Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Hankintalistalla on ollut ajohanskat jo vuoden verran mutta sopivia ei ole löytynyt. Eli suosituksia, haukkuja, kokemuksia eri merkkisistä hanskoista.

Minulle pitäisi ainakin löytää pitkävartiset (peittää kunnolla ranteet), nahkaiset (customisti kun olen), vedenpitävät ja mielellään vielä kaatumisen kestävät hanskat...
    Samma här. Tarpeet on vaan kovin erilaiset. Hakusessa olis kevyet ja suojaavat, mutta opiskelijahintaiset hanskat. Pikku paradoksi. No, tän takia mulla ei varmaankaan oo niitä hanskoja vieläkään. Ehdotuksia?

Tähän topiciin vois kerätä vaikka ihan kokemuksia eri hanskavalmistajista. Kestävyyksistä, muodosta, lämmittävyydestä yms.
    TL1000R
    Nyt kannattaa tähän aikaan vuodesta jo odottaa Prätkä-messuja, jos ei sit pukki tuo...
    Ostin viime vuonna messuilta parit hanskat vaikkei ollu ees tarvis. Hinta 20 egee per pari.
    Etu: Pääsi kokeileen sopivuutta ja hinnat tosi edulliset.
    Life is hard, then you die...
    Ajatuksena oli juuri tuolta mp-messuilta katsella hanskoja, mutta siellä voi tehdä sitten myös virheostoksen jos ei tiedä etukäteen käyttökokemuksista mitään
    Isot merkit on kyllä hyviä ja shopissa ainaskin ProGrip ja Richa tuleepi olemaan kuten myös Allspraitin luettelossa olevat tuotteet saadaan.

Sen olen huomannut, että hyvät Goret on aika kuumat kesällä ja silloin siis nahkahanskat toimii mukavasti.

Muista merkeistä ainakin Dane ja Hanx hyviksi todettuja, vaikkeivät shopissa olekaan, ainakaan vielä.

Parasta siis olla lämpöiset ja lisäksi nahkaiset kelin ja lämpötilan mukaan.

Hyvät hanskat maksaa keskimäärin 50-100,- ja ratanahkat suojuksilla jo yli satasen luokkaa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Itsellä on kylmemmän kelin hanskoina Alpinestars Storm hanskat, paksummat kuin yhdetkään mp-asun, kestää vettä, ja kyllä niillä +20 keleilläkin ajaa.Vasta pakkasen puolella alkoi tulemaan käsille kylmä.Nuo maksoivat allrightissa 82€...

Toisina, vähän kevyempinä hanskoina on alpinestarsin SP-2 nahkahanskat kevlarsuojilla, eli kadulle/radalle tarkoitettu.En ole vielä päässyt kokeilemaan, ovat aika ohuet, joten tuntuma on varmaan aika hyvä, tosin kylmällä/sateisella ei niin hyvät.Noiden hinta allrightilla on 101€...

Käy kokeilemassa BMW:n ajo hanskat. Olen ymmärtänyt että viranomaisetkin käyttävät niitä saksassa.
    AKK
    Itselläni käytössä Probikerin 30,-:n hanskat:

toimivat erittäin hyvin, pitävät vettä ja katu-uskottavuutta riittää customistillekkin..

Noissa ainoa miinus on se että ovat Hiporaa, eivät Gorea, joten kesähelteillä hiki jää kämmeniin pyörimään... helteillä ajaessani lyhyitä matkoja käytänkin ohuempia hanskoja.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Tuolla oli ainakin melko hyvä valikoima tollasia n 50 egeä maksavia kintaita, en sitten tiedä minkä laatuisia. Koskaan en ole kokeillut, mutta pitäisi nyt käydä pyörähtää kun tässä samoilla kulmilla asustelen

www.eurobiker.fi
    Keväällä ostin Mp-asun gorehanskat...hinta oli jotain 60€.
    Kahden viikon ajon jälkeen oli toisesta jo vuori irti...että sitäpaljon taas kerran SUOMALAISTA laatua ählymählymaasta
    RFM ( = Rip that Fucking Manual)
    Lainaa kirjoitti
    Keväällä ostin Mp-asun gorehanskat...hinta oli jotain 60€.
    Kahden viikon ajon jälkeen oli toisesta jo vuori irti...että sitäpaljon taas kerran SUOMALAISTA laatua ählymählymaasta
    Itse ostin kesällä varmaan samat hanskat (MP-ASU Viper). Olen ollut niihin todella tyytyväinen. Käytön aloitin siinä vaiheessa, kun lämpötila laski alle kymmenen asteen. Pitää vettä ja ovat lämpöiset, vaikka olisikin vähän pakkasta.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Helteellä olen ajellut ohuilla neopreenikumi (olikohan?) hanskoilla. Toimii sateella märkäpuvun tapaan eikä tule kylmä kännyyn. Suojaavuus on tosin vaatimatonta.
    Mä käytän kesällä kuumilla keleillä tollasia Top-Sportista kympillä ostamiani ohuita hiihtohanskoja. Kämmenosa nahkaa vahvikkein ja selkämys jotain hengittävää joka päästä hieman tuulta ja ilmavirtaa läpi. On hyvät. Ei handu hikoile eikä pitkillä maantiepätkilläkään palellu. Ei tosin pidä vettä.
    Ohuet nahkahanskat on toinen hyvä kuuman kelin käsine. Goren (tai muun vettäpitävän materiaalin) ongelma kuumalla ilmalla on se että räpylä hikoo vähän saakelisti.
    Viileillä keleillä sitten gorehanska toppauksin. Mulla muistaakseni Yoko. Kaikki hanskat kyllä päästä hieman vettä hihansuista läpi sateella.

Jos keksittäis hanska tai yleensä vaate joka toimii ja on miellyttävä kaikilla keleillä, olis sen tekijä jo viety Nasalle duuniin.
    Tulin, näin, koitin
    Haluaisinpa myös löytää hanskat, jotka todellakin pitäisi sen veden myös ulkopuolella. En ole vielä löytänyt mutta kalleimmat on tosin kokeilematta.

On ollut vain hanskoja jotka pitää sillain pikku sateen mutta kunnon sateella ne on aika nopeasti aivan likomärät. On kokeiltu laittaa hihojen alle ja päälle. Aina sama juttu ja piru, kun moisia ei tahdo saada reissussa edes kuiviksi.
    Ja helteellä nuo "vedenpitävät" on aivan kamalia, vai hikooko mun kädet sitten jotenki epänormaalin paljon..

Oikeastaan jo luovutin.. Hankin ohuehkot ja erittäin miellyttävät vuorelliset nahkahanskat. Oikein lämpimällä on käsissä nahkaa ilman vuoria. Tarvittaessa sitten suosiolla sadehansat päälle.

Niin joo, olihan syksyllä parilla reissulla tosiaankin käytössä myös Keskisen Kyläkaupasta ostetut Norjan armeijan pitkävartiset, teddyvuoriset nahkakintaat. Eipä tullu vilu sormillekaan
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (Johu @ Marras. 26 2003,07:33) kirjoitti
    Tuolla oli ainakin melko hyvä valikoima tollasia n 50 egeä maksavia kintaita, en sitten tiedä minkä laatuisia. Koskaan en ole kokeillut, mutta pitäisi nyt käydä pyörähtää kun tässä samoilla kulmilla asustelen

www.eurobiker.fi
    Mulla on noi Half&Half 49€ rukkaset, Ei sormia oo sormia paleltanu, mutta kesällä noissa 30c lämmöissä ei voinu yhtää pitää, kädet hikos ku sienet ja pois ottaessa meinas tulla vuoret mukaan.. viileemmällä ilmalla ok. Pitänee ostaa toiset rukkaset kuumille keleille.

piti ostaa nuo mustat mutta meninkin ostaan kiireessä harmaat..

KTM 690SM
    Olisikohan kellään kokemuksia hanskoista jotka ovat todella vedenpitävät, olisin erittäin kiinnostunut tollaisista vermeistä. Ei ole itselle vielään sattunut tuollaisia kohdalle.
    Ohuet nahkahanskat+kahvanlämppärit. Niillä olen itse pärjänny aikas hyvin.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
    Olen käyttänyt monena vuotena Yokon nahkaisia gore hanskoja. Ei ole tullut vesi niistä läpi. Huonoina puolina on käsien hikoilu helteellä ja kunnolla kastuttuaan pintanahan kuivuminen kestää... *Helteellä vilpoisia vedenpitäviä hanskoja tuskin on olemassakaan..

Olen hankkinut uuden hanskaparin n. kolmen - neljän vuoden välein. Kokemukseni mukaan siinä vaiheessa ovat saumat jo *niin kulahtaneet että vesi pääsee sisään.
    Lainaa (Wary @ Marras. 25 2003,13:41) kirjoitti
    Hankintalistalla on ollut ajohanskat jo vuoden verran mutta sopivia ei ole löytynyt. Eli suosituksia, haukkuja, kokemuksia eri merkkisistä hanskoista.

Minulle pitäisi ainakin löytää pitkävartiset (peittää kunnolla ranteet), nahkaiset (customisti kun olen), vedenpitävät ja mielellään vielä kaatumisen kestävät hanskat... *
    Kiitos *, * *Tässä tulikin sopivasti vastauksia samaan asiaan, jota olen "pähkäilly" * .

ps.Ilman kaatumisia *. (jos itse voin vaikuttaa asiaan)
    Jos ei oo nää mun nakkiniputkaan kauhean kaksiset, niin vaikea tuntuu olevan valmistaa kunnollisia hanskojakin. Sinä aikana, kun olen onnistunut hankkimaan loistavan kypärän (Schuberth Concept) ja siedettävät takin (Hanx) ja housut (MP-Asu) ja hyvät saappaat (MP-Asu), niin ne kolmet hanskat, joita olen käyttänyt, ovat olleet joko huonoja tai vieläkin huonompia. Yksissä sormet puutuu muutaman kymmenen kilsan jälkeen, toisissa ei puudu, mutta lilluvat hiessä, ja ohuimmissa palelee jo viileimpinä kesäpäivinäkin. Menen 2004 prätkämessuille mielessä yksi ajatus - kunnon käsineet!
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Todella vedenpitävät hanskat sain tarjoustalon XL-kokosista kumihanskoista ohuiden nahkaisten päälle. Hikoilu vaan kastelee koko setin liian nopeasti.

Oikein kuumille kesäpäiville sitten crossihanskaa.

Heldin tumppuja olen himoiten katsellu viimeaikoina, peijoonan kalliita vaan ovat.
    Video meliora proboque deteriora sequor
    Onhan mulla noita hanskoja, mm. IXS:n ohut malli, onkohan joku Mirage tms... Niitä olen pitänyt kesällä, ovat sopivan ohuet mutta lämpimät, mutta eivät riittävän lämpöiset enää alle kympin lämpötiloissa. Mutta näistä olen tykännyt.

Paras ostokseni kautta aikojen (enkä ole varmaan muistanut paljoa kehuakaan) on kuitenkin sellainen ohut silkkihansikaspari. Niitä pidän nahkahanskojen alla, ja kaksi kesää olen aika pitkälti tällä yhdistelmällä ajanut. Silkkihanskat ovat kylmällä lämpimät, kuumalla viileät, eivätkä todellakaan hiosta.
    Huonoja puolia on se, että ovat niin ohuet, että olen saanut jo melkoiset silmäpaot niihin hanskoihin, kun päällihanskoja laitettaessa tarrakiinnityksen kanssa tulee aina jäätyä kiinni. Ja kun ne pitää aina laittaa erikseen, ensin sisähanska sitten varsinainen. Olisikohan tuollaisia saatavana ihan oikeana sisävuorena...

Enkä ole Suomessa niitä nähnyt, ainakaan pärräliikkeissa, jossain saattaa tietty olla. Omani ostin muistaakseni Saltzbourgista. Jos joku löytää jostain ohuita silkkihanskoja, niin kertokoos mulle. En nimittäin ikinä enää luovu niistä!
    HARD ROCK HALLELUJAH!!!!
    Tämmösiä olen ite ajatellu tilata ei varmaan mitkään huippuhanskat muttei ole paha hintakaan.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
    itse ostin menneellä viikolla sweepin race carbonit
    79e ne on turvallisen tuntuiset sopii moneen käyttöön mutta ovat nahkaa saa kyllä hoitoaineella käsiteltyä lähes vedenpitäviksi mutta siinä suhteessa cordura hanskat vievät pidemmän korren, arvostus kysymys.......
    Hanskoissa sais olla kovat suojat ranteen ja miksei sormenkin luille.
    Ranteen luut on vaikeita korjailla ja ne kuitenkin murtuu helposti jos (ja kun) joskus käy kokeilemassa nahan ja asfaltin välistä kitkakerrointa.
    Huonoja kokemuksia myös minulla MP-asun hanskoista (malli Zip). Vuori meni rikki alta aikayksikön. Sain kylläkin takuuseen uudet, mutta vuori on samaa materiaalia kuin edellisissä. En voi suositella.

Sen sijaan Yokon hanskat vaikuttavat laadukkailta (mallia en nyt tähän hätään muista). Ne ovat melko ohuet eli ei kovin suojaavat/lämpimät mutta vedenpitävyys on ollut hyvä. toisin sanoen kesäkäyttöön hyvin sopivat.

Kolmannet hanskani ovat Alpinestarin Stormit. Ne paksummat ja lämpimämmät kuin Yokot. Sopii kylmemmillle keleille. Vedenpitävyys on ollut myös hyvä.
    Lainaa (ÖÖ. @ Helmi. 12 2004,18:46) kirjoitti
    Tämmösiä olen ite ajatellu tilata ei varmaan mitkään huippuhanskat muttei ole paha hintakaan.
    On muuten louissin tuosta halvempi probiker hanska sama hanska kuin mp-asulla. Tosin mp-asun hanska on tuplahintanen.
    Video meliora proboque deteriora sequor
    Held Dry (Art. 2241) nahkaiset, hyvin istuvat, vedenpitävät, hengittävät (Porelle), edulliset (59,-) ostin messujen jälkeen Allrightista. Saas nähdä miten ne käytännössä vörkkii.
    Tuntuvat lupaavilta, mutta varmaan olen etsimässä uusia ennen juhannusta, jos vanhat merkit pitää paikkansa...
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Lainaa (R1100 @ Joulu. 04 2003,15:59) kirjoitti
    Olisikohan kellään kokemuksia hanskoista jotka ovat todella vedenpitävät, olisin erittäin kiinnostunut tollaisista vermeistä. Ei ole itselle vielään sattunut tuollaisia kohdalle.
    palomiesten tumput on kohtuullisen ok. maksaa siellä 120e nurkilla. en nyt juuri muista mikä niiden merkki on mutta mulla on se töissä. katson huomenna.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  30.  
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    HALOO

On teillä kenelläkään kokemusta rukkasista. Siis EI sormikkaista.

Mitä haittoja niistä voisi olla?

Meinaan, että mun sormet ovat aina jäässä. Mikään ei lämpimyydessä
    vedä vertoja rukkasmallille. Sormikaat ovat olleet välillä melkoista
    kidutusta.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."