niin semmoinen tuli hankittua ja ole aika turisti katupyöristä ,pari mantsa peliä on ollut mutta katu on eri mailma.Haluaisin kokemuksia kyseiseatä pyörästä....positiivista sekä myös huonot puolet tervetulleita.
Reissut mielessä........
Itselläni on TRX850, jonka moottori on pitkälti sama kuin TDM:ssä. Viritysaste TRX:ssä on hieman korkeampi. Tosi kiva moottori, jota on helppo aloittelijankin käskyttää. Tarvittaessa tehoa kyllä löytyy enemmänkin.
Kasvankohan mä ikinä isoksi?
Loppupeleissä minulla ol kaksi, TDM900 ja XJR1300, muta XJR voitti.
No - se oli minun ratkaisuni, mutta lähellä oli TDMkin.
Uskon oikeasti, että teit HYVÄN valinnan.
ONNEA PALJON.
Vaikka en kyllä tiedä mitä onnella on sen kanssa tekemistä -
taitoahan siinä tarvitaan.
Edit: nappihairioita
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Mulla on musta -91 TDM. Erittain mukava peli, moottori tuntuu voimakkaammalta kuin paperilla. Kilometreja kertyny yli 70tkm ja hyvin on toiminu. *Ajoasento rento ja alusta toimii hyvin sorateillakin. Tarttis laittaa enskarenkaat alle niin vois vedella reilummin sladissa
Ajoviima alkaa tuntua yli 120kmh, mutta ei se haittaa.
En ymmarra miksi TDM ei ole sen suositumpi Suomessa!!
Onneksi olkoon, valitsit todellisen allround mopon. Niin, ja onhan se Jammu...![]()
...mokomakitehokasakutakakumisuli...
Suomessahan pyörässä pitää olla liki 200 heppaa, sen pitää kulkea liki 300 ja painoa pitäisi olla runsaasti alle 200 kg. TDM ei kuulu tähän luokkaan eikä ole mm. siksi ollut suosiossa. Sama vaiva on kuulemma Hondan VTR 1000:ssa ja tulee vastaan myyntitilanteessa. Tämä kertoo, että ollaan vielä kehitysmaa pyörähommissa.
Mutta ne jotka ymmärtävät muutakin kuin noita em. lukuja ja uskaltavat ostaa muutakin kuin mitä amiksen Top 10:ssä on niin löytävätkin kaikkea kivaa kuten vaikka just TDM:n.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kiitoksia positiivisesta asenteesta tdm:ää kohtaan..
Nyt sitten vaan kevään odotusta joka tuntuu jo nyt pitkältä varsinkin mp messujen jälkeen...
Reissut mielessä........
Kiva tietää keväällä miten Micronin putkinen TDM liikkuu. Meikäläisen alkuperäisputkilla varustettu malli on kuitenski varustettu Dynojetin suutinsarjalla, joten ei pitäis paljon jäädä. Tai tietysti voi olla että suutinsarjalla ilman avarrettua putkistoa ei ole muuta hyötyä kuin lisääntynyt polttoaineen kulutus.
Ei muutakuin kevättä odotellessa.
"The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
Tutulla vaihtu 850 TDM:n pöntöt Devilin valmistamiin, ja jutteli jotta teho valittuu perstuntumalta huomattavasti alempaa. Ja äänet tietysti.. tumtumtumtum..
Oltiin Ton Kccot:n kanssa kiertämässä Laatokka. Mun TDM -93 vei lähes litran enemmän kuin kaverin pyörä. Johtuukohan alkuperäisistä putkista vai enduro tyyppisistä renkaista. Molemmat on varustettu jonkin sorttisilla suuntin sarjoilla.
TDM muuten oli elementissään juuri Laatokan länsi- ja pohjoispuolen teillä. Hiekkatietä sisältyi koko 1500 km:n reittiin 70-80 km, jolloin kaveriporukka katosi taustapeileistä näkymättömiin.
"The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"