Niih oiskoha jollain enemmän teitoo tost et mitenkä toi vtr:n kone eroo toho sp-2:seen. Ja että onkoha tosta vtr:n koneesta vaikee tehä sen tyyppinen ku juuri tuossa SP:2??
Tahtois vähä potkua toho vehkeeseen ku ei viittis vaihtaakkaan ku tykästyny ulkokuoree mut jotain vain puuttuu
Jos jollain tietoa niin![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Oho tais tullatyhmä kysymys ku en huomannu et just joku näköjää kysy tota samaa tos hetki sitten![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Mut toho en välttämättä lähtis mukaan niinku joku kerto tuolla aikasemmin (foorumissa aikasempi keskustelu samasta aiheesta) että --->Mig-merkkiset yläputket, suutinsatsin ja filsun ja penkitetty 127,8 heppaa takakumilta.(Eli tos on siis koneessa heppoja enemmän ku pienessä kyläsässä on munaa.) Jos vakiossa on ilmotettu 106hp ja eiks toi imotettu oo mun käsittääkseni aina koneesta otettu?
Eli takakumis sillo huomattavasti vähemmän. Joten ei siis mun käsittääkseni voi tulla noilla viritys systeemeillä NOIN paljo voimaa lisää. Vai oonko nyt iha hakoteillä? Voiko joku fiksumpi opastaa nuorta![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Mut tämä poika osaa jutlla yksikseenki et teijän tartte vastailla.Mut noi viritys systeemit mitä tos oli laitettu aikasemmin ni ei niillä kyllä tule käsittääkseni yleensä pyörään kuin noin 10% lisää voimaa väännöstä en sano mitää mut tuleepaha sit niitäki. Tos aikasemmassa väitteessä joka oli lainattu tuolta muualta ni noita prosentteja ois tullu arviolta n.30%. Enkä jaksa uskoa että yksilöissä voi olla niin isoja erojakaan. Mutta nämähän on vaan minun ajatuksisani enkä pääse juttelemaan niistä kenenkään kanssa. (ainakaan täällä näköjään) Mutta lupaan pitää teidät ajantasalla mitä päässäni taas liikkuu ja ajatuksistani.
Mutta käykää sit kattelemassa mun ajatuksiani ni jos suosio on yhtä huimaa niin ehkä laitan joku päivä sit omat kotisivut pystyyn.
kysykys silti: mikä ero noissa vtr:ssä oikeen on siis koneessa!!
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Villejä veikkauksia koneiden eroihin tulee tässä:
-Nokat erilaiset
-Venat erilaiset
-Kannetkin varmaan erilaisia
-Bensansyöttö(onko kaasarit vai ruisku ja minkä kokoset)
-Pakoputkisto erilainen mitoituksiltaan
-SP:ssä enemmän muovia, joka tuo tehoa huimasti nakkikiskalla
-Kawasakit ovat joka tapauksessa nopeampia
Eli helpointa olis varmaan vaihtaa koko SP:n motti siihen äffään, ellei koko mopon vaihto innosta. Siis jos tietenkin SP:n kone ylipäätään mahtuu F:n runkoon.
1835
Tässä olis pari linkkiä missä selviää aika hyvin noiden VTR:n koneiden erot, luulempa ettei sp:n kone mene f:n runkoon.
http://www.kamware.com/vtr1000f/specs.htm
http://www.burniemorgan.com/firestorm/vtr1000sp.html
Honda MBX125
Honda VTR 1000 F
Honda CBR 1100 XX '99
Yamaha Drag star 1100
tauko.....
BMW K 1200 R '06
Honda GL 1500 SE '00
Joo, elikkäs ei muuta kuin kannet siukolan ekille!!!
Maksoi joskus jotain 7-800 € ja sit piiput siihen ja suuttimet ja säilytä se alkuperäinen filtteri siellä ni johan menee!!!
Kunnon takaiskari ja etujouset uusiksi ni avot!
Toi filsu juttu on jo vähä myöhästä ku oon jo menny vaihtamaan sen ja jälkeen päin oon kyl kuullu et alkp. toimii paremmin![]()
Kukas tää Siukolan Eki sit oikee on ja mis miehen paja mahtaa siaita??
Ja kiitos noista linkeistä tiikeli.
Mut seki on ku alkaa tollasta virittelee ni ikinä et saa mitää takas mitä oot laittanu virityksii rahaa ku aikoo myydä/vaihtaa.
