Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Moni on varmaan laskenut tarkkaankin että kuinka paljon edullisemmaksi tulee hankkia pyörä esim saksan maalta kuin suomesta, mutta kuinka paljon halvemmaksi sen on loppujen lopuksi tullut, ottaen huomioon verot, katsastukset, kuljetukset jne jne..? Itselläni olisi nimittäin hakusessa cbr 600 -01-02 tai kyseiset vuosimallit yamahan kuus satasesta, ja haluaisin infoa kyseisten mallien tuonnista suomeen. Alusta loppuun. Onko netti sivujen hinnat saksalaisille pyörille lopulliset vai saako niistä vielä tingittyä alaspäin? Kannattaako kyseisten mallien tuonti rahallisesti, ottaen huomioon, että pyörä voi olla myös täys susi?!?

    ..kevättä odotellessa..
  2. #2
    Omasta pyörästä saatiin joku 100€ tingittyä alaspäin. Pyörä on '99 CBR600F ja löydettiin mobile.destä. Pyörällä on ajettu about 10tkm ja on kuin uusi. Ei naarmuja missään ja kehrää kauniisti. Öljyt vaihdettu säännöllisesti ja huoltokirjaan on merkitty kaikki huollot mitä tähän asti on tehty (esim. 5000km, jne.).
    Arvioitu loppu hinta on jossain 8000€ hujakoilla, eli pikkasen säästää kun vertaa suomen hintoihin.

    En tiedä oliko tästä mitää hyötyä mutta tulipahan kerrottua
    Pain is just weakness leaving the body
  3. #3
    Mä laskin säästäneeni n.1500€, vaikka ostin pyörän valmiiksi suomeen tuotuna. Itse tullasin ja katsastin.
    CBR1000 -93 hinnat oli silloin liikkeissä 7500€ - 8500€, oma tuli maksaneeksi n.6500€. Jos samalla kilometri määrällä haetaan, pyörä olis -98 -00 ja hinta nousee..
    Jotain tietoa taas lisää, sekoittaa mukavasti pakkaa.. *
  4. #4
    Suzuki GS 500E -99, aj. n. 27500 km, löytyi mobile.de:stä. Maksoin 1450€ + verot 749,39€ + rahti 350,00 € = 2549,39€

    Suomesta -99 GS n. 5000€ ja ajettu n. 50000 km.

    Eli säästöä noinkin pienessä pyörässä ~ 2500 €.

    Ei paha
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  5. #5
    Paikallinen mopoliike tuo pyöriä Saksasta ja kysäsin, että missä hinnoissa pyörii Yamaha R6 vm- 02.. Myyjä löysi sinisen r-kutosen, ajettu 5500km ja vuosimallia 2002 ...joitakin pieniä herkkuja pyörässä oli (mm. minivilkut). Hinnaksi myyjä sanoi 11.700 erkkiä. Tuntuu vaan aika korkealta hinnalta, jos vertaa tuohon edellämainittuun -99 vuoden ceeppariin (8000 egua). ???Paljonkohan tossa yammussa on ilmaa välissä
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
  6. #6
    Lainaa (Jani83 @ Helmi. 24 2004,16:35) kirjoitti
    Paikallinen mopoliike tuo pyöriä Saksasta ja kysäsin, että missä hinnoissa pyörii Yamaha R6 vm- 02.. Myyjä löysi sinisen r-kutosen, ajettu 5500km ja vuosimallia 2002 ...joitakin pieniä herkkuja pyörässä oli (mm. minivilkut). Hinnaksi myyjä sanoi 11.700 erkkiä. Tuntuu vaan aika korkealta hinnalta, jos vertaa tuohon edellämainittuun -99 vuoden ceeppariin (8000 egua). *???Paljonkohan tossa yammussa on ilmaa välissä
    No, -99 rkutosta ittelleni katsellessa semmosen hyvän olisi saanut 5500eurolla, siihen firman tuontikustannukset 250-650e päälle, ja verot 2500-3000e.Eli tuokin jää 8000-9000e väliin...Paljon on ilmaa tuossa sun hinnassa, mutta tuo luokitellaan verotuksessa uudeksi koska on alle 6tkm ajettu.
  7. #7
    Eli jos vaikka ottaa vuoden vanhemman ja muutaman tuhannen enempi ajetun, ni hinnan (pitäisi?!) olla jo kohtalaisesti edukkaampi..vai??
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
  8. #8
    Ja toi pyörä mitä ko. liikkeestä kyselin maksaa saksanmaalla muistaakseni 6300 (tai 6600) erkkiä...
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
  9. #9
    Lainaa (Jani83 @ Helmi. 24 2004,16:53) kirjoitti
    Ja toi pyörä mitä ko. liikkeestä kyselin maksaa saksanmaalla muistaakseni 6300 (tai 6600) erkkiä...
    sitä kutsutaan katteeksi..

