Jay Lenolla taitaa olla tommonen tuomiopäivän masiina.
Huvittavia nuo tekniset tiedot,Power: 239kW @ 52 000rpm![]()
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä. Turhaa hifistelyä. -J.Hynynen-
Varmaan suht mielenkiintonen vehje ajaa.![]()
kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
Pikkasen off topic ehkä, mutta paljonkos kerosiini maksaa sitten jos vaikka oma helikopteri olis? Jos "tarttee vain pikkasen madaltaa viritystasoa (slightly detune) turbiinimnoottoria että toimis dieselillä niin paljonkos se tarkoittaa tehoissa sitten?
Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
-Uknown
Paljonkohan tohon maksais diiselvero vuodessa vai saiskohan ajaa ihan löpölllä?? Kohtuulliset polttoainekustnnukset...... Vetää tietysti joku 50l sadalla noilla kiekoilla!!!
Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
Hieman ohi aiheesta, mutta kun nyt metkoista moottorivaihtoehdoista puhumme:
http://www.meditech.ch/exoticthermoe...ing/ete05.html
1500 heppaa mikroautossa riittänee alkuunsa + tietysti tuo 5000 Nm voisi olla hyvä ripeissä lähdöissä.
Tässä saman firman näkemys trikestä:
http://www.meditech.ch/exoticthermoe...ing/ete13.html
Polkupyörällä melkein 250km/h![]()
![]()
http://www.meditech.ch/exoticthermoe...ing/ete03.html
Ensimmäinen kiinnostava näkemys Twingosta
http://www.meditech.ch/exoticthermoe...ing/ete14.html
Tutustukaa lähemmin:
http://www.meditech.ch/exoticthermoengineering/
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Mahtava peli!!!![]()
Tähän aiheeseen en ole kovinkaan perehtynyt, mutta käsittäisin oleellisimman eron kerosiinin ja dieselin välillä olevan voiteluaineena käytetyn parafiinin, jota ei siis kerosiinissa ole. Tämö voiteluaine aiheuttaa taas sen, että dieselpolttoaine jähmettyy kylmässä, joten saisit keskittyä helikopterilla lentämisessä lähinnä lentämään ns. "turvalentoa" eli hiljaa ja matalalla(kwaCa @ Tammi. 14 2004,12:35) kirjoitti
Tuosta on tekeillä aika mielenkiintoinen projekti, jonka vaiheista kerrotaan mm. tässä artikkelissa.
Tuolla viitattiin dieselin epäkäytännöllisyyden suhteen lähinnä siihen, että jakelukanavia ei ole lentokentillä valmiina, mutta onhan noilla metsäkonemiehilläkin omat löpötankit auton lavalla...
EDIT: Niin, se kerosiinin hinta lienee kuitenkin yli kolminkertainen dieseliin nähden... tästä ei ole tietoa, mutta näin kuvittelisin.
Eihän noi teho ja vääntötiedot voi pitää paikkansa koska 577Nm@54000rpm tarkoittaisi tehoissa noin 3200 kW.
Siinä on pakosti oltava joku virhe. Tai sitten en vaan ymmärrä.
Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
Toi vääntö on varmaan ilmotettu jostain pyörille vedon välittävän akselin päästä, ellei sitten jopa pyöristä, ja nuo kierrokset on taas mitattu suoraan turbiinin akselilta. Eihän turbiinin pyörimisakselilla liene juuri minkäänlaista vääntöä vaan kierroksilla pelaa tuon tyyppinen kone. Eli tavallaan huijausta nuo vääntölukemat, tehoista en tiedä. Hyötysuhde lienee huippuluokkaa(merix @ Tammi. 14 2004,14:36) kirjoitti
![]()
No sit taas kierrosluvun ilmoittaminen väännön yhteydessä on törppöä... Anyway jos mäntämoottoreista opittuja viisauksia voi soveltaa, niin eihän huippuvääntö voi olla korkeammilla kierroksilla kuin huipputeho?(MadMan @ Tammi. 14 2004,14:40) kirjoitti
Kertokoon viisaammat...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Joo, törppöähän se on... ja harhaanjohtavaa. Ja tosiaan teho on väännön määrä kerrottuna kierroksilla, joten huippuvääntö EI VOI olla korkeammilla kierroksilla kuin huipputeho.(wekkuli @ Tammi. 14 2004,16:20) kirjoitti
Äsken näyttivät maikkarilla "Jet Set"-ohjelmassa tuota "miljonäärien" pyörää.
Ihan v*tun ruma ja kuullostaa pölyimurille.![]()
Mahtaisiko tuo pärjätä edes kiihdytysajossa, saatika radalla? Tuon hinnalla saisi vaikka muutaman Desmosedicin tai vastaavan?
Jos kiinnostaa kopterimotarit niin kahtokaa semmonen filmi kuin TORQUE. Leffa on ihan paska mutta ainakin saa nauraa helipyörälle.![]()
Siinä eilisessä ohjelmassa (JetSet) oli suomennettu pyörän kiihtyvän 0-360km/h 15s, mutta tarkka kuuntelija huomasi valmistajan sanovan 0-200mp/h 15s eli n. 321,80km/h ei 360km/h.(matt1 @ Elo. 13 2004,21:37) kirjoitti
Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
Honda CBF 600S -04
Tässä hieman eri henkinen versio turbiinipyörästä, kuva löytyi SuperKaos-foorumista.
No johan on väsyny peli. Eikös Ghostriderin uudelle turbobusalle oo luvattu 9s 0-300km/h ja heppojakin oli reippaasti enemmän.![]()
Ruma!!!
Oli eilen telkussa Jet Set ohjelmassa. *yöks*. Ei kuulosta edes moottoripyörälle.
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
No johan on hienoja laitteita! Missähän noita pääsee kokeileen?(b1200 @ Tammi. 14 2004,13:30) kirjoitti
![]()
![]()
Kyllä tuo taitaa Ghostriderin ihan perinteiselle turbolle jäädä......Noilla hepoilla..ja aika reilusti jääkin...
"Performance, 0-300km/h 9.1 second "
Nyt olisi myynnissä tuommoinen Y2K ebayssa, jos jotakuta rahamiestä kiinnostaa. Harvemmin tulee tuollaisia vastaan ainakaan täällä Suomen kamaralla.
Linkki eBay
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Heikkona hetkenä vuokrasin Torque prätkäleffan. Siinä sankari paineli tollaisella.
Nämä heco yms turbiinit käyvät kierroksilla. Yksi juttu ainakin on saletti: Ghostrideri häviää huippukierroksissa *
Laittais vielä siihen ufoonsa siivet ja ajais avaruuten, elokuvan loppuhuipennus *![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Toi ois hyvä lehtipuhallin tontille..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Tuohan olikin hyvä idea. Paremmalle puoliskolle puhumaan, jotta sinähän olet aina näin syksyisin puhunut siitä lehtipuhaltimen ostosta että saanhan minä käydä ostamassa sen nyt. Merkistä ja mallista ei kannata puhua ja liian innokkaalta ei parane näyttää, jottei herätä epäilyksiä(JIMJAK @ Loka. 14 2004,09:39) kirjoitti
.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Siinäpä on moto. Noilla kiekoilla varmaa aika mielenkiintosta ajaa.![]()
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Tuo 250 Allison on ikivanhaa tekniikkaa,uudemmista vastaavan kokoisista moottoreita taitaa irrota pitkälle yli 1000hp.
Käy lähes kaikella joka palaa,kerosiini,diesel,löpö,bensiini menee ilman ongelmia,kuluttaa tyhjäkäynnillä puolet huipputehon kulutuksesta ja se on paljon.
Teho riippuu aika paljon lämpötilasta,pienikin virhekäyttö maksaa todella paljon,maksimi käyttölämpötila jotain 700 astetta ja risat ja sen ylitys sit maksaa,ei saa käynnistää kuumana.
Sama kone on intin Redigossa,Huges 500 ja JetRanger helikopterissa.
Rahamiesten peli.