Hondalta jammulle. Edellinen 2001 1000 varadero ja nyt 2007 FZ6 S kilometrit vain 3500. Alavääntö olematon hondan jälkeen muuten helppo ja kevyt ajella.
Viimeksi muokannut: Melekuttaja; 06.05.2013 klo 01:53.
Eilen tuli ajettua kotiin FJR 1300A vm. 2013. Nyt kilsoja 180 km. Nam!
Edellinen pyörä oli, yllätys yllätys, FJR 1300 vm. 2004 ja luopuessa kilsoja vain 73700 km. Alkaisipa loma!!!!
XJR 1200 -98 alla, kuten allekirjoituksessakin lukeepi. Kilometrejä ihan pian 70tkm. Kaikkea pientähän tuohon on saanut laittaa, mutta ei ole tielle jättänyt. Eniten on kuitenkin tainnut rahaa palaa tuohon ulkonäköpuoleen. Hyvä pyörä joka tapauksessa. Myönnettävä on kuitenkin, että edellistä pyörää, Thunderacea, joutui paljon vähemmän laittamaan. Sen kohdalla en ihan pikkuyksityiskohtiin toki jaksanut takertuakaan, se kun oli vähän polven päällä korjatun mallinen kakkoskilpinen.
Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
XJ 650 Turbo -86Mittarissa on numeroita ja totuus on luonnollisesti tämän ikäisessä arvoitus.
FZ6:lla ajellaan, vuosimallia 2006 ja n. 31tkm mittarissa.
Mausteltu hieman oman maun mukaiseksi mm. Scorpion hiilikuitu vaimentimet, katti poistettu, LSL street bar, Puig tuplakupla ym pientä. Kirkkaat vilkunlasit on tulossa vielä tälle kesälle.
![]()
Bandit 1200s
ex- FZ6-S ABS
ex- CBR 1100XX
ex- FZS 600
2011 syksyllä lähti kaasarimallin R6 pihasta, yhden Trumpan ja Hondan jälkeen ollaan palattu takaisin ruotuun R6R kera![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Pyörä vaihtu reipas kuukausi sitten.
Merkki ja malli sama, mutta lisää iskutilavuutta 600->1000
On se vaa kiva ajella ku on vääntöäkin.![]()
Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
Tänään vaihtui SV 650 S 04 -> YZF-R1 06
Ajettu ~17500km
Ajaminen oli "hitusen" erilaista kuin vanhalla![]()
YZF-R1 -06
R6 -01 46tkm ajettu hyvin palvellu![]()
Pyörä pienenee kuin pyyt ennen maailmanloppuaHuomenissa poika pudottaa pihalle 99-mallisen 600:n Diversionin, pihalta lähtee 93-mallinen GSX-R 1100. Pyörää en ole vielä nähnytkään kuin kuvisssa, vähän jänskättää.
Muoks:
![]()
Viimeksi muokannut: ts18056; 07.10.2013 klo 11:24.
Pari/kolme viikkoo sit vaihtus 2005 FJR uuteen 2013 FJRään ja runsaat 1500 km takana.
Supertenere 750 -95. Valmistus lopetettu 1995, tämä otettu käyttöön -96
83 000 km. Imupuolen venttiilejä saa säätää, muuten pelannut kyllä.
![]()
Edellinen Honda Varadero XLV1000 vm. 2000. NYT FJR vm. 2005, mittarissa 32700 km. 2-kilpinen, kolaroitu Suomessa heti uutuuttaan. Ollut jo edellisellä omistajalla ajossa 6 vuotta, mutta vähän on tullut mittariin matkaa.
Tänään just säätelin manuaalin ohjeiden mukaan takaiskunvaimentimen paluuvirtauksia, jotka oli laitettu minun mielestä ihan pieleen, eli löysälle. Jousi saa ollakin 2-val. säädöistä siinä toisessa asennossa, eli HARD. Etupää oli jämyn tuntuinen, mutta pompotti hiukan, siinä kanssa säädöt pielessä. laitoin virtaukset hiukan "löysemmälle" ja jousen säädön keskiasentoon. Saas nähdä. Itselläni on massa 120 kg ja siihen vaimo kyytiin+matkatavarat.
Katellaan nyt tuleva kesä ja jos pyörä on vielä ensi talven tallissa saattaa olla jousi-vaimenninpaketin vaihto taakse. Hagon:illa näyttäisi olevan asiallisen hintainen, mutta täytyy tutkia myös muut merkit.
Tuli hommattua Yamaha FZ6-N 2007 ajettu 12tkm valkoinen.
Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
Löytypäs vielä; tämä entinen vaihto omistajaa melko tarkalleen 5vuotta sitten, n.45tkm ajettuna.
Sen jälkeen olen ajellu erilaisilla laina-/vuokravehkeillä yleensä kerran-kaks kesään, mut tälle kaudelle aattelin korjata hivenen tilannetta ja näinpä viime viikolla meille muutti punainen, -04-mallinen Yzf-R1. 46tonttua mittarissa ja lisää tulee, kunhan loppus tämä takatalavi.
![]()
Liki vuosi sitten tuli hommattua Yamaha xj 900s diversion -95. Mittarissa nyt 63000 km.
Ex.Yamaha FJR 1300A - 03
Ex.Yamaha XJ 900S Diversion - 95
Candyn punainen VMAX tietenkin-92 aj.24000ml
Nyt se on musta GEN 2:nen![]()
Viimeksi muokannut: Vmax1175; 31.03.2015 klo 15:09.
Vmax#1175
Ride The Legend
Vmax -97, 30tkm mittarissa. Huhtikuussa hankittu. Eka oma moottoripyörä, aiemmin vaan mopolla ajellut. Nyt vaan rauhallista harjoittelua...
Yamaha Xjr1200 62tkm tuli hankittu, hieno pyörä ja mun mieleen ulkonäkö, tehoa on, edemmisen omistajan toimesta huolettu ja viritetty , mutta mutta, kerkesin koeaja sen 200 km ja piti lähteä Pietariin, mutta matkalla huomasin että öljyä tulllo ja tullo sitten kunnolla, vase kenkä ihan öljyssä! Ei muuta ku prätkä pihaan ja ihmettelemään , vuotaa sit niin huonosta paikasta että kalliiksi tulee, nim sylinterin alta, ja kaasaritki pitää varmaan purkaa ku kierrokset jamma hetkeen tyhjäkäynnillä 2000 kohalla hetkeen ennenkui laskee normiin. Niin mun tuuria, noh toivottavasti kun nämä korjataan tule pyörä palvelemaan mua vielä pitkään.![]()
Suzuki Bandit 1250A vaihtui parikuukautta sitten -07 FJR:ään. Nyt mittarissa on reilut 50.000 km.
Yamaha FJR -07
Kesällä 2012 hankitulla Thundercatilla mennään
http://aijaa.com/I8pO2s
Pikkuhiljaa pyörää huoltanut/läpikäynyt olen ja ikäänkuin saattanut siihen iskuun mitä uutena on ollut... ja vähän tuunannut samalla (slipari, jouset, satulannahka, maalaus, suutinsettiä jne.)
Kun otetaan huomioon konstruktion alkuperäinen vuosimalli, on kyllä hieno pyörä ja toisaalta aliarvostettu. (Alunperinhän ko. värkki piti olla puhdas sportti mutta siitä tulikin maailmalla "sport-touring" rennon ajoasennon ansiosta).
Onhan se täysiverinen sporttipyörä (kun nyt oikein kehun), kulkee erinomaisen hyvin mutkapätkillä hyvän "mid-range"-väännön avulla (jota tuo Dynojetin setti kivasti korostaa) ja toisaalta tuolla 7500 rpm tienoilla on mukava potku jolloin tuntuu että "hei, nyt mennään"...
Kaikkein ketterin tuo ei ole, työntöohjaus on tämän kanssa tullut tutuksi, mutkiin pitää vääntää kovemmassa vauhdissa ihan oikeasti, toisaalta menee kuitenkin kuin juna päättäväisissä käsissä...
![]()
juuri nyt pyörätön
cebari 600 tuli vaihdettua tälläseen vehkeeseen muitten pyörien lisäksi FZ1/s -10 7tkm![]()
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Tosiaan vaan 700 kilsaa takana, ja ei vielä ole päässyt konetta kierättämään, mutta siinä tuntuu ainakin vääntöä ja voimaa olevan tarpeeksi meikäläisen tarpeisiin.
Testeissä haukuttu nykivä kaasu pitää jokseenkin paikkansa, MUTTA mun mielestä yhtä paljon se on tottumuksesta kiinni.
Jousitus on aika pehmeä, mutta asetuksia en ole vielä kerennyt katselemaan ja sitten tuota elopainoa on kans sellaiset 0,115 tonnia joka voi vaikuttaa asiaan...
Summa sumarum: tähän asti todella tyytyväinen peliin, vaikka tuli ostettua ilman koeajoa![]()
Yamaha MT-09 -14
Itsellä tuo massa jossain 0,092 tonnin kieppeillä, ja seuraavilla säädöillä menee jo huomattavasti vakioita paremmin:
Etujousitus 4. viivaan esijännitys, ja vaimennus täydet - 1 kierros , takajousen esijännitys toiseksi viimeiseen ja vaimennus täydet -1 kierros
Eli siis täälläkin MT09, reilu 500 km jo taulussa ennen näitä monsuunisateita.....