Honda VFR800 FI, 2001.
Mukava ajella 75km työmatkaa.
Yamaha R6 2005 ratavehje
Honda VFR 800 FI 2001
Honda X4, vuosimallia 1998.
Kiva peli, ja alkuperäiskuntoinen.
Lisätty vain Krauserin laukkutelineet, takapaksi ja kahvalämppärit.
Ja jännitteensäädin siirretty vetoiseen paikkaan.
Honda X4 1998
Honda CRF250M tuli hankittua pari viikkoa sitten.
4750km ajettu, rekisteröity-16 mutta vuosimalli vanhempi.
Perse kipeytyy n. 50km ajun jälkeen, mutta nurkkapyörittelyyn tämän hommasinkin.
Honda cb 750K3 vm.1973 Sininen ajo km 160000?Toinen Honda cb750C vm.1983 Punainen ajokm70000
Honda CB250RS vm.1983. Ajoin pyörän pari päivää sitten Raahesta Joensuun kautta Helsinkiin.
Kaunis pyörä, siksi ostin ja hyvä pyöriä Stadissa. Jos jollain löytyy tuollaiseen ketjusuojaa, niin laita yyveetä.
Kyllä sillä matkaakin ajaa900km meni hujauksessa. Kulutus on aika tasan neljää litraa, suorituskyky sama kuin FT500-Hondalla. Satasta puksuttaa ihan kevyesti painavassa lastissa. Kolmannessa kuvassa Pyhännän kirkonkylä kello 12 arkipäivänä. Kahdeskymmenesseitsemäs pyöräni.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Cbr 600F vm 2007
Ostin nyt sen minulle viimeisen pyörän : Honda Goldwing GL1800 -01. Tuosta ei homma enää parane meikäläiselle, 40 vuotta täynnä moottoripyöräilyä tänä vuonna.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Mun Honda perheessä on tällä hetkellä:
Cbr1000rr -12
Cbr900rr Turbo -97
Cbx550f cafe -85
Crf250r enduro -13
Ehkä joku Honda pitää vielä ostaa, niin on prätkistä 50% hondia![]()
Honda CB500X -14 . Ostin ekan pyöräni.
Kerro lisää pyörästä, koska ko. pyörä hiukan kiinnostaa.
Kiiran Tero oli ainakin myyty mies.
lainaus TM:n jutusta:
Allroad-luokan moottoripyörät ovat mitä mainioimpia seikkailupyöriä. Paitsi että ne on nykyään varustettu mieluiten yli 1,2-litraisella moottorilla, ja tehoa pitää olla vähintään sata kilowattia. Niissä on julmetusti massaa, ja ne maksavat järjestään yli 20 000 euroa.
Juuri uudistuneen CB500X:n kohdalla Honda tekee kaikin toisin. Siinä on pieni moottori, ja pyörä painaa ajokunnossa alle 200 kilogrammaa. Ja mikä parasta, hintalapussa seisoo maltillinen 8 990 euron luku. Se on vähän, mistä tahansa uudesta moottoripyörästä, saati sitten seikkailupyörästä.
Starttinapin painallus käynnistää kaksisylinterisen 471-kuutiosenttisen rivimoottorin. Moottorin ääni on todella hiljainen – hyvä että sen joutokäynnillä kuulee. Kiihdytyksissäkin kuuluu vain pieni puputus. Hyvä niin, sillä melukin on päästö.
Ensimmäisessä liikkeellelähdössä koittaa hämmästys. Vaijerivälitteinen kytkin on niin kevyt, että sen käyttäminen onnistuisi vaikka yhdellä sormella. Mikä parasta, kytkin on myös tunnokas.
A2-korttiluokan säännösten mukaisesti Hondan moottori tuottaa tehoa ”vain” 35 kilowattia, ja vääntöä löytyy 43 newtonmetriä. Lukemat kuulostavat melko vähäisiltä. Kun sitten kääntää kaasua oikein tunteella, on todettava, että jälleen kerran lukemat ja todellisuus eivät lainkaan kohtaa. Honda nimittäin kipittää oikein mukavasti.
