Hei,
olen ihan tuore motoristi ja nyt olisin hankkimassa pyörää alleni.
Pienenä naisena (160cm) ei kauhean suurta tarvitse, tarjottu on Yamaha Virago 535 vm-91 ja customoitu. Tosi kiva, ajettu 20 000 km ja pienenä rasvanäppinä customi herättää intohimoja... Millaista hintaa tämän kaltaista pyöristä yleensä pyydellään? Ja onko jotain persoonallisia piirteitä kyseisessä mallissa, myönteisiä tai kielteisiä?
Kaikki apu aiheeseen liittyen otetaan riemuiten vastaan!
Kiitos avusta! (19.3 ja olen vaan varmistunut päätöksestäni. Virago se siis on...)
Ei toi pöllömpi valinta oo ollenkaanErittäin suosittu ja täälläkin on monella kyseinen pyörä ja allekirjoittaneella on saman merkkinen kustomi
Onhan noita täällä orgin pörssissäkin myynnissä muutama kappale sekä muualla todella paljon. Pyyntihinnat on 3500 eurosta 5000 euroon![]()
Motopalstassakin on monta myynnissä ja hinnat on samaa luokkaa mutta liikkeiltä saat tietysti takuuta mukaan
Ei kait tossa mallissa mitään hirveen negatiivista ole kuulunut, joten se puolesta hanki vaan sellainen![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Viragohan se kestää ja kestää ja kestää, on tosi suosittu customi kokoluokassaan. Tankki on käsittääkseni hieman pienehkö, joutuu tankille usein. Kannattaa käydä tuolla Motopalstalla (linkki pääsivun vasemmassa reunassa) tekees pikku haku, niin saat yleisilmeen liikkeiden hinnoittelusta. Ja ostamalla lukuaikaa Keltsi Pörssiin saat käsityksen yksityisten hinnoittelusta (voithan valita pitkänkin aikavälin ilmoitushakuun). Toinen pyörä, mikä saattaisi sattua sinulle silmään on Hondan 600:nen Shadow, tutustupa siihenkin!
marza
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
LOISTAVA valinta, itsellä oli viis kesää ja 50000 kilsaa, sopii niin naisille kuin miehille. Paras kommentti oli kerran Pynsältä lähtiessä kuultu: on se toi Virago vaan h*****in hyvän näkönen pyörä. niin ja TÄSSÄ sopiva kerho![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Virago on varma valinta ensipyöräksi: matala, kevyt ja silti riittävän tehokas, että sillä tuntee ajavansa moottoripyörällä.
Toinen hyvä ehdokashan on tuo jo yllämainittu Shadow 600. Mutta se on makuasia, kummasta tykkää ja Virago on aavistuksen näppärämpi (mielestäni) ajella.
Ps. ja jos kustomi ilmestyy alle, siirry myös Team Customin keskusteluforumiin.
Jussihan tuossa jo asian sanoi, joten mitäs muuta kuin omien kokemusten mukaan ehdottoman vaivaton pyörä ajaa ja käyttää. Ei kun bensaa ja taas menoksi!
Ihan ikävä tulee omaa Viragoa kun sen Drag Stariin vaihdoin.![]()
* Arctic Ranger *
No en kyllä ihmettele yhtään. Oma ensipyöräni oli XV 250 ja se on siis kaunis.(rico @ Maalis. 18 2004,16:11) kirjoitti
Itselläni oli ensimmäisenä pyöränä 535 ja en kyllä pahaan sanottavaa siitä löydä. Naiselle varmasti ihanteellinen ajaa, itselläni kävi ehkö hiukan pieneksi, varsinkin ajoasennon suhteen. Kaks päällä liian tehoton.
Tankkilla sai käydä usein, mutta se on kaikilla customeilla enemmän tai vähemmän ongelma. Tuleepahan pidettyä taukoja riittävän usein niin ei paikat jumahda
Tyyppivikoja en ole kuullut muuta kuin ongelmia varatankin toimivuuden kanssa.
Tuskin kadut jos 535 viragoon päädyt!
Onnea pyörän etsinnälle!
ps. Saksassa 535:n hinnat on aika matalat ja veroprossa malliin oli muistaakseni vain 14% eli verotkin jäis kohtuullisiksi jos pyöränhaku kiinnostaa.
Kustomista pitävälle ehdottoman hyvä hankinta kartaaneineen kaikkineen. Mielestäni jopa parempi kuin Honda. Ja V-koneineen paremmin tyyliin sopiva kuin esim. EN 500. Japanilaismerkeistä valintaa tehtäessä ei kannata paljoakaan vannoa minkään merkin nimeen koska jokaisella merkillä on omat klassikkonsa ja muutenkin ovat kuin samasta muotista. Onneksi tankissa yleensä lukee merkki. XV 535 on klassikko jo vuodesta 1988.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Loistava valinta ensipyöräksi. Mukava ja yllätyksetön ajettava. Itselläni oli ekapyöränä -98 mallinen 535:n jolla ajelin 10 tuhatta huoletonta kilometriä. Pitemmällä matkalla vaan alkoi aina puskemaan mieleen isomman hankinta...
Viragosta kannattaa tarkistaa aina ennen ostoa startin toiminta ja etujarrulevyn suoruus. Itse vaihdoin takuuseen pari levyä, kun rupesi aina täristämään. *![]()
TRE 1130K
Loistava ja luotettava valinta. Ehdottomasti tyylikkäin luokassaan. Klassikko! Itsekin sellaisella muutama tuhat suhailtu joskus. Pienikokoiselle helppo hallita.![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Hyvä pyörä se on ajella sopii juuri siihen nautinnolliseen kruisailuun loistavasti. Vääntö ja teho ovat sopivassa suhteessa.
Kyydittää yllättävän hyvin isoakin miestä 183cm/ 120 kg (viimekesän loppukunto...) Kunhan raaskii vaan antaa koneelle tarpeeksi happea... Huutaa se kun pistetty sika, mutta rautahan ei valita![]()
Lakkaa jännittämästä ja nouse rohkeasti omalle tasollesi
Itellä oli kans ensipyöränä 535 virago ja erittäin hyvä peli. Pyörä kuljetti hyvin myös isoa miestä (190/95). Yhden kesän ajoin ja 5000 km rulllasin menemään eikä mitään pahaa sanottavaa ole. Ite myin pyörän pois (vm90) 33tkm ajettuna 3300 eurolla syyshintaan. Ei muuta kun virago alle, se ei petä, se ei jätä!!![]()