Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 54:een 54:sta
    Mulla tuli heti ekana mieleen että mihis on tämän väärin kohdellun jampan pallit jääny? Kyllä se on ihan oma syy jos on noinkin lapanen ettei mitään saa asialle tehtyä!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Tiedän yhden tapauksen vuosien takaa jossa paikkakunnalla oli tasan 2 samanlaista mopoa ja vielä niin että niiden rekkarit oli muuten samat paitsi viimeinen numero (kaverukset ostivat samaan aikaan mopot). Toinen heistä nykäs tutkaan roimaa ylinopeutta ja toinen heistä otettiin kiinni samana päivänä iltasella. Se homma kesti koko kesän vaikka syyttömällä oli todistajia ettei hän ollut ajanut. Poliisilla kestää aina nuo tutkimukset liian pitkään ja homma piti muutenkin viedä oikeuteen asti. No syyttömälle korvattiin kortin menetyksestä aiheutuneet kulut ja poliisit saivat kynsilleen siitä. Tietty hommaan vaikutti paljon se että asiasta on monta vuotta ja silloin ei todellakaan ollut niitä mopoja paljoa liikkeellä, joten oli helppompaa olettaa jonkun tietyn henkilön ajaneen...
    Lainaa (Legolas @ Helmi. 15 2004,10:04) kirjoitti
    ...
    että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!
    ...
    Aiempi kirjoittaja puhui nelikaistaisista teistä, mistä lähtien kouluja on semmoisten vieressä? HÄH!

Ongelma on juuri se että sitä valvontaa tehdään enemmän länsiväylällä keskellä yötä kun päiväkodin vieressä päivällä.
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
    Lainaa (kwaCa @ Helmi. 15 2004,12:39) kirjoitti
    ...
    että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!
    ...
    Aiempi kirjoittaja puhui nelikaistaisista teistä, mistä lähtien kouluja on semmoisten vieressä? HÄH!

Ongelma on juuri se että sitä valvontaa tehdään enemmän länsiväylällä keskellä yötä kun päiväkodin vieressä päivällä.
    Syy siihen ehkä on siinä, että LP hoitaa liikennevalvontaa yleensä päivisin, joskus jopa öisin, jos on komennus päällä.

JP taas ei oikein ehdi päiväsaikaan, mutta yöllä kun on rauhallista, ei tule hälytyksiä niinkään paljon, niin eivät viitsi vaan tuhlata verorahojamme, vaan suorittavat sitten liikennevalvontaa semmoisessa paikassa missä tietävät jonkun ajavan ylinopeutta silloin tällöin?

...voinhan minä väärässäkin olla...mutta...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Se pitää kyllä sanoa ettei täällä Oulun pohjois puolella ole ollut valittamista poliisin tutkapaikoista. Ihan oikeissa paikoissa ovat olleet päivystämässä, esim. Ii:n kohdalla olevalla 60 alueella sisältää paljon risteyksiä ja vielä paljon polkupyörällä ja jalan liikkuvia ihmisiä. Se on sitten omaa hölmöyttä jos siinä täräyttää tutkaan ylinopeutta.
    ....itse en ole oikeen ikuna ymmärtänyt miksi porukka ottaa hermoa tuosta, että poliisilla on noita siviili mopoja tms. Itse jos ajan ylinopeutta "ja olen ajanut" pysäytettäessä en todellakaan ala väittelemään, mikäli tiedän itse tehneeni virheen! Kaiken maailman tiivitaavit jotka ei ymmärrä, että mikäli lain/rajoitusten rikkojia ei olisi; ei myöskään siviilipoliisin ajoneuvoille olisi käyttöä! Helevetti sentään....jos lapsenmieli iskee niin säästä se radalle. On helpompaa meille kaikille jos ei jouduta julkisilla paikoilla kuuntelemaan kaiken maailman muusinnussijoiden selityksiä, että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!

