Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Täällähän on jo käsitelty kiitettävästi talvisäilytykseen liittyviä asioita. Kevät onneksi lähestyy ja nyt voisi miettiä mitä silloin pitäisi muistaa tehdä.

Moottorissahan on nyt uudet öljyt+uusi suodatin. Onko niitä tarpeen vaihtaa aina ajokauden alussa. Ainakin viime keväänä tein niin, lieko turhaa?
    Voihan ne vaihtaa (varsinkin jos on säilytetty kylmässä)! Itse laitan uudet öljyt ja suodattimen aina syksyllä enkä vaihda enää keväällä, mutta mulla on mopo lämpimässä! Tapoja on varmaan yhtä monta kuin on käyttäjää....
    Fun is not a straight line
    Lainaa (Sebu @ Tammi. 19 2004,13:05) kirjoitti
    Tapoja on varmaan yhtä monta kuin on käyttäjää....
    Totta puhut Sebu. Itsekin olen saanut ohjeita keväisen öljynvaihdon puolesta ja vastaan. Oma pyörä säilyy myös lämpimässä (+21°C).
    Jos pyörä on lämpimässä eikä sitä edes käytetä niin eipä se suodatin ja öljy siitä mihinkään "pilaannu". Säilyyhän se kanisterissakin vaikka kuinka pitkään.

Vaihdoin itse myös aiemmin keväällä toisen kerran öljyt + suodattimen, mutta luovuin siitä tavasta sillä tuntui ihan haaskaukselta kaataa täysin kirkkaat öljyt koneesta pihalle
  5.  
    Itsellä on säilöntäoljyt koneessa talven ajan, keväällä laitan sisään uudet öljyt samalla kun vaihdan filtterin. Säilöntäöljynä on halvinta mahdollista 10W/40 synteettistä litkua mitä kaupasta löysin, kesäksi sitten laadukkaampaa.

Nyt on pyörä kylmässä, toivottavasti ens talveksi ei tartte enää.