Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Niin, onko "pakko" hankkia uudet suuttimet pyörään (VT600) väljempien putkien asennuksen muassa vaiko meneekö pelkällä säätämisellä? Putket ovat V&H cruzerit
  2. #2
    Vt 600:n kaasuttimissa ei ole säädettäviä neuloja. Ainoa mitä pystyy säätämään tyhjäkäynnin lisäksi on tyhjäkäyntipiirin seos. Itselläni on Factoryn suutinsarja, siinä on säädettävät neulat ja mukana tulee muutamat eri kokoiset suuttimet ja ohjeet joilla saa säädöt melko hyvin kohdalleen ilman penkissä käyttämistä. Ilman suutinsarjaa menee laihalle ja siitä ei hyvää seuraa. Omassa pyörässä oli vaikeuksia kylmällä kelillä ennen suutinsarjan vaihtoa vaikka vakiovaimentimista ei oltu porattu kuin päätymmäinen laippa auki.
  3. #3
    Lainaa (J.T @ Helmi. 18 2005,02:20) kirjoitti
    Ilman suutinsarjaa menee laihalle ja siitä ei hyvää seuraa.
    Mitäs mahdollista haittaa laihalla käymisellä mahtaa olla? Mulla on putki vaihdettu, mutta kaasarit on vakiosäädöissä eikä neuloja esim. ole vaihdettu.
  4. #4
    männän ,mäntien ja ventiilien palaminen.
    elä ja anna muiden roudata
  5. #5
    Lainaa (vahvajussi @ Helmi. 18 2005,09:02) kirjoitti
    Lainaa (J.T @ Helmi. 18 2005,02:20) kirjoitti
    Ilman suutinsarjaa menee laihalle ja siitä ei hyvää seuraa.
    Mitäs mahdollista haittaa laihalla käymisellä mahtaa olla? Mulla on putki vaihdettu, mutta kaasarit on vakiosäädöissä eikä neuloja esim. ole vaihdettu.
    Edellämainittujen lisäksi, se toimii paskasti.. Ei vastaa kaasuun hyvin, veto on ohutta, pätkii jne.

    Kyllähän no koneet yleensä kannattais säätää lambda-anturilla optimisäätöihin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #6
    Lainaa (ande @ Helmi. 18 2005,09:17) kirjoitti
    männän ,mäntien ja ventiilien palaminen.
    No huh, pitääpä viedä sitten kiireestii neulojen vaihtoon ja säädettäväksi. Mulla tosiaan on 9R Kwakassa Remuksen tehopönttö, mutta mitään muuta ei olekaan tehty.
  7. #7
    Lainaa (vahvajussi @ Helmi. 18 2005,10:27) kirjoitti
    Lainaa (ande @ Helmi. 18 2005,09:17) kirjoitti
    männän ,mäntien ja ventiilien palaminen.
    No huh, pitääpä viedä sitten kiireestii neulojen vaihtoon ja säädettäväksi. Mulla tosiaan on 9R Kwakassa Remuksen tehopönttö, mutta mitään muuta ei olekaan tehty.
    Yleensä ei mene vaarallisen laihalle. Se on siis todella harvinaista..

    Mutta tulee siitä paljon parempi kun sen säätää oikein!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 18 2005,10:57) kirjoitti
    Yleensä ei mene vaarallisen laihalle. Se on siis todella harvinaista..

    Mutta tulee siitä paljon parempi kun sen säätää oikein!
    Toi oli hyvä kuulla ettei se nyt välttämättä heti hajoo Mopoon tosiaan edellinen omistaja oli omien sanojensa mukaan ulkonäön ja äänien vuoks vaihtanut ton Remuksen.
    Mut kyllä mä nyt sen neulasetin hommaan ja säädätän sen.
  9. #9
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 18 2005,10:57) kirjoitti
    Lainaa (vahvajussi @ Helmi. 18 2005,10:27) kirjoitti
    Lainaa (ande @ Helmi. 18 2005,09:17) kirjoitti
    männän ,mäntien ja ventiilien palaminen.
    No huh, pitääpä viedä sitten kiireestii neulojen vaihtoon ja säädettäväksi. Mulla tosiaan on 9R Kwakassa Remuksen tehopönttö, mutta mitään muuta ei olekaan tehty.
    Yleensä ei mene vaarallisen laihalle. Se on siis todella harvinaista..

