Eli tuosta vanhasta pelistä pitäs kuulemesia saada ja kokemuksia kuulla.
Siinähän ei oo mitää ihmeellistä. Onko malli päivittyny sen historian aikana?
Kone ei varmaan oo ihan niin tiheään rempattava ko se on niin matalaviritteinen?
Mites se suorituskyky käytännösä. Jaksaako se viiä tämmöstä yli satakilosta mihinkään. Crossia ei oo tarkotus ajaa mutta pieniä polkuja ja sorateitä ja ehkä kelkanjälkiä talvella.
No vastataan nyt sitten edes jotain, vaikka aika vähän ko. moposta tiedänkin. Olen saanut joskus kaverin mokomaa koittaa, eikä se tietenkään mikään tykki ole, kuten ei voi olettaakaan, mutta vääntöä sitten kyllä löytyy sillee, että ei tarvi koko ajan olla niiiiin tarkkana siitä mikä vaihde on sisällä.
Kysymys jaksaako viedä mitenkään näin ja näin isoa miestä on aivan mahdoton vastattava, koska kaikilla on erilainen käsitys viemisestä. Sanotaanko, että leveällä hiekkatiellä voit joutua ajamaan kaasu pohjassa koko ajan, mutta tilanne ei ole kovin luultava. Moottoritielle en sinuna lähtisi, mikä ei liene tarkoituskaan. Metsäpoluilla jaksaa viedä niin kovaa kuin mies uskaltaa. Kyllä se keulaakin nostaa, muttei pelkällä kaasulla.
Itselläni on 650 DR ja kyllä tolla XR:llä sen jättää lähes maastossa kuin maastossa, on sen verran köykäisempi viedä nimittäin. Kaverin kanssa käytiin kelkkareiteillä ajelemassa ja kyllä XR oli pitelemätön, vaikka mulla oli ihan uudet piikkirenkaat ja XR:ssä vanhat ja kauhtuneet. Takarenkaassakaan ei juuri piikkejä enää ollut. Ja aivan puhtaasti kuskiakaan ei voine syyttää, sillä päittäin vaihdettaessa asetelmat pyörien suhteen pysyivät samankaltaisina.
Eli jos kaipaat kiihtyvyyden suomaa voiman tunnetta, niin sitä tuskin tuon kokoisella XR:llä saat. Jos taas tahdot suht huolettomia ja huokeita kilometrejä metsätaipaleilla ja -poluilla, niin pyörävalintana ei liene mitenkään huono.
Historiasta en siis tiedä mitään, koneen kestävyydessä ei liene moitteita, krossimontulla ei välttämättä jaksa satakiloista äijää viedä, mutta poluille ja kelkkareiteille ihan sopiva peli.