Kertokaapa pyörän heikot kohdat vuosimallista 91 eteen päin.Paljonko pitää olla tehoa missäkin vuosimallissa.Kannattaisiko pyörä hankkia.Onko sopiva hinta -97 20 tonnia ajetusta 12000€?
![]()
Kyllä kytkin kestää, mikäli ei innostu menemään stripille paiskomaan sellaisia vähän yli kympin aikoja. Normaalikäytön ja kuminpolton kestää siinä missä muutkin.
Vmax clubin sivuilla on paljon dataa.
Tehot ovat vaihdelleet vientimaasta riippuen paljonkin. Eurooppaan tulleet pyörät ovat olleet yleensä ilman boostia, sataheppaisina. Näitä vähemmän silti näkee. Yleensä kaikista boosti löytyy.
-93 eteenpäin teho 143 hv, tätä ennen 145 hv, takapyörältä mitattuna jokseenkin 120hv.
Ei se mikään mutkasportti ole, mutta hyvin pärjää.
Hinta on Maxissa AINA pyöräkohtainen.
...while I'm working, 'am working on the road...
Ei se kytkin tosiaan ongelma oo normaalissa käytössä... *Jos tosiaan tykkää käydä kellottamassa, niin jäykempi kytkinjousi maksaa muistaakseni alle 100€. *Tuo jousi kestää/pitää "tonniviissatasen" Maxin takapyörätehoina mitattuna YLI 160 hp ja 150 Nm (on meinaan kokemusta *).
Tuo hinta on todellakin ihan pyöräkohtainen, mielestäni tuo mainitsemasi 12 000 on aika käypäinen noin uudesta pyörästä...
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
Joe Bar sarjakuvaa lukeneet tietävät,että Vmax:in ajo-ominaisuudet ovat kuin kyyllä![]()
![]()
If you can't fix it,fuck it.
I know art when I see it,fart when I smell it.
No niin...(robohappo @ Helmi. 16 2004,08:32) kirjoitti
-93 eteenpäin on etupää uusittu ja jarrut parantuneet. On kyllä tarkka renkaistaan. Ohjausiskunvaimentimia on asenneltu aika paljon. En kyllä pärjännyt wanhalla GPz 1100 dfi:llä Maxille, sehän se vasta kyy oli. Eihän Maxia voi toki verrata nykysportteihin, vaan ei Maxi vertailukelpoinen oikeastaan olekaan. Se on Muskelipyörä. Eihän Dodge Challenger R/T 426H:takaan voi kovin hyvin verrata Porsche Carreraan, kuitenkin niissä on SE!
...while I'm working, 'am working on the road...
Tossapa se "Maxismin" idea oikeestaan onkin... Mitä helvettiä sillä ajettavuudella tekee, jos pyörässä on muuten munaa tarpeeks!!! *(Maple @ Helmi. 16 2004,09:05) kirjoitti
*
![]()
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
Kun vmaxin kytkin alkaa luistaa, on varsinainen syy yleensä vanhuuttaan löystynyt kytkimen kalvojousi. Eli jos levyjä ei löysän jousen vuoksi ole kulutettu / poltettu, selviää pelkän jousen vaihdolla.
Toinen mielestäni huomioitava seikka tämän ikäisissä vmaxeissa on startin vapaakytkimen kiinnitys/kunto. Vmaxin vapaakytkin on kiinni vauhtipyörässä pulteilla ja näillä pulteilla on taipumus löystyä aikaa myöten. Löystymisen huomaa starttinappulaa painaessa; jos starttinappia näpäyttäessäsi koneesta kuuluu kolahdus, on pultit löysällä. Tästä selviää irrottamalla vauhtipyörän ja vapaakytkimen, kierrelukitetta pultteihin, pultit tiukalle ja pistepuikolla lukitukset pulttien päihin.
Jos pultit ovat olleet löysällä riittävän kauan, murtuu vapaakytkimen runko, ja uusi maksaa n. 200€.
Kun vmaxia ostat, osta ns. täysitehoinen. Jossain vaiheessa haluat kuitenkin tehoa lisää ja tässä vaiheessa sataheppaisen kanssa joutuu hieman voimistelemaan, että seokset saa kohdalleen yhdyskurkkujen avaamisen jälkeen.
Katso myös ettei perässä ole "metallihohto"öljyä. Perä kyllä kestää huollettuna melkein mitä vain.
Taitaa olla samantyyppinen lautasjousi siinä maxin kytkimessä kuin XJR:ssäkin? XJR:ään voi laittaa kaksi jousta päällekkäin... tietysti uudemmissa ei tarvi, vahvemp jous, mutta tuli mieleen kun itellä -95, sama kikka käy FJ:hin kans...
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Samanlainen kuin XJR:ssä. Viime kesänä yhteen maxiin laitoin kaksi päällekkäin -> ei varmasti luista. Kytkinkahvan jäykkyyskin säilyi siedettävänä, mutta liike hieman lyheni.
Tuo edellisessä viestissäni mainitsema 1500 cc Maxin omistaja on ennakoivan ajon ope. *Sil oli aluks siin sen pyöräs kaks painejousta päälekkäin, ja se sano, et meinaa tulla "kipparikallen" käsivarret ku opettaa hidasta ajoa (ympyrässä yms.)... *Ja kyl mieki sitä kokeilin, ni aika prkleen jäykkä se on käyttää noin niinku jatkuvasti!!!(888 @ Helmi. 17 2004,01:02) kirjoitti
Tilalle vaihdettiin yksi jäykempi (mainittu myös em viestissä) painejousi, ja eikä lipsu kytkin sitten yhtään... *
Ja tuosta vapaakytkimestä, ei kestäny 12,5:1 puristuksia... Halki meni, et heilahti!! *
Omas mopos ei oo "onneks" noita ongelmia, se kun on täysin vakio! *![]()
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
Stormbringer
Joku sano joskus vuosia sitte ettei V-Maxiin saa oikeen tehtyä mitään kustomeerausta...erehty, vissiin. Shiunakkoos, minkä näköösiä häijyttimiä!
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Taidanki tietää tän tonniviissatasen...(Vmax @ Helmi. 16 2004,08:17) kirjoitti
Enkä vaan taida, vaan tiedän...![]()
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Taidatpa tosiaan tietää... *(Petsku @ Helmi. 18 2004,20:57) kirjoitti
Mites muutes pyöräkaupat jaksaa? Olitte vissii Minskun kans hommaamassa yhteistä pyörää, muistaakseni ol kerhon pihassa joskus sellasta puhetta...
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-