Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Miksi ihmeessä useimmat mpliikkeet tai autoliikkeet eivät vastaa sähköposteihin, luulis sen sopivan paremmin heillekin, vastaisivat sitten kun ehtivät ... mutta kun ei vastata lainkaan ... ehkäpä niillä on vaan niin kiire näin talviaikaan ..

tai sitten ollaan niin kivikautisia, ettei ymmärretä sähköpostin ja webin mahdollisuuksia ...mikä kyllä näyttäisi vahvasti siltä, kun selaa mp-liikekkeiden www sivustoja ... osalla mp-liikkeistä on niin amatöörimäiset ja vanhentuneet sivut, että ...
    Kerran olen erehtynyt...silloin kun luulin olleeni väärässä ..
    Aivan totta... Mä olen itsekkin kironnut tuota asiaa monta viikkoa. Kyselyt ympäri Suomea ja maailmaa tuottaa todella vähän vastauksia. Sumekolle olen lähettänyt neljä viestiä, joissa kaikissa on selvästi kysymyksiä esitetty. Yhden lähetin jopa suoraan henkilökuntaan kuuluvalle. Eikä yhtikäs mitään tule takaisin!!

Edes hyvän tavan vuoksi voisi vastata, tai sitten jättäis suosiolla sähköpostin mainitsematta kotisivuillansa.
    - "No! It's not a Harley" -
    Kuulostaa tutulta... ja jos soitat liikkeeseen, ei vastata. Päättelet että niillä on liian kiire tiskillä. Mutta menepä itte tiskille niin heti puhelin soi ja silloin kyllä tulee "Sori, voinko mä vastata tähän..." ja vastataan kanssa. Pätee monen alan liikkeisiin
    Juu, yritin pistää Viaberille mailia niin tuli bumerangina takas: "recipient's mailbox is full!"
    Menee "vähän" aiheesta ohi mutta eipä toi oo pelkästään auto tai mopokauppojen ongelma!! Vaihdoin Saunalahden kännykkä liittymään ja en päässytkään oma saunalahti sivuilleni netissä.Asiakas palvelussa järjetön jono,pistin sitten sähköpostia samaan paikkaan asian tiimoilta.Eipä oo vastausta kuulunut vaikka pitäis olla juuri tän sähköisen "media" alan firma??
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
    .. Eipä tietenkään ole vain mp-liikeiden ongelma, mutta se on tosi tyypillistä auto/mp-liikkeille ..

Ja on kaksi aivan eri asiaa, vastata ostoaiheisiin kyselyihin rauhalliseen aikaan moottoripyöristä, kuin joku helpdesk, kun jonkun ylikuormitetut systeemit kaatuvat ja asiakkaat tivaat samoja asioita päivät pitkät ...

Ja tiedän kyllä saunalahden nettipalvelut ....
    tai niiden puutteen paremminkin .. (ainaskin takavuosina)..
    Lainaa (Manix @ Tammi. 28 2004,17:13) kirjoitti
    Juu, yritin pistää Viaberille mailia niin tuli bumerangina takas: "recipient's mailbox is full!" *
    Pistin itsekin viestiä tuonne viaberille ja tuli toi sama vastaus, mutta koitin seuraavana päivänä uudestaan ja se meni perille asti. Sain seuraavana päivänä asiallisen meilin missä oli vastattu jokaiseen kysymykseeni.
    Lainaa (Z1K @ Tammi. 28 2004,18:56) kirjoitti
    Lainaa (Manix @ Tammi. 28 2004,17:13) kirjoitti
    Juu, yritin pistää Viaberille mailia niin tuli bumerangina takas: "recipient's mailbox is full!"
    Pistin itsekin viestiä tuonne viaberille ja tuli toi sama vastaus, mutta koitin seuraavana päivänä uudestaan ja se meni perille asti. Sain seuraavana päivänä asiallisen meilin missä oli vastattu jokaiseen kysymykseeni.
    Kappas, pitääpä postittaa rimpsu huomenna sit (eiku oho, tänään).
    Vaikka puhelinlinjatkin pimputtavat välillä vain odotusmusiikkia, niin itse olen kuitenkin tietoa kaivatessani käyttänyt mieluummin puhelinta kuin emailia. Saa puhua suoraan ihmisen (?) kanssa, saa informaation heti, voi esittää mieleen tulevat lisäkysymykset samantien ja kuulee myös, millaisen ihmisen kanssa on tekemisissä. Kyllä sähköpostikin hyvä on olemassa, mutta suoraa kontaktia kyllä suosin.
    * Arctic Ranger *
    Tämä vaiva tuntuu olevan Suomessa lähes joka alalla. Tutkin näin talvisaikaan usein oman hommani kannalta kiinnostavia sivuja ja usein lähettelen e-mailillakin jotain kysymyksiä/kommentteja tuotteista. Kymmenestä lähetetystä saan vastauksen ehkä 2-3 yritykseltä. Olen joskus sitten soitellut myöhemmin ja kysellyt mistä homma kiikastaa; yleisin selitys on, että sähköpostia ei edes lueta päivittäin, ylipäätään tietokonehommista ei tiedetä mitään tai sitten ei osata käyttää koko sähköpostiohjelmaa. Kotisivuilla on myös usein vanhentunutta tai jopa väärää tietoa, koska yrityksen oma porukka ei tiedä tuon taivaallista koko www-hommasta...

Mutta samoin käy Keltaisen Pörssin tms. myyntipalstan kanssa; jos pistät e-mailillä lisäkysymyksiä, kukaan ei vastaa. Miksiköhän porukka sitten laittaa sen sähköpostiosoitteen näkyviin? *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Niin juuri ..MIKSI LAITTAA EDES KOKO SÄHKÖPOSTI LINKKIÄ ?? .. kun ei osata/viitsitä vastata?? .. ja kyllä mielestäni sähköposti/websivut olisi monessa tapauksessa vaivaton tapa hoitaa hommaa alustavasti ..KAIKILLE osapuolille ...

paitsi niille jotka eivät osaa/pysty käyttämään nettiä/sähköpostia .. nooh ..kaippa nää mp yms. kauppiaat oppivat käyttämään tätä uutta? ihmeelistä viestintävälinettä.. tuntuu vaan vähän tylyltä käytöseltä kun ei vastata ..vähän kuin kääntäisi selkänsä toiselle kesken puhumisen ..
    Voisin vaikka itse mennä johonkin mp-kauppaan töihin vaikka 2h/päivä, vaan vastaamaan sähköposteihin.
    Pitää kyllä tasan paikkansa Eip juuri vastauksia satele

Pitäsi varmaankin kokeilla vaikka otsikolla....

OLET JUURI VOITTANUT!! ...ja jatkaa tiedustelua normaaliin tapaan... Vaikka en tiedä osaisivatko avata mailia kumminkaan

Täytyy kyllä heti samaan hengenvetoon lisätä että kyllä poikkeuksia on eli noin puolet mp-liikkeistä kumminkin vastaa...Eli kiitos heille siitä
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
    Muutamaan liikkeeseen olen lähettäny meilitse kyselyä mopottimistaja vain yhteen sain vastauksen (Moto-Seinäjoki) ja sieltä vastaus kolahtikin n. 2 tunnin kuluttua Eipä turhaan kehuta tuota liikettä asiakaspalvelusta
    Vaston tässä esitettyjä kommentteja olen saanut nopeat vastaukset sähköpostiini sekä Viaberilta että Sumekolta.
    bon voyage...
    minä en... En puhu ylläolevista vaan yleensä. Enkä oo Rellua koittanu mopoon vaihtaa...
    Ninja Wikakasa
    Sumekolta on tullut vastaus takaisin nopeasti kuten myös Ducatin maahantuojalta.Isot kiitokset heille siitä
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
    Paikasta kuin paikasta, mulle tullut vastaus todella nopeeta. Saattaa työpaikan nimi vaikuttaa omassa meili osoitteessa??
    Onko muuten kukaan miettinyt, miten paljon informaatiomäärä on kasvanut muutaman vuoden sisällä.
    Itse olen autoalalla (korjaamo) töissä ja keskimääräinen sähköpostimäärä / päivä on n. 20kpl. Eihän se ole kuin reilu 2,5 viestiä / tunti, joka ikinen työpäivä. Siinä määrässä on asiakkaiden lähettämiä sähköposteja 1-2 / päivä, loput on eri yhteistyökumpaneilta ja muilta samassa veneessä olijoilta.

Sitten puhelin. Se saa*anan pirulainen soi koko ajan. Kännykkä on luonut ihmislajin, joka soittaa ja kysyy neuvoa kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
    "olen juuri menossa tankkaamaan, miten saan polttoaineluukun auki? ** Ei, en ole koskaan lukenut auton ohjekirjaa. Ei minun tarvitse, olen ajanut jo 500 vuotta 6000 erillaisella autolla.** samalla kysyisin huollon hintaa ** se on vasta talvella, mutta ajattelin kysyä jo nyt"
    Tai sitten tähän tyyliin "työkaveri kertoi, että internetissä oli mainittu jostain tyyppiviasta*** minun autossa on juuri se vika *** ei se oireile vielä, mutta olen ihan varma että oireilee kohta*** Miksi minun pitää maksaa tarkastuksesta jos autossa on takuu*** millaista palvelua, ette korjaa takuuseen rikkinäistä autoa*** Aion soittaa maahantuojalle ja valittaa saamastani kohtelusta"

Kaiken tämän päälle varsinainen työ, eli korjaamon pyörittäminen kaikkine lisukkeineen. Siinä on melkoinen urakka 7,5 tunnille / päivä. Ylitöitä en tee, koska ei siitä makseta (eläköön kuukausipalkka )
    Saattaa siinä hullunmyllyssä jäädä joku sähköposti vaille huomiota ja jonkun kerran ei edes huvita vastata puhelimeen.
  20.  
    Aevan. Aika monessa paikassa niitä sähköposteja ja mitä ihmeellisimpiä asioita niihin kirjoitettuna tulee sen verran paljon, että niihin kaikkiin kunnolla perehtyminen veisi koko työpäivän ja enemmänkin, ja sitten pitäis tosiaan vielä se normaali työ ynnä puhelinkin hoitaa. Sähköposti on ihan kiva väline, mutta jos esim. johonkin (mopo)kauppaan on asiaa ja haluaa pikaisen vastauksen, kannattaa harrastaa lyhyitä ja ytimekkäitä viestejä eikä piilottaa liutaa tyhjänpäiväisiä kysymyksiä pitkän esseen sisään. Netti on oiva väline myös omatoimiseen tiedonhankintaan.

Itse olen saanut ihan kivasti vastaukset sähköposteihini useammasta eri paikasta, ja kaikista niistä erityismaininnan voisi suoda vaikka Moto-Italia Importille esimerkillisen hyvin hoidetusta email-kommunikaatiosta.