Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Mites asiaa katsotaan Custom pyörällä jos ajaa ,Intruder 1400, niin pitääkö kypärä olla avo vai miten on käykö myös tämä kypärä jossa on pleksi edessä ??
  2. #2
    Kyllä avokypärä on varmasti mukavamman näköinen, varsinkin jos pitää aurinkolaseja, mutta itselläni on pleksillä varustettu ja olen ollut tyytyväinen. Varsinkin pitkillä matkoilla huomattavasti parempi

    Ja jos sitten sattuu vahinko, niin kokokypärä on varmasti turvallisempi *

    Mutta ei minulla kumminkaan 1400 Inkkua ole, mutta sen en usko juuri vaikuttavan (customi kumminkin)



    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  3. #3
    Vaikka shopista avopottia löytyykin, niin itse suosittelen aina integraalimallia, avattavaa tai umpinaista. Ihan pelkästään turvallisuussyistä..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  4. #4
    Kyllä se avonainen pitää intikalla olla, pleksillä tai ilman..

    Jos pelkkiä turvallisuussyitä aletaan miettiä, pitää vaihtaa pyörä volvoon..

    Itselläni on kaks kyprää hyllyssä normaali umpinainen kyykyillä ajeluun ja avonainen custom kausia varten, varusteet aina tyylin mukaan.. Tietty jos seuraavaksi innostun hankkimaan faitterin tai enskan tulee taas uuden kypärän hommaaminen eteen.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  5. #5
    Lainaa (Puuhis @ Helmi. 07 2004,23:12) kirjoitti

    *...avonainen custom kausia varten, varusteet aina tyylin mukaan...
    No entäs jos oikeen pilkkuu fiilataan,niin avopotta lipalla vai ilman ?
    Ja nyt siis ajatellaan vain tyyliä, ei turvallisuutta. Baanalla toki molempia.

  6. #6
    Lainaa (jartsa @ Helmi. 07 2004,23:36) kirjoitti
    Lainaa (Puuhis @ Helmi. 07 2004,23:12) kirjoitti

    *...avonainen custom kausia varten, varusteet aina tyylin mukaan...
    No entäs jos oikeen pilkkuu fiilataan,niin avopotta lipalla vai ilman ?
    Ja nyt siis ajatellaan vain tyyliä, ei turvallisuutta. Baanalla toki molempia.

    ilman tietty, se lippa on pappatuntureita ajaville...
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  7. #7
    Lainaa (Puuhis @ Helmi. 07 2004,23:12) kirjoitti
    Jos pelkkiä turvallisuussyitä aletaan miettiä, pitää vaihtaa pyörä volvoon.. *
    Joopa Mut jos valitsee ainoastaan yhden vaihtoehdon, niin on avopotalla (omistan myös sellaisen) helvetin kylmä ajaa pitkää matkaa ellei sitten "kortsua" laita alle

    niin ja hieman "itkua" tulee myös väännettyä samalla (poistuu kyllä visiirillä), siis jos illalla ajelee Mutta naisethan pitää herkistä miehistä , eli jotain hyvää siinäkin...



    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  8. #8
    Lainaa (Fum28 @ Helmi. 08 2004,00:14) kirjoitti
    *snip*
    , niin on avopotalla (omistan myös sellaisen) helvetin kylmä ajaa pitkää matkaa ellei sitten "kortsua" laita alle

    *snip*
    Mitenniin? Kyllä hyvällä potalla pärjää aina pikkupakkasille saakka pleksin kanssa. Vai olenko tosiaan ainoa über sissi?

    Paremmilla säillä, kun pleksi on ruuvattu irti, kannattanee varustautua liinalla, sillä rankkasade 80km/h vauhdissa tuntuu lähinnä siltä kuin joku olisi nakannut juuri laatikollisen neuloja silmille *
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  9. #9
    Sopiva rätti naamaneteen vaan, nou hätä.. ja ajolasit mukana, mielellään yhdet kirkkaat/keltaiset jos meinaa hämärässä tai yöllä liikkua.

    Itse ajoin viime huhtikuussa viiden asteen pakkasessa avopotalla.. mukana ei vaan sattunut olemaan kuin normaalit ray-banit, oli hämärässä aika "mielenkiintoista" cruisailla.. joko lasit nenällä jolloin ei nähnyt mitään tai ilman laseja jolloin lauleskeli ajaessa leevi and the leavingsiä " itkisitkö onnesta.... "
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  10. #10
    Kyllä customisti on sen verran aina äijä jotta ei muuta kun avoruukku nupin suojaks ja
    Viime keväänä maaliskuussa sompailin parin asteen pakkasessa Arain avolla ja Polarbuffi naamalla eikä kylymä tullu. Ja onhan se niinkin jotta eivät syytä ympäristörikoksesta kun on se turpavärkki pistetty piiloon.
  11. #11
    Niin, eikä sit mitään akvaario-pleksiä siihen pottaan kiinni.
    Eihän kustoomi oo skootteri
  12. #12
    Ajella voi sillä potalla kuin itsestä tuntuu. Mutta ainoa "oikea" kumminkin on avopotta. Itse ajelin ensin umpipotalla, sitten avattavalla ja viimeksi ostin avopotan.

    Mieluiten ajan nykyään avopotalla, sillä se jotenkin avartaa ja antaa enemmän ajonautintoa. Sateella ja kylmällä ilmalla buffi suojaksi ja lasit tietenkin aina näköelimiä suojaamaan. Pleksi tietenkin olisi sateella hyvä varuste. Hyttysiä ym. pikkueläviä tietenkin on riesana, mutta siitä huolimatta avopotta ilman pleksiä on mun valintani.
  13. #13
    Voi ei. Minä kun meinasin avokypärän visiirillä hommata... nyt ei ehkä voikaan kun sitte joudun pappatuntsakerhoon. Ajattelin asian näin: kun kuitenkin on idioottimainen jipii hymy koko ajan päällä kun ajelee, niin visiiri estää kaikenlaisten ötököiden lentelyn hymyilevästä suusta sisään ja suoraan nieluun.
    Ai miten niin idioottimainen?!
  14. #14
    Lainaa (Elaborate @ Helmi. 08 2004,15:13) kirjoitti
    Voi ei. Minä kun meinasin avokypärän visiirillä hommata... nyt ei ehkä voikaan kun sitte joudun pappatuntsakerhoon. Ajattelin asian näin: kun kuitenkin on idioottimainen jipii hymy koko ajan päällä kun ajelee, niin visiiri estää kaikenlaisten ötököiden lentelyn hymyilevästä suusta sisään ja suoraan nieluun.
    Huom! Hymyillä voi vapaasti kunhan pitää hampaat yhdessä
    Kahvitauoilla voi esim. hammastikulla poistaa raadot hampaista. Kahvilla sitten huuhdellaan ajottain kitkerähköt hyttysten nestemäiset eritteet, jotka valuvat hampaiden välistä nieluun
  15. #15
    Onko kellään kokemusta Motovelhot oy välittämista avokypäristä , merkki : Highway 1 JX1 Jet -kypärä , hinnaltaan näyttää toi motovelhot muutenkin olevan aika edullinen, onko kellään kokemusta myös niiden nahka-asuista ?
  16. #16
    Lainaa (Elaborate @ Helmi. 08 2004,15:13) kirjoitti
    Voi ei. Minä kun meinasin avokypärän visiirillä hommata... / visiiri estää kaikenlaisten ötököiden lentelyn hymyilevästä suusta sisään ja suoraan nieluun.
    Älä hemmetissä mee mitää pleksei hommailee.

    Musta (matta) avopotta, ilman lippaa, aurinkolasit ja kypärän otsalle * *tämmösseet(Puuhiksen kautta voi tilata) ihan vaan rekvisiitaksi.

    Ja lopuks peilin eteen harjotteleen suu kiinni hymyilemistä (näin minä teen)





  17. #17
    Lainaa (jartsa @ Helmi. 08 2004,15:52) kirjoitti
    Lainaa (Elaborate @ Helmi. 08 2004,15:13) kirjoitti
    Voi ei. Minä kun meinasin avokypärän visiirillä hommata... / visiiri estää kaikenlaisten ötököiden lentelyn hymyilevästä suusta sisään ja suoraan nieluun.
    Älä hemmetissä mee mitää pleksei hommailee.

    Musta (matta) avopotta, ilman lippaa, aurinkolasit ja kypärän otsalle * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *tämmösseet(Puuhiksen kautta voi tilata) ihan vaan rekvisiitaksi.

    Ja lopuks peilin eteen harjotteleen suu kiinni hymyilemistä (näin minä teen)

    Hei , mites noi lasit , mahtuuko tavalliset pienet rillit noiden ajolasien sisään , ku ei toi näkö riitä ilman noita rillejä
  18. #18
    Lainaa (jartsa @ Helmi. 08 2004,15:52) kirjoitti
    Lainaa (Elaborate @ Helmi. 08 2004,15:13) kirjoitti
    Voi ei. Minä kun meinasin avokypärän visiirillä hommata... / visiiri estää kaikenlaisten ötököiden lentelyn hymyilevästä suusta sisään ja suoraan nieluun.
    Älä hemmetissä mee mitää pleksei hommailee.

    Musta (matta) avopotta, ilman lippaa, aurinkolasit ja kypärän otsalle * *tämmösseet(Puuhiksen kautta voi tilata) ihan vaan rekvisiitaksi.

    Ja lopuks peilin eteen harjotteleen suu kiinni hymyilemistä (näin minä teen)

    Niin, ja sit paat tilaten Italolta .ORG-buffin tai H.A.D. , mikä liekään nykyjään.
  19. #19
    Lainaa (mah @ Helmi. 08 2004,15:55) kirjoitti
    Lainaa (jartsa @ Helmi. 08 2004,15:52) kirjoitti


    tämmösseet(Puuhiksen kautta voi tilata) ihan vaan rekvisiitaksi.



    Hei , mites noi lasit , mahtuuko tavalliset pienet rillit noiden ajolasien sisään , ku ei toi näkö riitä ilman noita rillejä
    Noita laseja löytyy ainaskin 736 erilaista, kaikille omansa.
    Jonkun avatarissa näin hienot.
    Mut nehän oli "ihan vaan rekvisiitaksi"



    ps. jaskaa, jaskaa...
    edit. aika pahat



  20. #20
    Avopotassa on stailia (hymyilevän customistin tuntee hyttysistä hampaitten välissä.) Ite ajattelin 2- kypäräksi avattavaa integraalimallia. Lähikulmat voipi pyörii avossa /ajobrilleissä. Reissun päälle toi uus malli. Pleksi ei mun mielestä oikein passaa. Ne on paapan näkösiä ja olosia. Nim. Ostanut ja kokeillut ja heti irti repinyt.
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  21. #21
    Mulla avopotta ainoastaan kun cruisailen lähistöllä, mutta kun pitemmälle lähtee niin ei kun umpikypärä päähän (kärsiköön tyyli )...

    Sattuu muuten saatanasti, jos tulee esim. ampiainen 100 vauhdissa lättyyn Selittele sitten muijalle kun hirvee fritsu poskessa

    Mutta avopotta with visiiri on niin helvetin tyhmän näköistä että jos haluaa karkoittaa ne vähätkin saumat kunnioituksessa, niin sillä se kyllä varmasti onnistuu ...

    Moottoripyörä on moottoripyörä ja skootteri on lälläripyörä ja skootteriin sopii visiiri

    Jos jollain sellainen kumminkin on niin ei pidä suuttua. On se minunkin muija entinen seiska päivää kesätyttö Enkä silti sitä ole vaihtamassa vaikka muut sanoisi mitä
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  22. #22
    Kauheeta, kun ei millään tiedä, vaikka jotkut olisi ihan tosissaan.. kun lukee näitä vastauksia..

    Olen mä väliin ihmetellytkin, kun noissa paikallisissa kokoontumisissa käy, niin ihmiset katsoo vähän silleen hitaasti. Mutta hemmetti, mähän kuskaan kustomilla lyyliä eikä mulla ole Tyyliä. Päällä on mukava ja sopiva tekstiiliasu, eikä aina sitä nahkatakkia. Ja kypäräkin on kiiltävä, umpinainen ja visiirillinen. Ajohanskat on jotkut kirjavat puolikrossihanskat. Siitäkö se johtuikin, kun ei oikein pääse piireihin..?!

    Tyhmänä (=nuorena) aina luulin, että motoristi se vasta rento ja vapaa kaveri onkin. Sekös nyt on sitten persoonallista valinnan vapautta, kun kaikki Suomen 30.000 yksilöllistä kustomistia ajaa mattamustassa avokypärässä ilman pleksiä? Tulee kyllä mieluummin mieleen, että onpahan omaperäistä vanhojen jenkkileffojen apinointia..

    Eipä ole itselle tullut koskaan pyörää vaihtaessa mieleen vaihtaa kypärää tyylin takia tai "kunnioituksen" saamiseksi.
    Jos se tyyli joillekin on noin tärkeää, niin ei ne mua muuten haittaa. Vähän vaan hirvittää jos joku tosikko 'aloittelija' saa tuon käsityksen, että ei kaverin persoonalla niin väliä, tyylistä se vaan on kiinni..
    * Arctic Ranger *
  23. #23
    Lainaa (rico @ Helmi. 09 2004,10:11) kirjoitti
    Kauheeta, kun ei millään tiedä, vaikka jotkut olisi ihan tosissaan.. *
    Mielestäni aihe on hyvä, lipsahti vaan tonne vitsin puolelle jossain vaiheessa (ainaskin mulla, siitä sorry)
    Vihjasin tossa matkan varrella jo "jaskaa, jaskaa"

    Kyllä siellä paljon asiaakin on, kun suodattaa jaskat pois.

  24. #24
    Kyllä mä tyylin tajuan, mutta mitä tyyliä on siinä, että mesipistiäinen tykittää ohimoon tai sitsontiainen on tullut aurinkolasin läpi. Muutaman kerran on visiiriin läsähtänyt sellanen paukku, että hirvittää. Tietysti ajonopeus, paikka ja vuorokaudenaika vaikuttavat todennäköisyyteen saada jotain muutakin kuin aurinkoa naamaansa. Eli ei avopottaa.
  25. #25
    Tuo oli kyllä ihan uutta että lippakin voi olla liikaa... Tuolla maailmalla näyttäis olevan aika monella sellainen. Kelkkailuhommissa on tullut revittyä se tv-ruutu lippoineen pois kevätlämpimillä ja näytti kyllä aika halloweenilta
    Johtuiskohan lisäksi tästä potkupallon kokoisesta nupista. Vähän näistä syistä olen metsästellyt pottaa johon saa molemmat mutta myös pois. Jos matka-ajoon iskee visiirin eteen, ei joudu kuulemaan kommentteja ja saahan sen pois kaupunkipyörittelyjä varten yöpymisetapissa.
  26.  
  27. #26
    No tuntui ainakin että tällä alkuperäisellä kyssärillä sai hyvät keskustelut aikaan.