Kertokaa kokemuksia FZR 1000:sta, erityisesti n.89-90 vuosimallista. Onko tyyppivikoja, millaiset ajo-ominaisuudet, paljonko kuluttaa bensaa? Yleisesti kaikenlaista.![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Johops! Hyvältä (ja painavalta) vaikuttaa.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
osta pois. parempi ajaa kun samanikäinen gixu eikä tehossakaan paljoa häviä. plus on halvempi hankkia.
kaikki tunnetut tyyppiviat saa hoidettua pois hyvällä huollolla.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Imuventtiilit tykkää painua kanteen, kytkin luistaa vähänkin pirteämmissä yksilöissä ja vaihdelaatikko, erityisesti kakkosvaihde on todella heikko. Moottorin tehoalue hieno. Ajo-ominaisuuksiltaan aikansa huippua ja kestää vertailun myös huomattavasti tuoreempienkin pelien kanssa.
Tämä ei sitten ole mitään kaverin kertomaa, eikä arvailua, omaan 8v kokemuksen ko.mallista.![]()
söikö sun yammu öljyä?paljonko kertyi kilometrejä?Mitenkäs sen kakkosvaihteen saa rikki ja kuinka vika ilmenee? eli miten ei kannata ajaa?Mietin siksi vain koska 2 kesää menny ja tykkään lähteä lujaa(ajotyyli muuttui täysin customin jälkeen) enkä oo huomannu vielä vikaa tai jospa kakkonen oli jo viallinen ostaessani!Kytkimen kanssa *on *ollut vähän ongelmia.Ja imuvettiilit pysyivät ainaski 9000 mailia paikoillaan(Kujo @ Helmi. 04 2004,15:11) kirjoitti
![]()
Kilometrejä kertyi jotain 60-65tkm,Öljyä kului vähintään 3dl/ 1000 km, imuventtiilit olivat morjens 25000km kohdalla. Kakkosen rikkomiseen riittää yksi ainut vaihdemissi, jonka jälkeen pyörä alkaa hylkiä kakkosta, lopulta vaihde ei pysy päällä lainkaan. Syy tähän heikkouteen lienee huonosti koneistetuissa rattaiden vastinpinnoissa, (siis ei hampaissa vaan nk."dogeissa") ja veltossa siirtäjässä. Oman pyörän lisäksi olen korjannut useita vaihdevikoja 88-94 mallisista FZR:stä, joten voitanee puhua tyyppiviasta.
Toki oma pyöränkäyttöni oli (ja on edelleen) jatkuvaa väärinkäyttöä, joten rauhallisessa ja siistissä käytössä *
kone voi hyvinkin pelata moitteettomasti huomattavastikkin kauemmin.
voi *(Kujo @ Helmi. 05 2004,13:35) kirjoitti
paskan myivät:kytkin,moottori,laatikko heikot
.Eli teit 2 kansirempaa, vaihdetaanko uudet venttiilit vai säätäminen riittää,kansi uusiksi?Kallista?(älkää naurako kotona 4 suuta ruokittavana,pitää alkaa pistää euroja jemmaan) No,olen muutaman kerran tumpeloinut vaihteiden varsinkin 2 vaiht. kanssa, onneksi kaikki vielä ok.sullahan vei vähän öljyä kilometreihin nähden,mulla lähenteli 1l/1000km.mitähän tulevan vaihdevian korjaaminen maksaa.Mopon väärinkäyttö?Luulin että nämä "sportti" mopottimet tehty kovaan ajoon eikä nakkikioskin ympäri ajoon?Onko thunderacessa sama laatikko?meinasin laitaa sellaisen seuraavaksi koska eräs hemmo haluais ostaa FZR:n mutta kun mainitsen näisstä tulevista vioista,hemmo kiittää,kumartaa ja poistuu takavasemmalle ja lujaa
![]()
Älä nyt masennu... *
Kannen osalta mr Siukola teki omat taikansa seetien osalta, kokemuksensa pohjalta koneisti seetikulmat "väärin". Tämän jälkeen venat pysyivät kuosillaan. (samalla muotoiltiin uudet venttiilit ja kansi portattiin). Öljyn syönti väheni tuohon mainittuun 3dl vaihtamalla Wisecon mäntäsatsi. Yllättävää sinänsä, sillä vakiomännät ja renkaat olivat täysin kunnossa, ja wisecon männillä öljyn kulutus normaalisti kasvaa suuremman välyksen vuoksi. Laatikko-ongelma ratkesi asentamalla vm85(!) FZ 750 laatikko viisvaihteisen tilalle. Viislovisen pelkkä kakkosen korjaus kustantaa kutakuinkin 500 eeroa ilman työn osuutta. Käsitykseni mukaan -95-96 Fzr:n laatikko on päivitetty, näin ollen myös tunturiässän loota on parempi.
Jos kaipaat lisää detaljeja voit soittaa minulle numeroon 0400 877621.
ps. mielestäni 100-200 lähtöä stripillä/kesä on jotain sellaista mitä edes japsit eivät ole osanneet aavistaa pyöriä suunnitellessaan.
Kiitos,pannaan numero ylös.ja noista lähdöistä jos meikäläinen malttais vain kerran päivässä kiihäyttää tosissaan niin kyllähän kesän aikana tulis aikamonta "lähtöä".Vaihdoin myös Wicecot ja jos kulutus jää *pahimmillaa 3dl/1000km,ok.(Kujo @ Helmi. 06 2004,09:45) kirjoitti
fzrän ja samanikäisten muidenkin yamahoiden kunnostuksessa on sellainen jippo että _aina_ kun männät otetaan sylintereistään pois on suoritettava hoonaus + uudet renkaat.
tunnetaan tapauksia jossa vaihdelaatikkokorjauksen jälkeen on saatu mosa syömään öljyä![]()
(oma vie 5-10dl/1000 käytöstä riippuen). tuo öljynsyönti on sitten vaan lompakkoa rasittava juttu. ei isommin vaikutusta koneen ikään.
tunturiässän kone on lähes identtinen kaikilta osiltaan. se myös syö öljyä yhtäläillä.
venttiileistä. ei ne ole yhtään sen aremmat painumiselle kuin muidenkaan. yamaha vaan antoi järkevän 35tkm säätövälin niihin silloin aluksi joten kaikki ehtivät jo tuhota venansa ennen ensisäätöä. 10tkm on max. aina. kaikissa hybersporteissa.
vaihteistoista. 2 vaihteen siirtäjät ovat vähän arkoja mutta ellei harrasta strippiä tms ei siitä sen isompaa vikaa tule kuin muissakaan. suoraan vakilaatikon tilalle käyvät ainakin 96- thunacen laatikko (se 5v), yzf 750r/spn 6v laatikot, fzr 750 r ov o1sen 6v laatikko jne jne.
fzr vaihdelaatikko parannettiin v95 tukevammaksi joten acessa on sama boxi. oma 95 seni ei heitteli vaihteita vaikka on missattu monasti ja sikakeulittu jo 5v.... varmaan ennenkin.
huom. wisecoituun fzrrään suositellaan käytettäväksi yzf 750 spn racekit a/b laatikkoa kestävyyden varmistamiseksi (pelleilyä eikä niitä enää mistään saa)
kytkimestä. www.factorypro.com tarjoaa tech osiossaan potkurilakkiviritysmahdollisuuden kytkimeen. kaavakuvan avulla poraillaan kelloon uudet, paremmin öljyä kuljettavat reiät kellon taaksi. tyyppiongelmahan on se että öljy ei kovalla rasituksella kulkeudu levyn taakse vaan levyt kuivuvat, kuluvat ja voivat räjäyttää koko kellon (varttimailiäijät huom). falicon tarjoaa edullisia500€ hintaisia alumiinikelloja jotka toimivat miljoonasti paremmin.
huom. sama kellotyyppivika on mm *SNIPQUOTE* The Yamaha FZR1000, FJ1100/1200, the Kawasaki 1000J, GPZ1100, Ninja 900/1000, ZX-10/11, and Honda CBR900 all have baskets that are too weak for heavy duty service *SNIPENDQUOTE*
r1/6 ovat kokonaan erilaisia koneita eikä niistä käy mikään. ei myöskään fzs fazer yms koneista.
toivottavasti valaisi.![]()
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland