Itse huollan ja korjaan. Mitä en osaa niin kysyn tai hankin muuten tiedon. Jotkin hommat vaativat toki laitteita tai koneita joita ei kotona ole.
Oho !!Bandit 1200:sen eka huolto 4 tuntia
Siis 4*52 € + öljyt yms päälle ... nyt alkoi hirvittää
noooo ... meneepähän rahat hyvään tarkoitukseen... jokainen euro mikä menee moottoripyöräilyyn on järki sijoitus
![]()
ZZR-1400 2011 2014 -
GSX-1250 FA 2011 2013 - 2014
GSX-R1000 k8 -09 2011 - 2013
ZX-10R -06 2010 - 2011
Z750 -09 2009
GSX-1300R k5 2007-2008
GSX-R600 k5 -06 2006-2007
Bandit 1200 S -04 2004-2005
GS-500 2003 2003
Tulen käyttämään uutta Yamahaa merkkihuollossa, koska takuu pysyy varmasti voimassa ja ei ainakaan tarvi selittää mitään jos tulee joku takuuvika... ja onhan helpompaakin
Vanhaa pyörää huolsin kyllä itsekin ja varmaan huollan tätä uuttakin kunhan takuuaika alkaa olemaan ummessa.
Merkkihuollot ei takaa mitään että huollot olisi oikein tehty, BMW huollossa kävi kerran niin että tyhjäkäynti oli pyörässä huollon jäljiltä lähes 2000 rpm, säädättämässä piti käydä uudestaan. Kun tekee ite niin tietää mitä on tehty ja tietää myös ketä syyttääMopojen huoltaminen ei ole mitenkään ylivoimaisen vaikeeta, saahan suurelle osalle pyöristä vielä korjausoppaatkin joissa on neuvot.
Viimekesänä kävi niin että vanhan pyörän jarruletku katkesi kesken parhaan ajokauden. Jos olisin jäänyt odottelemaan huoltoaikaa osanvaihtoon seisokki olis ollut paljon pidempi kun itsevaihdettuna. Heinäkuussa ei mopohuolloissa ylimäärästä kapasiteettia löydy !
Pyrin kyllä itse huoltamaan niin paljon kuin vain on mahdollista, mutta ainakin sen takuuajan käytän merkkiliikkeellä, niin ei ainakaan sitten voi sen takia takuuta evätä jos jotain tapahtuu.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Itse huollan,
Vaikka en ole omistanut pyörää kovin kauaa, on korviin korviin ja silmiin kantautunut surullista kuultavaa/luettavaa noista valohuoltamoista.
Sitäpaitsi eikö toi "moponropaus", kuten rakas avovaimo asiaa kuvaa, ole suuri osa tätä harrastusta? Sitäpaitsi toi ropaaminen rentouttaa, kun saa keskittyä johonkin ihan muuhun.
Jyri: Hirvittää!
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Jo pelkkien varaosien hinta välillä hirvittää, saati sitten, jos joutuisi maksamaan työstä! Joskin aivan varmasti tulee vielä vastaan juttuja, joita ei parhaalla tahdollakaan kyetä itse tekemään. Sitten ei auta hirvitellä.![]()
Mutta vaikka olisi varaa, en silti hennoisi teettää kuin välttämättömän. Ropaaminen on hauskaa, etenkin kun kaverina on tuo Gromit.![]()
Mopon huollot suorittaa pääasiassa allekirjoittanut aina talven aikana. Huoltoa auttaa tietysti se, että löytyy pdf-versio virallisesta Honda:n huoltomanuaalistaHaynesin kirja löytyy myös, mutta täytyy sanoa että alkuperäinen manusta räjäytyskuvineen on ihan ehdoton apuväline.
Tällä hetkellä on keittiön pöydällä molemmat jarrukaliperit purettuna osiin. Toinen jarrusatula oli jumiutunut syksyllä ja kulutti palan pilalle. 'Bracket bolt' oli ihan ruosteessa... Rasva, jota edellinen omistaja oli käyttänyt, oli muuttunut mustaksi jankiksi... Liekö ollut jopa alkuperäistä ainetta vuodelta -93?
Huolamista auttaa sekin että työpaikan alakerrassa on vaihteistokonepaja, joten hyllystä löytyy tarvittavia teollisusskäyttöön sovltuvia rasvoja sun muita aineita ja laitteita ja työkaluja pahimpiin ongelmiin...
Näin se homma etenee...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Itse ajattelin mainita mopoa myydessäni, että minulla on "täydellinen huoltomanuaali"(HarriS @ Tammi. 22 2004,13:33) kirjoitti
Lisäksi kun on valokuvia kaikista tehdyistä talvikorjauksista, teräspunosletkujen vaihdosta, metkareissuista (jossakin vaiheessa toivottavasti verkossakin), mainitsemastani tekeillä olevasta jarruremontista, niin luulisi että on parempi myyntivaltti kuin "täydellinen huoltokirja"...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Teen itse pikkuhuollot, isommat hoitaa Günter...
Viime/toissa kesänä on tullut PK seudulle ainakin kaksi uutta mp korjaamoa, ja uskon että lisää tulee. Kuitenkin monilla wannabe korjaamoilla on ongelmana löytää jonkun jolla on riittävästi työkokemusta alalta jotta voisi huoltaa näitä ilman että menee sormi suuhun kun pitää esim kasata vaihtesto tai kone. Ja tietysti rahoitus on aina iso juttu...(kap57 @ Tammi. 19 2004,21:46) kirjoitti
Viime kesänä näin kun kaveri toi huoltoon Kawa GPZ900RR koneen osina... Kyllä huoltomies kiroili sitä, kun koneen osat olivat pahvilaatikoissa sekaisin... Mutta kyllähän siitä kone tuli *noin kahdeksan työtunnin jälkeen... Nopeammin se olisi pystynyt kyllä purkamaan ja kasamaan se kone jos se olisi purkanut sen itse![]()
<br />