Katso äänestykset tulokset: Kysymys? Haluan VAIKUTTAA? Tai en... -

Äänestäjät
117. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Yhteiskunta on täysin valmis, alistun kohtalooni. Innolla odotan, mitä hyvää taas ylhäältä sataakaan.

10 8,55%
  • 2. Yhteiskunta on melkein valmis, minua edustetaan oikein mm. eduskunnasta ja liikenneturvasta.

3 2,56%
  • 3. Epäilen nykyisin vahvasti yhteiskunnan kehityssuuntaa mm. liikenneasioissa. Istun, makaan sovalla sekä harrastan.

15 12,82%
  • 4. Koen virallisen propagandan useissa asioissa häiritseväksi. Silti makaan.

13 11,11%
  • 5. Kehityssuuntaa pitää muuttaa mm. liikenteessä. Tarvitaan vastavoima virheelliselle "tiedottamiselle". Laitan nimen netti-addressiin.

20 17,09%
  • 6. Olen valmis liittymään jäseneksi ja maksamaan jäsenmaksua saadakseni oikeaksi katsomani arvot keskitetysti kuuluviin.

33 28,21%
  • 7. Ehdottomasti jäsen! Voisin myös itse tiedottaa aktiivisesti.

5 4,27%
  • 8. Muumi-kä?

6 5,13%
  • 9. Minulla ei ole mielipidettä tähän asiaan, halusin osallistua vain äänestykseen.

12 10,26%
Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Hola kaikki!

Olen kiusaantunut erilaisista liikennekampanjoista. Mielestäni useilla eri tavoin koitetaan ajaa liikennevirkamiesten tärkeyttä ja kansalaisten oman ajan tuhoamista.

Yleisesti LVM:n on valmis käyttämään merkittäviä miljoonasummia veronmaksajien rahaa varsin teoreettisten ja yksioikoisten hankkeiden edistämiseksi.

Liikenneaiheiden tiedottaminen on kuin neuvostopropagandaa, on vain yksi ylhäältä johdettu totuus.

Jep, mä vouhoan taas, mutta mitä mieltä Sinä olet?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Hola vaan ittelles!

En ole vain kiusaantunut. Olen suorastaan raivoissani kaikenlaatuisesta tyhjästä maksamisesta, holhoamisesta ja kyttäämisestä, jota nyky-yhteiskunta harjoittaa. Liikenne on toki sieltä karkeimmasta päästä elämänalueita, jossa kyseisiä toimenpiteitä harjoitetaan, mutta monta, monta muutakin esimerkkiä löytyy.

Liikenteeseen ja harrastukseemme liittyen: uusi asetusehdotus moottoripyörien tyyppihyväksynnästä uusine turvallisuus- ja ympäristövaatimuksineen aiheuttaa moottoripyörävalmistajille kymmenen vuoden aikana vähintään neljän miljardin euron lisäkustannukset. Tietenkään pyörävalmistajat eivät niitä lopulta itse maksa, vaan ne maksatetaan asiakkailla.

Mitä sillä rahalla saadaan? Turvallisuusvaikutuksia ei nimeksikään, koska tekniset seikat eivät nytkään vaikuta onnettomuuksiin kuin hyvin vähän. Ympäristövaikutuksia jonkin verran, lähinnä Euroopan suurkaupungeissa, joissa suuri osa liikenteestä ajetaan mopoilla. Suomessa sen sijaan emme tule havaitsemaan minkäänlaisia muutoksia ilmanlaadussa, emme millään mittarilla mitattuna.

Minne arkijärki on kadonnut?
    High Stuck Are Wit To
    Lainaa (mcmies @ Loka. 29 2010,10:59) kirjoitti
    Minne arkijärki on kadonnut?
    Uusimmat pienpuhdistamot ovat niin tehokkaita ja kalliita, että ne ovat markkinamiesten mukaan suodattaneen kaiken paskan Suomesta. Tämän vuoksi pellot on lannoitettava puhumalla paskaa, ja mieluiten kaiuttimien tai tiedotusvälineiden kautta.
    Biokaasun tuottamiseksi päästellään aivopieruja, joista viimeisin on vaatimus ilmoittaa sähkömiehen tekemästä hellan vaihdosta isännöitsijälle, joka veloittaa paperin vastaanottamisesta jopa 340 euron "hallinnointipalkkion".
    Suomalainen ei valita, vaan maksaa. Sitten kun pinna lopullisesti palaa, nostetaan hirvikivääri tuvan seinältä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    sinänsä kaikki maksaa, mutta jotta pitäisi maksaa jäsenmaksua jonkin tietyn asian ajamisesta...miksei, mutta mitä tehdään näille kahdellesadalle asianhoitajalle avustajineen joitten ylläpitämisestä pitää maksaa kuitenkin.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Ei muuta, kun .ORGista tai vastaavasta ns. eräänlainen edunvalvontajärjästö. Tietynlaisen elämäntavan ja katsomuksen äänitorvi.. onhan näitä muillakin... Tää oli jokseenkin pelkkä "heitto." * Tosin, aikoinaan mm. Autoliittokin lähti siitä pelkästä heitosta... ja mikä se on nyt? *
    Lainaa (Anatooli @ Loka. 29 2010,10:38) kirjoitti
    Jep, mä vouhoan taas, mutta mitä mieltä Sinä olet?
    Juu, katsomatta ensimmäistä viestiä, tuli heti mieleen kuka tämän äänestyksen on tehnyt. Hyvä, että jotkut ovat aktiivisia.