Eli pyörän vaihto melkein on sit ainoo järkevä ratkasu jos sitä nopeempaa oikeesti sit haluu ja sit sen kyl täytyy varmaa olla gixxeri/R1
Mut luultavasti joutuu passaa sen haaven nyt vähäks aikaa![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
No, jos sinusta joku menee ohi ja sen takia tehoa haluat niin suosittelen ajamaan opettelua eli paljon ratapäivää alle, sen jälkeen mopon alusta kuntoon ja sitten vasta moottorin virittelyä. Pakoputket voi toki vaihtaa ennen jo koska ne keventävät mukavasti isoa lehmää.
Mut jos ihan kiinnostuksesta tekniikkaan ja jne syistä haluaa speciaalin mopon niin miksei.
Siukola motorsport löytynee netistä kun kirjoitat esim googleen siukola hakusanaksi. Hän on moottoriguru jota ulkomaisetkin huippukisatiimit käyttävät.
Onkoha sit jotain hyvää suositusta hinta/laadun suhteen noista iskareista ja jousista. Ei oikee oo kokemusta niistä juurikaan
Mikäs pyörä jyrillä mahtanee olla??
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Sorolan penkissä on sitten vikaa. Ja '97-mallissa, mikä toi kyseinen yksilö oli, on enemmän tehoa vakiona.(rabbit @ Marras. 15 2003,12:20) kirjoitti
Kävin äske tuolla sen Siukolan sivuilla ja löysin vielä tollasen (mitä ilmeisesti faktaa) Joka mun mielestä kumoo myös ton väitteen. Siis minun mielipide (joka nyt ei välttämättä ole aina oikea)(Karban @ Marras. 17 2003,18:17) kirjoitti
http://www.net-racing.sci.fi/siukola/vtr.htm
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Mut joo tossa ei kyl lue et onks siin kiinni putkii kiinni eikä näköjää oo suuttimiikaa ainakaa mut silti
Täytyy kyl myötää et on ollu kyl tosi hyvä yksilö jos noi pitää paikkaansa. En siis vieläkää kiellä että olisit väärässä.
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Ottakaas nyt ihan rauhassa niitten penkkitulosten kanssa. Tästä veturin "tuningista" on muuten jo aika monta threadia. Niissä on nämä samat asiat jo käyty läpi. Jossain niistä on jopa asiantuntijan vastaus.(rabbit @ Marras. 17 2003,18:48) kirjoitti
Itsellä on tosiaan laput veturille joissa on 127,8 pollea otettu penkistä, alusta asti oma mielipide on ollut että pitää penkittää toisessa paikassa jotta näkee mitä siellä oikeasti on. On noi kuitenkin melkoisen järeät lukemat veturille.
Ja virivirinä mulla on siis ihan ne vakiokamat filsu, suuttimet ja sliparit. Kone rempattu täydellisesti 2003 kesän alussa.
No on Sorolan penkissä varmasti "vikaa" jos tuollaisia lukemia antaa pakoputkiviritteiselle VTR1000F:lle.(Karban @ Marras. 17 2003,18:17) kirjoitti
97 mallissa ei ole enempää tehoa, ainoastaan sen ilmoitustapaa muutettiin 97->98 (110 -> 106 hv)
Kaksteholasit takaisin päähän ja luetaan yksi postaus ylempää.(visu @ Marras. 18 2003,10:05) kirjoitti
Jos kiinnostaisi niin penkittäisin uudestaan toisessa paikassa jotta saisi parempaa osviittaa mitä sieltä nyt sitten irtoaa.
Pakoputkiviritykseksi lasketaan siis suuttimet ja sliparit. Konerampassa keväällä kannet kävi pajalla, siitä en tiedä mitä siellä tehtiin saatikka mitä tolle mopolle on edellinen omistaja gunther saksasta tehnyt.
Jeesus että toisille nää liput ja laput on tärkeitä. Tulee ihan mieleen muropaketin nörtit *
Edit: Tässä on aika asiallinen reply aiheesta, copy/paste edellisestä veturin tuning threadista:
kirjoitti
Valmistajan ilmoittama teho on vain valmistajan ilmoittama teho. Biken testissä mitattiin veturille 114 kaakkia vai olikos se 116 ... tehtaalta tullessaan veturi on sen verran "kuristettu", että helposti tuohon saa konetehoa sen 125 hepoa.(visu @ Marras. 18 2003,10:05) kirjoitti
Lasit on kyllä päässä ja kuten jo ehkä huomasitkin lainasin Karbanin tekstiä ja vastasin hänelle, en sinulle. Tarkoitus oli siis korjata tuo käsitys eri vuosimallien tehoeroista ja kertoa että jos penkki näyttää VTR-F:lle tuollaisia takapyörätehoja niin sillä mitatut lukemat ovat kyllä sitten vielä tavallistakin vähemmän vertailukelpoisia minkään kanssa.(Kalpa @ Marras. 18 2003,10:21) kirjoitti
Kiva kuulla, on nimittäin allekirjoittaneen tekstiä, en vaan ollut silloin vielä rekisteröitynyt.(Kalpa @ Marras. 18 2003,10:21) kirjoitti
Juu oon kuullu kans et "faktaa" et siin ois vakiona 114hp ja slipareilla, suuttimilla ja suodattimella ni 118hp. Toi kuulostaa mun mielestä aika realistiselta.(Guest @ Marras. 18 2003,13:40) kirjoitti
Kalpalle: Jaa se ei siis oo välttämättä ollu orkkis ku oot sen ostanu. Muuttu tääki väittely sit aika turhaks siis
Sit siellä kyl voi ollakki vaikka mitä.
