Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Elikäs aiemmalla tankkauksella arvioni mukaan pyörän bensan kulutus oli noussut n. 8l/100km, mistähän tämä ongelma mahtaisi kertoa?

Ja toinen, luultavasti tähän liittyvä juttu tapahtui tänään kun yritin lähteä pyörällä töihin, kävi niin että se hyytyi n. 200 metrin ajon jälkeen aivan kuin bensa olisi loppunut, kerran sain ryypyllä käyntiin, mutta hetken käytyään sammui taas. Tämän jälkeen en saanut pyörää enää käyntiin, vaan eikun pari sataa metriä reipasta työntötahtia ylämäkeen pyörä takaisin parkkipaikalle.

Onko ideaa, mikä voisi olla hyvä tarkistaa muuta kuin lisätä bensaa vähän tankkiin vaikka sitä kyllä siellä näyttäisi olevan ihan riittävästi. Ongelmat ajoittuivat aikaan jälkeen sen kun käytin pyörän suutinsarjan ja filtterin asennuksessa.

Koetin juuri käydä pyörää käynnistämässä ja kyllä se ainakin hetkeksi lähti käymään, mutta hirveällä tärinällä kävi koko kone. Yksi muki poissa pelistä?

Olisiko tulppia käräytellyt....
    Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
    aika vekkuleita noi roskat bensahanassakin.. (2 kertaa purettu)
    bensan kulutus vois johtua likaisista ilmanputsareista.
    Ilmanputsari vaihdettiin n. 300 km sitten ja tulpat piti vaihtaa samassa yhteydessä. Itse jo aiemmin ostamani tulpat kiikutin liikkeeseen että samassa remontissa piti vaihtaa myös ne.

Mutta entäpä tuo äärimmäinen "epäbalanssi" tai tärinä tuossa käydessä, voiko se johtua pelkästään siitä jos yksi sylinteri ei käy mukana?
    Lainaa (oh5hrm @ Touko. 30 2005,22:56) kirjoitti
    aika vekkuleita noi roskat bensahanassakin.. *(2 kertaa purettu)
    bensan kulutus vois johtua likaisista ilmanputsareista.
    Hmm... tuota roskanmahdollisuutta en osannutkaan huomioida, mutta vaikuttaisi siltä että mopo kuitenkin lähtee ainakin hetkellisesti käyntiin kaikesta huolimatta. Käy vaan äärimmäisen heikosti.

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (TumppiT @ Touko. 31 2005,08:29) kirjoitti
    Ilmanputsari vaihdettiin n. 300 km sitten ja tulpat piti vaihtaa samassa yhteydessä. Itse jo aiemmin ostamani tulpat kiikutin liikkeeseen että samassa remontissa piti vaihtaa myös ne.

Mutta entäpä tuo äärimmäinen "epäbalanssi" tai tärinä tuossa käydessä, voiko se johtua pelkästään siitä jos yksi sylinteri ei käy mukana?
    Vaikka ne tulpat olisikin vaihdettu, aina on mahdollisuus että yksi on simahtahtanut. Toinen varteeotettava vika on, ettei yksi muki saa yksinkertaisesti menovettä.
    Lainaa (julma jj @ Touko. 31 2005,08:36) kirjoitti
    Lainaa (TumppiT @ Touko. 31 2005,08:29) kirjoitti

Vaikka ne tulpat olisikin vaihdettu, aina on mahdollisuus että yksi on simahtahtanut. Toinen varteeotettava vika on, ettei yksi muki saa yksinkertaisesti menovettä.
    Täytynee tarkistaa tuo tulpanjohtohtojen kiinteys noihin tulpanhattuihin, ettei sitten olisi vaan johto luiskahtanut irti tai jotain.

Erittäin mielenkiintoista vaan että kaasarit oli juuri auki huollossa ja jos ongelmia alkaa sen jälkeen ilmetä kaasareissa, niin ei voi kyllä kuin kehua huoltotyön laatua.

Mutta kiitoksia, tutkitaan lisää ja yritän kysellä tarvittaessa lisää.

btw. eihän tuossa ole todennäköistä että tuolta koneesta olisi jotain vakavampaa kilahtanut?
    Pistä masinolia tankkiin ja kokeile uudestaan.Omasta ongelma ilmeni ns.kylmällä säällä eli alle 7c.
    Suk dik!
    Nyt näyttäisi siltä että ainakin toinen sytytyspuola on pimeä. Hieman niiden koputtelemisen jälkeen pyörä kävi nätisti, kunnes lämpeni ja alkoi taas käymään 2-3 mukilla.

Onko vinkkejä mistä puola/puolat edullisesti?
    Mulla on pätkässy oma pyörä nyt 3 kertaa reissunteon... Ongelma ilmeni niinku bensa olis lopussa. Eli pätkii vähän matkaa ja sitte sammuu. Oon päässy kuitenkin jatkamaan matkaa pienen rassailutuokion jälkeen. Epäilen että bensapumpussa jotain häikkää.. Startatessa kun koittaa pumppua kädellä niin ei mitään eloa, ja kun vähän kopsuttelee pumppua niin rupeaa se naputtamaan ja kohta pyörä jo käykin normaalisti... En oo vielä ehtiny tarkemmin tutkimaan mikä sielä mättää.. Itse epäilin kanssa tota vettä tankissa ongelmaa ja voihan sielä roskakin olla. Ekan kerran kun ongelma ilmeni niin vaihdoin bensansuodattimen uuteen, koska vanha oli puolillaan mujua.
    Infoa ihmeessä jos löydät syyn ongelmaasi!!
    Lainaa (bwanasaki @ Kesä. 03 2005,19:07) kirjoitti
    Mulla on pätkässy oma pyörä nyt 3 kertaa reissunteon... Ongelma ilmeni niinku bensa olis lopussa. Eli pätkii vähän matkaa ja sitte sammuu. Oon päässy kuitenkin jatkamaan matkaa pienen rassailutuokion jälkeen. Epäilen että bensapumpussa jotain häikkää.. Startatessa kun koittaa pumppua kädellä niin ei mitään eloa, ja kun vähän kopsuttelee pumppua niin rupeaa se naputtamaan ja kohta pyörä jo käykin normaalisti... En oo vielä ehtiny tarkemmin tutkimaan mikä sielä mättää.. Itse epäilin kanssa tota vettä tankissa ongelmaa ja voihan sielä roskakin olla. Ekan kerran kun ongelma ilmeni niin vaihdoin bensansuodattimen uuteen, koska vanha oli puolillaan mujua.
    Infoa ihmeessä jos löydät syyn ongelmaasi!!
    Joo, tuon bensapumpun kanssa olen itsekin paininut ja todennut sen toimivaksi. Ja ainakin minulla se tuntuu toimivan sellaisilla sykäyksillä, eli bensaa-poikki-bensaa jne... Ja olisin ymmärtänyt että se on tuollaiselle kalvopumpulle oikea toimintatapa, ja oman ongelmani bensansaannin suhteen ratkaisin bensapumpun releen vaihdolla. Mutta se siitä.. =)

Nyt siis olen tilannut uuden sytytyspuolan ja jos se vaan tänään vielä matkahuoltoon saapuu niin pääsen viikonlopun aikana varmistamaan että oliko vika siinä vai ei. Mutta kerron miten asian kanssa käy.
    Noniin! Näyttäisi siltä että aurinko paistaa tällekin motoristille taas.

Vaihdoin pyörään(vihdoin ja viimein) saamani sytytyspuolan.

Sen vaihtamisen yhteydessä laitoin tulpanhatut tulpanjohtoihin kunnolla kiinni(olivat nimittäin vain tökätty tulpanhattuihin vaikka hatuissa on kierteet joihin ne kiristyivät nätisti).
    Latasin akun pitkien starttihankauksien jälkeen, ja MAHTAVAA pyörä tuntuu toimivan taas.

Eilisen koeajelun jälkeen tuntui että pyörä ei ole minun aikanani koskaan vielä käynyt noin nätisti kuin se nyt käy.

Kiitoksia paljon kaikille vinkeistä ja avusta! Nyt voi taas alkaa suunnittelemaan viikonlopun reissuja.
    Missä paikassa pyörä oli käynyt huollossa/asennuksessa?
    Aika huolimatonta työtä nimittäin...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R

Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
    Lainaa (ValeRossi @ Kesä. 09 2005,11:04) kirjoitti
    Aika huolimatonta työtä nimittäin... *
    Sitäpä hyvinkin...

Voisin tähän vielä lisätä väärille kierteille ruuvatun bensahanan ruuvin ja rikotun katteen, sekä tyhjäkäynnin "säätöpotikan" kiinnikkeen.

Täällä Keski-Suomessahan minä tätä "kilpatallin" huoltamoa käytin.
    Lainaa (TumppiT @ Kesä. 09 2005,11:28) kirjoitti
    Sitäpä hyvinkin...

Voisin tähän vielä lisätä väärille kierteille ruuvatun bensahanan ruuvin ja rikotun katteen, sekä tyhjäkäynnin "säätöpotikan" kiinnikkeen.

No huh huh. Nyt on kyllä taitanu olla kyllä todella epäpätevä kesätyöntekijä asialla. Onneksi ei ole omaa samanlaista pyörää vielä tarvinnut näyttää näissä "huolto"paikoissa vaan kaikki on tullut kotosalla kuntoon. Kannattaa muuten rasvailla niitä takahaarukan laakereita säännöllisesti .
    Red Meat
  16.  
    Lainaa (Nalkis @ Kesä. 10 2005,21:13) kirjoitti
    Lainaa (TumppiT @ Kesä. 09 2005,11:28) kirjoitti
    Sitäpä hyvinkin...

No huh huh. Nyt on kyllä taitanu olla kyllä todella epäpätevä kesätyöntekijä asialla. Onneksi ei ole omaa samanlaista pyörää vielä tarvinnut näyttää näissä "huolto"paikoissa vaan kaikki on tullut kotosalla kuntoon. Kannattaa muuten rasvailla niitä takahaarukan laakereita säännöllisesti .
    Hmm.. tuo kuulosti pätevältä ja tarpeelliselta vinkiltä, tuo laakereiden rasvaaminen. Kiitoksia, täytyy pyrkiä pitämään ne hyvässä rasvassa!

Ja kylläpä olisin remontin täysin itse tehnytkin, mutta kun ei ollut tuota dynoa kotona, niin ajattelin antaa koko hoidon "ammattilaisten" käsiin, mutta totesin että eipä taida kukaan olla sen ammattilaisempi kuin muut. Tai sitten he ehkä ovat vaan ehkä liiankin ammattilaisia niin muulla ei ole enää väliä.

Mutta jospa nyt tästä suunnistaisi Kiikalaan katsomaan mitä sieltä löytyy... *