Tuohon on myös muita syitä kuin onnistunut moottori. Nimittäin vaihteiston ja toisiovedon välitykset on justeerattu kohdalleen. Vaihteisto oikein pyytää latomaan peräperään isompaa sisään, ja sitähän on tarjottava. Samaan aikaan nopeusmittari kerää näkymiin sellaisia lukemia, että heikoimpia hirvittää.
runko on tukeva, ja jousitus toimii asfaltilla mainiosti, mutta soratien suurissa heitoissa takajousitus esittelee orastavaa antautumista. Etujousitus toimii silloinkin hienosti.
Suurikokoinen etukate suojaa mainiosti, ja pleksissä on korkeussäätöä 40 millimetrin verran. Säätötyö tosin on monimutkainen ja vaatii työkalujen käyttämistä. Mittaristo on valitettavasti lähes vitsi. Tummanpuhuvasta näytöstä näkyy jotain vain auringonpaisteella.
Ajoasento on erittäin pysty ja näin ollen rento. Paino lepää takapuolen päällä, eikä käsien varassa. Ajoasento on tilava isommallekin kaverille. Ilmoitettu 3,6 litran keskikulutus antaa toimintamatkaksi ruhtinaalliset 490 kilometriä. Se on paljon.
Kaiken kaikkiaan Honda on hämmästyttävän hyvä seikkailupyörä, josta on moneksi. A2-ajokortilla pääsee monipuolisen ajamisen makuun sopivan kompaktilla pyörällä, joten ehkä isoon pyörään siirtyessäkin säilyy maltti.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/8b...orttiluokkaan/
Tosi tyytyväinen olen ollut tuohon cb500x:ään. Koska se on mun ensimmäinen moottoripyörä, niin voin vain aloittelijan perspektiivistä sanoa, että on helppo ajettava. Ajoasento on aika pysty, mistä itse tykkään. Näkee hyvin normi henkilöautojen yli. Jalat kuitenkin yltää hyvin maahan vaikka olen alta keskipituuden. Vasta olen sillä 2kk / 4500km ajellut, mutta mukava sillä on ajella Ilman suurempaa perseen sisäänajoa, meni 400km lähes nonstop ilman ongelmia.
Lähinnä hain kulkuvälinettä, joka on ketterä kaupungissa, mutta jolla voi myös lähteä pidemmälle matkalle ja siihen toi cb500x sopii. Sorateitä olen vasta vähän ajanut, mutta ei niissäkään mitään ongelmia ole ollut. Pikku töyssyt ei kauheasti menoa haittaa. Moottoriteillä alkaa viima vähän häiritä, koska siinä ei ole juuri mitään suojaa. Mielummin ajelen pieniä teitä. Muutenkin rauhallisesti tykkään ajella. Tehoja on ihan riittävästi mulle - kiihtyy se paremmin kuin yksikään auto mitä mulla on ollut. Ei ole ongelmia ohituksissa tai moottoritien liittymissä.
Moottori on hiljainen ja vääntää tasaisesti. n. 5000rpm kierroksilla on alue, jossa tuntuu vähän värinöitä, mutta muuten on tosi värinätön. Kytkin ja vaihtaminen toimii helposti ja kevyesti. Kulutus on n. 3.7l/100km. Tankillisella menee lähes 500km ajo tyylilläni. Ohjekirjan mukaan huoltoväli on 12000km, joten ei ihan jatkuvasti tarvitse olla huoltamassa. Kuulemma on ihan luottavaa Honda laatua ja kestää pitkään. Ulkomaan foorumeilla on kokeneemmat isot pojat vaihtaneet isoja pyöriään tohon pienempään Hondan adventure pyörään ja olleet tyytyväisiä. Jos enemmän möykkyisillä reiteillä ajelee, niin siihen löytyy päivityksenä parempaa jousitusta ja rengasta, joilla maasto-ominaisuudet paranee.
Kaikin puolin olen tyytyväinen ja ei ole suunnitelmissa vaihtaa isompaan tai parempaan. Toivon, että tolla pärjää pitkälle. Ongelmana on lähinnä, että tekee mieli lähtee jatkuvasti ulkoiluttamaan pyörää ja muut hommat jää tekemättä.Viikonloppuna taas pistän retkeilykamat pyörän kyytiin ja lähden jonnekin puskaan ruskaa katsomaan. Keväällä sitten ehkä jonnekin kauemmaksi...
28 vuotta olen meinannut ja meinannut, siitä lähtien kun kevarista luovuin. Nyt se sitten tapahtui ja CBR 600F (2006) tuli taloon. Kevättä odotellessa![]()
VFR 750F (RC36) tuli syksyllä hommattua. Lyhyen kokemuksen perusteella vaikuttaa mukavalta.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Tänään hain kotiin hyvän x11 norsunHonda-laatu kyllä näkyy tässä ja käy kuin uusi, vaikka 52tkm ja muutenkin erittäin nätti sininen alkuperäinen yksilö vilkkuja ja peilejä myöden (pl. Akran kokoputki+commander).
Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
Suzuki TL1000s 2000 Yellow
Honda X-Eleven 2002 Blue
Kawasaki ZX-7R 2002 Green
Suzuki GSX750f 1992
BMW R1100S 2000 Red
Satulassa vuodesta 1991 lähtien
corolla eli CB600F 24tkm -10
Eilen siirtyi CBF500A historiaan ja tilalle vaihtui 2006 vuoden. CBF1000A. Puolen tunnin lenkki aiheutti sietämättömän määrän hymyillä, paikoin jopa suoranaista kypärä sisäistä hekottelua!
2020 Cb500x, vähiten kuutioita mp historian aikana, silti äärettömän kiva vehje.
Oikeestaan vain motarilla tulee ikävä +200km/h nopeuksia, ehkäpä juuri siksi tämmösen ostin.
Tehdas renkaat on jossain mielessä nolot, tuli käytyä kivi, muta pätkällä jossa olis pärjänny yhtä huonosti kyykyllä, jos ei unohdeta tän pyörän pehmeetä jousitusta.
Uudet kumit niin sitten tää rokkaa
Horo Elää !
1980-luku suzuki A80,suzuki 550 GT,2018- kawasaki er5(2 viikkoa),kawasaki zr-7(2 kk),kawasaki zrx 1200R,suzuki gsx 750 f,Honda cbf 1000FA
CBF600 -04 tuli hommattua ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi![]()
Punainen X11 vuosimallia 2002 tuli ostettua pari päivää sitten ensimmäiseksi pyöräksi. Tähän asti on ollut vain kevari ja mopo, kortti on jo vuosia sitten päivittynyt isoksi A:ksi, mutta mopokiima iski vasta nyt. Parisataa kilometriä nyt takana ja tänään jo joutui lumimyräkässäkin ajamaan.
Pyörä oli edellisellä omistajalla 10 vuotta ja sinä aikana kilometrejä oli kertynyt 11 tuhatta. Eli lieviä kontaktihäiriöitä on/oli vilkun ja ajovalon kytkimissä, mutta ne sai putsailulla pelittämään. Akku meni heti ostosta seuraavana päivänä vaihtoon, kun pyörä ei meinannut enää käynnistyä ystävällisen motoristinaapurin työntö- eikä latausavustakaan huolimatta. Nyt toimii ja kovaa ajoa, kun vaan säät sallisi.
Viimeksi muokannut: rokivulovic; 11.04.2020 klo 02:10.
<=== Puna/valko/musta cbr600rr -08, 69 tkm.
Honda CBR 600RR '08
ex. Yamaha YZF-600R ’97
-94 Shadow VT 600.
Honda VT750C2 vm2000
Just se moottoripyörä, josta haaveilin jo nuorena tyttönä. Ja nyt mulla on oma.
Honda Shadow ACE 750cc, vm 2000 - Edgar hän kai on
Honda CB500F 2017
Ostin uutena ja nyt olen ajanut 30tkm
Honda.jpg
Seuraa Instagramissa @mingooda
-92 st 1100 pan european.147000 km mittarissa.
Eekki
Cb1300 x4 VM -98. Käyntihäiriöö meinasi olla ja mieli hieman maassa...Uudet tulpan johdot moposportin jäykästä metritavarasta, kaasarit balanssiin ja tulpat dpr8ea ysien sijasta, eli astetta kuumemmat. Nyt toimii ja tulpatkin oikean väriset 😎!
Triumph tiger 955i ja dr650se
VF 1100 C- 83. Vähän alle 19 000 mittarissa. Museorekisterissä
Honda vf1100 C (2).jpg
CTX 700 DCT -14. 10300 km mittarissa. Sellainen "ensipyörä" yli 15 vuoden tauon jälkeen.