Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 72:een 72:sta
    20 vuotta vanhlla Suomen höyhenen pussilla pärjää hyvin. Oli noin -5 aseteen ostettaessa.

Makuupussi kannattaa kyllä aina survoa kuljetuspussiin ja heti kun ei enään tarvitse ottaa se pois sieltä. Pesu myös pidentää ikää ja parantaa lämmön eristystä.
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
    Lainaa (ortexsammakko @ Heinä. 05 2004,07:49) kirjoitti
    20 vuotta vanhlla Suomen höyhenen pussilla pärjää hyvin. Oli noin -5 aseteen ostettaessa.

Makuupussi kannattaa kyllä aina survoa kuljetuspussiin ja heti kun ei enään tarvitse ottaa se pois sieltä. Pesu myös pidentää ikää ja parantaa lämmön eristystä.
    Nyt selvis mihin tarttee 3 laukkua mopossa... . Nehän vie vanha iso höyhenpussi, muut kamat sitten tankkilaukkuun tai reppuun...
    - vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 04 2004,19:18) kirjoitti
    Kalliita ja isoja, ostin näet 2 settiä noita Louisin pussukoita mitkä mahtuvat 11x24cm tilaan pakattuna ja painavat 650g/kpl. Eilen tulivat ja ovat todella pätevän tuntuisia. Hintaa 29.90€/kpl
    Joo, sulle mä en noita olisi tarjonnutkaan, kun et käsittääkseni meinaa ulkosalla/teltassa yöpyä kun se on Noissa teitin makuupusseissa on mukavuusraja +12 ja extreme +7 asteessa, mulle saattais tulla syksyllä vilu ulkomajotuksessa Siks mä oonkin varautunut tollasella -6 kestävällä pahimpaan ja plusasteilla pärjään vielä pelkillä lyhkäsillä kalsareilla, Tanskanreissulla tuo pussi tosin toimi pelkkänä aluslakanana mökissä, ei pystynyt sulkemaan pussia senttiäkään (vähän kallis alulakanaks tosiaan, mutta ulkona ihan hintansa väärti) Ja siis siellähän luvattiin nopealle ostajalle halvempaa hintaa
    It ain't the size of the dog in the fight
    -it's the size of the fight in the dog.
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ankanpoika @ Heinä. 05 2004,19:25) kirjoitti
    Joo, sulle mä en noita olisi tarjonnutkaan, kun et käsittääkseni meinaa ulkosalla/teltassa yöpyä kun se on
    Oikeassa olet, mä inhoan telttamajoitusta yli kaiken mutta se on vaan mun mielipide - toiset tykkää toisista asioista ja toiset ei

Lainaa kirjoitti
    Noissa teitin makuupusseissa on mukavuusraja +12 ja extreme +7 asteessa, mulle saattais tulla syksyllä vilu ulkomajotuksessa
    Mökkimajoituksessa pärjää ihan mukavasti Noi periaatteessa ostettiin tulevan viikon rengasreitin kiertoa varten ja sitten jysäriin - eli jos noi kaksi retkeä kestävät niin ovat tältä kesältä varmaan tehtävänsä hoitaneet Molemmissa tarkoitus olisi mökissä majoittua...
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Joskus on sanottu, että makuupussissa pitääkin nukkua kalsareissa että lämmitys toimii. Oletteko verranneet käytännössä? Äkkiseltään ajatellen tulee laitettua vaatetta kylmällä kelillä mutta miksi eskimotkin nukkuvat alasti?
    Viimeisessä kuluttajalehdessä 4/2004 oli hyvä vertailu * eri kesäpusseista. Samassa artikkelissa selitettiin myös eri normeja, joita käytetään pussin lämpötilaluokitteluun ja eroja eri normien välillä * Kannattaa vilkaista jos makuupussiminen kiinnostaa. Lopputulos testissä oli, että hinta ei korreloinut pussien laadun kanssa. Hyviä saa edullisesti * Pistän testin parhaat edulliset pussit huomenna tähän thrediin (jos muistan).

Itselläni on ollut vähän liian lämpimät pussit kesäkäyttöön ja ostin testin perusteella partioaitan alesta uuden pienen hyvän oloisen joka käy miinusasteillekin. Olikohan 65 eukkoo - ei paha hyvästä pussista *
    Just More
    Mulla on 2 pussia, toinen ohut ja kevyt HALTIn kesäpussi joka menee melkein takataskuun ja toinen HAGLÖFSin (tai jotain sinnepäin) hieman paksumpi versio, tosin senkin saa pakattua todella pieneksi. Molemmilla pärjää telttailessa erittäin hyvin. ON todella tärkeää sijoittaa myös hyvään makuualustaan, niihin itsestään täyttyviin. Hyvät maksavat 50-100 ekua, mutta toimivat todella hyvin. Samoin kannattaa pitää jalat sekä pää lämpimänä vaikka kalsareissa nukkuisikin, kun jalta ovat kylmät koko kroppa kärsii.
    Tikru 2010
    Lainaa (More57 @ Heinä. 06 2004,11:49) kirjoitti
    "Viimeisessä kuluttajalehdessä 4/2004 oli hyvä vertailu * eri kesäpusseista. .....Hyviä saa edullisesti * Pistän testin parhaat edulliset pussit huomenna tähän thrediin (jos muistan).
    Parhaat edulliset * pussit Kuluttajan lehden 4/2004 testissä olivat Mountain equipment Firewalker 2, 82.75 e, Helsport Bardu, 112.75 e, Nanok Comfort-5 120 e (tulee ysksyllä markkonoille), Lisäksi McKinley Xtreme Lite 1000 oli suht hyvä, 99.90 e. Liäksi JYSKin Atlas pussi oli edulliseen hintaan 59.95 e nähden laadukas * ja kesäkäyttöön sopiva. Näitä pusseja ei ihan joka paikasta taida löytää, mutta kertoo missä hintaluokassa hyvät vähän yli kilon painoiset pussit liikkuvat. Pusseja saa varmaan tarjouksista esitettyä selvästi halvemmalla jos lykästää.

Kaikki pussit olivat yli 1.2 - 1.9 kg painoisia ja niiden ALIN suositeltu lämpötila Norjalaisten thelma menetelmällä (vastaa skandinaavien rasvakerroselintapayöpuuhasteluryypiskely * tottumuksia) mitattuna oli -3 - -11, mikä käytännössä tarkoittaa, että mukava nukkumislämpötila on noin 10 astetta korkeempi eli nollan luokkaa tai ylöspäin. Uuden 2002 hyväksytyn EN normin alin suositeltu käyttölämpötila on lähes 10 astetta lämpimämpi kuin Thelman.

Itse ostin Partioaitasta Tunturisopuli 0 - *pussin . Sen valmistaa sama muisdtaakseni Ranskalainen firma joka tekee armeijalle pusseja. Hyvin tehty laadukas ja edullinen pussi. Paino oli alle kilon (800 gr), mutta siinä pystyy yöpymään kunnon lämpökerraston ja välihousujen kanssa lapin syksyn ja kevään nollakeleillä tunneliteltassa . Kovemmilla pakkasilla siirtyy mopo talliin ja sukset tilalle, pussitkin alkaa sitten kasvamaan.

Tää ei oo maksettu mainos, mutta meille on tullut kuluttajalehti ikuisuuden ja se on mielestämme hyvä . Muun hömpän lisäksi siinä on paljon testejä, mm. pujottelusuksista, ruohonleikkureista, telkuista, astianpesukoneista, jääkaapeista, pussikeitoista * yms.... melkein mistä tahansa. Löytyy varmaan kaikista kirjastoistakin.
    Just More
    Lainaa (More57 @ Heinä. 07 2004,11:14) kirjoitti
    Tunturisopuli 0 - *pussi
    *reps* Miksen mä tollasta oo nähny, olisin ostanu jo pelkän nimen perusteella vaikkei pakkasensietokyky ookkaan nykyisen makuupussini luokkaa
    It ain't the size of the dog in the fight
    -it's the size of the fight in the dog.
    Lainaa (HarriS @ Heinä. 06 2004,11:13) kirjoitti
    Joskus on sanottu, että makuupussissa pitääkin nukkua kalsareissa että lämmitys toimii. Oletteko verranneet käytännössä? Äkkiseltään ajatellen tulee laitettua vaatetta kylmällä kelillä mutta miksi eskimotkin nukkuvat alasti?
    Joo mä oon kokeillu käytännössä ja huomannu eron että palelee, jos ulkovaatteet päällä makuu pussissa.. mistäköhän se johtuu.?
    The Black line
    Lainaa (kasuri @ Tammi. 20 2004,15:59) kirjoitti
    Havahduin juuri, että kohtahan se kesä taas koittaa ja täytyy alkaa miettiä hankintoja kesäksi...

Nyt kaipaisin neuvoja ja kokemuksia hyväksi todetuista makuupusseista.

Kriteerejä:

- pienikokoinen
    - kevyt
    - suht lämmin (mua palelee aina!)
    - hinta mielellään max 100 euroa.

Mikäs pussi täyttäisi nämä kriteerit? Myös muita huomioita otetaan vastaan, esim. täytteen materiaalin suhteen.

kasuri
    noo oksennuspussi täyttää 3/4 kriteeristä ja mielestäni se o hyvin.......
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  12.  
    Cittarista irtoo Kuru Ultralight pussi, pakattuna noin 30x15cm (mittasin) ja 870g, lämpösuositukset -2c,
    hintaan ~17,5€
    Saa ilmeisesti liitettyä toisiinsa, kunhan löytäs vielä toisen samallaisen.
    KTM 690SM
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123