    Mutta tulee siitä paljon parempi kun sen säätää oikein!
    Haluaisin heittää ihan typerän kysymyksen mutta mielestäin aiheellisen: mihin perustuu tämä laihalle meneminen esim. pelkän sliparin vaihdolla? Sen ymmärän, että esim. vapaavirtaussuodattimella sisään tuleva polttoaineseos muuttuu ja sen seurauksena on mahdollista mennä ns. "laihalle"

    Mutta, mutta..eikös kuitenkin tuonne putkeen menevä tavara ole niinku palamisen jäljiltä olevaa kaasua joka sinne päästetään pakoventtiili(t) avaamalla? Olen kyllä kuullut, että huuhtelun tehostamiseksi imu ja pakovenat ois hetken yhtäaikaakin auki, mikä voinee aiheuttaa muutoksia...

    Tämä siis ihan amatöörin kommentoimana (nimim. slipari tilattu kaasari zx-6r 636:seen)
  10. #10
    Lainaa (Wainajala @ Helmi. 18 2005,15:53) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 18 2005,10:57) kirjoitti
    Lainaa (vahvajussi @ Helmi. 18 2005,10:27) kirjoitti
    Lainaa (ande @ Helmi. 18 2005,09:17) kirjoitti
    männän ,mäntien ja ventiilien palaminen.
    No huh, pitääpä viedä sitten kiireestii neulojen vaihtoon ja säädettäväksi. Mulla tosiaan on 9R Kwakassa Remuksen tehopönttö, mutta mitään muuta ei olekaan tehty.
    Yleensä ei mene vaarallisen laihalle. Se on siis todella harvinaista..

    Mutta tulee siitä paljon parempi kun sen säätää oikein!
    Haluaisin heittää ihan typerän kysymyksen mutta mielestäin aiheellisen: mihin perustuu tämä laihalle meneminen esim. pelkän sliparin vaihdolla? Sen ymmärän, että esim. vapaavirtaussuodattimella sisään tuleva polttoaineseos muuttuu ja sen seurauksena on mahdollista mennä ns. "laihalle"

    Mutta, mutta..eikös kuitenkin tuonne putkeen menevä tavara ole niinku palamisen jäljiltä olevaa kaasua joka sinne päästetään pakoventtiili(t) avaamalla? Olen kyllä kuullut, että huuhtelun tehostamiseksi imu ja pakovenat ois hetken yhtäaikaakin auki, mikä voinee aiheuttaa muutoksia...

    Tämä siis ihan amatöörin kommentoimana (nimim. slipari tilattu kaasari zx-6r 636:seen)
    Kyllä se vaan vaikuttaa. Nokissa on aina overlappia jonkin verran (kun on suht koht tehokas kone kyseessä), joten parantunut virtaus pakopuolella vaatii rikkaampaa seosta.

    Aika moni pyörä alkaa toimimaan todella huonosti alakiekoilla pelkällä sliparin vaihdolla! Esim kaverin cbr 600 ja oma R1 teki näin, veto oheni aika selkeesti sliparilla kun ei ollu vielä säädetty! Jotkut alkaa jopa stumppaamaan osakaasulla kun lähtee valoista jne..

    Perussääntönä voidaan sanoa, että kyllä siitä tulee aina parempi kun säätää, enemmän tai vähemmän!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #11
    Se pöntön vaihto vetää ala ja keskialueen laihalle ja ylhäällä käy taas törkeesti rikkaalla.Vakio pääsuutin on usein aika ronskisti mitoitettu kun taas neula on malliltaan sellanen,jolla selvitään ainoastaan päästömittauksesta
  12. #12
    Lainaa (Kawamasa @ Helmi. 18 2005,16:22) kirjoitti
    Se pöntön vaihto vetää ala ja keskialueen laihalle ja ylhäällä käy taas törkeesti rikkaalla.Vakio pääsuutin on usein aika ronskisti mitoitettu kun taas neula on malliltaan sellanen,jolla selvitään ainoastaan päästömittauksesta
    Noin se on joissain tietyissä pyörissä, moni pyörä vaatii kyllä isompaa pääsuutintakin!

    Tuo yläkiekkojen rikastuminen on lähinnä joidenkin ruiskupyörien kohdalla, kaasaripeleissä pitää usein rikastaa koko alueelta..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #13
    Lainaa (J.T @ Helmi. 18 2005,02:20) kirjoitti
    Vt 600:n kaasuttimissa ei ole säädettäviä neuloja. Ainoa mitä pystyy säätämään tyhjäkäynnin lisäksi on tyhjäkäyntipiirin seos.
    Eikö neuloja pysty säätämään esim. pienillä prikoilla?
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  14. #14
    Mulla on Därrän neulan (siis vain yksi neula ) alla mystinen
    holkki. Se nostaa noin 4 mm neulaa, ja on ihan tehdas tekoinen.
    Eli noita prikkoja voi saada kaupasta,mutta jonkun muun häkättimen. *

    Tyhjäkäynti- ja pääsuuttimen yleensä voi vaihtaa.

    Liian moni vekotin on tosiaan laihalla jo täysin vakiona.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  15. #15
    Lainaa (KMSwallower @ Helmi. 18 2005,16:32) kirjoitti
    Lainaa (J.T @ Helmi. 18 2005,02:20) kirjoitti
    Vt 600:n kaasuttimissa ei ole säädettäviä neuloja. Ainoa mitä pystyy säätämään tyhjäkäynnin lisäksi on tyhjäkäyntipiirin seos.
    Eikö neuloja pysty säätämään esim. pienillä prikoilla?
    Kyllä siihen käy ihan mikä tahansa sopivan kokoinen rikka, kunhan katsot, että ovat tasapaksuja. Itse käytin ihan tavallisia, pieniä, rautakaupasta löytyviä. Muistakaatten, että neuloilla tapahtuva säätö vaikuttaa vain osakaasualueeseen. NÄMÄ jos kahlailet läpi, niin pitäisi jotain infoa löytyä.
  16. #16
    Kiitos kaikille vaivautuneille
    No niin pääsi käymään että ostin sit dynojetin kitin ja myyjä lykkäs k&n high flow filtterin hyvään hintaan mukaan joten ongelma KASVAA..
    Nyt mieltäni askarruttaa lähinnä pääsuuttimen koko, kun ei montaa kertaa viitsisi kaasareita kaivella esiin.
    Kitissä tuli mukana 3 eri kokoa suuttimia(dj108, dj112 ja dj116).
    Ohjeen mukaan normaali putkella 108 jos putki vaihdettu avarampaan, kuten minulla on, pitäisi laittaa 112 ja mallia 116 olevista ei puhuta sanaakaan.
    Eli pitäisikö 116 suuttimia käyttää esim. avaramman putken ja virtaavamman putsarin kanssa vai ovatko ne kenties ihan turhaan mukana? *
    Kellään kokemuksia nimenomaan vt600 hondasta?



  17. #17
    Mulla on ZX6-R 636 -02, eli kaasarivehe. Vaihdoin Hurricin bolt-on vaimentimen ja alkoi moottorijarrutuksissa poksahtelemaan inhottavasti. Vaihdoin dynojetin suutinsarjan(pääsuuttimet+neulat), mutta poksahtelu pysyi ennallaan. Tekee oikein pahaa jarruttaa moottorilla vähän korkeammilta kierroksilta paukkumisen johdosta. .Poksuu vain jarrutuksessa ja kaski/yläkierroksilla.....
    Takoventtiilitkö paskana
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  18. #18
    Lainaa (Timbacharly @ Maalis. 09 2005,20:16) kirjoitti
    Poksuu vain jarrutuksessa ja kaski/yläkierroksilla.....
    Avaa vähän seosruuveja niin loppuu se paukkuminen.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  19. #19
    Lainaa (Timbacharly @ Maalis. 09 2005,20:16) kirjoitti
    Mulla on ZX6-R 636 -02, eli kaasarivehe. Vaihdoin Hurricin bolt-on vaimentimen ja alkoi moottorijarrutuksissa poksahtelemaan inhottavasti. Vaihdoin dynojetin suutinsarjan(pääsuuttimet+neulat), mutta poksahtelu pysyi ennallaan. Tekee oikein pahaa jarruttaa moottorilla vähän korkeammilta kierroksilta paukkumisen johdosta. .Poksuu vain jarrutuksessa ja kaski/yläkierroksilla.....
    Takoventtiilitkö paskana
    On se varmaan poksautellut ennenkin, vakiovaimentimessa olevat kammiot vaan vaimensi ne paremmin. On ihan normaalia, että putkessa vähän paukkuu, jos jarruttaa moottorilla korkeilta kierroksilta pienellä vaihteella.
  20. #20
    Vaikuttaa vaan vähän oudolta kun en ole koskaan kuullut vastaavaa pauketta kun muut äänekkäät vehkeet hiljentelee valoihin...
    Puolentoistatunnin foorumisurffailun tuloksena itse epäilen pakokaasujen hapetusjärjestelmää, Kawasaki KLEEN-ilmeisesti. Olisiko perää?Jos joku venttiili jumittaa siellä.. Entä onko kellään kokemuksia syttypyörästä? Allrightin kuvaston mukaan lähes pakollinen varuste.

    Ps. seosruuvia avaamalla laihemmalle?
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  21. #21
    Ei siellä mikään venttiili jumissa oo vaan se toimii niinkuin pitääkin. Moottorijarrulle siirryttäessä kaasuläpän jälkeen paine on pienempi kuin ilmansuodatinkotelossa. Happi loppuu mut bensaa menee vielä koneeseen. Seos ei pala oikein. Se Clean Air system aukee ja päästää raikasta happea paine-eron avulla pakosarjaan tai pakokanaviin oikeastaan ja tämä polttaa kuumissa käyrissä bensan. Tätä tapahtuu myös vakiopöntöllä, mutta se ei juurikaan kuulu. Sitä en tiedä lisääntyykö tämä vapaammilla virtauksilla, mut en usko että sillä on juurikaan merkitystä kun kaasutin puolella läpät on kiinni ja virtauksia ei juurikaan ole.
    TL1000R
  22. #22
    "Suorat" putket paukkuu hieman luonnostaan. Tätä kai ne alk.per. vaimentimet kammioineen poistaa. Ehkä sellainen matala "tumtum" siitäkin hyvissä olosuhteissa voi kuulua.
    Ja nämä alipaineohjatut kaasarit on aika jänniä sen seoksen syöttämisessä.
    Entäs mikäs se oli kun imu-ja pakoventtiilit on vähän yhtä aikaa auki, niin seosta voi livahtaa kuumaan pakoputkeen?

    Tai seos todella menee alhaalla laihaksi ( isojen poikein racingit taidataan virittää vain yläkiekoille?)
    Se taas on huono homma jos kone räkii kun konekivääri ajaessa ja kaasuttaessa.
    No tästähän voi päästä eroon ilmaiseksi: ajotapa kun 2t:lla
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  23. #23
    Lainaa (Timbacharly @ Maalis. 09 2005,22:43) kirjoitti
    Vaikuttaa vaan vähän oudolta kun en ole koskaan kuullut vastaavaa pauketta kun muut äänekkäät vehkeet hiljentelee valoihin...
    Puolentoistatunnin foorumisurffailun tuloksena itse epäilen pakokaasujen hapetusjärjestelmää, Kawasaki KLEEN-ilmeisesti. Olisiko perää?Jos joku venttiili jumittaa siellä.. Entä onko kellään kokemuksia syttypyörästä? Allrightin kuvaston mukaan lähes pakollinen varuste.

