SV1000 S tuolta tulla tupsahti. Kai tuo on mallisarjaa K4. Minä näistä sutsukeista niin tiedä. Vielä.
Jossain internetsissä puhuttiin että näitä on eculla rajoitettu ja rajoituksen poisto olisi yhden karvan irroittaminen liittimestä. Liekkö tässä mitään perää?
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Hep,
no ny on iso rosvo kanssa.
Vai muka prätkien corolla,
menee hianosti kuin kiskoilla mutkiin
eikä paljoa tarvii vaihteita pykältää, juhuu...![]()
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
Tuon ikäisiin Suzukeihin sai A2-tehot ecua vaihtamalla. Ja muistaakseni uuden pyörän saattoi valmiiksi jopa ostaa kahdella eculla eli A2 kaudeksi rajoitettu minkä jälkeen täystehoinen kiinni. Ja merkkiliikkeet myi (ja asensi) kyllä niitä A2-ecuja käytettyihinkin, ei tarvinnut muutoskatsatukseen tehonmittaustakaan.
Tuo "karvanirroitus" tais kyllä vaatia vastuksenkin lisäämisen ja liittyy siihen että ns "täystehoecuissakin" moottorin kiihtyvyyttä on hillitty pienillä vaihteilla (1-2) hidastamalla toisioläppien aukeamista hieman. Samoin joissain malleissa on huippua rajoitettu pudottamalla 6-vaihteella tehoa punarajan kieppeillä mutta tää tais olla vain yli 300km/h kulkevissa GSX-R malleissa ja DL1000:ssa missä rajoitus oli 210km/h (ilmeisesti alkuperäisten renkaiden takia tms).
Merkkifoorumeilta löytyy kyllä tarkat ohjeet siitä miten ecua huijataan luulemaan että 4-vaihde on pesässä koko ajan. Haittapuolena näissä omissa virityksissä on mahdollisen vaihdenäytön pimeneminen. Sitten löytyy myös kaupallisia lisäpalikoita esim Ivan's TRE tms jolla homma hoidetaan "kalliimmalla" mutta niissa monesti sitten tulee se vihdenäyttö tai sittenkin vanha jää toimintaan.
Mutta joo tää on vähän kosmetiikkaa, pelistä saa 1-2 vaihteilla vähän terävämmän (lue hermostuneemman) ja mahdollisen 6-vaihteen huippunopeusrajoituksen saa pois. Tehoa ei sinällään tule yhtään lisää.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
72kW merkitty otteeseen, eli ei se ihan A2 tehoisena mene. Mikäli nyt oikein käsitin niin jossain päin eurooppaa nuo on ollut noita n. 100 kaakin versioita, Euroopan ulkopuolella, briteissä ja jossain n 120.
Nopeudenrajoittimella nyt silleen ole väliä mun käytössä tuollaisella puolinakulla.
Vaihdenäyttöä ei ole, tai siis on gipron tms jälkiasennushärveli missä pitäisi tuo TRE olla mutta mitä siitä ymmärsin niin lähinnä poistaa kierrosten rajoittelun.
Vahvasti väittävät että ECUn liittimessä karva 25 kun on maadoitettuna niin tehoa on rajoitettu.
Äkkiähön tuota tietysti kokeilee, jättää johdon vain siihen kuntoon että saa takaisin jos toivottu vaikutus onkin jotain muuta.
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
B-Kingissä on tehoa rajoitettu 5/6 vaihteilla niin, että rajoitin iskee päälle jo 9000rpm. Tuossa pyörässä muistaakseni vain 4. vaihde on ns. täysitehoinen.Samoin joissain malleissa on huippua rajoitettu pudottamalla 6-vaihteella tehoa punarajan kieppeillä mutta tää tais olla vain yli 300km/h kulkevissa GSX-R malleissa ja DL1000:ssa missä rajoitus oli 210km/h (ilmeisesti alkuperäisten renkaiden takia tms).
Softalla korjaantuu nämäkin ongelmat ja jerkkua tulee sen 25-30hv lisää![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Esim ranska/belgia on noin tehty johinkin suzukin malleihin johonkin mailman aikaan tehon rajoitus
(gen 1 busa, gsxr)
ja tuo toteuts oli juuri sitä mitä johto maihin ei maihin muistelin
johdon numeroa ei muista
mutta sitten jos on tuokin toteutettu noin
niin oman ecun säätö tuon johto jutun jälkeen
niin sillä saat sitten muttenkin mukavamman ajella
ja on joka tavla parmpi kuin vastus/diodi kikkailut
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Suzuki hayabusa -07 tänään ostettu, tosin pyörästä nähty vasta kuvat ja puhelimessa sovittu kaupatNyt jäi pyörätön aika lyhyeksi (honda myyty toissapäivänä). Toiveissa että pääsis hakemaan viikonloppuna
![]()
Moro
Maxiskootteristi ilmoittautuu. Nelisatanen Burgmanni, Burgeri, Purkki jne...
Kahdeksas kesä menossa, kaik ok. Kuuden tonnin välein olen huollattanut ja tankannut noin 250 km:n välein.
Siinäpä se.
Suzuki AN 400 Burgman
Suzuki GSF 1200S vm. 1997 ml. 147 450km ja kaikki toimii täydellisesti.
K5 Hayabusan kävin hakemassa pihaan reilu viikko sitten. Pitää toivoa, että tällä malttaa ainakin hetken ajella. Omia entisiä pyöriä kun miettii, niin tämä on ensimmäinen Suzuki minkä olen koskaan omistanut. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Terse!
Suzuki Marauder 800cc -99
Viime kesän lopulla ostin
Toi mielenhäiriössä hankittu Diversion lähti pari vuotta sitten, nyt kärvistelty ilman pyörää. Kunnes tänään tuli palattua Suzuki-maailmaan -04 mallisella GSX-F 750:llä.
![]()
Viimeksi muokannut: ts18056; 15.05.2022 klo 17:25.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tämä kesä aloitetaan turbo-busalla 😎
Palstan ainoa yleisesti hyväksytty pyörä![]()
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
GSX-R 1000 vm 2008. Sinivalkoinen. Viime elokuussa ostin, 27 500 km mittarissa. Komia peli, vaikka tässä sitä ite kehunkin.![]()
Vajaa vko sitten tuli taloon 2. Suzukini ikuna![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Nyt on muutoskatsastettua pyörä ahtimelle ja ei riemulla rajaa kun ahtimella ajaa 😍
![]()
Suzuki GSX750 vm.2000
Tämmöstä olen nyt ihmetellyt pari kuukautta, elämäni ensimmäinen pyörä. Nyt pitäisi olla viimeisen päälle läpikäyty ja huollettu, alusta varsinkin oli kovasti huollon tarpeessa. Sekä etu- että takapää oli aika lötköt, nyt on takaiskarit huollettu ja edessä vaihdettu shimmilevyjä ja nesteet ja käyttäytyy aika eri tavalla. Katsotaan mihin asti tällä kesällä päätyy ajelemaan.
WhatsApp Image 2022-03-30 at 3.44.24 PM.jpg
Niijoo, sutsuki millä ajelen vaihtui itselläkin
-08 Bandit 1250
![]()
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Kun vannoutunut Honda mies vaihtaa leiriä... ja yllättyy iloisesti!![]()
Tuollainen Suzuki Intruder C 1500 T Tuli lauantai aamuna pihaan ja onhan tuolle jo nyt tullut toista tuhatta kilsaa mittariin minun toimesta.
IMG_20230521_134941.jpg
Välitykset vaan on pepusta (Hondaan tottuneena). Hidas ajossa alkaa ikävästi paukuttaan kardaania, tyhjäkäynti ajosta ei puhettakaan, edes ykkösellä... Vai liekö ruisku joka katkoo syöttöä? Kellään kokemusta tuosta x-tre boxista, pitäs väitteen mukaan helpottaa tilannetta?
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Moikka Suzukilaiset, ihan piti erikseen laittaa tämä, samalla uutena ostetulla GSX 1400 vm. 2004 mennään, nyt tuli viimeviikolla ensimmäinen "tenkkapoo", eli AKKU päätti luovuttaa. . . . , eipä se kestänyt kuin 19 vuotta, mittarissa himpun vajaa 100 000km ja matka jatkuu![]()
Suzuki gsx 1100 f -94
Aikoinaan oli edeltäjä eli ef, kiva vanha pyörä tämäkin.![]()
Nuorempana:rd 350 lc,gsx 1100 ef,rg 500
GPX 500R nyt. Honda gl 1800 goldwing ja Suzuki gsx 1100 f