Selasin tuossa joutessani Bandiitteihin liittyyvää sivustoa. Silmiini sattui seuraavanlainen teksti:
Ignition Retardation Wire
The Bandit 1200 comes with an ignition retarder that is designed to reduce engine/exhaust noise in 2nd and 3rd gear to pass noise emission testing. Some Bandit owners recommend disconnecting this wire to prevent the ignition from retarding in those gears (and losing power). The connector is a two way red/black and green/blue wire near the front of the left side cover panel. Note: This wire is only found on European Bandit models.
Siis jonkunlainen rajoitin 2 ja 3 vaihteelle liittyen pienempiin melupäästöihin? Samalla rajoittaa tehoa? Kertokaas meikäläiselle kannattaako alkaa tutkimaan omasta pyörästä tarkempaa.
KTM 950 SM
Banditista en osaa sanoa, mutta ainakin RF 900:nen Saksan mallissa on kyseinen rajoitin. Ennenkuin otin piuhan irti pyörä oli ihan kuollut kakkos ja kolmosvaihteilla 3000-5000 kierroksen välillä. Piuha irti ja mopo muuttu ihan täysin.
Suzuki PV 50 -86 -> Yamaha RD 125 LC -83 -> Cagiva Freccia C10 R -88 -> Suzuki RF 600 R -93 -> Suzuki RF 900 R -96 -> Triumph Daytona 600 -03 -> ??
SV650S:ssä on kanssa vastaava tsydeemi. Kun minä otin piuhat irti niin ei se ainakaan kovin isoa muutosta aiheuttanut. Ehkä pikkaisen paremmin kulkee kakkosella ja kolmosellaSe oli kuitenkin niin helppo ja nopea toimenpide että kannattaa kokeilla.
En kyllä ole vielä omastani tuota pois ottanut mutta vois sitä kesällä koittaa.
Muistelisin lukeneeni jostain että jos ottaa tuon vanhemmissa malleissa olevan TPS systeemin pois niin voi varttimailitkin parantua.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Siis otit piuhan vaan irti, ei mitään muita kytkentöjä? Banditissa tuo anturi on *ilmeisesti eturattaan tuntumassa alapuolella, en ole vielä omastani sen tarkempaa tutkinut, oisko RF:ssä samalla suunnilla? Mikäs virka moisella vaihteentunnistimella on käytännössä? Eräällä nettisivustolla oli rakenteluohjeet jossa Banditin mittaristoon pistettiin ledinäyttö, josta ilmeni mikä vaihde on pesässä. Käytettiin juuri hyväksi tuota anturia.(miikeri @ Tammi. 03 2004,12:31) kirjoitti
KTM 950 SM
RF:ssä piuha tulee vaihteenvaihtajalta (en tiedä tarkkaan mistä) ja menee CDI-boksiin. Kyseisessä (RF:ssä pinkki) piuhassa on liitoskappale tankin alla lähellä satulaa. Otin vain liittimet irti toisistaan ja teippailin päät, siinä kaikki. Sen jälkeen CDI-boksi ei enää tiedä, että on pieni vaihde ja tarttis rajoittaa tehoa.(ZXR750 @ Tammi. 03 2004,16:10) kirjoitti
Suzuki PV 50 -86 -> Yamaha RD 125 LC -83 -> Cagiva Freccia C10 R -88 -> Suzuki RF 600 R -93 -> Suzuki RF 900 R -96 -> Triumph Daytona 600 -03 -> ??
Joku viisas kertoo vielä koskeeko sama pikku bandiittia...eli pitääkö alkaa huolestumaan...![]()
Käytännössä se tunnistin säätää sytytystä myöhäiselle just noiden melumittausten takia,niin että piuhat vaan irti.Omassa Banditissa huomasin selkeen eron.(ZXR750 @ Tammi. 03 2004,16:10) kirjoitti
If you can't fix it,fuck it.
I know art when I see it,fart when I smell it.
Omassa en huomannut yhtikäs mitään eroa. Eikä kukaan muukaan ennen robohappoa. Foorumeita tulee sentään kierrettyä ulkomaita myöten.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Näyttäs Saksasta löytyvän jopa "G-pack" kyseisen kytkennän ohittamiseen. Luultavasti tekee muutakin (siirtää sytytystä?) kuin ohittaa kytkennän, pelkästään siihen hommaan kallis boksi. Tossa olis linkki http://www.metisse.de/deutsch/g_packs.html
KTM 950 SM
Tuolta löytyy vähän lähempää...(ZXR750 @ Tammi. 08 2004,18:02) kirjoitti
www.wandem.com
No ei se nyt mikään ihmelääke ole,turha odottaa mitään apinanraivoturboboost efektiä.Itse huomasin väännön vähän paranevan 2-5 kilokierrosalueella.Sulla on ilmeisesti jääny vielä pari foorumia kiertämättä ja tunnettu tosiasiahan on,että toiset ei huomaa mitään eroa vaikka työnnettäis 6:n tuuman rautanaula per.. nojaa tiedätte mihin.(B12 @ Tammi. 08 2004,07:18) kirjoitti
![]()
If you can't fix it,fuck it.
I know art when I see it,fart when I smell it.
Ittelläkin piuhat irrotettu, -96 b12 mallinen vehje enkä myöskään huomannut mitään ihme eroa kulkupuolessa......
ÖÖH mikä ihmeen rajotin onko sellanen sv650s?
miten sen saa kytkettyä pois??? kertokee hyvät ihmiset
![]()
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Tuolla on ohjeet joiden mukaan minä homman tein. Näin siis -02 ja sitä vanhempiin malleihin.(ande650 @ Helmi. 01 2004,15:58) kirjoitti
Iso KIITOS tiedosta, pitää pikimiten tehdä kyseinen operaatio.... saa nähä miten paljon on eroa edelliseen...
Kevättä odotellen![]()
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Jos ton talvella tekee ni tuskin huomaa eroo vaikka sitä tuliskin.
No ompahan entistä parempi syy odottaa kevättä...
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
ainakin tl1000r/s mallissa ja kaikissa muissa ruisku suzukeissa rajoitetaan tehoa kyseisellä systeemillä 1-5 vaihteella systeemin pystyy ohittamaan asentamalla piiriin 15Kohmin vastuksen mikä huijaa pyörää luulemaan olevansa kuutos vaihteella kokoajan, jos et vakuuttunut niin lue tuolta lisää.
http://tinyurl.com/2epet