Ja mitä mielipiteeseen tulee, niin nimimerkki mcmies kiteytti mielestäni hyvin tämän yhteyskunnan tilan erityisesti liikenteen osalta.
    Mä lisään vielä, että mua vituttaa se, että me ollaan tässä eu:ssa aina joka asiaan menossa mukaan ensimmäisenä, paitsi niissä asioissa, jotka saattaisivat helpottaa kansalaisten asemaa, joko taloudellisesti tahi "fyysisesti".
    Ollaan oikein hikipinkomallioppilaita. Ja tavalliset Matti Meikäläiset, sinä ja minä maksetaan kaikki kokeilut, mitä eu:ssa suunnitellaan ja suomessa toteutetaan mahdollisimman nopeasti, kunhan vaan ollaan eturintamassa röyhistelemässä, "että kyllä meillä on jo".
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Tänks vaan Heksa.

EU:sta olen vähän samaa mieltä. En oikein jaksa ymmärtää, miksi erilaisissa sääntökysymyksissä Suomalaisten pitää olla aina mallioppilaita. Ja vielä niiden noudattamisessa!

Samat säännökset on voimassa myös vanhoissa sivistysvaltioissa. Kuitenkin ihmiset pystyvät pitämään "hyvän elämän" sisällön tärkeämpänä kuin direktiivit. Noin peruslähtökohtaisesti Italialainen on varsin iloinen, hänen rauhaansa ei juuri säännöillä häiritä. Suomalaisissa on vaan kahta sorttia, niitä joita säännöt vttuttaa ja toinen nykyisin isompipuolisko joita sääntöjen noudattamatta jättäminen vtuttaa vielä enemmän. Jälkimmäiset toimivat nyt liikenteessä kotipoliiseina, heidän vastineet kuskasivat 40-luvulla ihmisiä toisissa maissa rautateillä...

Eikö voitaisi säätää (hyvää tarkoittava) EU-direktiivi suvaitsevaisuudesta?

En järin innostu kuitenkaan puoluepolitisoimaan tätäkään suvaitsemattomuuden vastustamista.

Jokaisessa puoluessa on sääntöpedantteja. Ihmettelen kuitenkin erityisesti LVM:n virkamiesten valtaa, on ministerinä kuka vaan, on hän hyvin valmis tekemään mitä tahansa yksilönvapauksista ja -vastuista piittaamatta.

Ymmärrän tosin varsin hyvin vehviläisen iltalypsyn ja kotiinpäinvedon. Hän tietysti haluaa saada kohtuutonta etua omille intressiryhmilleen muiden kustannuksella.

On myös nähtävissä, että vehviläisen kaltaisia yksilöstä täysin piittaamattomia ideoita on esitetty myös holhouksen näkökulmasta.

Ei tarvitse olla suuri ennustaja jos väitän, että tulevien vaalien suurin voittaja ei tule tuomaan liikenteeseen mitään hyvää. Noin yksilöllisistä ja vapaus-näkökulmista tulkiten.

Liikenne on varsin pieni osa ihmisten elämää. Toisaalta se voi olla myös suuri osa harrastajien elämää. Kokonaisuudesta ei kuitenkaan voi synnyttää autoilijoiden ja MP:jöiden puoluetta.

Mielestäni ainoa järkevä tapa olisi vastustaa terveelle järjelle vieraita hankkeita jo olemassa olevista järjestöistä käsin. Mutta ei! Olen aiemmin todennut, että autoliitto on totaalisen mnaton. Epäilen kohta samaa SMOTO:sta. Mielestäni kirjeen lähettäminen jäsenjärjestöihin ja organisoimattomien kannanottojen toivominen virallisille liikenneturvasivuille on henkistä velttoutta. Terveen järjen unohtavaa ihmisten alistamista vastaan tulisi O.R.G.A.N.I.S.O.I.T.U.A.

On kumma, että USA:ssa erilaiset painostusjärjestöt onnistuvat vaikuttamaan varsin ääliömäisillä sektoreilla tehokkaasti. Näistä ehkä mainittavampia ovat abortin ja sukupuolivalistuksen vastustajat.

Meillä miniatyyrimäärä kettutyttöjä ja muita piipertäjiä onnistuu muuttamaan valtavirran ajatukset ja arvot. Varsin kummallista.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    ei mitään sittenkään

äänestin

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (mcmies @ Loka. 29 2010,10:59) kirjoitti
    ...Olen suorastaan raivoissani kaikenlaatuisesta tyhjästä maksamisesta, holhoamisesta ja kyttäämisestä, jota nyky-yhteiskunta harjoittaa. Liikenne on toki sieltä karkeimmasta päästä elämänalueita, jossa kyseisiä toimenpiteitä harjoitetaan, mutta monta, monta muutakin esimerkkiä löytyy....
    Juuri näin.
    Mistä päättäjämme ovat keksineet että esim. nopeusvalvonta olisi ehdottomasti #1 ratkaisu kansamme hyvinvointiin.
    Miksi ihmeessä liikenne on nyt kaikkien hampaissa, aivan kuin muita ongelmia yhteiskunnassamme ei olisi.

Kyllä, raivostuttaa.
    Olemmeko ihan avuttomia...

Lisään että hyvä avaus Anatoolilta!

Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Vastasin kohtaan 3. Ei toi ihan osu; alussa pitäis olla:"V-t-ttaa nykymeininki ja loput on ok(makaan sohvalla ja harrastan.. toistaiseksi).
    Rahaa näköjään riittää automaattiseen valvontaan=sakkojen keruuseen, mutta vaihtuvat rajoitukset tuntuvat olevan ylivoimaisen kallit perustaa ja ylläpitää. Liikenteenvaikeuttaja-asiantuntijan kustannusarvio oli samaa luokkaa kuin liikenteen sakkotulot!!!!
    Helppo valinta: vaihtuvat nopeusrajoitukset
    Vähintä mitä voin tehdä; on kuulua harrastuksen puolia pitävään/iin yhdistyksiin. Sen teen.

Kaikki , niille jotka ottavat asiakseen tapella meidän "varjovaikuttajien" puolesta...ettei ihan älyttömät visiot toteutuisi.
    Käsittääkseni harratuspohjalla menee "meidän" lobbaajat, omaan siviilihommaan keskittyen tulisi "massia" moninkertaisesti.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Kampakeraamikot joskus jään vetäytyessä miettivät samankaltaisia yhteiskunnan perusrakenteisiin vaikuttavia seikkoja kuten viimeistä sarkaa vetävien pitkätukkahomojen kohtaloa naapurinsa tontilla. Samassa ruuhessa ollaan edellenkin,joten kapuloita rattaisiin ja toisiin jopa kahdet.

http://www.youtube.com/watch?v=JqGbbVylLwA
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Maailma on valmis ... hakuna matata ... <--
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Kysymys oli liian pitkä luettavaksi/ymm'rrettäväksi. Veikkaisin kyllä jälkimmäistä. Vaikuttaminen on vain kamalan työlästä eikä se sovi ainakaan minun kärsivällisyydelle...

V: Vaikuyan jos vain voin

Suzuki GSF 1250SA -08
    Missä ne kysymykset ovat? Otsikossa on viisi sanaa ja kaksi kysymysmerkkiä. Kysymys? Vastaus: nokka.

.
    Lainaa (Naakka @ Loka. 29 2010,21:30) kirjoitti
    Kaikki * , niille jotka ottavat asiakseen tapella meidän "varjovaikuttajien" puolesta...ettei ihan älyttömät visiot toteutuisi.
    luuletko että nämä "nettiadressit" johonkin vaikuttavat?
    ei ne vaikuta yhtään mihinkään.

asiat pitää masinoida ihan muuta kautta.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Olisin valmis liittymään rivijäseneksi järjestöön, joka ajaisi asiaa. En kuitenkaan esimerkiksi mihinkään jo edesmenneen Tiet ry:n tapaiseen yhdistykseen, vaan sellaiseen joka pystyisi olemaan uskottava myös päättäjien silmissä.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    (poistettu tili)
    Lainaa (Anatooli @ Loka. 29 2010,14:22) kirjoitti
    En oikein jaksa ymmärtää, miksi erilaisissa sääntökysymyksissä Suomalaisten pitää olla aina mallioppilaita. Ja vielä niiden noudattamisessa!
    Tämä nyt on helppo ymmärtää.

Kyseessä on virkamiesten ura. Into kansainvälisiin tehtäviin on kova, koska sellainen kokemus on niin (yli)arvostettua Suomessa. Ja siellä EUssa pitää näyttää tehokkaalta. Siksi Suomessa pitää ekana kieltää hehkulamput, ottaa E10 bensa käyttöön, olla kieltämisen mallimaa.

Se edistää uraa, tulee uusia huippuvirkoja, muusta viis. On kiva käydä kokouksissa kun voi kertoa että me ollaan panty täytäntöön kaikki ekana. Siinä mielessä Suomi on otollinen mallioppilas, että kieltäminen ja rajoittaminen sopii luonteenlaatuun. Parhaiten pärjää politiikassakin kun keksii lisää kieltoja.
  19.  
    Kyllä minä olisin valmis maksamaan sellaisesta, joka saisi jotain aikaan ja tämän turvallisuushössötyksen aisoihin. Rapatessa välillä roiskuu eikä elämästä selviä aina hengissä...
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1