Muuttakaa Muumilaaksoon jos lainvalvonta ei kelpaa!!
    Jos ihmiset viitsisivät edes lukea, mitä viesteihin on kirjoitettu ennen kuin sorvaavat vastauksen, ei tarvitsisi vääntää rautalangasta asioita. * Kirjoitin nimenomaan NELIKAISTAISISTA kehä- ja moottoriteistä, joilla kytät vaanivat siviilimopoilla ja -autoilla. Koska pesääkin on riittävästi tarjolla, en harrasta muusinnussimista, mitä se lie onkin. Koulujen ja päiväkotien lähellä ajan itse hiljaa, jonka olen joskus aiemmin jo todennutkin. Motarithan on tehty nimenomaan sitä varten, että voi antaa kunnolla hanaa sekä prätkälle että bilikalle. Italiassakin on joku rajoitus motareilla, mutta kun ajeli autolla 160 km/h, niin alkoi vasta sitten pysyä muun liikenteen tahdissa, eikä siellä motareilla mitään carabinierejä näkynyt kyttäämässä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    [QUOTE= (Bomber @ Helmi. 15 2004,12:53)]
    Lainaa Legolas,Helmi. 15 2004,10:04 kirjoitti
    . Motarithan on tehty nimenomaan sitä varten, että voi antaa kunnolla hanaa sekä prätkälle että bilikalle. Italiassakin on joku rajoitus motareilla, mutta kun ajeli autolla 160 km/h, niin alkoi vasta sitten pysyä muun liikenteen tahdissa, eikä siellä motareilla mitään carabinierejä näkynyt kyttäämässä.
    Eiköhän ne moottoritiet ole kuitenkin ensisijaisesti suunniteltu suurempien automäärien sujuvaa liikkumista varten. En oikein usko että "karstojen poisto" on ollut mikään suunnittelukriteeri.

Muistaakseni nuo Italian moottoritiet on yksityistetty ja lisäksi peritty tietulli on kohtuullisen kallis. ajatuksena varmaankin on ettei häiritä liikenteen lisäksi bisneksen tekoa.

Eipä siellä tosiaankaan poliiseja näy ja rajoituskin lienee ohjeellinen. Ei siellä alle 130 aja kuin rekat.

Tosin jos Italiassa poliisi ryhtyisi pysäyttämään autoja moottoritiellä niin se vasta olisikin uhka liikenneturvallisuudelle.

Ei ne pientareet ole niin leveitä että niissä voi terveellisesti parkkeerata kun vierestä menee autot ohi tuhatta ja sataa

"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 14 2004,23:20) kirjoitti
    Ei tarvitse lisätä yhtään virkavallan määrää.

....

Saadaan samalla hiukan oikaistua kyttien väärää resurssien kohdistamista, vaikka siinä riittää vielä paljon työtä.
    Taidat olla poliisi, kun noin varmat tiedot on resursseista...
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 15 2004,12:53) kirjoitti
    Jos ihmiset viitsisivät edes lukea, mitä viesteihin on kirjoitettu ennen kuin sorvaavat vastauksen, ei tarvitsisi vääntää rautalangasta asioita. * Kirjoitin nimenomaan NELIKAISTAISISTA kehä- ja moottoriteistä, joilla kytät vaanivat siviilimopoilla ja -autoilla. Koska pesääkin on riittävästi tarjolla, en harrasta muusinnussimista, mitä se lie onkin. Koulujen ja päiväkotien lähellä ajan itse hiljaa, jonka olen joskus aiemmin jo todennutkin.
    .....en tähdännyt mitenkään erityisesti herran tekstiin, mutta hyvä että huumorin taju kestää

....joo niin.....kai sitä lakia valvotaan siellä missä sitä eniten rikotaan......

....ei meillä Turussa kato ole isoja teitä niin en oiken hiffaile aina asioita joita te suurkaupunkilaiset häsläätte
    Ex hippi!
    Lainaa (xerxes @ Helmi. 15 2004,14:03) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 14 2004,23:20) kirjoitti
    Ei tarvitse lisätä yhtään virkavallan määrää.
    ...
    Saadaan samalla hiukan oikaistua kyttien väärää resurssien kohdistamista, vaikka siinä riittää vielä paljon työtä.
    Taidat olla poliisi, kun noin varmat tiedot on resursseista...
    En ole, mutta ainakin yksi sellainen on kirjoittanut tähänkin ketjuun (en kerro nimimerkkiä, sillä en halua julkisesti leimata ketään). Kytät eivät aja Bladella paitsi sillä yhdellä musta-harmaalla siviilimopolla, jonka tunnistaa tietyistä yksityiskohdista. Voihan olla, että hankkivat uudeksi vakoilupeliksi v. 2004 mallin kun on tullut kuutioitakin lisää.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (nore @ Helmi. 14 2004,17:43) kirjoitti
    Lainaa (rabbit @ Helmi. 14 2004,17:25) kirjoitti
    No entä onkosse sun kaveri sit ajanu sitä 235km/h tutkaan ja karkuun?
    Tuolla edellisissä kirjotuksissa se ei vissii tullu ilmi.
    Olis vaa hauska tietää.
    jätetään kommentoimatta...
    eli voit päätellä itse
    sitä en kyllä ymmärrä itsekkään miksi kaveri tee asialle mitään.
    En syyllistä, mutta sanon vain, että juttu haiskahtaa. Mikäli tämä henkilö ei edes yritä tehdä asialle mitään, hän on joko väliinpitämätön tai todennäköisemmin esittänyt oman versionsa asiasta.

" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    Itse asiassa olen muuten KUULLUT samankaltaisen tarinan:

---Tapahtui vuonna 2000---
    Henkilöä Z syytettiin liikennerikkomuksesta jota hän ei voinut millään suorittaa, hän kiisti syytteet (ts. ei allekirjoittanut sakkolappua). Parhaan tietämykseni mukaan tämän olisi pitänyt tarkoittaa oikeudenkäyntiä. Sakkoa ei ole maksettu vielä tänäpäivänäkään. Seuraus: ei oikeuteen, ei perintään, ei mitään.

HUOM Tämä on huhupuhetta, johon pitää suhtautua erittäin varautuneesti. ( En siis suosittele kokeilemaan )

Tämä vain siksi, että tarinoita on kiva kuulla ja jakaa muille.

Orkkiksesta puuttui kuuluisa viimeinen lause:
    huhupuheisiin ei ole luottamista!

" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    käsittely päättyi syyttämättäjättämiseen.
    eikä kestänyt ku 5 1/2 kuukautta.
    nopeeta toimintaa.
    saas nähdä miten kauan kestää korvaushakemuksen käsittely.
    Nonnii,asialle saatiin 'järkevä' lopputulos....edes....
    Ihmettelen kovasti vaan tuota mielivaltaista toimintaa viranomaisten puolelta.... *

Lainaa (Henry @ Helmi. 17 2004,22:08) kirjoitti
    Itse asiassa olen muuten KUULLUT samankaltaisen tarinan:

---Tapahtui vuonna 2000---
    Henkilöä Z syytettiin liikennerikkomuksesta jota hän ei voinut millään suorittaa, hän kiisti syytteet (ts. ei allekirjoittanut sakkolappua). Parhaan tietämykseni mukaan tämän olisi pitänyt tarkoittaa oikeudenkäyntiä. Sakkoa ei ole maksettu vielä tänäpäivänäkään. Seuraus: ei oikeuteen, ei perintään, ei mitään.

HUOM Tämä on huhupuhetta, johon pitää suhtautua erittäin varautuneesti. ( En siis suosittele kokeilemaan )

Tämä vain siksi, että tarinoita on kiva kuulla ja jakaa muille.

Orkkiksesta puuttui kuuluisa viimeinen lause:
    huhupuheisiin ei ole luottamista!
    On tullu tuotakin kokeiltua, ei se mitään vielä vaikuta vaikka ei tunnusta ja jättää allekirjoittamatta. Siitä pitää valittaa vielä ja vetää se sitä kautta oikeuteen, jos haluaa viedä hommaa pidemmälle. Sakkolapussa on kyllä ohjeet kuinka menetellä.

Oikeusministeriön kirje (sakon karhu) paukahtaa postiluukusta jossain vaiheessa, vaikka ei ois allekirjottanut eikä tunnustanutkaan. Tietysti syyttäjä vois periaatteessa jättää sakon vahvistamatta, mutta tuskinpa, jos siitä ei ole valittanut.

Sakot ei muuten nouse yhtään vaikka odottelee sitä oikeusministeriön kirjettä, parkkisakot on sit eri asia.. Joka kerta oon ootellu, aikaa on menny 3 kk - 1 vuosi ennen kuin se lappu tulee sieltä, kertaakaan ei ole jäänyt tulematta *

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (nore @ Helmi. 24 2004,00:27) kirjoitti
    nopeeta toimintaa.
    No mites siinä lopulta kävi?
    Toteutuiko oikeus?
    Pääsikö lain rikkoja (="rikollinen") rangaistuksetta?
    Vai molempia?
    Kuulostaa uskomattomalle,mutta olis kiva kuulla koko tarina ennen itkuvirsiä ,eli oliko esim vastaanottajat motarin seuraavalla rampilla odottamassa sankaria,jonka tutkapari oli karkuuttanut. tällöinhän kyseessä on ns "sopii kuvaukseen" tapaus. Tai sitten jotain muuta, sananlaskuhan meni jotenkin että kun kerran keksitään aina epäillään tms.

Terv. nimimerkki on meitinkin pihaan polliisit tulleet motarireissun jälkeen ,eikä turhaan. Puhumalla ja rahallahan siitä selvis.

TAI jos sittenkin: Wiina Woima Wäkivalta,kaiken voittaa mielivalta..
    Lainaa (nore @ Helmi. 24 2004,00:27) kirjoitti
    nopeeta toimintaa.
    Pitikö tääki jo näin nopeasti ratketa oli sen verran mukava lueskella tätäki aihetta.
    No hyvä ku selvis kummminki.
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
    Ihan aiheetonhan toi juttu on selvästi.Eihän TL edes kulje tuota 235:ttä.Onneksi huomasivat.
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Ihan aiheetonhan toi juttu on selvästi.Eihän TL edes kulje tuota 235:ttä.Onneksi huomasivat.
    Itse et tainnut huomata että vastasit sitten ihan 8 vuotta vanhaan viestiketjuun
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Itse et tainnut huomata että vastasit sitten ihan 8 vuotta vanhaan viestiketjuun
    Mutta asia ei ole muuttunut miksikään. Edelleen moinen mielivalta on mahdollista. Mitä se kertoo meistä?
    ... jotain piti muistaa
    Minulle ainakin jäi epäselväksi, oliko tuossa lopulta mitään mielivaltaa. Niin vähän oli faktoja tiedossa, ettei oikein mitään voi sanoa. Ainoa, minkä varmaksi pystyy jutusta sanomaan oli se, että tekijä ainakin tuntui olevan ihan oikea.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Minulle ainakin jäi epäselväksi, oliko tuossa lopulta mitään mielivaltaa. Niin vähän oli faktoja tiedossa, ettei oikein mitään voi sanoa. Ainoa, minkä varmaksi pystyy jutusta sanomaan oli se, että tekijä ainakin tuntui olevan ihan oikea.
    Samaa mieltä. Aiheen aloittaja ei antanut mitään tietoja miten tilanne oli syntynyt. Ja oliko mainittu "eräs kaveri" kirjoittaja itse
  24.  
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä. Aiheen aloittaja ei antanut mitään tietoja miten tilanne oli syntynyt. Ja oliko mainittu "eräs kaveri" kirjoittaja itse
    Jos tää oli nyt se surullisen kuuluisa: pöllitty pyörä?
    Murjaanien kuningas!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12