    Pyörän tuonnissa voi säästää tai olla säästämättä, riippuu vähän miten homman hoitaa.. Itse toin viime vuonna kaksi vanhaa pyörää (-82 XV750 ja -88 CBR1000) ja vaikka omasta mielestä myin molemmat "liian halvalla" niin koko kesän vakuutukset, bensat ja muut pyörän kulut tuli erotuksella maksettua..eli kaipa tuontipyörä halvemmaksi tulee..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  10. #10
    Kaksi vuotta sitten -92 Sevenfityn tuonti+verot+katsastus ym. tuli maksamaan n.4700 euroa, markkinoilla samanvuotisista pyydettiin siihen aikaan 6000-6500 euroa ( yksilöitä melko vähän ). Heti myymällä olisin saanut ehkä 15.000 silloista markkaa vaivan palkkaa... * Tosin viime perjantain Keltsissä pyydettiin -93 Sevenfiftystä 7500 euroa, taitaa olla namuyksilö *

    Tyttären CBR600 -87 tuli maksamaan silloin n. 3200 euroa, johon sisältyi myös kuristussarjan asentaminen erikseen merkkiliikkeessä. Suomen markkinoilla hinnat pyörivät 3500-4500 eurossa, mutta valikoima oli aika suppea ja 25 kW versioita ei ollut yhtään tyrkyllä.

    Olen seurannut aika tiiviisti muutamien mallien hintaa Saksassa: esim. -97 Blackbird maksaa halvimmillaan n.5200 euroa ja verot ovat ilmeisesti n. 2900 + rahti 300 + katsastus/kilvitys 150 = n.8500 euroa. Motopalstalta löytyi viime viikolla 31 kpl (!!!) XX:ää, joista pari ko. vuosimallia oli hintaluokassa 9000-10000 euroa. Jostain syystä kuitenkin tätä Hondan mallia tuodaan edelleen melko paljon maahan, ainakin tullitilaston perusteella... *

    Parhaimmillaan hintaero on ollut jossain tyypeissä 3000 euroa, tällöin tuontipyörän mittarilukema on ollut myös ( saksalaisittain ) suuri eli yli 100 tkm ( hinta näyttää siellä laskevan tällöin aika nopeasti ). Prosentuaalinen etu on pienemmissä pyörissä suurempi, esim. juuri Suzuki GS500E, joka on Saksassa halpa ja valikoima suuri.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  11. #11
    Kawa ZXR 750 -93 saksasta, kaikki kulut yht 5200€, tuontihetkellä suomessa vastaavasta pyydettiin n.7000-7500€.
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  12. #12
    Kevät 2003. GSXR 1000 -01. osto 7800€, rahtaus ja palvelut 500€ Kilvitys ja verot luokkaa 5000€. Yhteensä Reippaat 13000€ (+slipari, undertail, hugger, punokset, pleksi, Ivan, K&N jne jne)
    Samaan aikaan joku möi omaansa hintaan 12500€
    -Tosin omani oli ihan pikkusen siisti ja 14tkm ajettu, se toinen ei.

    Nyt täältä saa -03 vastaavan hienon n.14500€ ja uuden -03:n 15800€, kun rahalla tinkii.
    -Jos taas ei tingi niin näkyy olevan huimimmat 17500€ pyyntejä käytetyistä esim nettiautossa tai pörssissä.

    Ongelma on siinä, ettei täällä putoa käytetyn mopon pyynti, niinkun pitäisi, vaan roikotetaan kalliina ja pidetään verot sairaina. Siispä vanhat kauheella hinnalla nettiautoon ja uutta alle samaan rahaan.
  13. #13
    yamaha xj600, viime syksynä ostin suomesta verottomana oli tuotu joskus kesällä suomeen, hinta saksassa 1800, ite maksoin 2200 suomessa ja myyjä teki huollot ja järjesti kuljetuksen kotiovelle (helsigistä keski-suomeen laukaaseen) veroja tuli 1100 + rek kulut 100 ja vaiva eli yhteensä 3400, verotus arvo tais olla 4300 ja sillä niitä näkee myynnissä et karkeesti tonnin voitti kun osti saksan pyörän.
    jeah!
  14. #14
    cbr 600f4 04/99 ml. 13200
    pyörä 4000e
    kuljetus 350e
    ece-todistus 74e
    katsastus 130e
    verot 2236e
    yhteensä 6790e

    Ei paha! Ja paperit 25kW. Ja tehot... *paperit x n.3. *
  15. #15
    Lainaa (Maurizio @ Maalis. 11 2004,19:24) kirjoitti
    cbr 600f4 04/99 ml. 13200
    pyörä 4000e
    Tuolla hinnalla aika hyvä löytö. Mitä mobilesta nyt katselin, niin eipä kovin montaa alle 5000e vastaavaa tullut vastaan, paremminkin lähempänä kuutta tonnia olivat...
  16.  
  17. #16
    Oli aika edullinen joo. Tosin laturin koppa ja vasen kate oli naarmuilla. Mutta nyt on nekin paikattu. Eikä maksanu paljon mitään kun velipoika koneistaa ja itse paklaa ja maalaa. *