Uusi NT1100 tulossa. Vielä pitäisi malttaa odottaa vähän kelien lämpenemistä. Pyörä kuulemma on jo liikkeessä![]()
Nyt on pari sataa kilsaa diisselimallilla (NT1100D), eli automaatilla, taitettu matkaa. Eka satanen laukuilla, toinen ilman. Vaihdossa meni Versys 1000SE. Itselleni ainakin Honda istuu paremmin ja mielestäni menee nätimmin tietä. Tuulisuoja kypärään aavistuksen huonompi, mutta tuulen melu huomattavasti mukavampi. Käsille ja jaloille suoja parempi. Jousitusmukavuudessa ei mielestäni suurta eroa(versys pehmeimmillään). Värinöitä Hondan kasimukisesta tulee alle 2500rpm vedätyksessä, muuten käynti hyvinkin tasaista. Vetoja tuntuu riittävän ja ajo helppoa. Ajoasento polville kapeampi kuin Kawa. Laukuissa tulee sisäpussit, siihen hintaan saakin tulla. Vaihteisto toimii hyvin, rauhallisesti ajettaessa taajamaa käyttää ehkä pykälän turhan suurta vaihdetta polttoainetta säästäekseen, pitää testata olisiko laimein sporttitila vastaus siihen. Median kytkentämahdollisuudet vähintään riittävät, itse en vielä ole kytkenyt, mutta navi varmasti hyödyllinen näytöllä. Tietokone näyttää nyt 4,9L huntilla kulutukseksi. Itselleni tuntuu olevan todella hyvä ostos. Tommoisessa lepposan ajon pyörässä voi melkein ihmetellä miksi vaihteita pitäisi itse vaihtaa, kun se voi tapahtua itsekseen. Pikkuvaihteilla vaihdon huomaa, isommilla harvoin ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan tällä vaihteistolla olevaa pyörää, ainakin kolme mallia on. Pääsiäisen jälkeen varmasti tietoa kyytiläisen kanssa ajelusta.
Pari päivää uudella CB650R:llä takana, toistaiseksi hymyilyttää
Oikein näppärä kaupunkiajossa ja mutkateillä. Tehoa ihan tarpeeksi vaikka suurin osa onkin yläpäässä.
8 v olin ilman pyörää kun edellinen varastettiin mutta pari viikkoa sitten ostin serkulta vähän vahingossakin cbr 900rr 1997 pyörän. Nyt pikkasen muutettu oman näköiseksi vilkuilla ja putkea hieman lyhentämällä.
Pyörä maalattu pari vuotta sitten ja on ihan ok maalissa, vanteet kaipaa kyllä muutosta mutta jos tällä nyt pääsis tän kesän ilman suuria remontteja
2022- Honda CBR900RR 1997
2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
"don´t ride faster than your guardian angel can fly"
Viime vuonna ostin aloituspyöräksi Kawasakin ER-6n ja vaihdoin sen viikko sitten Hondan VFR 800:n. Pyörällä ikää 12 vuotta. Pyörä iski kovaa jo ensimmäisellä koeajolla eli ei sitä sen enempää tarvinnut miettiä.
Tämä ollut aiemmin jollain aika vähän ajelleella, joten ensimmäiset huollot ovat: akun vaihto, nesteiden vaihdot ja uudet renkaat![]()
En aja vielä, mutta odotellaan saapuvaksi. Saksasta ostin SC44en, löytyi kuvien ja videon perusteella melko kivan kuntoinen ja kohtuudella ajettu (32tkm) yksilö.
Saas nähdä miten vanha ukko taipuu tuollaiseen kyykkyyn
Oli 5 vuotta väliä, ettei ollut pyörää ollenkaan, mutta onneksi olin säilyttänyt kaikki kamat - ja mahtui vielä päälle! Löytyy kaikki kisakamat sekä maantieasut
cbr1.jpg
****************************
Satunnainen motoristi
Honda CBR900RR SC44 2001
exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
****************************
Satunnainen motoristi
Honda CBR900RR SC44 2001
exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
Ensimmäisen VT500C:n jälkeen kärvistelin pari vuotta pyörätönnä, ja hankin sitten käytetyn VT750C2:n. Sillä nyt körötellyt enempi vähempi vuodesta 2009 asti, ja edelleen paras pyörä. Toki vääntöä saisi olla enemmänkin, mutta kyllä tuollakin pärjää. Kevyt käsitellä, ja varmatoiminen. Huoleton hyvän mielen kulkine. Suositukset!![]()
Nykyisessä bläkkärissä ne painavat todennäköisesti vielä enemmän, valtavat kanisterit, mutta se on ihan ok. Pyörä kulkee tourinkihenkiselle "riittävästi" vakionakin, ja tykkään että on pöntöt molemmin puolin perää. Kaasaribläkkäri on aika lähelle täydellistä pyöränä omaan makuun, kun ajoasennon fiksaa himpun pystymmäksi. Tonniäffä oli ajoasennoltaan täydellinen itselle vakiona.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Talvella ostin uuden CRF300l.
Eilen vaihtui CB VFR:ään. Hyvä oli ajaa CB:kin, mutta onhan tuo VFR ihan naurettavan paljon parempi matka ajossa
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
Tuli hankittua keväällä kortin myötä ensimmäinen iso pyörä talouteen. Pyöräksi valikoitui -98 vuoden xx. Kaikin puolin tyytyväinen ensimmäiseen pyörään, hyvä ajaa, voimaa riittävästi ja eritoten edullinen pyörä kerryttää vakuutus bonuksia ennen uudempaa kampetta!
Aprilia Rsv 1000 R
Pariin eri Bemarimallin sekaantumisen jälkeen pihaan saapui -09 Wingi. Äkkiä laskien taitaa olla n. 10.s Honda itelle, jos mopoiästä lähtien lasketaan.
- Rami
VTX1800, VFR1200F
Heipä hei!
22 vuotta ja 22 kiloa sitten oli kevytmoottoripyöränä Honda Rebel vm 1995.
22.10.2022 tulikin sitten heti perään jatkettua motoristiuraa hankkimalla C2 750 Shadow. vm 2001 aj 34 000km.
Hyvään saumaan tuli pyörä laitettua näin ajokauden päätteeksi. Kevättä odotellaan!
Parikymmentä kilometriä lenkkiä heittäneenä ainakin ensivaikutelma pyörästä aivan hyvä.
Viimeksi muokannut: Tom From Finland; 24.11.2022 klo 19:23.
Syksyllä ostin Honda VF750C Magnan -94 ja 73500km mittarissa. Heti kesäkuun alussa tulossa viikon reissu Norjaan. Pitäisi sitä ennen huoltaa ja tsekata pyörä läpikotaisin ettei tule yllätyksiä.
Kerkesin syksyllä parina päivänä sillä hieman ajaa ja huomasin että isommat vauhdit eivät ole mitenkään miellyttäviä kun kroppa toimii hyvin purjeena. Joutuu aika kovin kahvoista pitämään kiinni että pysyy kyydissä eli kädet kipeytyy. "Touringpleksi" varmastikin auttaisi asiaan, täytyy niitä katsella.
Honda VF750C Magna -93
Exät:
Kawasaki ER-5 -97
Honda VFR800FI -01
Yamaha FJR1300A -03
Honda CB750 Nighthawk -93
Kinroad Black Cyclone XT125 -06
Honda CB125 -75
Juuri kuluvalla viikolla lunastin itselleni Honda CBR1000RR Firebladen, vuosimalliltaan -09.![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
CR 500 ja CR 250 ja CRf 500
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
repel.jpg
rebel 1100 tuli emännälle messuilta, vaikuttaa olevan ihan näppärä peli.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
CB 1300 F -07, ajettu 36 tkm
Ensivaikutelma mopedista erittäin hyvä!![]()
CB 1300 -07
Uusi CB750 Hornet. Eilen töiden jälkeen hain, nyt on mittarissa 299km, on se kiva.
Paluu Hondan pariin tapahtui tänään, kun hain uuden XL750 Transalpin ajoon. Mukavalta vaikutti, vaikka lenkki jäi vähän lyhyeksi, kun oli sen verran viileää.
Yamaha TRX 850 sai kaveriksi rennommalla ajoasennolla olevan helmen valkoisen -09 CB1000 R. 48tkm. Hienossa kunnossa vaikka useammalla omistajalla ollutkin. Ranteet tykkää twinin tutinan jälkeen tasaisesta nelosesta.
Lokakuussa 2022 hankin 14 pyörättömän vuoden jälkeen Honda Africa Twin 1100 Adventure Sports:in.
Mittarissa oli vain 217 km ja silloin lokakuussa ehdin vielä n. 200 km ajella.
Nyt lasissa on runsaat 10000 km ja Ruotsin reissu, Ironbutt SS 1000 ja monia pikareissuja Suomessa takana.
Soppeli laite kaikenlaiseen ajoon, mutta penkki taitaa mennä vaihtoon; perse kaipaa geeliä.
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
Keväällä / alkukesästä lähti vanha VFR vakuutusyhtiön matkaan, kun liian kallis remppa olisi tullut vandaalien jäljiltä. Tilalle sitten löytyi vielä vanhempi pannari, mut kun tykkään myös pidempiä matkoja ajaa, välillä on myös kyytiläisiä ja tavaraa tulee mukaan, niin onhan vallan mainio peli. Ei ihan yhtä äkäseen lähde, mutta hyvin kulkee kaikesta huolimatta.
Tuli hommattu 99 tonni varaderon rinnalle 77 CB 500K. Mukava pikku peli. Orkkis putket pitäs löytää museointiin.
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18