Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    niin kumpiskohan kannattais ostaa nahkatakki,, vaiko joku kangastakki, oon ite miettinyt nahkaa, mutta onko hyviä kautta huonoja kokemuksia. niin ja kannattaako ostaa ajohousut, ajattelin ajella ihan vaan farkuilla, kun ei niitä jaksa pukea aina päälle, ainaski kun tulee kiirus.
    <span style='color:red'>STAINLESS STEEL</span>
    HUOM UUDET SIVUT!!!
    <span style='color:red'>www.stainlesssteel.fi</span>
    Olen ehkä joskus ajanut kovaa...
    Nahkat tottakai.. ..jos nyt rupeet säästelee,ni huomaat kyl sairaalas kaatumisen jälkeen ku rupee tekee sulle ihonsiirtoja,et oliskohan kannattanu sittenki...
    eihän sitä ihan koko pukua tuu aina päälle laitettua,mut varmasti aika paljon useammin ku jos sul ei oo niit ollenkaan... kato ostat sellaset tyylikkäät 80-luvun nahkat,ni kyl heruu respectii.. * *
    Loppujen lopuks ihan sama kummat ostat. Riippuu käyttötarkoituksesta.. kunhan ostat koko puvun.. *

..tosin...nahkathan ne pitää olla..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    No supermotoiluun tämän hetken ykköstuote taitaa olla:

Alpinestars S-Moto yksiosainen nahkapuku
    Mulle ainaki tulee ihan papukaija mieleen enskan päällä ko pitää jotaki nahkaa päällä. En onneksi oo nähny semmosia muutako tuosa suomenruotsalaiseten mp-lehesä.

Jos meinaat rytistäää ryteikösä niin niitä on semmosia enskailuun tarkotettuja gore kamppeita misä on kaikkia avattavia hengitysreikiä rinnassa ja selässä ja hioissa muistaakseni.

Supermotoilu on sitte ehkä asia erikseen. Siinä tietty nahat käy paremmin?
    Mielestäni s-motoiluun sopii ihan sika hyvin semmonen retro tyylinen prätkä rotsi, eli semmonen jossa on esil lucky striken tai jonkun semmosen merkit.
    Käytännöllisyys goreissa aina tietysti parempi. Ei tartte välttämättä sitä sadeasua aina kaivaa esille (tosin omat goret vaatii kovassa sateessa sen pirun kumi härpäkän). Juu ja noi tuuletus aukot on ihan helvetin hyvä juttu, kun on 25+ niin onpa kiva vetästä hartia räppänät auki niin alkaa ilma kiertää puvussa.
    Ja housut on ihan must juttu. Kaveriani lainatakseni "en voi ees ajatella ajavani ilman suoja housuja, tulis ihan kauheeta jälkeä". Eihän sitä aina jaksa ne jalassa pööpöillä mut pitemmille reissuille ne on kyllä kätevät vermeet.
    Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
    no täytyy kattella vielä, toi hintakin varmaan vaikuttaa, jos saan hyvän tarjouksen jostain niin varmaan ostan. meen usaan nyt jouluna ja jos sieltä löydän jonkun alan liikkeen niin kaupat todennäköisesti syntyy.
    HUOM UUDET SIVUT!!!
    Lainaa (Ydt @ Joulu. 17 2003,02:17) kirjoitti
    no täytyy kattella vielä, toi hintakin varmaan vaikuttaa, jos saan hyvän tarjouksen jostain niin varmaan ostan. meen usaan nyt jouluna ja jos sieltä löydän jonkun alan liikkeen niin kaupat todennäköisesti syntyy.
    Oman, tai pikkuveljen, kokemuksen mukaan sielä kamat maksaa noin puolet suomen hinnasta.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05

Nahkaa sen pitää olla vaik joskus sateella riepoo se kortsun repiminen päälle. Muovipussi (siis gore)puvut kuuluu palelevillile juniorieille ja vanhoille papoille
    <p>Joopa Joo</p>
    Nahkaa tietysti mutta kyllä täällä Oulun korkeudella jää ajokausi kovin lyhkäseksi ilman goreja eli nekin piti sitten hankkia.

...vaikka en ole junnu enkä pappa
    Four wheels move the body.
    Two wheels move the soul.
    Varusteista

Täällä on aika paljon pohdintaa aiheesta.
    ©
    Päinvastoin ketturepolainen. Junioirina sitä ei palellu läheskään niin paljoako mitä nytte.

Mää en ainakaan millään vihtis ruveta vetään jotain sadekampetta päälle heti ko vähä menee pilveen. Kyllähän tosa kylälllä menee ko voi sateella mennä kotia turvaan.

Vaikka onhan noita ihan hienoja nahkoja olemasa. Nuo ratakamppeet katu käytösä on kyllä aika naurettavia. No mutta saanpa hyvät naurut noista selkäpahkoista. Sehän on vaan mun hyväksi ja elän vanhemmaksi?
    no päädyin sit molempiin eli nahkaan ja goreen, kun hinta oli niin hemmetin mukavan suuruinen, eli nahkatakki oli veroineen 190 dollaria joka vaihtokurssilla tekee päljon vähemmän eeroissa. mallia teknic. sitten ostin myös goretakin joka maksoi huimat 105 dollaria veroineen. molemmissa kaikki suojat selkäpanssaria myöden. ostin myös hanskatkin suojilla tietysti, hintaa 38 dollaria, että sillai. kupärät ja kengät olivat kyllä jumalattoman kalliita ainakin samaa hintaa kuin suomessa, eli jäi ostamatta.
    HUOM UUDET SIVUT!!!
    Lainaa (Ydt @ Tammi. 04 2004,20:54) kirjoitti
    no päädyin sit molempiin eli nahkaan ja goreen, kun hinta oli niin hemmetin mukavan suuruinen, eli nahkatakki oli veroineen 190 dollaria joka vaihtokurssilla tekee päljon vähemmän eeroissa. mallia teknic. sitten ostin myös goretakin joka maksoi huimat 105 dollaria veroineen. molemmissa kaikki suojat selkäpanssaria myöden. ostin myös hanskatkin suojilla tietysti, hintaa 38 dollaria, että sillai. kupärät ja kengät olivat kyllä jumalattoman kalliita ainakin samaa hintaa kuin suomessa, eli jäi ostamatta.
    Pist ny sit jotku syndit jalkaanki, ettei ne aukee pikkulipoissa..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Goret on, mutta nahkavermeitäkin aion ensi kesäksi/kesänä hankkia...
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto

Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Tulee aina ihmeteltya miksi sita vouhotetaan niin paljon "nahka vai gore" -juttuja. Ajovarusteisiin patee taysin samat saannot kuin kaikkiin muihinkin tavaroihin; halvalle ei saa hyvaa. Halvat puvut ovat erittain huonolaatuisia ja epamukavia kayttaa, joskin jopa ne ovat paljon parempi vaihtoehto kuin pelkkien farkkujen kaytto (joka on muuten aivan umpihullua)

Itsellani on Rukan APR 3 ja voin sanoa, etta parempaa pukua saa hakea. Se on mukavan viilea kuumalla ilmalla ja pitaa erittain hyvin lampoa kylmalla kelilla. Lisaksi uudet materiaalit ovat erittain kestavia ja tekstiili on todella mukavan pehmeaa ja joustavaa kaytossa. Ainoa ongelma on vain hinta, silla esim. APR3 on melkoisen kallis puku (joskin USA:ssa ihan kohtuu hintainen).

En ole koskaan omistanut nahka-asua, mutta uskoisin saman patevan myos niihin eli hyvasta nahka-asusta saa maksaa ihan mukavan summan.
    Jyrki
    Käytännön lipoissa nahkoista ei tule niin helposti palovammoja, joten ainakin kyykkykuskeille varmaan paras valinta on edelleen kunnon nahkapuku.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.

Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Sen verran viela tekstiiliasujen kestavyydesta, etta tana paivan hyvat asut ovat erittain kestavia. Rukan Armacor puvut ovat hyvan nahka-asun luokkaa (huom. ei se huonolaatuinen nahkakaan kovin kestavaa ole) Itsellani oleva puku on kaksinkertaista Corduraa ja on lahes yhta kestavaa kuin hyva nahka. BMW:n tekemissa kaatumiskokeissa (120 km/h) tupla Cordura asusta meni toinen kerros puhki, mutta toinen oli viela taysin ehja. Joten kylla se Cordurakin kestaa riittavan hyvin.

Kasitys "gore" -pukujen huonosta kestavyydesta johtuu siita, etta halvat puvut ovat todellakin taytta roskaa. Ne ovat kaytannossa Nylon pukuja, eika niiden kulutuskestavyys ole mistaan kotoisin. Lisaksi ne ovat helkkarin hiostavia lampoisella ilmalla. Kyllahan ne vetta kestavat, mutta siina kaikki.
    Hyva tekstiilipuku on puolestaan erittain mukava ja turvallinen kayttaa. Itse olen ajellut APR3:lla (Outlast vuorella ja ilman) lampotiloissa jotka ovat vaihdelleet +2 ja +30 asteen valilla. Eipa ole tarvinnut hikoilla tai palella. Mutta niin kuin jo aiemmin mainitsin niin korkea hinta on, jos ei este niin ainakin hidaste hyvan tekstiiliasun hankinnalle.
    Jyrki
    "Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä".

Itse olen huomannut nahkan olevan mukavin vaihtoehto lyhyellä matkalla, mutta hieman pitemmälle reissulle laitan aina Goretexiä. Sanovat sääprofeetat mitä tahansa, meikäläinen tuntuu aina olevan jonkinlainen sademagneetti
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
    Lainaa (Italowestern @ Tammi. 04 2004,23:10) kirjoitti
    Käytännön lipoissa nahkoista ei tule niin helposti palovammoja, joten ainakin kyykkykuskeille varmaan paras valinta on edelleen kunnon nahkapuku.
    Joo, ja nahka liukuu asfaltilla paremmin. Itse vedin ekat lipani goreilla, joissa oli kevlarit liukumissuojana. Hanskoina myös goret. Vauhtia 80-100km/h ja etupyörä luisti mutkassa alta, eli seurasi lowsideri.

Kevlarissa oli niin suuri kitkakerroin, että se veti minut pystyyn ja heittämään kuperkeikkaa. Seurauksena veneluun murtuma kun käsi jäi pahasti alle, vaikka koitin varoa. Hanskat kuluivat puhki, mutta pahaa asfaltti-ihottumaa ei tullut.

Siitä asti olen kaatuillut nahoilla, eikä minulla ole ollut vastaavia ongelmia.
    - JAM Racing Team -
    Lainaa (johtaja @ Tammi. 10 2004,22:13) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Tammi. 04 2004,23:10) kirjoitti
    Joo, ja nahka liukuu asfaltilla paremmin. Itse vedin ekat lipani goreilla, joissa oli kevlarit liukumissuojana. Hanskoina myös goret. Vauhtia 80-100km/h ja etupyörä luisti mutkassa alta, eli seurasi lowsideri.

Kevlarissa oli niin suuri kitkakerroin, että se veti minut pystyyn ja heittämään kuperkeikkaa. Seurauksena veneluun murtuma kun käsi jäi pahasti alle, vaikka koitin varoa. Hanskat kuluivat puhki, mutta pahaa asfaltti-ihottumaa ei tullut.

Siitä asti olen kaatuillut nahoilla, eikä minulla ole ollut vastaavia ongelmia.
    Kappas, tuossapa onkin piirre joka laskee vaakakuppia selvästi nahkojen puolelle. No itsellä on tekstiilit mutta ehkä seuraava puku on jotain muuta.
    Lainaa (johtaja @ Tammi. 10 2004,22:13) kirjoitti
    Vauhtia 80-100km/h ja etupyörä luisti mutkassa alta, eli seurasi lowsideri.

Kevlarissa oli niin suuri kitkakerroin, että se veti minut pystyyn ja heittämään kuperkeikkaa. Seurauksena veneluun murtuma kun käsi jäi pahasti alle, vaikka koitin varoa.
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten päädyit tähän päätelmään, että kuprkeikka johtui juuri asusta??? eikä jostain muusta.
    R1100: mites lasketellessa, jos vedät suksilla lunta pitkin, pysyt pystyssä, eikö totta?

Mites sitten ku laitetaan keskelle rinnettä hiekkaa, ja vedät siitä suksillasi, taitaa käydä hieman toisin?

Ehkä huono vertaus, mutta kumminkin.
    Vertaus on kyllä ontuva.
    Minun matematiikassa on aika paljon enemmän muuttujia kun ajetaan mp:llä 80-100 km/h ja kaadutaan kuin pelkästään vauhti ja vaatetus.

Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Hieman hymyilyttaa vaite Kevlarin niin suuresta kitkakertoimesta, etta pienikin pala sita takissa (housuissa) vahvikkeena saisi ajajan heittelehtimaan voltteja pitkin asfalttia jos sattuu kaatumaan. Ei Kevlar mitaan "superliimaa" ole joka tarttuu asfaltin pintaan kiinni heti kun tilaisuus koittaa. Kevlaria kaytetaan yleensa ajoasuissa pelkastaan lisavahvistuksena kriittisissa kohdissa. Se on sen verran jaykkaa materiaalia, etta siita on hankala tehda kokonaista asua. Olen samaa mielta R1100 kanssa siita, etta vastausta kuperkeikkoihin kannattaa hakea jostain muualta kuin Kevlarista, ja "häpi" , hiekkaa laskettelu rinteessa -vertaus on todellakin huono. * * *
    Jyrki
    Lainaa (JHBMW @ Tammi. 04 2004,23:55) kirjoitti
    Hyva tekstiilipuku on puolestaan erittain mukava ja turvallinen kayttaa. Itse olen ajellut APR3:lla (Outlast vuorella ja ilman) lampotiloissa jotka ovat vaihdelleet +2 ja +30 asteen valilla. Eipa ole tarvinnut hikoilla tai palella. Mutta niin kuin jo aiemmin mainitsin niin korkea hinta on, jos ei este niin ainakin hidaste hyvan tekstiiliasun hankinnalle.
    Ite oon ajellu nahkoilla lämpötiloissa *-5 - n.+30.....ihan hyvin pärjää.... kannattaa muistaa vaan oikeat materiaalit alle.. .. ajokausi 03 kesti 27.12 asti ja nahkoilla ajoin koko ajan... silloin kun vettä tuli runsaammin vedin laskettelutakin ilman vuorta päälle..ja vesi pysyi ulkona.. *..

"Hieman hymyilyttää väite Kevlarin niin suuresta kitkakertoimesta, etta pienikin pala sita takissa (housuissa) vahvikkeena saisi ajajan heittelehtimaan voltteja pitkin asfalttia jos sattuu kaatumaan. Ei Kevlar mitaan "superliimaa" ole joka tarttuu asfaltin pintaan kiinni heti kun tilaisuus koittaa. "
    ... itse uskon..(voin olla myös väärässä *)..että ero siinä riittääkö kitkan suuruus siihen että liukuu tai lähtee voltit,ei välttämättä tarvitse olla kovinkaan suuri todellisessa kaatumistilanteessa... jos kevlarissa on edes jonkun verran enemmän kitkakerrointa, voi se _mahdollisesti_ riittää siihen että tositilanteessa hetkellinen painon lisäys siihen puvun kohtaan jossa on kevlaria, aiheuttaa varsin kovan kitkakertoimen hetkellisen kasvun..josta seurauksena liikkeen nopea pysähdys..josta taas seurauksena mahdolliset voltit..ym.....edellä mainitussa tilanteessa sillä nahkan pienemmällä kitkakertoimella voi olla todella suuret vaikutukset..
    Henk.koht. kokemusta tästä ei ole koska kuuluun itse "vielä" niihin motoristeihin jotka eivät ole kaatuneet,mutta tulevat kaatumaan... * mutta ihan näin maallikkona asiaa pohtiessani tulin tähän tulokseen... korjatkaa vapaasti jos olen täysin väärässä...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Se miksi nahat on edelleenkin ykkösmatsku mitä konttauksissa liukumisiin tulee, saanee oivallisen todisteen kun seuraa ärärrää
    kotimaasta tahi ulkomailta. Goret on toki leppoisat yllään pitää, sadettakin sitävät paljon paremmin, mutta vasta semmoinen tyköistuva nahkapuku pahkuroineen tuo sen oikean ajofiilingin....wroomm.. rossituttaa kyllä heti ihan eri lailla....

jokkebus@

jokkebus@

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
    Nahka tai Gore aivan sama, ihan mistä kukin pitää ja mikä on käytännöllisin kuhunkin tarpeeseen.

Mutta tuo kuperkeikka juttu goret päällä ei oikein uppoa meikäläiseen.
    Joku 80 kg kaveri tulossa turvalleen 100 km/h vauhdista ei taida olla paljon merkitystä onko kyynärpäissä vaseliiniä vai gorduraa, taitaa tulokulma, - asento, tienpinta jne. olla pikkasen suurempia tekijöitä kun kyynärpää paikat.

Ja luistaa se gorekin nim. kokemusta on.

Ja tuosta vauhdista kun tullaan turvalleen ei eka asia ole mielessä, että onko nahkoissa naarmuja tai goret revenneet.
    Itellä on MP-ASU:n 500e gore setti joka on todettu myös kaatumisissa kestäväks.
    80km/h vauhdista lipat, tuloksena oli vain housuista ensimäinen kerros puhki.
    Turvallisuuden kannalta en näe motossa oleellista eroa onko gore tai sitten nahka koska nopeudet on aivan eri luokkaa kuin sitten kyykyllä. Olettaen tietenkin että puhutaan laadukkaista varusteista.
    Lainaa (R1100 @ Tammi. 13 2004,14:42) kirjoitti
    Mutta tuo kuperkeikka juttu goret päällä ei oikein uppoa meikäläiseen.
    Joku 80 kg kaveri tulossa turvalleen 100 km/h vauhdista ei taida olla paljon merkitystä onko kyynärpäissä vaseliiniä vai gorduraa, taitaa tulokulma, - asento, tienpinta jne. olla pikkasen suurempia tekijöitä kun kyynärpää paikat.
    Meikäläiseen uppoaa kyllä. Tuossa kaatumistilanteessa on tietysti monia monia muuttujia, joista tuo puvun kitkakerroin vaikuttaa vain niiltä osin kuin kitka yleensäkin. Mutta jos ajatellaan iskeytymistä maahan joltakin korkeudelta jollakin vaakanopeudella. Puvun kitkakerroin on luku, jolla pystysuora liike-energia voidaan suoraan kertoa, jolloin saadaan tuosta pystyvoimasta sen vaakatasossa synnyttävä voima. Ja tuossa yhtälössä on kyllä eroa sillä onko kerroin 0,5 vai 0,8.

En tiedä onko tuolla oikeasti väliä, mutta voin kyllä hyvin kuvitella kuinka omat kevlarsuojani suorastaan imeytyvät asfalttiin kiinni, pienten kuidunpätkien jäädessä kiinni asfaltin koukkuihin kuin tarranauha. Ainoa irtipääsy on joko asfaltin hippusten tai kevlarin kuitujen pettäminen.

Ja vaikka tulokulmat ja nopeudet ja kaikki muutkin tekijät vaikuttavat enemmän kuin puvun materiaali, pitää muistaa, että jossain tietyssä tilanteessa nahkamiehen lähtiessä liukumaan, alkaa goremies heittää kuperkeikkaa. Ja silloin goremiestä kaduttaa.

Ja sen verran vielä, että tämä ei ollut fanaattinen nahkojen puolustuspuhe, sillä en omista nahkapukua. Ehkä joskus tulen omistamaan, mutta tällä hetkellä ei anna ego myöten

Edit: Niin ja sen verran itse aiheeseen, että ens kesäksi ois kiva saada suojatut farkut tai muut tyylikkäät housut ja katu-uskottava nahkarotsi supermotoilutamineiksi. Siis sellaiset, jotka päällä kehtaa kävellä kaupungilla, vaikka kypärää ei kädessä olisikaan. Mistähän noita kamoja voisi alkaa virtuaalisesti kattelemaan näin kevään kynnyksellä?

30.  
    Omasta kaapistani toki löytyy kans yokoa ja ixiä, ja tuleehan niitä käytettyä kun nahoilla ei enää/ vielä kykene millään konstilla hypotermioitumatta busailemaan.
    Noista kumpaakin ajopukumatskua parempi suojavarustus löytyy silti sieltä omasta päänupista. Pirä ittes poika pystyssä......

Ainakin yhtä suuri miinus kuin tuo hinkkauskestävyys on asvaltin pinnassa liitelevälle poloiselle, on goreista puhuen noiden ns.irtosuojien pysyminen edes jotenkuten paikoillaan kun kolahtaa. Kunnon nahkavermeissä eism.polvisuoja ei pääse kääntymään polvitaipeen puolelle kovinkaan helposti, niinkuin on laita aivan liian monissa corepuvuissa. Tietysti sitten, jos se polvilumpiokin vaihtaa samalla kertaa paikkaa....Eikä se kyynärsuoja liu löysän hihan uumenissa jonnekin kainaloon, kun pitäis maankamarasta tukea ottaa....

Se on kyllä pakko myöntää, että ainakin täällä poriakselilla täysnahoissa ei kovin montaa juippia ajele mun lisäkseni. Vaikka mun richoissa ei oo ees sitä isoa paisetta siellä selässä, niin kieltämättä aika monien paikallisten "corekuskien" silmistä voi lukea lievää....noh.... huvittuneisuutta moisten wermeitten käytöstä siivilinormilenkkeilyssä. Mut sen kus tölläävät.....
    Mulle kelpaa vain paras...=)

jokkebus@
    jokkebus@

Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen