Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Niih oiskoha jollain enemmän teitoo tost et mitenkä toi vtr:n kone eroo toho sp-2:seen. Ja että onkoha tosta vtr:n koneesta vaikee tehä sen tyyppinen ku juuri tuossa SP:2??
    Tahtois vähä potkua toho vehkeeseen ku ei viittis vaihtaakkaan ku tykästyny ulkokuoree mut jotain vain puuttuu
    Jos jollain tietoa niin
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  2. #2
    Oho tais tullatyhmä kysymys ku en huomannu et just joku näköjää kysy tota samaa tos hetki sitten
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  3. #3
    Mut toho en välttämättä lähtis mukaan niinku joku kerto tuolla aikasemmin (foorumissa aikasempi keskustelu samasta aiheesta) että --->Mig-merkkiset yläputket, suutinsatsin ja filsun ja penkitetty 127,8 heppaa takakumilta. (Eli tos on siis koneessa heppoja enemmän ku pienessä kyläsässä on munaa.) Jos vakiossa on ilmotettu 106hp ja eiks toi imotettu oo mun käsittääkseni aina koneesta otettu?
    Eli takakumis sillo huomattavasti vähemmän. Joten ei siis mun käsittääkseni voi tulla noilla viritys systeemeillä NOIN paljo voimaa lisää. Vai oonko nyt iha hakoteillä? Voiko joku fiksumpi opastaa nuorta
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  4. #4
    Mut tämä poika osaa jutlla yksikseenki et teijän tartte vastailla. Mut noi viritys systeemit mitä tos oli laitettu aikasemmin ni ei niillä kyllä tule käsittääkseni yleensä pyörään kuin noin 10% lisää voimaa väännöstä en sano mitää mut tuleepaha sit niitäki. Tos aikasemmassa väitteessä joka oli lainattu tuolta muualta ni noita prosentteja ois tullu arviolta n.30%. Enkä jaksa uskoa että yksilöissä voi olla niin isoja erojakaan. Mutta nämähän on vaan minun ajatuksisani enkä pääse juttelemaan niistä kenenkään kanssa. (ainakaan täällä näköjään) Mutta lupaan pitää teidät ajantasalla mitä päässäni taas liikkuu ja ajatuksistani.
    Mutta käykää sit kattelemassa mun ajatuksiani ni jos suosio on yhtä huimaa niin ehkä laitan joku päivä sit omat kotisivut pystyyn.
    kysykys silti: mikä ero noissa vtr:ssä oikeen on siis koneessa!!
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  5. #5
    Villejä veikkauksia koneiden eroihin tulee tässä:
    -Nokat erilaiset
    -Venat erilaiset
    -Kannetkin varmaan erilaisia
    -Bensansyöttö(onko kaasarit vai ruisku ja minkä kokoset)
    -Pakoputkisto erilainen mitoituksiltaan
    -SP:ssä enemmän muovia, joka tuo tehoa huimasti nakkikiskalla
    -Kawasakit ovat joka tapauksessa nopeampia

    Eli helpointa olis varmaan vaihtaa koko SP:n motti siihen äffään, ellei koko mopon vaihto innosta. Siis jos tietenkin SP:n kone ylipäätään mahtuu F:n runkoon.
    1835
  6. #6
    Tässä olis pari linkkiä missä selviää aika hyvin noiden VTR:n koneiden erot, luulempa ettei sp:n kone mene f:n runkoon.

    http://www.kamware.com/vtr1000f/specs.htm
    http://www.burniemorgan.com/firestorm/vtr1000sp.html
    Honda MBX125
    Honda VTR 1000 F
    Honda CBR 1100 XX '99
    Yamaha Drag star 1100
    tauko.....
    BMW K 1200 R '06
    Honda GL 1500 SE '00
  7. #7
    Joo, elikkäs ei muuta kuin kannet siukolan ekille!!!

    Maksoi joskus jotain 7-800 € ja sit piiput siihen ja suuttimet ja säilytä se alkuperäinen filtteri siellä ni johan menee!!!

    Kunnon takaiskari ja etujouset uusiksi ni avot!
  8. #8
    Toi filsu juttu on jo vähä myöhästä ku oon jo menny vaihtamaan sen ja jälkeen päin oon kyl kuullu et alkp. toimii paremmin
    Kukas tää Siukolan Eki sit oikee on ja mis miehen paja mahtaa siaita??
    Ja kiitos noista linkeistä tiikeli.
    Mut seki on ku alkaa tollasta virittelee ni ikinä et saa mitää takas mitä oot laittanu virityksii rahaa ku aikoo myydä/vaihtaa.
    Eli pyörän vaihto melkein on sit ainoo järkevä ratkasu jos sitä nopeempaa oikeesti sit haluu ja sit sen kyl täytyy varmaa olla gixxeri/R1
    Mut luultavasti joutuu passaa sen haaven nyt vähäks aikaa
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  9. #9
    No, jos sinusta joku menee ohi ja sen takia tehoa haluat niin suosittelen ajamaan opettelua eli paljon ratapäivää alle, sen jälkeen mopon alusta kuntoon ja sitten vasta moottorin virittelyä. Pakoputket voi toki vaihtaa ennen jo koska ne keventävät mukavasti isoa lehmää.

    Mut jos ihan kiinnostuksesta tekniikkaan ja jne syistä haluaa speciaalin mopon niin miksei.

    Siukola motorsport löytynee netistä kun kirjoitat esim googleen siukola hakusanaksi. Hän on moottoriguru jota ulkomaisetkin huippukisatiimit käyttävät.
  10. #10
    Onkoha sit jotain hyvää suositusta hinta/laadun suhteen noista iskareista ja jousista. Ei oikee oo kokemusta niistä juurikaan
    Mikäs pyörä jyrillä mahtanee olla??
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  11. #11
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (rabbit @ Marras. 15 2003,12:20) kirjoitti
    Mut toho en välttämättä lähtis mukaan niinku joku kerto tuolla aikasemmin (foorumissa aikasempi keskustelu samasta aiheesta) että --->Mig-merkkiset yläputket, suutinsatsin ja filsun ja penkitetty 127,8 heppaa takakumilta. *(Eli tos on siis koneessa heppoja enemmän ku pienessä kyläsässä on munaa.) Jos vakiossa on ilmotettu 106hp ja eiks toi imotettu oo mun käsittääkseni aina koneesta otettu?
    Eli takakumis sillo huomattavasti vähemmän. Joten ei siis mun käsittääkseni voi tulla noilla viritys systeemeillä NOIN paljo voimaa lisää. Vai oonko nyt iha hakoteillä? Voiko joku fiksumpi opastaa nuorta *
    Sorolan penkissä on sitten vikaa. Ja '97-mallissa, mikä toi kyseinen yksilö oli, on enemmän tehoa vakiona.
  12. #12
    Lainaa (Karban @ Marras. 17 2003,18:17) kirjoitti
    Lainaa (rabbit @ Marras. 15 2003,12:20) kirjoitti
    Mut toho en välttämättä lähtis mukaan niinku joku kerto tuolla aikasemmin (foorumissa aikasempi keskustelu samasta aiheesta) että --->Mig-merkkiset yläputket, suutinsatsin ja filsun ja penkitetty 127,8 heppaa takakumilta. *(Eli tos on siis koneessa heppoja enemmän ku pienessä kyläsässä on munaa.) Jos vakiossa on ilmotettu 106hp ja eiks toi imotettu oo mun käsittääkseni aina koneesta otettu?
    Eli takakumis sillo huomattavasti vähemmän. Joten ei siis mun käsittääkseni voi tulla noilla viritys systeemeillä NOIN paljo voimaa lisää. Vai oonko nyt iha hakoteillä? Voiko joku fiksumpi opastaa nuorta *
    Sorolan penkissä on sitten vikaa. Ja '97-mallissa, mikä toi kyseinen yksilö oli, on enemmän tehoa vakiona.
    Kävin äske tuolla sen Siukolan sivuilla ja löysin vielä tollasen (mitä ilmeisesti faktaa) Joka mun mielestä kumoo myös ton väitteen. Siis minun mielipide (joka nyt ei välttämättä ole aina oikea)

    http://www.net-racing.sci.fi/siukola/vtr.htm
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  13. #13
    Mut joo tossa ei kyl lue et onks siin kiinni putkii kiinni eikä näköjää oo suuttimiikaa ainakaa mut silti
    Täytyy kyl myötää et on ollu kyl tosi hyvä yksilö jos noi pitää paikkaansa. En siis vieläkää kiellä että olisit väärässä.
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  14. #14
    Lainaa (rabbit @ Marras. 17 2003,18:48) kirjoitti
    Mut joo tossa ei kyl lue et onks siin kiinni putkii kiinni eikä näköjää oo suuttimiikaa ainakaa mut silti *
    Täytyy kyl myötää et on ollu kyl tosi hyvä yksilö jos noi pitää paikkaansa. En siis vieläkää kiellä että olisit väärässä.
    Ottakaas nyt ihan rauhassa niitten penkkitulosten kanssa. Tästä veturin "tuningista" on muuten jo aika monta threadia. Niissä on nämä samat asiat jo käyty läpi. Jossain niistä on jopa asiantuntijan vastaus.

    Itsellä on tosiaan laput veturille joissa on 127,8 pollea otettu penkistä, alusta asti oma mielipide on ollut että pitää penkittää toisessa paikassa jotta näkee mitä siellä oikeasti on. On noi kuitenkin melkoisen järeät lukemat veturille.

    Ja virivirinä mulla on siis ihan ne vakiokamat filsu, suuttimet ja sliparit. Kone rempattu täydellisesti 2003 kesän alussa.
  15. #15
    Lainaa (Karban @ Marras. 17 2003,18:17) kirjoitti
    Sorolan penkissä on sitten vikaa. Ja '97-mallissa, mikä toi kyseinen yksilö oli, on enemmän tehoa vakiona.
    No on Sorolan penkissä varmasti "vikaa" jos tuollaisia lukemia antaa pakoputkiviritteiselle VTR1000F:lle.

    97 mallissa ei ole enempää tehoa, ainoastaan sen ilmoitustapaa muutettiin 97->98 (110 -> 106 hv)
  16. #16
    Lainaa (visu @ Marras. 18 2003,10:05) kirjoitti
    Lainaa (Karban @ Marras. 17 2003,18:17) kirjoitti
    Sorolan penkissä on sitten vikaa. Ja '97-mallissa, mikä toi kyseinen yksilö oli, on enemmän tehoa vakiona.
    No on Sorolan penkissä varmasti "vikaa" jos tuollaisia lukemia antaa pakoputkiviritteiselle VTR1000F:lle.

    97 mallissa ei ole enempää tehoa, ainoastaan sen ilmoitustapaa muutettiin 97->98 (110 -> 106 hv)
    Kaksteholasit takaisin päähän ja luetaan yksi postaus ylempää.

    Jos kiinnostaisi niin penkittäisin uudestaan toisessa paikassa jotta saisi parempaa osviittaa mitä sieltä nyt sitten irtoaa.

    Pakoputkiviritykseksi lasketaan siis suuttimet ja sliparit. Konerampassa keväällä kannet kävi pajalla, siitä en tiedä mitä siellä tehtiin saatikka mitä tolle mopolle on edellinen omistaja gunther saksasta tehnyt.

    Jeesus että toisille nää liput ja laput on tärkeitä. Tulee ihan mieleen muropaketin nörtit *

    Edit: Tässä on aika asiallinen reply aiheesta, copy/paste edellisestä veturin tuning threadista:
    Lainaa kirjoitti
    Vakiona VTR-F:n takapyöräteho pyörii mittauspaikasta riippuen siinä 100hp:n molemmin puolin. Slip-on vaimentimilla ja neula-/suutinsarjalla oikein säädettynä takapyörältä irtoaa hummia semmoinen 107-110. Kokoputkistolla korkeintaan muutama polle enemmän, tosin aavistuksen tasaisemmalla vääntökäyrällä. Keskialueelle puhtia tulee prosenteissa enemmän kuin huipputehoa, eli käytännön voimaa tulee hyvin lisää.

    Ilmanputsaria ei kannata vaihtaa, siitä seuraa vaan ongelmia keskialueen osakaasuseoksien kanssa. Pakopuolella ainakin Yoshimuran tuotteet toimivat ilman yllätyksiä. Neula-/suutinsarja ei slip-onien kanssa ole aivan välttämätön, isommat pääsuuttimet ja vakioneulat prikoilla nostettuna toimii varsin hyvin. Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa myös vaihtaa pykälää isompiin, käy alhaalta paljon nätimmin ja vetää pintakaasulla tasaisemmin eikä yski viileälläkään ilmalla.

    VTR on tarkka säädöistä kulutuksen suhteen. Tyhjäkäyntiseosta ja neulojen korkeutta hakemalla saa kulutuksen matka-ajossa jopa alle 6 litran, hiukankin toisilla säädöillä saattaa viedä nätistikin ajellessa jopa yli 8.


  17. #17
    Lainaa (visu @ Marras. 18 2003,10:05) kirjoitti
    97 mallissa ei ole enempää tehoa, ainoastaan sen ilmoitustapaa muutettiin 97->98 (110 -> 106 hv)
    Valmistajan ilmoittama teho on vain valmistajan ilmoittama teho. Biken testissä mitattiin veturille 114 kaakkia vai olikos se 116 ... tehtaalta tullessaan veturi on sen verran "kuristettu", että helposti tuohon saa konetehoa sen 125 hepoa.
  18. #18
    Lainaa (Kalpa @ Marras. 18 2003,10:21) kirjoitti
    Lainaa (visu @ Marras. 18 2003,10:05) kirjoitti
    Lainaa (Karban @ Marras. 17 2003,18:17) kirjoitti
    Sorolan penkissä on sitten vikaa. Ja '97-mallissa, mikä toi kyseinen yksilö oli, on enemmän tehoa vakiona.
    No on Sorolan penkissä varmasti "vikaa" jos tuollaisia lukemia antaa pakoputkiviritteiselle VTR1000F:lle.

    97 mallissa ei ole enempää tehoa, ainoastaan sen ilmoitustapaa muutettiin 97->98 (110 -> 106 hv)
    Kaksteholasit takaisin päähän ja luetaan yksi postaus ylempää.
    Lasit on kyllä päässä ja kuten jo ehkä huomasitkin lainasin Karbanin tekstiä ja vastasin hänelle, en sinulle. Tarkoitus oli siis korjata tuo käsitys eri vuosimallien tehoeroista ja kertoa että jos penkki näyttää VTR-F:lle tuollaisia takapyörätehoja niin sillä mitatut lukemat ovat kyllä sitten vielä tavallistakin vähemmän vertailukelpoisia minkään kanssa.

    Lainaa (Kalpa @ Marras. 18 2003,10:21) kirjoitti
    Edit: Tässä on aika asiallinen reply aiheesta, copy/paste edellisestä veturin tuning threadista:
    Kiva kuulla, on nimittäin allekirjoittaneen tekstiä, en vaan ollut silloin vielä rekisteröitynyt.
  19. #19
    Lainaa (Guest @ Marras. 18 2003,13:40) kirjoitti
    Biken testissä mitattiin veturille 114 kaakkia vai olikos se 116 ...
    Juu oon kuullu kans et "faktaa" et siin ois vakiona 114hp ja slipareilla, suuttimilla ja suodattimella ni 118hp. Toi kuulostaa mun mielestä aika realistiselta.


    Kalpalle: Jaa se ei siis oo välttämättä ollu orkkis ku oot sen ostanu. Muuttu tääki väittely sit aika turhaks siis
    Sit siellä kyl voi ollakki vaikka mitä.

    Asiasta toiseen 10R laitto aika kovan haasteen kilpailijoilleen
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  20. #20
    Lainaa (rabbit @ Marras. 18 2003,18:53) kirjoitti
    klipsist

    Asiasta toiseen 10R laitto aika kovan haasteen kilpailijoilleen *

    klipsist
    Ei se 10r mitään kovaa haastetta laittanut. Ihan samanlainen mopo se on kuin nuo muut uudet tonnikeiut.

    Hommahan menee niin, että jo ensivuonna toi 10r on raskas, vanha lahna lusmu kehäraakki ja sopii enää korkeintaan touringiin, jos siihenkään

    Tää EI varsinaisesti kuulu tähän topicciin...
  21. #21
    Mut iha hyvä kommentti silti
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  22. #22
    Lainaa (rabbit @ Marras. 15 2003,09:56) kirjoitti
    Niih oiskoha jollain enemmän teitoo tost et mitenkä toi vtr:n kone eroo toho sp-2:seen. Ja että onkoha tosta vtr:n koneesta vaikee tehä sen tyyppinen ku juuri tuossa SP:2??
    Eipä ole kukaan vastannut tähän alkuperäiseen sillälailla oikeastaan mitenkään selkeästi niin yritetään: Eli VTR-F:n koneesta ei saa tekemälläkään SP:n konetta.
    Molemmat on 90 asteen V2 ja Hondan tekemiä mutta siihen ne yhteneväisyydet sitten loppuukin. SP:n koneessa on mm. isompi poraus ja lyhyempi isku, nokkien veto hammasrattailla (vs. F:n ketjut) ja polttoaineen ruiskutus. Että siinä noin alkuun.

    Kansien kaivelulla, puristuksien nostolla ja nokkien ajoituksilla yhdessä kokoputkiston ja suutin-/neulasarjan kanssa VTR-F:stä voi odottaa aivan maksimissaan pyöreästi 120 hepan takapyörälukemia. Ja jos haluaa että kone vastaa herkemmin kaasuun varsinkin keski-/yläkierroksilla niin sitten vaan vielä alakertakin työn alle ja pyöriviä massoja pois.
  23. #23
    Lainaa (visu @ Marras. 19 2003,18:18) kirjoitti
    Lainaa (rabbit @ Marras. 15 2003,09:56) kirjoitti
    Niih oiskoha jollain enemmän teitoo tost et mitenkä toi vtr:n kone eroo toho sp-2:seen. Ja että onkoha tosta vtr:n koneesta vaikee tehä sen tyyppinen ku juuri tuossa SP:2??
    Eipä ole kukaan vastannut tähän alkuperäiseen sillälailla oikeastaan mitenkään selkeästi niin yritetään: Eli VTR-F:n koneesta ei saa tekemälläkään SP:n konetta.
    Molemmat on 90 asteen V2 ja Hondan tekemiä mutta siihen ne yhteneväisyydet sitten loppuukin. SP:n koneessa on mm. isompi poraus ja lyhyempi isku, nokkien veto hammasrattailla (vs. F:n ketjut) ja polttoaineen ruiskutus. Että siinä noin alkuun.

    Kansien kaivelulla, puristuksien nostolla ja nokkien ajoituksilla yhdessä kokoputkiston ja suutin-/neulasarjan kanssa VTR-F:stä voi odottaa aivan maksimissaan pyöreästi 120 hepan takapyörälukemia. Ja jos haluaa että kone vastaa herkemmin kaasuun varsinkin keski-/yläkierroksilla niin sitten vaan vielä alakertakin työn alle ja pyöriviä massoja pois.
    Kiitoksia paljon tota lähinnä hainki et mitä eroo niis on ja nyt sain sen
    Hondan myyjä ku sano mulle et siin on "sama" kone lähes tulkoo ku sp-2 eli ei sit sinne päinkään
    Ja noi heppa lukemat tuntuu kyl aika realistisilta, ja luultavasti aika todennäkösiltäkin.

    Himottais kyl viedä pyörä tonne Siukolan pajaan et tekis noi mut hinta tökkii kyl vähä vastaa ku ei se pahemmin kumminkaa ton pyörän hintaa nosta pikemmiten vaa laskee.
    Mut eikös noi V-koneet oo tehty kestämään??
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  24. #24
    Visulla sen verran tietoo et onko vai onko ollu vtr??
    Hitto ku alko vähä kiinnostaa toi mille siin on vaa jotain ja sit siin o semmonen valmistaja et en tiiä kiinnostaako sittenkaa =)
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  25. #25
    Lainaa (rabbit @ Marras. 19 2003,22:01) kirjoitti
    onko vai onko ollu vtr??
    On ollut -98 mallinen jolla ehdin aikoinaan ajella vajaa 35tkm.
  26. #26
    Jaa no sit ei ihme et on kertyny tietoo tosta vehkeestä.
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  27. #27
    Mulla oli pyörässä Yoshimura RS3 zyclone slip-onit ja Factory 1.0 suutin-/neulasarja. Vääntökäyrä oli todella nätti ja Siukolan penkissä ~110hv takapyörällä.
  28. #28
    Mul on migin yläpöntöt, suutinsarja ja valitettavasti näin jälkeenpäin ni suodatin vaihdettu. Bikeworldin penkissä kone teho 118hp.
    Saa nyt sit nähä joutuuko viemää sen tonne siukolalle.
    Riippuu nyt tosta lompakosta
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
  29. #29
    Rahoillesi saat kyllä paremmin vastinetta kun vaihdat suoraan vaikkapa siihen Milleen. Saat nääs samalla "vähän" paremmat ajo-ominaisuudetkin.....
  30.  
  31. #30
    Juu toi on iha totta mut pitää nyt sitä sit katella siit ei tosissaan oo kyl oikee mitää hyötyä heittää rahoja sinne mut on niin kiva kelailla aina kaikkee eri vaihtoehtoja.
    Mille ois iha jees pyörä kyl ja sit mieluiten R mut siin alkaa hintaki olla aika kiva, mut ois ainaki alusta kunnossa =)
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen