Kun tuollainen otsikon mukainen menopeli on tullut tilattua niin heräsi kysymys, millaiset ovat ensimmäiset kumit? Toisissa pyörissä ne ovat vallan surkeat, toisiin taas on laitettu kunnolliset pyörylät. Onko kellään varmaa tietoa ensiasennusrenkaiden merkistä/mallista ja miten ne toimivat päivittäisessä ajossa (ei siis radalla)?
T: nimim. joudunko heti vaihtamaan uudet renkaat...
- Rajatonta Voimaa! -
Dunlopin sportmaxit oli ainakin mun pyörässä viime vuonna kun uutena ostin. Takanen meni vaihtoon n.10tkm ja etunen menee tod.näk. viimeistään 15tkm. Ei niissä juuri mitään moitittavaa ole päivittäisessä ajossa, kyllä toi battlax 020 minkä laitoin taakse tuntuu olevan vähän kovempi, eli dunloppi oli melkein mukavempi.
Mitenköhän nuo rengastaa noita XX:iä, kun mulla oli ensiasennuskumeina (-03) ja on vieläkin Battlax BT-57:t?
Mitä oon kuullut muilta XX kuskeilta on melkeen kaikilla ollut eri kumit *
No, itse olin tyytyväinen BT-57:hin, ajoin viime kesänä 12500 km ja meinaan ainakin 15000 ylittää takasella...
Mulla oli ja ensiasennuksena BT-57 mallivuodessa 2001.
Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
Dunlop Sportmaxit -02 mallissa. Ajoin 12000km. Etunen meni reunoilta hampaalle. Seuraavat olivat Micukan Pilot Roadit. Kestivät n.15000km. Ei ihan niin hyvät ajaa kuin Dunlopit, mutta hammastusta ei esiintynyt. Käytin ohjekirjan paineita.
![]()
Mulla oli dunlopit -03:ssa, takanen meni vaihtoon 6000km:ssa ja etukumi 10000km:ssa, laitoin alkuperäisten jälkeen bridgestonen 020, jotka minusta on paremmat ajaa dunloppeihin verrattuna, pyörä tuntuu ikäänkuin keveämmältä ja kallistuu kurviin herkemmin. Nyt takakumilla on ajettu 4000km ja kulutuspintaa on noin 2mm, ei kovin hyvin näköjään kestä nekään.![]()
bird
En väitä olevani mikään XX-kuski mut noi Michelinin Pilot Roadit tuntuu kyllä aika mukavasti kestävän. Kauppias suositteli kun mulla meni hermot edelisten Meztlerien nopeeseen kulumiseen.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Vastaanpa omaan kysymykseeni: selvitin asiaa messuilla ja Hondan mies kertoi, että ne tulevat joko Bridgestoneilla, Michelineillä tai Dunlopeilla. Pyörälastin mukana tulee setit renkaita ilmeisesti sen mukaan, mitä Hondan varastomies on päättänyt lähettää...
- Rajatonta Voimaa! -