka- ja ketjusuojasta ja lahkeista. Kätevää.

Edit: Sepe esittelikin jo edellä samaa menetelmää, hienostuneempaa automatisoitua versiota tosin.

AndersReisen
    Reissuverkko

"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
    Lainaa (McRider @ Maalis. 15 2004,17:25) kirjoitti
    Huomasin että hyvin lähtee tavallisella CRC 5-56:lla.
    Mihin tarkoitukseen ensisijaisesti tuo kyseinen mömmö on tarkoitettu

-C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (More57 @ Maalis. 19 2004,11:09) kirjoitti
    Muitan nähneeni polupyörän ketjun puhdistamiseen tarkoitetun härvelin, joka koostu halkaistusta sylinteristä, jossa oli harjat sisällä, ja jonka läpi ketjua pyöritettiin. Yläpuolelta valutettiin pesuneste, joka valui sylinterin alapuoleta ulos (vähän niinkuin auton harjapesu) *
    Louisilla olis tällainen: - Klik -

Liekö sitten samantyyppinen ?

Lainaa (-C9B5R4- @ Maalis. 19 2004,22:23) kirjoitti
    Lainaa (McRider @ Maalis. 15 2004,17:25) kirjoitti
    Huomasin että hyvin lähtee tavallisella CRC 5-56:lla.
    Mihin tarkoitukseen ensisijaisesti tuo kyseinen mömmö on tarkoitettu
    Ihan yleistavaraa mikä voitelee mitä vaan, melkein kelpaa vaikka liukuvoiteeksi
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Aivan tavallista vaihteistoöljyä pensselillä levitettynä ketjulle. Sopivasti ajelua ja uusintakäsittely. Lähtee ketjuvahat ym. epäpuhtaudet pois. . Joutuu siivoilemaan takavannetta ja muitakin osia, so what? Jatkossa pelkkää vaihteistoöljyä voiteluaineeksi ketjulle. Asiasta tietysti voidaan olla montaakin mieltä...
    itse kun crossia ajoin niin noita perus vahvistettuja ketjuja pesin aina niin että moottorinpesuainetta (kaupan hyllyllä nimellä liuotinpesu) ämpärin pohjalle ja hölskyttelyä ja hanan alla puhtaaksi, paineilmalla kuivaksi ja uudet öljyt. etuna tuossa liuottimessa että on vesiliukoista ja tehokasta. isompien nelkkujen kuskitkin tällä on x ja o-rengas ketjuja putsaillut joten en näkisi että katukäytössä sen kummemmin kärsisi?
    Lainaa (Yamaha1 @ Helmi. 17 2004,09:55) kirjoitti
    Tästä on varmaan puhetta jo ollutki mut laiskana en jaksa selailla... Mites sais noi ketjut puhdistettua parhaiten tossa paikallaan? Ennen kevään tuloa vois nääs ne laittaa edes kuntoon kun ei rahaa muuhun ole. * Jos viittisitte jotain niksiä heittää... Kiitti!!! *
    Joo uusi kikka jota ainakin itse käytän ja hyväksi/helpoksi olen huomannut.Aja ketju kunnolla kuumaksi ja suorita ketjun perusteellinen rasvaus. Hmm... hyttys sieni elikkä tämmöinen karhea pesusieni. Ja sitten pesuaineena svartvega käsien pesuaine tai vastaava. liat ketjusta irtoavat kuin itsestään ihan kevyellä hankauksella ja huuhtelu vedellä, paine pesuria ei edes tarvi käyttää. Kannattaa kokeilla ! Toimii myös katteiden pesussa
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    suihkupullolla suihkin polttoöljyä ja virutan suurimmat p**kat pois ja sen jälkeen vielä lisää pö:tä ja sienellä puhtaaksi. ja tulee helevetin hyvä. ( ja pö. ei käy o-renkaiden päälle kuten liuottimet).
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
    vaihtaa joka kevät uudet ketjut ja rattaat niin ei tarvii paljoo putsailla....
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
    valopetrolia ja tiskiharjaa...vörks rili guud evri taim
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
    Question
    7. What is the recommended solvent for cleaning my D.I.D X-Ring or O-Ring chain?

Answer
    It is recommended that you wash your chain in kerosene. Never use steam, volatile solvents, gasoline, or benzine. After cleaning, you must lubricate your X-Ring or O-Ring chain with D.I.D special chain lube

Lähde: http://www.didchain.com/question.html

Ja kerosiini on yhtä kuin nafta, löpö, polttoöljy? rasvaukseen suosittelevat jotain omaa erikoista ketjuöljyä mutta d.i.d:n ketjulaatikon kyljessä on sanottu jotta rasvaksi käy 80w90 öljy
    KTM
    Miksi pitää puhdistaa? Olen rasvannut harvakseltaan ketjuvahalla (Castrol) puhdistamatta kertaakaan ja mittarissa 30200. Eivät ole vielä edes venyneet.
    alcoholism beats communism
    Mä laitoin keväällä pari kuukautta teollisuus johdeöljyä ketjuihin. Tais olla visko 220 tai jotain. Omasta mielestä voiteli tosi hyvin ja ei rahissu niin paljoa kun nyt kun käytän catsroilin sprayta. Ketjut on tosi aika lopussa mulla. Johdeöljyä en viiti enää käyttää kun sotki vanteen. Tuli aina hiukka liikaa laitettua sitä ja sit roisku. * Hammasharjalla sivelin sitä. Nyt siks tuota spreitä suihkin nykyään koska on helpompaa laitettava.

Meitsi laitto jotain jarrujenpuhdistus suihketta ketjuihin,
    ja hankasin rätillä lähti hienosti puhtaaksi...sitten uusi öljy pintaan *
    Suzuki Gsx-r 750 -08
    Honda Cbr 600 RR -04
    Honda Cbr 600 F - 94
  30.  
    Vieläkö nämä 5 vuotta vanhat keinot (dieselöljy -> rätti -> vaihteistoöljy) ovat parasta tällä saralla?
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen