Pidempään olen jo miettiny et jonku sliparin laittasin heti ku budjetti antaa myötä. Tarkemmin ku olen asiaa pohtinu niin olen tullut siihen tulokseen etten tarvi lisää tehoa, ääntä vain hiukkasen. Eli jos asennan pelkän sliparin, en vaihda suodattimia enkä suutinsarjaa...niin...pitääkös tuo mopo silti käydä säädättämässä?!? Kun toi EXUP kuitenkin käsittääkseni sijaitsee siellä missä alkukäyrät yhdistyy ja siitä käsin säätelee sitte niitä vastapaineita yms. Niin ku näin ajattelee ni eihän se avarampi aukko (slipari) pääse edes vaikuttaan millään lailla??? Vai onko näin... Tämä on ihan mutua koko juttu mut mun järki nyt näin väittää...Toki olen kuullut et säätö olis jokatapauksessa hyvä tehdä mut mut...en viittis turhasta maksaa joka suuntaan. Niin että viisaammat immeiset, kertokaa noviisille faktoja!!!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
En tiedä mikä vaimennin sulla on käytössä mutta itsellä Devil vaimentimen muuttaminen kolmekammiosta huilumalliseksi joita olen nähdy myynnissä vaikutti tosi hyvin alatehoon +10hv 4000rmp mutta ylätehona +3hv ja "tyhmät" tehokuopat jotka dynolla näkyi oikenivat miltein kokonaan ja äänet on kivat,tosin seos säädöt olivat pielessä kokeiltaessa ja öljyn palaminenki kuulema sekoitaa jonkun verran seosmittausta jota todella paloi,no keväällä pitäis kaikki olla toisin(Yamaha1 @ Helmi. 02 2004,09:52) kirjoitti
.Tämä oli kokeilu joka maksoi n.50e .tulevaisuus näyttää kuika kestävä vaimentimesta tuli.eli ainaskin mun Fzr:ssä exuppi ei ollut tukkona vaan vaimennin.Eiköhän exupin läppä ole täysin auki kun väännetään kaasut auki?Eikös alatehoakin ole kiva saada lisää .
itse laitoin yoshimuran enkä muuta,sanoivat ettei tartte suutimia vaihtaa.ja hyvin toimii.moottorijarrutus jäi pois kun vaihto pöntön ja tehojakin tuli lisää !!!! tämä on ehkä se jokamiehen viritys![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Kandee ne suuttimet laittaa. Eipä siitä muuten oo juurikaan mitään hyötyä. Varsinkin erimuotoiset neulat on tärkeet.(betonki @ Helmi. 02 2004,11:10) kirjoitti
Kyllä niillä slipareilla saadaan kans lisää tehoa, ei ihan yhtä paljon ihan yläkierroksille kuin kokoputkella, mutta ei kauheesti jääkkään. Alakierroksilla on sit paljon enemmän tehoa kun säilyttää Exupin.
Tätä on kyllä käsitelty aikaisemminkin moneen kertaan, tossa yks linkki:
http://moottoripyora.org/cgi-bin....hl=exup
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jep...en oletakkaan et se EXUP olis täydellä kaasulla tukkona. Lähinnä vaan mietiskelin et vaikuttaako säätötarpeisiin millään lailla. Leo Vincen sliparista haaveilen...Ongelmahan tässä nyt on se et jokapuolella on erillaista "faktaa" jne. Olen siinä uskossa et jos ei suodattimia vaihda vapaammin virtaaviin ja suuttimia niin vakiosäädöt ei voi paljon olla pielessä?!? Tai toisaalta voihan ne ollakkin päin peetä sit niillä kierroksilla missä tämä EXUP on täysin auki...Meneppä liikkeestä kysyyn niin takuulla on "PAKKO" laittaa suuttimet, suodattimet ja säätää sit vielä miljoonaan kertaan...Prkl.tämänkin...Ja kun tehoa ei tarvi tulla tippaakaan lisää. Eikös noissa edellisissä topiikeissa just tapeltu noitten tehojen kanssa?!? Mulle riittää nykyiset vallan hyvin...ääntä vai haen tähän vekottimeen.
Ei oo pakko laittaa mut jos hyvän haluut niin kannattaa ehdottomasti. Kyl siinä on selkee ero sen jälkeen, varsinkin osakaasukäytös ja kaasuunvastaavuus paranee aika selkeästi.(Yamaha1 @ Helmi. 02 2004,12:23) kirjoitti
Mä kun pistin sliparin niin veti sen verran laihalle, että mun mielestä ilman suutinsarjaa veto oli ohuempaa keskialueella kuin vakioröörillä. Parani jo aika paljon kun nostin neuloja pykälän, mutta hyvä siitä tuli vasta suutinsarjan asennuksen ja säädön jälkeen.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Minä myös halusin lisää ääntä kun ajelin mopolla kaupungilla niin mopon pöntöstä kuului hiljainen surina jopa jarrulevyt helisivät voimakkaammin ja kun ajoi kuopasta niin kyllä päät käänty.No kyselin ja katsekin katalookeja joissa myytiin vaimentimia että kylläpä nuokin maksavat ja mikä niissä maksaa!Mietin että ...kele kokeillaan,käytin mopoa kerhon dynolla,mitattiin tehot sitten vaimennin auki ja uudet sisuskalut sisälle ja taas dynolle tarkistaan että katosko loputkin tehot. matkalla totesin nyt on kunnon äänet(Yamaha1 @ Helmi. 02 2004,12:23) kirjoitti
ja mittaus osoitti että hyvin meni.mikä parasta alhaalla enemmän voimaa.halusin lisää ääntä ja sain myös heppoja lisää!Keväällä saa kaverit kattoa säädöt ja laitaa mitä pitää ei meikä niitten päälle mitää ymmärrä jos sitten pitää laittaa,en edes tiedä vielä mitkä suuttimet on edellinen omistaja laittanut .Ja säädättäminen, kyselin kerhon pojilta mitä maksaa jos pitää vaihtaa suuttimia ja kokeilla dynolla useampikin kerta meinasivat että kerta maksu riittää,syksyllä maksoi 30e mittaus,eli se ei ole kallista hommaa ja lupasivat jopa auttaa säätöhommissa heillä on kuulema paljon suuttimia ja ei kai suutin maksa muutaman euron kipale. HYVIÄ JÄTKIÄ!!!!!!Eikö sielläpäin ole kerhoja joilla on dynoja ja jotka eivät harrasta rahastusta ja vaan ovat harrastepohjalla ja auttavat kaveria pulassa.Tuntuu hullulta mennä jonnekkin viripajaan ja maksaa maltaita joka vedosta ja tunneista mitä menee säätelyyn.Jospa nykyisten ruiskukoneiden säätäminen on sitten vaikeampaa tai kallimpaa, en tiedä.
Juu tuolla Karhulassa kai joku dyno on mut en siitä tiedä sen enempää... Kun ei ole mittään tarvetta alkaa tehoilla kovisteleen tän enempää niin mahdollisimman vähällä kun vaan pöntön vaihdosta selviäis + niin ettei tee koneelle hallaa. Mulle on ihan sama onko tässä luuskassa se 143hp vai 146hp?!? Kunhan ei tarttis tota avaimenperän kilinää tankoa vasten kuunnella koko ens kesää...![]()
Ihan hyvin sen voi itekki säätää.. Vähintään kandee neuloja nostaa pykälä, tai puol pykälää shimmeilla. Et tarvii jarrupenkkiä välttämättä, seosmittarista (lambda-anturi) ois kovasti apua..(Yamaha1 @ Helmi. 03 2004,13:54) kirjoitti
En vaan ymmärrä miks ei säätäis sitä toimimaan paremmin kuin alkuperäisenä, kaupanpäälle saa lisää tehoa ja herkkyyttä..
Niinpä,siksi minä tarkistankin dynolla että onko kaikki ok kun tekee jotain mopoon.ettei tuu KALLISTA vahinkoo.Totta, näillä tehoilla 145hv ei kannatakkaan elvistellä ,olen kokeillut lentokentillä omaksi iloksi ja todennut että mopojan tämän tehoset on.Ja halvin hankinta sun mopoon,osta pehmee avaimenperä(Yamaha1 @ Helmi. 03 2004,13:54) kirjoitti
![]()
Jeps...No juu...helpoin kai kun paiskaa mopon liikkeeseen ja kertoo mitä tehdä. Nyhtävät vaan pirut tuohta ihan liikaa(Tylyttäjä @ Helmi. 03 2004,14:09) kirjoitti
![]()