Olen tässä yrittänyt miettiä mikä moottori on on ominaisuuksiltaan muita parempi ja millä osa alueella, mutta en ole oikein päässyt vielä järkeilyssäni mihinkään. Kertokaapa omat mielipiteenne. Itse olen ehdottomasti twinin kannattaja vaikka toisena pyöränä onkin rivi nelkku, toisaalta V-2 on alkanut kiinnostaa ja onhan rivi kutonenkin muhkea laite.
eiköhän tästä aiheesta oo jo tässäkin foorumissa aika paljon keskusteltu...?
No yksinkertaistettuna aiempien keskustelujen tulos: Rivinelkku on kaikin puolin paras!
Vinkkelin ainoat vahvuudet ovat kapeus ja fiilis.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Linkki Tuossa ainakin jotain asiaa aiheesta.
Komiaa tuloo oltua kun tietää miston kotoosin!
Kiitos tuolta tuntui löytyvän.
Nyt kyllä liioittelit...(wekkuli @ Helmi. 07 2004,20:51) kirjoitti
MotoGP-voittaja on V-4 tai V-5, ei enää koskaan rivinelkku
Rivinelkku on taaksejäänyttä edesmennyttä historiallista tekniikkaa.
(Ja nyt äkkiä karkuun.. hih..)![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Ei kai taastwini sen olla pitää oli sylinterit sitten miten tahansa
![]()
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
Eikös se ole tälläkin todistettu että V-kone on vääntävämpi perstuntumallaan...Kun taas rivi 4.ssä on ne tehot ja vääntö parempia ihan paperille asti. *Mutta eiköhän nuo V4 ja V5.set tosiaan ole tulevaisuuden tekniikkaa... Rivi nelkku saattaa olla menossa historian hämäriin mutta V2 taas on jo antiikkia ollu ja kauan...(no offence)
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ainakin työntötankokoneena, mutta ei rivinelkkukaan ole kovin uusi keksintö, yläpuolisine nokka-akseleineenkaan(Yamaha1 @ Helmi. 08 2004,10:53) kirjoitti
![]()
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
Paitsi Amerikassa jossa suurinta hight tech:iä on hiiilikuituiset työntötangot *(Aksa_81 @ Helmi. 08 2004,11:18) kirjoitti
![]()
Komiaa tuloo oltua kun tietää miston kotoosin!
btw onko kukaan maailmas rakentanu läpinäkyvää moottoria? näkyis kaikki männät, venttiilit ja muut tsydeemit..? ois mielenkiintoista nähä
Läpinäkyviä "toimivia" (sähkömoottorilla pyöritettäviä) moottoreita tulee aina silloin tällöin messuilla vastaan, tosin tähän mennessä olen törmännyt vaan auton koneisiin.(kuulapää @ Helmi. 08 2004,12:53) kirjoitti
Mut jos oikeen aikuisten oikeesti toimivia tarkoitit, niin sellaisen mäkin haluaisin nähdä ja päästä tyypittämään...![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Koululla diesel-labran gurut juttelivat joskus aikanaan että maailmalla valmistettaisiin laboratoriokäyttöön ainakin osittain läpinäkyviä dsl-koneita. Mutta sitä kyllä tuumaillin hiljaa mielessäni, että ei siitä varmaan montaa työtähtia ehdi näkemään kun on jo palotila mustana.. Ja eihän siitä varmaan silmällä näe kuin väläyksen /pamaus.
Voihan se olla, että se mitä he meinasivat on varustettu jonkin sortin silmällä palotilaan tms.
Wärtsilän tehtaalla esittelivät päästö luennolla palamiskuvia jotka on otettu palotilasta, muistaakseni osana NOx hallintatekniikan kehittämistä, tutkivat vissiin palorintaman etenemistä. Voipi ne vehkeet millä niitä kuvia räpsitään olla hilppasen hintavia...
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
ja nämä iänikuiset väittelyt V2:n ja rivinelkun paremmuudesta voitaisiin lopettaa toteamiseen; rivikolmosessa yhdistyy molempien parhaat puolet![]()
![]()
No eikös nuo muovipajat duunaa vaikka minkälaista kappaletta valmiista muotista(yamantti @ Helmi. 08 2004,13:15) kirjoitti
Kuskaat heille venttiilikopat ja poskikappaleet "muoteiksi" ja saat tilalle kirkkaasta plexistä duunatut vastaavat. Noissa osissa on sekin hyvä puoli etteivät joudu kovaan mekaaniseen rasitukseen => muoville vain lämpö- & öljynkesto määritteet
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
(Köpi @ Helmi. 08 2004,18:14) kirjoitti
*
Kuunnelkaa Köpiä.. ja tehkäätten kääntymys..
Ducati Diavel Dark
Vai molempien huonot puolet(NewmanRS @ Helmi. 09 2004,10:49) kirjoitti
- ei tehoa
- ei kestä
- kuluttaa paljon
Kunhan kiusasin
Emmää tiedä noista yhtää mitää. Millai noissa kolmosissa ny loppupeleissä on tehoo ja millai ne pentsiinii kuluttaa?
3-pyttyiset 120 asteen jaolla käy aika tasaisesti.
Vanhoissa Triple-Kawoissahan oli tuo 2-tahti rakenteena ja aika tehokaskin.. ja bensalla jäähtyi.
Kuusisylinterinen z 1300 Kawahan eli Möhkö on periaatteessa 2 tuollaista nelitahtisena vierekkäin ja käy niin tasaseen kuin mikään vain voi. Murikka siinä vaan tahtoo olla sen verran leveä, että voi jalkoja ja sääriä lämmitellä ajaessaan. Maistuu se bensa kyllä sillekkin, tosin siitä äänestä kyllä mielellään maksaakin varsinkin jäätelökauhat pesismailojen tilalla. Miähekäs peli..
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
On tehty, kerran tuli ainakin Ruutulipussa siitä juttua. Ferrari ja Shell olivat rakentaneet läpinäkyvän yksipyttysen moottorin jolla ne esittivät muistaakseen jotain öljyä tms.(kuulapää @ Helmi. 08 2004,12:53) kirjoitti