1. on, oli jo ostettaessa
2. olen kyllä miettinyt laittavani sellaisen, on vain jäänyt mietintäasteelle tähän asti
3. tulee tämän talven ja kevään aikana
4. levyjarru- tai U-lukko riittää hyvin
5. ei ole, ei kukaan uskalla varastaa pyörääni kun tietää että se on MUN pyörä
Varashälyttimet kiinnostaa, ei vain tiedä mikä olisi hyvä vaihtoehto joka olisi myös luotettavakin, jos sinulla on pyörässäsi häläri, kerro millainen se on ja laitoitko sen itse vai asennutitko sen muualla.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Kolmoskohtaan osu,mutta aikamuoto oli väärä....
Busaan tuli jo talven aikana Spyball ja itse laitettuna jäi hinta 280 eeroon.
Toiminta miellyttää ja iisi käyttää.....
Oli jo ostettaessa ja hyvin on toiminut, kukaan ei ole pöllinyt *![]()
haastaMut.fi
Itsehän tuo piti kiinni ruuvata - automallinen DefaNo kun auto ei sitä enää tarttenut eikä viitsinyt hyllyynkän jättää, niin pakkohan se oli johonkin viritellä kiinni
Erittäin hyvinä puolina mikroaaltotutka penkin päälle tunkijoita haistelemassa ja radiokauko-ohjaus
Noita Defa MC:täkin on tullut pariin .ORG!-pyörään jo ruuvattua ja jotenkin se induktiosilmukkaan perustuva transponderi ei omaa käyttöä miellyttänyt. Jos samassa nipussa virta-avain, boxin avain & transponderi ja pysäytät pyörän mennäksesi takalaukulle, kuittaa häläri virta-avaimen irtoamisen (transponderi katoaa lukijan kentästä) ja virittyy päälle hetken kuluttua, juuri kun olet boxillasi kopeloimassa![]()
Samaten tapaus Honda, jossa valmistajan oma HISS lukee nimenomaan virtalukon ympäriltä => Defan lukija sijoitettava muualle => aina kun pyrästä katoaa virrat, kuittaa häläri jälleen "poistumisesi" kun se lukija on jatkuvasti jossain transponderin tavoittamattomissa => häly virittyy päälle joskos sammutat vain koneen virta-avaimesta edes hetkeksi jutskataksesi kaverisi kanssa
Muutenkin Defa MC pitää aina pyörälle tullessa laukaista joko tönäisemällä pyörää tai laittamalla virrat päälle ja vasta sitten kuitata transponderilla lukijalle että homma on bueno. Sound stupid, doesn't it
Kaikista em. ongelmista + Hondan kytkentäohjeiden virheellisyyksistä annoin palautetta Defalaisille MP-04:ssa ja tietysti he "lupasivat" perehtyä ko. ongelmiin - epäilen![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Ei oo, vieköön pois jos joku haluaa. Ei sitä hälyt kuitenkaan estä. Vakuutusyhtiöstä saa rahaa ja kaupasta uusia pyöriä.
u-lukossa on köyhänmiehen piippari olen kyllä harkinnut mutta varkaus vakuutus riittäänee hyvin
![]()
Spyball häly tuli laitettua. Ainakin kaikkiin Yamahoihin on mallikohtainen johtosarja, eli hyyyyyvin helppo asentaa!! Hälyn myötä saa kaskosta 10% alennusta![]()
Fun is not a straight line
Defa MC on Hondassa kaverin (ja osin itse) asentamana kiinni. Vaikka HiTec tuossa siitä jo kertoilikin, niin olen kyllä itse siihen täysin tyytyväinen. Sen kanssa täytyy vain oppia elämään eikä se ole vaikeaa..![]()
---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
Kysäisen tässä samassa aihepiirissä että onkos nuo kuinka yksinkertaisia asentaa nuo hälyt joissa on mallikohtainen johtosarja? Autooni olen hälyttimen asentanut ja se ei niin mukavaa ollut että samanlaiseen ralliin lähtisin uudestaan. Pyörää nyt on tietysti hieman nopeampi purkaa...![]()
Control is nothing without power...
Suurin osa ajasta menee kylä pyörässäkin siihen puhtaan mekaaniseen - piuhat pitää vedellä ao. paikkoihin apparaateille keksiä sopivat mestat pyörän ahtaista tiloista. Itse sähkökytkentä on ajallisesti siis vain pienen pieni osa kokonaisuutta => valmiilla johtosarjallakaan tuskin niin hirveästi aikaa säästääTosin Defa MC:n tyyliin "merkkikohtainen" = A4-moniste jossa on piuhojen kytkentäpaikat kerrottu valmiiksi - ja usein tämäkin on väärin => aikaa suttaantuu lisää debuggaukseen
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Ainakin kaikkiin Yamahoihin on mallikohtainen johtosarja, eli hyyyyyvin helppo asentaa yhden reiän joutu poraamaan ja vetämään piuhan tankin alta.(Jonttura @ Helmi. 03 2004,16:53) kirjoitti
Fun is not a straight line
Omaan kawaan laitoin heti uutena kiinni Defan hälyn ja olen ollut tyytyväinen. Helppo käyttää ja oli helppo asentaakin.
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
H.I.S.S. + Hälyttävä levylukko on jo varsin kattava ja lisäinvestointina edullinen. Tietysti vaijeri/U-lukko sopivat täydellisyyttä hakeville.
Esimerkiksi Xenan hälyttävä jarrulevylukko on suhteellisen edullinen investointi. Lähinnä se tuo kuitenkin mielenrauhaa, sillä VAT tarraa ei löydy ja hälytinalea ei tipu.![]()
Mutta kukaan ei uskalla edes yrittää varastaa mun pyörää, kun ne tietää että se on mun!![]()
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Tein kuten AVe (AVe, mä tunnen sut!) ja laitoin hälyttimen (merkkiä Defa, eikö AVe sullakin?) itte pärrään. Toiminut aivan mainiosti mutta ainahan asennuksen kans kannattaa olla tarkkana (tumpelot, kannattaa teetättää se) Kun vaivauduin vielä lukemaan käyttöohjeen hieman tarkemmin, niin löytyhän sieltä mukavasti infoo mm. talvisäilytyksen kytkentätilasta, naks-naks.
Valo(pää)petrooli, pyöriin hurahtanut.
no malli on itsetehty. hälityksen laite tekee kytkimestä, seisontatuesta, ja mopon asennosta. siis on asentamista vaille valmis ja voin sanoa, että tulee toimimaan.
<span style='color:red'>STAINLESS STEEL</span>
HUOM UUDET SIVUT!!!
<span style='color:red'>www.stainlesssteel.fi</span>
Olen ehkä joskus ajanut kovaa...
Tunnet???(petrooli @ Helmi. 06 2004,22:54) kirjoitti
Valotas asiaa hieman. *
Hetken kun hieroo ohimoita, niin tietää kuka petrooli on.
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Ei ole hälyjä, ne kun ei estä pyörän nostoa pakun kyytiin, aivan sama huutaako se hetken ennen sitä. 4 ukkoa nostaa pyörän kun pyörän pakun sisään putkilla vanteitten läpi 20 sekunnissa.
Maastoon pulttaaminen paras tapa. Vanhemmissa peleissä ei koskaan saa varkaustapauksessa omiaan pois, eli tuskin saat vakuutusyhtiöltä saaduilla rahoilla samanlaista tilalle.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
ei ole,mut tarttis varmaan nykyään ollakun niitä roistojakin alkaa joka paikas olla
![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Mun pyörän saa viedä jos haluaa, en ole rakastunut juuri tiettyyn pyörään niin paljon.. Yhtiöstä makselevat kuitenkin mukavat korvaukset ja saa uuden tilalle..
Elikäs vastaus on: ei ole hälytintä eikä tule...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Laserline on asennettu jo edellisen omistajan toimesta. Hyvä häly,ei mitään moitittavaa.
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä. Turhaa hifistelyä. -J.Hynynen-
pyörä on viety jo kerran. toista kertaa ei tule. kaupasta saa kyllä uusia, mutta se ei oo samaa.. pitäis jotenkin maahan kiinni pultata prätkä, ei varmaan nouse pakuun. ainakaan 20 sekunnis...![]()
Hyvä Ave, tiesin että arvaat![]()
Ilman muuta otetaanku nokikkain satutaan...paitti jos liikut työasioissa, niin napataan ensin pikkaset kahvit.
HiTecin kanssa olen osittain samaa mieltä Defan hälyttimen ominaisuuksista, mutta kun siihen tottuu, nii mikäs siinä pääasia että toimii. Ehkäpä se automaattinen päällekytkentä on valittu sen vuoks, ettei unohtais. Kun ei oo ovia mitä keskuslukolla laittaa säppiin.
Valo(pää)petrooli, pyöriin hurahtanut.
Ei ole tässä pyörässä mutta jos tulee hommattua uusi pyörä niin hommaan kyllä. Onneksi täällä syrjäkylillä saa aika hyvin mopot olla rauhassa.![]()
...en oo koskaan voittanu mitään, mutta NYT on semmonen kutina että...
Ei ole eikä tule hälytintä. Jos pyörä viedään, vakuutus korvaa ja kaupasta saa uusia.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Aika outoa suhtautumista joillakin pyöränsä varastamiseen. (Jos varkaat vievät, vakuutusyhtioltä saa uuden tilalle)Tuollaisilla asenteilla vakuutusmaksut ovat ja pysyvät korkeina.
Itse arvostan kyllä pyörääni sen verran, että teen kaikkeni jottei se lähtisi vieraille teille.
Kai nuo nykypyörät ovat niin mitäänsanomattomia, että aivan sama vaikka lähtisikin.
Tämmöstä tuli mieleen vaan, ehkä ajatusmaailmat vaan ovat niin erinlaisia.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Eipä ole vielä. Meinasin jo viime kesänä ostaa Defan mutta on sen verran kuulunut olevan hankaluuksia, joista tässäkin on edellä joitain kerrottu, niinpä jätin ostamatta. *
Ehkä Spyball tai Laserine, tiedä niistä sitten kun tuo italialaisuus ja luotettavuus eivät yleensä kulje kulje kimpassa.
*![]()
Niinpä. En vain ole kiintynyt koneisiin, sillä niitä on maailma täynnä. Kotona säilytän pyörää lämpimässä autotallissa ympäri vuoden, joten varkaiden on ensin murrettava ura-avainlukko, mikä on on melkoisen vaikea ja äänekäs operaatio. En juurikaan aja kaupungissa, koska en halua ajaa pääasiassa ykkösvaihteella ruuhkassa ja koska kyykky on tehty maanteille käskettäväksi. Viikonloppureissuilla sijoitan pyörän niin, että se ei ole "katvealueella" ja kokoontumisajoissahan pyörävarkautta yrittävät perinteisesti lynkataan. Aika vähän siis potentiaalisilla varkailla on tilaisuutta kääntää pyörääni. Ajan myös mielelläni mitään sanomattoman näköisellä pyörällä (jossa on HISS) esim. kromatun Harrin sijasta. Riittikö selvitys vai laitanko lisää yksityiskohtia? *(Jim Goose @ Helmi. 08 2004,10:03) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Vielä on pysynyt pihalla ilman hälyttimiä![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Minua ei kiinnosta muitten pyörienpito/ajotavat.(Bomber @ Helmi. 08 2004,13:57) kirjoitti
Hämmästelin vain muutamien asennetta mp-varkauksia vastaan, kuin olisi periksi annettu varkaille.
Liekkö sitten varkaatkin ajattelee puolestaan, sillähän on tässä kumminki kasko, se saa uuden tilalle..? Vaikka tokkopa ne paljon surevat muitten omaisuuteen kajoamista.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91