Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Kertokaa ystävät mistä kaikesta voi johtua koneen paukuttelu lähinnä kylmänä,semmoinen päks,päks...
    Onko venttiilit säädetty huonosti vai saako ilmaa,entäs tulppien häiriöt?
    Voiko olla alkava venttiilivaurio,kaasarien kalvot väsyneet vai mikä?
    Koneella ajettu n. 70 000 km. ja vm.-91.
    Kertokaa kokemuksianne plus hyviä vinkkejä jälittää vikaa...vaiko onko se vika ollenkaan?
  2. #2
    Aikanaan kaveri XJ:n käyntihäiriöiden syy oli aikansa eläneet tulpankaapelit ja -hatut. Tapahtui -93 ja pyörällä oli ajettu suunnilleen sen verran mitä sinullakin. Kaasarinkalvojen venyminen aiheuttaa epätasaisen tyhjäkäynnin ja kulutuksen nousua. Kalvoja ei ainakaan tuohon aikaan saanut kuin luistien kera ja olisi maksanut... ettei olisi ollut n. 2500 mk...
    Entäs onko bensa tankissa kuinkakin vanhaa. Viimekesäisellä pikku-Hondani tupsahtelee myös...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Syksyllä tankkasin ja laitoin joukkoon lisäainemömmöä joka kuulemma poistaa vettä ja puhdistaa paikat. Saas sitten nähdä onko tuosta jatkossa apua.
    Tuo tulpanjohto/hattu alkoi kiinnostaa. Nimittäin ostin pyörän viime syksynä ja huomasin että yksi hattu on uusittu.Oliskohan ollu siellä aiemminkin vikaa sitten? Pitäisi varmaan uusia kerralla koko paketti.Löyyköhän mistä edukkaammin kuin merkkiliikkeen rahastusautomaatista?
    Tuossa viikonloppuna laitoin käyntiin. Kylmässä tallissa seisoo joten lämmitin kuumailmapuhaltimella konetta ja sen jälkeen lähtikin käymään. Mutta aika pitkään kävi ikään kuin kolmella,ei reagoinut liukkaasti kaasuun ja alkoi paukuttamaan oikeassa putkessa jonkin aikaa käytyään.Sitten yhtäkkiä käynti piristyi ja tuli normaaliksi,otti hyvin kierroksia jne.Paukekin lakkasi saman tien. Onkohan myös kyse siitä että -asteissa ei ihanteellista käyntiä tuollaisella herkkähipiälle löydykään?
  4. #4
    Eiköhän siellä vaan putkeen startatessa joutuneet bensat paukahdellu.
    Kylmäkäynnistyksissä on säädöt aina enemmän tai vähemmän persiillään, malttakaahan nyt kevään tuloon jotta kone saa lämpimämpää ilmaa.

    Taas jos putki paukkuu moottorijarrutuksissa, niin syynä on tod näk liiian laiha seos (avarampi putki?).

    Voi seurata tulppien väriä, jos ne ovat ajolenkin jälkeen maitokaffen väriset niin no problems.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  5. #5
    XJ:n kaapelit saa metritavarana ja hatut on ihan tavan hattuja elikä eivät maksa ihmeitä. Tuonikäisessä kannattaisi jo varmuuden vuoksi vaihtaa nuo jutut ne kun kuuluvat sarjaan "kuluvat osat".
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Jaahas, onko tulpan hatut kuitenkin pyöräkohtaiset muodon ja resistanssin osalta vai käykö ja kuuluuko ko.osat sarjaan kaikki käy?
    Osaako kukaan sanoa miten kaapelit kiinni puolien päässä kyseisessä pyörässä?
    Eli voiko mennä ihan vaan autotarvikeliikkeeseen ostoksille?
  7.  
  8. #7
    Kaapelit on kiinni puolissa kierteellä ja hatut kun valkkaa sopivan muotoiset NGK-mallistosta (onkohan niitä muita?) niin toimii. Sama juttu pikku-Hondissani. Kuluttajaystävällistä eikä niin kuin ainakin joissakin vanhoissa Kawoissa (kertakäyttötavaraako?).
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45