    Ps. seosruuvia avaamalla laihemmalle?
    Moottorijarrutuksella paukkuminen on laihan merkki. Seosruuvia avaamalla rikkaammalle.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  24. #24
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Maalis. 10 2005,10:04) kirjoitti
    Lainaa (Timbacharly @ Maalis. 09 2005,22:43) kirjoitti
    Vaikuttaa vaan vähän oudolta kun en ole koskaan kuullut vastaavaa pauketta kun muut äänekkäät vehkeet hiljentelee valoihin...
    Puolentoistatunnin foorumisurffailun tuloksena itse epäilen pakokaasujen hapetusjärjestelmää, Kawasaki KLEEN-ilmeisesti. Olisiko perää?Jos joku venttiili jumittaa siellä.. Entä onko kellään kokemuksia syttypyörästä? Allrightin kuvaston mukaan lähes pakollinen varuste.

    Ps. seosruuvia avaamalla laihemmalle?
    Moottorijarrutuksella paukkuminen on laihan merkki. Seosruuvia avaamalla rikkaammalle.
    Voi paukkua vaikka olis ihan oikeissa säädöissäkin, tai rikkaalla.. Mun mielestä se on vaan siistiä kun putkessa jytisee kaasua höllätessä!

    Oma Gixxeri jysäyttää välillä semmosen pamauksen, että meinas aluksi tulla pieru varren kanssa! Onneks siihen tottu äkkiä, ja nyt ei enää nouse sydän kurkkuun joka kerta..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25. #25
    Ruiskuvehkeet tuntuvat paukkuvan helpommin kuin kaasaripelit. Tällaisen huomion tein viimekesänä Kemoran ratapäivillä.
  26. #26
    Paljonkohan maksaa, jos vie pyörän sliparin vaihdon jälkeen ihan vaan pajalle, joka säätää kaasarit hyllytavaralla kohdilleen. Ilman mitään varsinaista Dynojet-pakettia siis?
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  27. #27
    Lainaa (Scott @ Maalis. 10 2005,11:55) kirjoitti
    Paljonkohan maksaa, jos vie pyörän sliparin vaihdon jälkeen ihan vaan pajalle, joka säätää kaasarit hyllytavaralla kohdilleen. Ilman mitään varsinaista Dynojet-pakettia siis?
    Niillä ei luultavasti ole sopivia neuloja hyllyssä, muuten hyvä idea! Sen takia yleensä sinne mennään oma suutinsarja mukana, mistä löytyy myös neulat. Löytyypähän oikeat kilkkeet eikä jää säädöt niistä kiinni.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #28
    Tästä tulee aasinsilta omaan maamoottoriin: Siihen sais jotakin Dynojetin tjs suutinsarjaa, maksaa yhden luettelon taksoilla luokkaa 65 euroo.
    No minä nuukana ostin vaan isomman standardi suuttimet ja maksoivat vajaan kympin.
    Tosin en tiedä mitä siihen suutinsarjaan tulee.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  29. #29
    Lainaa (mkoo @ Maalis. 10 2005,16:16) kirjoitti
    Tästä tulee aasinsilta omaan maamoottoriin: Siihen sais jotakin Dynojetin tjs suutinsarjaa, maksaa yhden luettelon taksoilla luokkaa 65 euroo.
    No minä nuukana ostin vaan isomman standardi suuttimet ja maksoivat vajaan kympin.
    Tosin en tiedä mitä siihen suutinsarjaan tulee.
    No sit jäi neulat saamatta, eli koita säätää orkkisneulalla, jos ei ole säädettävä niin ohut prikka alle.. Vaikkapa K-Raudasta On kokeiltu ja hyvin toimi sekin Varmaan kyllä vielä paremmaks sais eri muotoisilla "virineuloilla".
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
  31. #30
    Tosin sen oma neula onkin sellainen "halko" että varmasti parempiakin olis niissä sarjoissa. Eli just se neulan muoto.

    Tosin mä kyllä haluaisin pyrkiä isona tuollaiseen "plug and play" tuunailuun. Ostat vaan virisatsin ja se on siinä. Joku viisaampi on sarjan hyväksi tehnyt.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>