Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
    Kyllä v*tuttaa, oli hieno päivä, joten aattelin puunata mopoa.
    No ensiks painepesurilla huuhtelu, sen jälkeen sienellä pesemään ja lopuks säämiskällä kuivaus.
    Tähän asti kaikki ok, noh sitten Turtlen vahaa pintaan ja kiillottamaan...

Lopputulos tässä: *

kuva 1
    kuva 2
    kuva 3

Mitä tuolle maalipinnalle on tapahtunut??? En vahannut auringonpaisteessa, varjoinen paikka.
    Noi "tahrat" ei lähde pois vaikka kuinka hinkkais, ei edes hieman hiovalla vahalla...

Olis vaan kannattanu lähtee ajelemaan! *

Lisätään vielä, että katteet kävi pari kuukautta sitten maalarilla, joka veti niihin pari kerrosta lakkaa päälle.

(Oli vissiin Suzukin pojilta lakka loppunut tehtaalla *)

Ja ei, en pessyt fairylla...

"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
    Enpä ole moista ennen nähnyt. Näyttäis siltä että olet nojannut kyseiseen kohtaan kämmenellä jossa on jotain happoa.
    Eikä lakassa tunnu mitään halkeamia tms. Onko uusikin pyörä, ettei tehtaalla ole käynyt joku moka maalaus prosessissa? Tosin melko harvinaista mutta niin on lottovoittokin. Ethän pessyt fairylla?!?
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
    Aika outoa...
    Tuossa 1:s kuvassa näyttäis että noi jäljet on maalipinnan päällä, ei maalissa asti, jotain nöyhtää tai mitä lie

Tuli vaan mieleen kun lapsena kasaili niitä pienoismalleja, niin jälki oli tuon näköistä kun töhri liimaa joka paikkaan.
    ihan kuin olis liuotinta päässyt lakan alle.. olisko tosiaan maalissa jotain vikaa jos kerran ihan normiaineella olet hinkannut??
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    Itsellä mieleen tuli ensimmäisenä että olisiko lakka viallista ja pesun aikana sitten "sulanut" ja jäänyt nojatessa tuollainen jälki... Ehkä hyvä asiaa olisi alkaa purkamaan olemalla yhteydessä pyörän lakanneeseen tahoon he ainakin osaavat sanoa mistä moinen saattaisi johtua...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Näyttäis olevan kämmenen jälki. Märkään lakkaanko sitä on ropattu?
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
    Siitä on ainakin 6viikkoa kun ne maalarilta hain.
    Täytyy käydä kyselemässä liikkeestä, toivottavasti selviää...
    Lainaa (basic @ Kesä. 04 2007,09:24) kirjoitti
    Tuo sama tuli mullakin mieleen. Aikoinaan, kun kotilo oli stockmann autossa korjattava niin jokin aika touhun jälkeen tuli a-pilariin näkyviin kämmenen jälki. Se on ilmeisesti lakkakerrosten alla/välissä. Joten mulla tulis mieleen, että on maalaamossa käynyt pieni kämmi..
    "The Slow And Pathetic"
    Lainaa (KenuXX @ Kesä. 03 2007,23:19) kirjoitti
    Lisätään vielä, että katteet kävi pari kuukautta sitten maalarilla, joka veti niihin pari kerrosta lakkaa päälle. )
    Taitaa maalarin lakkaus epäonnistunut...

Mitä tämä tarkoittaa? Eikö lakkausta oltu tehty tehtaalla?!? *
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Mitenkäs.. uusia autoja ei suositella vahattavaksi kovin jämyllä vahalla ekaan vuoteen, olisko niin että lakka ei ole "lasittunut" vielä, vaan on vielä jähmeätä, jolloin liuotinta ja hiovia aineita sisältävä vaha "liuottaa/pehmittää" lakkaa. Myynnissä on uusillle autoille erikseen hellempää vahaa. Ja ajatushan kulkee niin, että kyseessä on uusi auto, niin maalipintakin on vielä tuore... Tässä tapauksessa maalipinta/lakkaus on mielestäni vielä varsin uusi.. Noinkohan ton pinnan saisi kesän lopulla myllyttämällä tasaiseksi, kun pinta on saanut kovettua ensin?

"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Kyllä ainakin meillä on vahattu pyöriä näyttelykuntoon heti kun katteet ja tankit on tullut maalarilta. Eikä ongelmia ole ilmennyt... Suosittelisin myöskin yhteyden ottoa maalariin.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (TPM @ Kesä. 04 2007,09:47) kirjoitti
    Mitä tämä tarkoittaa? Eikö lakkausta oltu tehty tehtaalla?!? *
    On ne varmasti lakattu mutta aika ohut kerros tuntuu olevan, ainakin tuossa mustassa tankki meni jo 100km ajelun jälkeen ihan himmeäksi...
    Mä oon muutenkin vähän turhan tarkka, oon saanu siitä kyllä kuulla, usko pois... *
    Edelliseen kilokyykkyyn tein saman homman, paljon helpompi pitää puhtaana. *
    Mitä vikaa fairyssa on?? Ite ainaki pessu monesti sillä. Katteet kiiltää komiasti. Liekö mun pyörässä sitte hyvät maalit
    Lainaa (S-mies @ Kesä. 04 2007,12:33) kirjoitti
    Mitä vikaa fairyssa on?? Ite ainaki pessu monesti sillä. Katteet kiiltää komiasti. Liekö mun pyörässä sitte hyvät maalit *
    Tulee matta... samea pinta... ajan mittaan kun käyttää tiskiainetta maalipinnan pesuun.

Olen kuullut näistäkin tosimiehistä jotka käyttävät oman hygieniansa hoitoon liukkaria... ja ihmetteli kun hipiä kutisee... Nooh, jossakin se on kunkin säästettävä.

Lainaa (KenuXX @ Kesä. 04 2007,11:40) kirjoitti
    On ne varmasti lakattu mutta aika ohut kerros tuntuu olevan, ainakin tuossa mustassa tankki meni jo 100km ajelun jälkeen ihan himmeäksi...
    En tiedä onko sellaista lakkaa keksittykään joka mustan pinnan pitää iskussa, varsinkaan tankin sivuista joita koko ajan hinkataan nahkapöksyjen sisäsaumalla.
    Lainaa (Talttapää @ Kesä. 04 2007,13:00) kirjoitti
    En tiedä onko sellaista lakkaa keksittykään joka mustan pinnan pitää iskussa, varsinkaan tankin sivuista joita koko ajan hinkataan nahkapöksyjen sisäsaumalla.
    Mä en keksiny mitään muuta kuin usein pesun ja joka kerta vahaus akuuteista kohdista...

Lainaa (Sara @ Kesä. 04 2007,13:04) kirjoitti
    Mä en keksiny mitään muuta kuin usein pesun ja joka kerta vahaus akuuteista kohdista...
    Joo kyllähän ton mustan tankin saa vahata joka pesun jälkeen että pysyisi edes jotenkin kiiltävänä.
    R1 -08
    Lainaa (S-mies @ Kesä. 04 2007,12:33) kirjoitti
    Mitä vikaa fairyssa on?? Ite ainaki pessu monesti sillä. Katteet kiiltää komiasti. Liekö mun pyörässä sitte hyvät maalit
    Ei siinä varsinaisesti mitään vikaa ole, pesee vaan entiset vahat pois. Eli pitäis vahata uudelleen joka pesun jälkeen.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Kyllä minä ainakin menisin takaisin maalarin juttusille,näyttää vähän siltä että olis lakan kovettajassa säästelty
    Kyllä v*tuttaa, oli hieno päivä, joten aattelin puunata mopoa.
    No ensiks painepesurilla huuhtelu, sen jälkeen sienellä pesemään ja lopuks säämiskällä kuivaus.
    Tähän asti kaikki ok, noh sitten Turtlen vahaa pintaan ja kiillottamaan...

Lopputulos tässä:

kuva 1
    kuva 2
    kuva 3

Mitä tuolle maalipinnalle on tapahtunut??? En vahannut auringonpaisteessa, varjoinen paikka.
    Noi "tahrat" ei lähde pois vaikka kuinka hinkkais, ei edes hieman hiovalla vahalla...

Olis vaan kannattanu lähtee ajelemaan!

Lisätään vielä, että katteet kävi pari kuukautta sitten maalarilla, joka veti niihin pari kerrosta lakkaa päälle.

(Oli vissiin Suzukin pojilta lakka loppunut tehtaalla )

Ja ei, en pessyt fairylla...
    tutun näköiset jäljet, ikävä kyllä. mun auton kyljessä on samanlaiset. olleet vuositolkulla jo. pois et saa, usko huvikses.

mitään varmaa käryä en ole saanut, mutta epäilen että olisko ollut väärän puulajin alla ja sit käden rasvan kanssa sen puun "nöytä" reagoi noin?!? en tiedä mutta sen sata kerrosta vahaa olen päälle laittanut ja eivät häviä. eivät edes pikkasen. turhaan olen liuottimella koittanut vahaa pois ja uutta kerrosta tilalle.

vie se maalattavaksi ja vaihda parkkiruutua. ja onhan se mahdollista että se on jossain muualla parkissa saanut sitä "nöyhtäänsä". kai..
    Lainaa (Sara @ Kesä. 04 2007,11:07) kirjoitti
    Kyllä ainakin meillä on vahattu pyöriä näyttelykuntoon heti kun katteet ja tankit on tullut maalarilta. Eikä ongelmia ole ilmennyt... Suosittelisin myöskin yhteyden ottoa *maalariin.
    Kyllä normaali autolakka tuon kestää, jos on uunissa kuivatettu niin vaikka seuraavana päivänä, ja ilmakuivatettunakin parin päivän päästä ihan hyvin. On muutaman kerran tullut kokeiltua.....
    Mutta ko. tapaukseen en kyllä osaa sanoa mitään arveluja näin kuvan perusteella....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Muistan jostain takavuosilta vähän samanlaisen tapauksen. Pojat olivat maalanneet auton ja ja muutaman päivän päästä kaveri istui lokasuojalle niin jäi farkkujen jälki pintaan. Muistaakseni silloin oli käynyt niin, että maalista olisi kovettajaa liian vähän tai maalia niin paksusti, ettei se kuivunut lakan alle kunnolla.

Tässähän oli laitettu lakkaa ilmeisesti aika runsaasti, joten yksi teoria on, että kun lakkaa on paljon, niin se ei kuivu kuin pinnasta.

Maalausalan(kin) ammattilaisia täältä löytyy, ehkä heillä paremmat tietämykset, itse en alaa syvemmin tunne. Vaikea kuvitella että mikään kunnossa oleva vaha tuon olisi tehnyt.

Tuleppa näyttämään minulle niin katsotaan mitä on tehtävissä www.kauramaki.fi
    Reissut mielessä........
    Lainaa (kccot @ Kesä. 04 2007,20:49) kirjoitti
    Tuleppa näyttämään minulle niin katsotaan mitä on tehtävissä *www.kauramaki.fi
    Heh, sä luit mun ajatukset! * *
    Tuossa päivällä mietin, että täällä oli joku joskus mainostanut firmaa, joka puunaa kaikkea, en vaan muistanut nimeä...
    Mä käyn huomenna näyttämässä mopoa maalarilla, jos siellä ei selviä mitään niin otan yhteyttä! *
    Lainaa (Tonanza @ Kesä. 04 2007,15:53) kirjoitti
    Lainaa (Sara @ Kesä. 04 2007,13:04) kirjoitti
    Joo kyllähän ton mustan tankin saa vahata joka pesun jälkeen että pysyisi edes jotenkin kiiltävänä.
    Ja vahana kun käyttää Autoglymin Ultra deep shine-vahaa niin mustakin on musta eikä harmaa.
    nimimerkki: iloisesti yllättynyt
    Suzuki GS 500 E -95-> Suzuki GSX 750 F -99-> Suzuki GSR600 -08 -> Suzuki LS650
    Lainaa (Duudsoni @ Kesä. 04 2007,09:46) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Kesä. 04 2007,09:24) kirjoitti
    Tuo sama tuli mullakin mieleen. Aikoinaan, kun kotilo oli stockmann autossa korjattava niin jokin aika touhun jälkeen tuli a-pilariin näkyviin kämmenen jälki. Se on ilmeisesti lakkakerrosten alla/välissä. Joten mulla tulis mieleen, että on maalaamossa käynyt pieni kämmi..
    Jos lakkaa vahvalti voi nojaus jälki käsittääkseni syntyä jos pyörä ollut pitkään auringossa.Saattaa pehmitä.Erikoinen paikka kylläkin nojailla .Tai sit vika vaan oli Turtlen vahassa.Vaihda äkkiä autoglymiin.Kokeile enstex vaik se Glymin hioma aine ja siihen vahat päälle.Sillä ainakin lähtee pikitahrat ym maalipinnoista..
    BMW S1000rr 2010

Höpöhöpö vahan vaihtajat. Jos joskus luette eurooppalaisia autolehtiä missä on vahatestejä, lopputulos on aina sama,
    Turtle ja Autoglym ovat aina viiden parhaan joukossa.
    Kun testissä katsotaan litrahintaa, tulee Autoglymin kauniille
    paketille ja taitavasti rakennetulle maineelle liian kova hinta.

Jos hyvien vahojen erot ovat vain mikroskoopilla erottuvia, miksi
    maksaa pakkauksesta ? Koska Autoglym on KALLIS ja hyvä vaha
    Ja Korrek voittaa aina Suomalaiset testit
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    tuli vain mieleen, et oletko varma, että kuviot tulivat vasta vahauksessa? Entäs jos ne ovat tulleet jo aiemmin maalarin lakkauksen vuoksi? Jos lakan liuotin on ollut vääränlaista niin sehän voi vetää alapuolen pinnan ruttuun.
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  30.  
    Eihän tuohon ole päässyt jarrunestettä joka olisi pehmentänyt lakan?

EDIT ...tuossa jossakin luki DOT ja siitä päättelin että jarrunestettä voisi olla lähistöllä...

Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen