Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 73:sta
  1. #1
    Kuulun niihin joita IBA Finland on höynäyttänyt: Tässä organisaatiossa ei kertakaikkiaan mikään pelaa kitkatta. Hyväksynnän ajolleni sain jo hyvissä ajoin mutta vieläkään ajoa ei ole kirjattu IBA:n nettisivuille, jenkeistä puhumattakaan. Ajajia on näköjään päivitetty vasta 29.7. asti ja kaikenkaikkiaan n. 30 tälle vuodelle! Viime vuonna niitä oli parisataa!
    Mitä oletee mieltä, joiden nimet puuttuvat listoilta onko homma taas jenkkiläisten keksimä suuri rahankeräys jippo!! ##%&#¤%#$$
    The Black line
  2. #2
    Minun oma ajoni näyttää tuolla olevan ensimmäisenä vuonna 2002

    Lainaa kirjoitti
    Toijanaho Toni Kerava 04.05.2002 1060 (1705 km) Suzuki GSX750F
    Ja näyttääpä tuolla jenkkilän sivuillakin olevan minun ja ajokaverini tiedot:
    Lainaa kirjoitti
    Magnus Borg Kauniainen, FINLAND 05/04/02 BMW R1100RS 1,060
    Toni Toijanaho Kerava, FINLAND 05/04/02 Suzuki GSX750F 1,060
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  3. #3
    Niinpä.
    Itse ajelin ajon jo 1.7, suomisivuilta nimi löytyy, vaan jenkkipojathan ne vasta laiskasti toimii. Ovat tsekanneet ajot vasta kesäkuun loppuun, joten eipä ole pinssiä vielä näkynyt sen paremmin kuin muutakaan sälää.
    Aion silti ajaa lisää, kunhan pultit saadaan irti olkapäästä.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  4. #4
    Eipä ole ensimmäinen epävirallinen instanssi, joka toimii vähän sillai kuin pojat sattuu ehtimään..
    * Arctic Ranger *
  5. #5
    Hiljaa hyvää tulee, kuka niillä todistuksilla/pinsseillä ajelee?
    Tärkeintähän tuossa on että itse tietää ajaneensa, eikö?

    Itse ajoin ajoni 07/2002. Tuo markkinointisälä saapui sitten 05/2003.

    Kärsivällisyyttä poijaat/tytöt..
    Ducati Diavel Dark
  6. #6
    Lainaa (NewmanRS @ Loka. 29 2003,09:45) kirjoitti
    Hiljaa hyvää tulee, kuka niillä todistuksilla/pinsseillä ajelee?
    Tärkeintähän tuossa on että itse tietää ajaneensa, eikö?
    Totta joka sana.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  7. #7
    Lainaa (teammate @ Loka. 28 2003,20:46) kirjoitti
    Kuulun niihin joita IBA Finland on höynäyttänyt: Tässä organisaatiossa ei kertakaikkiaan mikään pelaa kitkatta. Hyväksynnän ajolleni sain jo hyvissä ajoin mutta vieläkään ajoa ei ole kirjattu IBA:n nettisivuille, jenkeistä puhumattakaan. Ajajia on näköjään päivitetty vasta 29.7. asti ja kaikenkaikkiaan n. 30 tälle vuodelle! Viime vuonna niitä oli parisataa!
    Mitä oletee mieltä, joiden nimet puuttuvat listoilta onko homma taas jenkkiläisten keksimä suuri rahankeräys jippo!! ##%?¤%#$$ *
    Sä varmaan voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi tekeen ko. hommat.

    Ei noilla IBA:n kavereilla olekaan mitään muuta ton IBA:n lisäksi. Paitsi duunit, perheet ja muut harrastukset. Tottakai ne kerkii hoitaan noi IBA:n hommat heti ekaks. Maailman tärkein juttu. Ainahan sitä perheen talkoohommilla elättää...
  8. #8
    Lainaa (xerxes @ Loka. 29 2003,11:38) kirjoitti
    Sä varmaan voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi tekeen ko. hommat.