Asiasta toiseen 10R laitto aika kovan haasteen kilpailijoilleen![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Ei se 10r mitään kovaa haastetta laittanut. Ihan samanlainen mopo se on kuin nuo muut uudet tonnikeiut.(rabbit @ Marras. 18 2003,18:53) kirjoitti
Hommahan menee niin, että jo ensivuonna toi 10r on raskas, vanha lahna lusmu kehäraakki ja sopii enää korkeintaan touringiin, jos siihenkään
Tää EI varsinaisesti kuulu tähän topicciin...
Mut iha hyvä kommentti silti![]()
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Eipä ole kukaan vastannut tähän alkuperäiseen sillälailla oikeastaan mitenkään selkeästi niin yritetään: Eli VTR-F:n koneesta ei saa tekemälläkään SP:n konetta.(rabbit @ Marras. 15 2003,09:56) kirjoitti
Molemmat on 90 asteen V2 ja Hondan tekemiä mutta siihen ne yhteneväisyydet sitten loppuukin. SP:n koneessa on mm. isompi poraus ja lyhyempi isku, nokkien veto hammasrattailla (vs. F:n ketjut) ja polttoaineen ruiskutus. Että siinä noin alkuun.
Kansien kaivelulla, puristuksien nostolla ja nokkien ajoituksilla yhdessä kokoputkiston ja suutin-/neulasarjan kanssa VTR-F:stä voi odottaa aivan maksimissaan pyöreästi 120 hepan takapyörälukemia. Ja jos haluaa että kone vastaa herkemmin kaasuun varsinkin keski-/yläkierroksilla niin sitten vaan vielä alakertakin työn alle ja pyöriviä massoja pois.
Kiitoksia paljon tota lähinnä hainki et mitä eroo niis on ja nyt sain sen(visu @ Marras. 19 2003,18:18) kirjoitti
Hondan myyjä ku sano mulle et siin on "sama" kone lähes tulkoo ku sp-2 eli ei sit sinne päinkään
Ja noi heppa lukemat tuntuu kyl aika realistisilta, ja luultavasti aika todennäkösiltäkin.
Himottais kyl viedä pyörä tonne Siukolan pajaan et tekis noi mut hinta tökkii kyl vähä vastaa ku ei se pahemmin kumminkaa ton pyörän hintaa nosta pikemmiten vaa laskee.
Mut eikös noi V-koneet oo tehty kestämään??
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Visulla sen verran tietoo et onko vai onko ollu vtr??
Hitto ku alko vähä kiinnostaa toi mille siin on vaa jotain ja sit siin o semmonen valmistaja et en tiiä kiinnostaako sittenkaa =)
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
On ollut -98 mallinen jolla ehdin aikoinaan ajella vajaa 35tkm.(rabbit @ Marras. 19 2003,22:01) kirjoitti
Jaa no sit ei ihme et on kertyny tietoo tosta vehkeestä.
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Mulla oli pyörässä Yoshimura RS3 zyclone slip-onit ja Factory 1.0 suutin-/neulasarja. Vääntökäyrä oli todella nätti ja Siukolan penkissä ~110hv takapyörällä.
Mul on migin yläpöntöt, suutinsarja ja valitettavasti näin jälkeenpäin ni suodatin vaihdettu. Bikeworldin penkissä kone teho 118hp.
Saa nyt sit nähä joutuuko viemää sen tonne siukolalle.
Riippuu nyt tosta lompakosta
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Rahoillesi saat kyllä paremmin vastinetta kun vaihdat suoraan vaikkapa siihen Milleen. Saat nääs samalla "vähän" paremmat ajo-ominaisuudetkin.....
Juu toi on iha totta mut pitää nyt sitä sit katella siit ei tosissaan oo kyl oikee mitää hyötyä heittää rahoja sinne mut on niin kiva kelailla aina kaikkee eri vaihtoehtoja.
Mille ois iha jees pyörä kyl ja sit mieluiten R mut siin alkaa hintaki olla aika kiva, mut ois ainaki alusta kunnossa =)
Suzuki GSX-R 750 SRAD -96