Nonni, nythän on ongelmana se, että takaiskunvaimennin pitäisi vaihtaa tarvikelaatuun. Lisäksi keulalle pitäisi tehdä jotakin, eli ainakin vaihtaa jouset lineaarisiin ja ehkä shimmilevyjen vaihtoa.
Löytyiskö kokemuksia joltakin täältä kumpaan kannattaa mennä Honussa, WP vaiko Öhlins? WP taitaa olla hieman edullisempi (competition malli)...
Sit keulan modifikaatio, onkos muita joita voi suositella kuin toinen penttilän veljespareista? Ehkä en menisi Öhlinssin vaihto-osiin vaan jos tuon alkuperäisen saisi toimimaan paremmin omilla osillaan? Hydr. pohjaamisenesto ainakin vissiin tulis poistaa?
Niin ja rata-ajoa tässä olis tarkoitus kokeilla ekaa kertaa, et siksi pitää heti investoida kalustoon miljoonia, jotta Snakkikioskikerroin olisi maksimikokoinen![]()
Mä ostin fzsään Wilbersin. Toiminnasta ei osaa sanoa vielä mitään, mutta isot pojat väittää olevan Öhlins/WP tasolla.
On päälle päin erittäin laadukasta työtä.
Lisäsäiliöllinen malli erillisella highspeed/lowspeed vaimennuksella maksaa 615 e. Pituuden säädöllä 715e.
http://www.mp-foorumi.com/gallery....97d.jpg
Ne kokoavat iskarit tehtaalla tilauksesta, joten toimitusajat on luokkaa pari viikkoa.
Noin niinkun vaihtoehtona...
http://www.bikers-warehouse.de/
Video meliora proboque deteriora sequor
Kiitokset vaan vastauksesta. Minulla oli aikaisemmin Thundercatissa Öhlinsin takaiskari, ja se oli aivan fantastinen kapistus. Varmasti hakkaa kaikki muut modifikaatiot pyörään, niin suuri ero oli ajettavuudessa.(Hapaa! @ Helmi. 05 2004,09:39) kirjoitti
Wilbersin esitteet minullakin on ja hyvä puoli siinä olisi se, että sieltä saisi omalle painolle sopivalla jousella iskarin. Mut uskoisin meneväni nyt joko Öhlinssiin tai WP:n. Penske oli jenkeissä suosittu iskari, mut täällä on huollon kanssa vähän niinsunnäin... Bitubo olis kans yks, mut sama juttu ku penkessä.
Hondan linkkurakenne on vähän sellainen et siin ei päde noi normaalit painumat. Eli iskarin (ilmeisesti?) pitäis toimii ekalla 30mm matkalla...
Mulla on CBR600 kilpurissa Öhlinsin Race-vaimennin takana. Taas katupelissä CBR1000:ssa WP takana. Molemmista ihan hyvät kokemukset, paitsi että WP:ssä on ehkä liian löysä jousi (tulee ilmi 2-päällä ajettaessa). Tuo WP:hän on tietty katumalli, jo pelkästään pyörämallin vuoksi.
Sinuna laittasin Öhlinssin, ja ehkä nimenomaan Race-mallin jos kerran radalla viihdyt. Katumalli saattaa olla vähän liian löysä. Iskaria sekä etupään muutostyötä kannattaa kysyä Kaukosen Pekalta Fixtremestä Tampereelta. Pekalta onnistuu se etupään muutostyö ilman uusia shimmipakkoja aivan varmasti, ja saattaapa saada tuon Öhlinssin ihan sopuhintaan.
Tomi
Mulla on kanssa tuollanen Wilberi (tosin Technoflexin tarra kyljessä). Viime keväänä ostin ja ihan tyytyväinen olen ollut. Valintaan vaikutti se, että ainakin tuolloin sanoivat MP-racingista ettei pyörääni saa Öhlaria kuin täysin varusteltuna, eli hydr. esijännityksen säädöllä ja ulkoisella säiliöllä. Eli toisin sanoen tuo sopi paremmin budjettiin.
Tuo nyt oli kuitenkin sikäli järkevä valinta että voin ko optiot laitattaa tuohon jälkikäteen, korkeuden säätöä olen mielessäni harkinnutkin.
Viiden vuoden takuu siinä on, tosin se vaatii huollattamisen jollakin aikavälillä, näin muistaakseni.
Vanha vs uusi
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Kiitoksia, täytyypä kysellä Fixtremestä!(tomi @ Helmi. 05 2004,10:18) kirjoitti
Öhlinssiltä ei mun mielestä taida saada tuohon 01-03 vuosimalliin muuta kuin sen race-mallin. Jousen siihen saa kyllä varmaan vaihdettua jos ei toimi...
![]()
Korkeuden säätöä tuohon et taida ihan kaupasta tilaamalla saada, taitaapi vaihtua jousi lyhyempään ja ainakin tuo alatanko vaihtuu -> hinta ei ole halpa. Muut optiot saane helposti ja sillä alkup. hinnalla.(antti @ Helmi. 05 2004,10:21) kirjoitti
Näin ainakin WP:ssä CBR1000:iin, kun Reiskan kanssa tilausta viime talvena pähkittiin. Loppujen lopuksi kävikin niin, että siihen ei olisi sitä korkeudensäätöä saanut, kun ei sopinut pituuden puolesta. Hydr. korkeudensäätö tuli tottakai.
Tomi
Ollos hyvä, kerro Pekalle terveisiä!(Jyri @ Helmi. 05 2004,10:32) kirjoitti
Tomi
Aha, mä kuvittelin ostaessa että tuon alapään jalan vaihtamalla onnistuu säädön toteuttaminen. Sehän on tossa jotain n.10cm pitkä.
No, ei siinä mitään vaikka ei noin onnistuisikaan.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
En väitä etteikö onnistuisi, minun tapauksessa tuohon WP:n iskariin se ei olisi onnistunut. Jalka on n. 5cm pitkä.(antti @ Helmi. 05 2004,20:08) kirjoitti
Tomi