    Ei noilla IBA:n kavereilla olekaan mitään muuta ton IBA:n lisäksi. Paitsi duunit, perheet ja muut harrastukset. Tottakai ne kerkii hoitaan noi IBA:n hommat heti ekaks. Maailman tärkein juttu. Ainahan sitä perheen talkoohommilla elättää...
    Teammate, puhut vähän mutta asiaa! Kyllä IBALLE raha kelpaa, eli 35ekee tilille ETUKÄTEEN, joten voisi siihen vastineeksi olettaa
    kohtuullista sillon toimitusaikaakin ja se ei ole suinkaan kuukausia ! Itselläni noi pinssit sun muut rojut viipyivät "vain" 2 kuukautta
    On muuten varmaan huonoiten jäsenistään huolehtiva ry. mihin olen törmännyt.
    Talkoohommia tehdään muissakin yhteyksissä, muttei se ole mikään syy sille että asiat viipyy kohtuuttoman kauan.
    Kai ne IBA:ssa olettaa, että rautaperse on myös rautahermo.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  9. #9
    Itselläni ja ajokumppanillani SS 1000-ajo toteutettiin 08-09.07.2003. Ilmoitus hyväksynnästä määrättyjen selvitysten jälkeen tuli 15.09.2003 sähköpostilla. Maksoin samana päivänä tuon vaaditut 35 €. Mitään sen jälkeen ei ole kuulunut vaikka sähköpostillakin taannoin kyselin.
  10. #10
    Niin vapaaehtoistyö on raskasta kun se raskaasti ottaa. Mutta kuitenkin odottaisin tällaiselta organisaatiolta ryhdikkäämpää toimintaa. Miksei niitä nimiä saa suomen listalle, kun kerran ajo on hyväksytty sähköpostilla?
    No eihän näitä pinsseillä ja lätkillä ajetakkaan mutta itsepähän ovat systeeminsä luoneet..
    Odottelen kärsivällisesti mutta jos ne nimet eivät ilmesty sinne tämän vuoden puolella niin se oli sitten meikäläisen ensimmäinen ja viimeinen IB-ajo!
    The Black line
  11. #11
    Lainaa (teammate @ Marras. 03 2003,07:09) kirjoitti
    Niin vapaaehtoistyö on raskasta kun se raskaasti ottaa. Mutta kuitenkin odottaisin tällaiselta organisaatiolta ryhdikkäämpää toimintaa. Miksei niitä nimiä saa suomen listalle, kun kerran ajo on hyväksytty sähköpostilla?
    No eihän näitä pinsseillä ja lätkillä ajetakkaan mutta itsepähän ovat systeeminsä luoneet..
    Odottelen kärsivällisesti mutta jos ne nimet eivät ilmesty sinne tämän vuoden puolella niin se oli sitten meikäläisen ensimmäinen ja viimeinen IB-ajo!
    Kyselin IBA Finlandin puheenjohtajalta mikä mättää. Vastaus oli että sihteerillä on ollut käsi kipsissä syyskuusta lähtien. Tilanne korjaantumassa pikaisesti. Joten malttia kaikki Tulevat Viralliset Rautaperseet... Kyllä se siitä..

    Tuossa virallisempi vastaus:
    "Hei
    Sihteerillä ollut käsi kipsissä syyskuusta lähtien. Pian pitäisi ruuhka
    kuitenkin purkautua.

    Mikko Sani"



  12. #12
    Justiinsa juu ja jetsulleen. Tämä viestiketju antaa kuvan, että koko rautapersehommassa on tärkeintä joku helv*tin pinssi. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  13. #13
    Eihän tässä loppujen lopuksi ole kysymys mistään pinssistä! Kyse on vain siitä, että jos on luotu tällainen organisaatio, joka määrittelee ajot ja kirjaa ajajat, niin henkilö, joka on nähnyt vaivaa toteuttaakseen ajon juuri täsmällisesti kaikkien "oikeiden" sääntöjen mukaan, odottaa myös täsmällisyyttä ajon järjestäjän puolelta. (Niin kuin aikaisemista viesteistä tuli ilmi IBA-Finlandin resurssipula on syynä tähän viiveeseen, joka on aihettanut tämän viestiketjun.)
    Jonkun IBA-ajon suorittanut tietää, että ajo on haasteellinen homma ja vaivaa joutuu näkemään jonkin verran, jotta kaikki sujuu oikein.
    Jos säännöillä ei ole väliä, silloinhan tämä menettää merkityksensä: voin siis silloin kruisailla läpi Suomea (tai ihan mitä maata vaan) ihan niin kuin lystään ja määrittelen itse, milloin olen "hyväksynyt" ajoni! Vertailupohja katoaisi ajojen välillä ja homma menettäisi mielekkyytensä.

    Hyväksyntärivejä odotellen..
    The Black line
  14. #14
    Väliaikatietona voin kertoa, että IBAn sivuilla ei ole edelleenkään päivityksiä 29.7. jälkeen, alkaa jo huolestuttaa tosissaan tuon suomen iban kohtalo, taitaa olla organisaatio tuuliajolla?
    Laitoin mailia sihteerille ja puheenjohtajalle, saas nähdä mitä vastaavat, ilmoittelen sitten.

    -tm

    PS. Pitäiskös meidän ORGilaisten perustaa oma vastaava ajotapahtuma ORG!1000, ORG!2000, ORG!3000 jne. ajot?
    The Black line
  15. #15
    Lainaa (teammate @ Marras. 25 2003,21:56) kirjoitti
    PS. Pitäiskös meidän ORGilaisten perustaa oma vastaava ajotapahtuma ORG!1000, ORG!2000, ORG!3000 jne. ajot? *
    Kuulostaa hienolta, rupeatko kirjuriksi. * * *
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  16. #16
    Prätkää voi vallan mainiosti ajaa ilman mitään rautaperseajojakin lyhyempiä ja pitempiä matkoja eikä kaiken tarvitse olla organisoitua toimintaa. Muuten menee koko homma virkamiestouhuksi. * Hyvä vinkki on antaa pyörälle välillä hanaa oikein kunnolla ja silloin persekään ei pääse puutumaan. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  17. #17
    Lainaa (Bomber @ Marras. 25 2003,22:07) kirjoitti
    Prätkää voi vallan mainiosti ajaa ilman mitään rautaperseajojakin lyhyempiä ja pitempiä matkoja eikä kaiken tarvitse olla organisoitua toimintaa. Muuten menee koko homma virkamiestouhuksi. * Hyvä vinkki on antaa pyörälle välillä hanaa oikein kunnolla ja silloin persekään ei pääse puutumaan. *
    Olet aivan oikeassa Niin minäkin ajoin kesän mittaan IBAN SS:n lisäksi n 14600 mailia nurkkapyöritystä, rata-ajoa, työmatkoja, kävin kokoontumisajoissa, ym. ihan mitä vaan jonninjoutavaa *mutta hauskaa oli

    Ainiin, mikäs SS-ajossa estää antamasta "kunnolla hanaa välillä" ?



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  18. #18
    Lainaa (Bomber @ Marras. 25 2003,22:07) kirjoitti
    Hyvä vinkki on antaa pyörälle välillä hanaa oikein kunnolla ja silloin persekään ei pääse puutumaan. *
    Meikäläisen "perse" ei oikein kestää tota hanan antoa joten pistetään se vaan ruvelle ajan kanssa *
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  19. #19
    Lainaa (Holtsu @ Marras. 25 2003,22:12) kirjoitti
    Ainiin, mikäs SS-ajossa estää antamasta "kunnolla hanaa välillä" ? *
    Kun lukee noita juttuja rautaperseajoista, tekstin perusteella siellä körötellään hissukseen tuntikausia, mitä nyt käydään välillä huoltsikalla tankkaamassa. * Tuntuu niin äärettömän tylsältä. Jutuissa voisi olla elävöittäviä kuvauksia kun pyörällä vedetään mutkaista asfalttitietä esim. sellaista mukavaa 140-150 km/h matkanopeutta.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  20. #20
    Lainaa (Bomber @ Marras. 25 2003,22:30) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Marras. 25 2003,22:12) kirjoitti
    Ainiin, mikäs SS-ajossa estää antamasta "kunnolla hanaa välillä" ? *
    Kun lukee noita juttuja rautaperseajoista, tekstin perusteella siellä körötellään hissukseen tuntikausia, mitä nyt käydään välillä huoltsikalla tankkaamassa. * Tuntuu niin äärettömän tylsältä. Jutuissa voisi olla elävöittäviä kuvauksia kun pyörällä vedetään mutkaista asfalttitietä esim. sellaista mukavaa 140-150 km/h matkanopeutta.
    no joo toi on asiaa, itsekkin vetelin viime kesänä Rostoc-Montecarlo-Pisa-Maranello-Milano-Monza-Rostoc 5:ssä päivässä... repikää siitä, ja suurimman ajan olin paikallani * ja matkanopeus oli ihan riittävä (jos tuntee tietä esim Monacon suuntaan niin ymmärtää) [100kpl tunneleita ja pelkkää mutkaa] ja sairaasti hanaa hmmm... nam, just mun juttu... * * *rauta Peba lanatti



    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  21. #21
    Lainaa (lanat @ Marras. 25 2003,22:43) kirjoitti
    itsekkin vetelin viime kesänä Rostoc-Montecarlo-Pisa-Maranello-Milano-Monza-Rostoc 5:ssä päivässä... repikää siitä, ja suurimman ajan olin paikallani * ja matkanopeus oli ihan riittävä ja sairaasti hanaa hmmm... nam, just mun juttu... rauta Peba lanatti
    No, kirjoita juttu reissusta, niin saadaan lukea vähän vauhdikkaampaakin tarinaa rautapersehommasta. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  22. #22
    Lainaa (Holtsu @ Marras. 25 2003,22:12) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Marras. 25 2003,22:07) kirjoitti
    Prätkää voi vallan mainiosti ajaa ilman mitään rautaperseajojakin lyhyempiä ja pitempiä matkoja eikä kaiken tarvitse olla organisoitua toimintaa. Muuten menee koko homma virkamiestouhuksi. * Hyvä vinkki on antaa pyörälle välillä hanaa oikein kunnolla ja silloin persekään ei pääse puutumaan. *
    Olet aivan oikeassa Niin minäkin ajoin kesän mittaan IBAN SS:n lisäksi n 14600 mailia nurkkapyöritystä, rata-ajoa, työmatkoja, kävin kokoontumisajoissa, ym. ihan mitä vaan jonninjoutavaa *mutta hauskaa oli

    Ainiin, mikäs SS-ajossa estää antamasta "kunnolla hanaa välillä" ? *
    Niin holtsulla tuosta hanan "välillä" antamisesta on kokemuksia **muistelee niitä kylmiä aamuyön tunteja...*

    Joo kyllä tuo aika rahan keruuta on, kun ottaa huomioon mitä sillä rahalla saa, ellei laske mukaan ko. kerhon tarjoamia palveluita (onhan niitä? onhan ?).



    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  23. #23
    Lainaa (Bomber @ Marras. 25 2003,22:30) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Marras. 25 2003,22:12) kirjoitti
    Ainiin, mikäs SS-ajossa estää antamasta "kunnolla hanaa välillä" ? *
    Kun lukee noita juttuja rautaperseajoista, tekstin perusteella siellä körötellään hissukseen tuntikausia, mitä nyt käydään välillä huoltsikalla tankkaamassa. * Tuntuu niin äärettömän tylsältä. Jutuissa voisi olla elävöittäviä kuvauksia kun pyörällä vedetään mutkaista asfalttitietä esim. sellaista mukavaa 140-150 km/h matkanopeutta.
    Mikä estään ... no keskinopeus tankkauksien välillä.
    Muistaakseni ohjeissa sanottiin ettei ylinopeutta saa ajaa, eli tuo 140+ matkanopeuden ajaminenhan on kiellettyä

    Kuka tarkastaa onko tankkaus suoritettu tauon aluksi/välillä/lopuksi? ja kuinka pitkän tauon on välissä pitänyt ?

    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  24. #24
    Lainaa (Flyer @ Marras. 27 2003,16:33) kirjoitti
    Muistaakseni ohjeissa sanottiin ettei ylinopeutta saa ajaa, eli tuo 140+ matkanopeuden ajaminenhan on kiellettyä
    Niinpä. Siellä sitten amerikkalaiseen perusteelliseen tapaan ajaa valvoja mukana ja katsoo kalibroidusta nopeusmittaristaan, että rautaperseajokokelas ei aja 81 km/h alueella, jolla on 80 km/h rajoitus. Muuten suoritus hylätään heti. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  25. #25
    Lainaa (Bomber @ Marras. 27 2003,23:08) kirjoitti
    Lainaa (Flyer @ Marras. 27 2003,16:33) kirjoitti
    Muistaakseni ohjeissa sanottiin ettei ylinopeutta saa ajaa, eli tuo 140+ matkanopeuden ajaminenhan on kiellettyä
    Niinpä. Siellä sitten amerikkalaiseen perusteelliseen tapaan ajaa valvoja mukana ja katsoo kalibroidusta nopeusmittaristaan, että rautaperseajokokelas ei aja 81 km/h alueella, jolla on 80 km/h rajoitus. Muuten suoritus hylätään heti. *
    Flyer prkl...Enpä ois ikinä osannu arvata sua IBAN valvojaks amerikasta! meinaan kun mä se en ole....ei jää paljon vaihtoehtoja... * *

    Ettei menis ihan off-topic niin eipä ole tapahtunut vieläkään mitään noilla IBAN sivuilla... *



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  26. #26
    Hei pojjaat

    edit: 1.1.2004 Nyt ei taaskaan ole!
    http://www.esamo.biz/iba/iba/ajot/ss1000.htm -

    (osoitteeseen ilmestynyt takaisin meikäläisenkin suoritus, rutkutus auttoi!) * Jenkkilässä ei kylläkään suoritukset vieläkään näy *


    Sain myöskin vastauksen IBAn puheenjohtajalta, tosiaan sihteeri on ollut sairaana... on palannut hommiin ja purkaa kuulemma sumaa parhaillaan, odotellan postia jenkkilästä toiveikkaana *



    The Black line
  27. #27
    Noniin nyt ne taas sössii sielä IBA-finlandissa Nyt on palautettu taas 29.7. palutettu aineisto (joka näyttää olevan eräitten ajajien osalta olevan vielä virheellinen) ja uudempi elokuussa päivitetty on taas kadonnut

    Kenen pusseista on jauhot loppu? kuka lähtee kilometritehtaalle ? Missä luuraa heikoin lenkki?!

    Täytyy laittaa taas viestiä IBA finlandiin ja tällä kertaa laitan jenkkeihin myös, katsotaan ovatko täysin rinnoin IBA Finlandin takana.
    Kiinnostaisi muuten koskeeko tämä nimen puuttuminen jotain muutakin orggilaisia ?? Pitäisi kai koskea?

    Palaan asiaan tuonnenpana..

    -tm
    The Black line
  28. #28
    Lainaa (teammate @ Tammi. 01 2004,18:50) kirjoitti
    Noniin nyt ne taas sössii sielä IBA-finlandissa Nyt on palautettu taas 29.7. palutettu aineisto (joka näyttää olevan eräitten ajajien osalta olevan vielä virheellinen) ja uudempi elokuussa päivitetty on taas kadonnut *

    Kenen pusseista on jauhot loppu? kuka lähtee kilometritehtaalle *? Missä luuraa heikoin lenkki?! *

    Täytyy laittaa taas viestiä IBA finlandiin ja tällä kertaa laitan jenkkeihin myös, katsotaan ovatko täysin rinnoin IBA Finlandin takana.
    Kiinnostaisi muuten koskeeko tämä nimen puuttuminen jotain muutakin orggilaisia ?? Pitäisi kai koskea?

    Palaan asiaan tuonnenpana..

    -tm
    Suosittelen edelleen, että alat hoitaan tuota hommaa, kun se kerta niin helppoa on.
  29. #29
    Jenkkilästä tuli mailia, kyllä hommat alkavat taas pikkuhiljaa edetä.
    Tulisipa kesä pian...pääsisi taas vääntään ihan poskettomia vetoja.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (xerxes @ Tammi. 01 2004,18:54) kirjoitti
    Lainaa (teammate @ Tammi. 01 2004,18:50) kirjoitti
    Noniin nyt ne taas sössii sielä IBA-finlandissa Nyt on palautettu taas 29.7. palutettu aineisto (joka näyttää olevan eräitten ajajien osalta olevan vielä virheellinen) ja uudempi elokuussa päivitetty on taas kadonnut *

    Kenen pusseista on jauhot loppu? kuka lähtee kilometritehtaalle *? Missä luuraa heikoin lenkki?! *

    Täytyy laittaa taas viestiä IBA finlandiin ja tällä kertaa laitan jenkkeihin myös, katsotaan ovatko täysin rinnoin IBA Finlandin takana.
    Kiinnostaisi muuten koskeeko tämä nimen puuttuminen jotain muutakin orggilaisia ?? Pitäisi kai koskea?

    Palaan asiaan tuonnenpana..

    -tm
    Suosittelen edelleen, että alat hoitaan tuota hommaa, kun se kerta niin helppoa on.
    Se voisi olla kyllä paikallaan nimittäin; Jos ajo on suoritettu 2.7.2003, hyväksyntä tulee siitä (kohtuullisessa ajassa) 23.7.2003. Sen jälkeen webissä pidetään versiota 29.7.2003, jossa näitä ajoja ei näy ja myöhemmässä elokuun versiossa ne näkyy, joka sitten katoaa ja tulee takaisin ja katoaa jälleen ja korvataan muuta virheellistä tietoa sisältävällä 29.7.2003 (sanokaamme b-versiolla), niin täytyy sanoa että monimutkaiseksi menee ja resurssit kuluvat kyllä hukkaan tällaisen tietojenkäsittelyharrastuksen parissa.
    The Black line
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen