Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    eli miten pystyisi mahdollisimman helposti irrottaa vanhat stefat? onko teleskooppi pakko purkaa osiin?
  2. #2
    On lähes pakko. Vastailen tähän lisää myöhemmin jos kukaan muu ei ehdi ennen. Pitää mennä jatkaan töitä.

    edittiä:
    Doo di.

    Vaihdoin tuon malliseen piikkiin stefat 6 vuotta sitten että voi hiukan pätkiä muisti , mutta yritetään. Korjatkoon joku, joka osaa, jos tarvii. Ei kannata yrittää jos ei oo minkäänlaista käsitystä kuinka onnistuu.

    Pitää avata/ottaa pois:
    1.Iskarin alapäästä kuusioruuvi.
    2.Yläpäästä "korkki".
    3.Stefan päällä on "hiekkasuoja", sen saa ruuvarilla kangotettua pois. Alta paljastuuu sitten stefa.
    4.Hiekkasuojan ja stefan välissä on sokka joka pitää stefan paikallaan.
    5.Öljyt.

    Sitte järjestys.

    Oletetaan että et ota liukuputkia irti ohjauskolmioista, vanne on irrotettu ja pyörä seisoo pukeilla etupää aika korkealla ilmassa.

    1.Avaa ala kuusiokoloruuvia kierros. (Kun sen tekee tässävaiheessa voi muistaakseni säästyä siltä että tarvii rakentaa joku järkyttävän pitkä erikoistyökalu estämään vastakappaleen tyhjää pyörimisen.)
    2.Yläkorkki auki. (Varo jousta.)
    3.Hiekkasuoja pois.
    4.Sokka pois.
    5.Ala kuusiokoloruuvi kokonaan pois. (Öljykippo alle ennen tätä. Muistaakseni ölpät tulee ulos tässä vaiheessa kuusiokoloruuvin reiästä.) Iskarin alaosa muistaakseni tippuu nyt alemmas.
    6.Iskarin alaosa raakalla (käsi)voimalla irti. Siis revi alaspäin. Stefa jää liukuputkeen kiinni.
    7.Stefan alapuolella on prikka tai kaks jo(i)ta pitää paikallaan holkki. Holkki pois. Prikat pois. Nyt stefa pitäis saadas vaihdettua. Sitte vaan kasaamaan. Muistinkohan oikein?!?

    Vähä sekava selostus mutta ehkä siitä saa selvää.. Tarkentavia kysymyksiä jos tarvii. Ja tuolta www.motot.net löytyy varmasti joku joka on homman tehnyt ihan justiinsa. Jos vaan viittivät vastailla asiallisesti.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  3.  
  4. #3
    tuo auttoi paljon. kiitokset